Author Topic: GX-21, problem kad je vruc  (Read 23099 times)

Offline duke

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 251
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #60 on: July 17, 2012, 09:57:04 PM »
Jesu ,mislim da si raskrinkao globalnu zaveru  (res)

Offline Bigneda

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 953
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #61 on: July 17, 2012, 10:30:48 PM »
Uuufff mnogo dugacko pitanje a ja nemam vremena upravo krecem na put !

..uglavnom ovako na brzaka koliko sam ja upucen nisu isti motori mozda je Go iskopirao Kyosho posto je mnogo stariji, ali ovi GO koje ja imam nisu ni blizu Kyosho motora, mnogo su moderniji...

Taj sa slovom R je identican osim hladnjaka CRNI i radilice koja je SG, ostalo bi trebalo da je identicno.

detaljnije na zalost u sitna crevca tek za vikend do tada  (pijemo)

Offline zgrmbust

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 55
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #62 on: July 17, 2012, 11:50:33 PM »
Imam jedno laicko pitanje.....Moze li neko od poznavalaca da kaze koliku maksimalnu brzinu mogu da postignu modei Kyosho Inferno (mp 7.5, 777,... )  sa GX21 nastelovanim  motorom i da model bude u fabrickom stanju.....  (<--)
Ivan - Agama A8 Brushless

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #63 on: July 18, 2012, 12:17:20 AM »
Porting sam uradio iz znatiželje.

Evo malo razmišljanja, pa da podelimo čitanja/saznanja/iskustva
Mislim da sam pročitao da porting samo omogućava brže ubacivanje smeše i izbacivanje izduvnih gasova. Tako se smanjuje energija koja se troši na to, a povećava se sila koja deluje na klip (označimo kao F), odnosno sila koja će na kraju da izvrši koristan mehanički rad -- pokrene radilicu (obrtni momenat?).
Tu silu F definišu između ostalih još i kompresija, vreme palenja, površina klipa sa gornje strane
Energija koju smo sačuvali portovanjem,a prosledili u F je mala u odnosu na moguće povećanje sile F ukoliko bi menjali kompresiju, smešu, toplotu sveće, udeo nitrometana u gorivu (ovo je inače element koji daje najveći boost).
Međutim, povećanim protokom gasova (valjda se to zove volumetrijska efikasnost) se povećala sposobnost da motor ode u nešto više obrtaje, ali, bitnije, da ih što pre dostigne. Mislim da se i potrošnja smanjila za količinu za koju se smanjilo rasipanje energije na neefikasnije izbacivanje gasova.
IMHO, dodatno opterećeni delovi zbog tih viših obrtaja (veće temperature) su svi ležajevi, kvačilo (koje je onda sigurno poddimenzionisano), pinjoni, zupčanik, diferencijali i dalje...
Mislim da nema problema sa ovim dok se ne ode na jak gas.
Rezime: mnogo više se motor haba sa jačim gorivom (veći % nitra) nego sa portingom. Ali kad te dve stvari sastavimo - e pa to ćemo tek da vidimo ;)

Konkretno za GX-21 je preporučeno gorivo od 15-25% (piše samo u nemačkom upustvu).
Koliko čitam, avio glow motori rade optimalno na 176-200C. Međutim, njihovo gorivo ima 20% ulja i to uglavnom ricinusovog (castor) dok automobilsko ima 10,8% (Tornado) i nisam uspeo da skontam koliko od toga je ricinusovo, a koliko je sintetičko.
Inače, ricinusovo je bolje jer kada je izloženo većim temperaturama ono se samo jače polimerizuje (veže u lance) i uvek dobro podmazuje, dok sintetičko počne da isparava na visokim temperaturama :( Ricinusovo stvara efekat laka na unutrašnjim delovima motora i ako su naslage velike, to znači da vam se motor pregrejava. Ovi autori preporučuju i povremeno čišćenje tog sloja iako pomaže starim, izjanđalim motorima da drže kompresiju. Ipak, taj sloj sprečava efikasnu razmenu toplote i doprinosi povećanoj temperaturi motora.
Optimalnu temperaturu ovog motora je naveo Bigneda (95-130C). Ja sam čitao da je ovaj motor još topliji i da ga voze na 150C. Mislim, to ljudi pišu. Valjda je tako...
IDEJA: Gorivo sa većim procentom nitra koje bi se obogatilo sa ricinusovim uljem. Da li je neko probao?
Formula

Gde ima da se kupi to ulje? Motul? Kako se zove/šta da se traži?

PITANJE:
Da li su ovi GX motori u suštini motori firme GO? Koliko sam mogao da uporedim, isti su im karburatori, radilica...


NADA:
Nadam se da su japanci inžinjeri i da su stavili makar 50% čvršće materijale nego što bi trebalo  ;namig
Da li je ko uporedio delove GX21R i ovog običnog GX-21? R je turbo?!

Slabo se razumem u sve ovo, ali svaka cast na razradi ideje !! (res)
Sinteticko ulje koje koristimo je MOTUL Micro2T, inace pravljeno samo za RC nitro gorivo, imam Ugovor sa njima i prodajem to ulje !
Ja za svoje potrebe, da napojim moje autice, uobicajeno koristim Methil, Motul Micro2T 18%, cist Nitro 20% (a ponekad odem i do 35%) i sve odlicno fercera, nekazem da nemoze bolje, jer ne znam... ali moje autice i mene ovo zadovoljava... Vec 2 i vise godina ne koristim ricinus.
Za avione sve isto samo 10% nitro, ( 20% za neke modele a ponekad i do 30%) motori Evolution cvaj takt !
« Last Edit: July 18, 2012, 12:24:54 AM by zajko »
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline JLZ

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 138
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #64 on: July 24, 2012, 09:50:05 PM »
Prosvrljao sam malo po avionskom delu foruma i ovo je vec prezvakano. Vi aviondzije uveliko pravite gorivo :D

Ja sam odradio eksperiment i dodavanjem Micro 2T ulja u meri da u gorivu bude 16% (umesto 12% koliko ima u promix sa 16% nitrometana) ulja smanjuje temperaturu. Nikako da stigne pirometar pa da mogu sa sigurnoscu da kazem koliko.

Jos jedan empirijski zakljucak. Hladna svecica sa 16% gorivom tera da osiromasite smesu da bi isao dobro (ubrzanje i brzina) tako da se motor neminovno vise greje.
Dakle, kome odjenom pocne motor da se pregreva, moze da proveri svecicu da se nije "ohladila" tj. da one niti nisu dotakle kuciste svecice.

Imas li ti Zajko info kolika bude temperatura na tvojim avio motorima?
Ricinus si izbacio... Dobro je znati da moze i bez njega u praksi. S druge strane, kada se cita o njemu, stice se utisak da je veliki rizik terati motore bez njega :)

Offline Bigneda

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 953
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #65 on: July 24, 2012, 10:15:29 PM »
Imam jedno laicko pitanje.....Moze li neko od poznavalaca da kaze koliku maksimalnu brzinu mogu da postignu modei Kyosho Inferno (mp 7.5, 777,... )  sa GX21 nastelovanim  motorom i da model bude u fabrickom stanju.....  (<--)

sa 13t na motoru 60-70 sa vise zuba i preko 100 ;)

Offline sova

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1035
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #66 on: July 24, 2012, 11:36:13 PM »
ova manifestacija moze da se desi i ako se stvori jak vakum u rezervaru ,po onome kako si opisao kvar kad se motor ugasi gorivo se vraca u rezarvar sto znaci da je u rezervaru podpritisak a on se stvara ako je rupica na cepu zapusena ili je nema!
probaj kada ti se desi sledeci put ovaj kvar da samo otvoris i zatvoris poklopac rezervara (da rezarvar dobije vazduh) i ako motor posle toga upali znaci da oduska rezervara ne radi dobro!i kad se motor ohladi rezervar rastereti sve radi normalno!?!
ex pseudonijum: sova

Offline zgrmbust

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 55
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #67 on: July 24, 2012, 11:37:36 PM »
Hvala za odgovor, a znaci li to da ukoliko se stavi 15t, 16t ili veci na motoru da mora (moze) i spur gear da se menja ili moze da ostane 46t , i da li se menja pozicija motora ukoliko se menjaju zupcanici. mmmm
Ivan - Agama A8 Brushless

Offline Bigneda

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 953
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #68 on: July 24, 2012, 11:54:26 PM »

Rezime: mnogo više se motor haba sa jačim gorivom (veći % nitra) nego sa portingom. Ali kad te dve stvari sastavimo - e pa to ćemo tek da vidimo ;)


Izvinjavam se na ovakom kasnjenju i parcijalnom odgovaranju ali nisam bio tu neko vreme a trudim se da pomognem koliko mogu ;)

Na ovo gore bi dodao da po fabrickim specifikacijama koje ljudi zaboravljaju a dosta su bitne, nije isto setovanje motora za razlicite snage goriva !

Konkretno dada se ide na jace gorivo preporuceno je smanjiti kompresioni odnos i promeniti paljenje, to se postize dodavanjem ili sklanjanjem podloski izmedju glave i cilindra ! Primera radi ako se koristi 16% onda idu 2 a ako se ide na 25% onda idu 3 podloske. Tako se smanjuje snaga dobijena direktno jacim gorivom ali se produzava vek motora i smanjuje habanje ;)

Offline Bigneda

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 953
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #69 on: July 25, 2012, 12:00:29 AM »
Hvala za odgovor, a znaci li to da ukoliko se stavi 15t, 16t ili veci na motoru da mora (moze) i spur gear da se menja ili moze da ostane 46t , i da li se menja pozicija motora ukoliko se menjaju zupcanici. mmmm

Ne mora a moze ;) ...oba zubcanika su promenjiva i njihovim kombinovanjem se dobijaju razliciti prenosni odnosi !

Velikih ima od 44 do 48 za buggy i od 48 do 52 za truggy, ovo se odnosi na Kyosho modele i izmenjivi su izmedju vecine modela tj mogu se kombinovati. Sto se tice malih oni krecu od 13 pa idu do preko 20 ali je vec negde oko 16 problem sa prostorom i mogucnoscu podesavanja zazora izmedju motora i centralnog zupcanika.

Kod modela buggy i truggy sa jednom brzinom drasticnim povecanjem prenosa recimo sa 13t na 18-19t ili slicno zamenom i centralnog mnogo se opterecuje kvacilo prilikom startovanja !

Offline zgrmbust

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 55
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #70 on: July 25, 2012, 09:00:50 AM »
Hvala  (res) (nemam nameru jos uvek da eksperimentisem sa zupcanicima cisto me zanimaju pojedine stvari da ne bih napravio neku gresku zbog koje bih kasnije zalio)  (nene)
Ivan - Agama A8 Brushless

Offline JLZ

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 138
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #71 on: July 25, 2012, 08:35:42 PM »
ova manifestacija moze da se desi i ako se stvori jak vakum u rezervaru ,po onome kako si opisao kvar kad se motor ugasi gorivo se vraca u rezarvar sto znaci da je u rezervaru podpritisak a on se stvara ako je rupica na cepu zapusena ili je nema!
probaj kada ti se desi sledeci put ovaj kvar da samo otvoris i zatvoris poklopac rezervara (da rezarvar dobije vazduh) i ako motor posle toga upali znaci da oduska rezervara ne radi dobro!i kad se motor ohladi rezervar rastereti sve radi normalno!?!

Nema ovaj rezervoar odusak. Povezan je sa auspuhom i on mu nabija pritisak i pomaze motoru da usisa gorivo.

Problem sa gasenjem je resen zamenom prednjeg lezaja motora koji je cureo na veliko :)

Hvala u svakom slucaju. Ako se ponovi, probacu sa otvaranjem/zatvaranjem rezervoara.



Bigneda, ja nisam nasao upustvo za ovaj motor, a vezano za podloske. Imas ga ti? Sada je na njemu 0.2mm podloska.


I da, sad mi pade na pamet... u ovoj knjizi se pominje i da se formira (break-in) motor i da se nadalje koristi gorivo sa maksimalnim preporucenim procentom nitra. Kada motor kompresiono oslabi, preci na slabije gorivo.
Logika je da se pri vecim temperaturama cilindar najvise siri i da ce doci do najmanjeg ostecenja pincha. Vremenom ce se ipak zid cilindra izlizati, ali se onda sa slabijim gorivom stvara manja temperatura, manje sirenje cilindra i opet imamo dobru kompresiju. I tako sve do minimalne preporucene jacine goriva.

Offline Bigneda

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 953
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #72 on: July 25, 2012, 11:36:33 PM »
Sto se motora tice mislim da ovde imas sve, tu mozes i uporedjivati kataloske brojeve da bi video razliku u modelima (gx21 i gxr21 :))

http://www.kyosho.com/eng/support/instructionmanual/engine/engine_index.html

Sto se tih preporuka tice dodao bih da ne trosis bas toliko vremena u sitna crevca osim ako te ta tematika BAS zanima :) u praksi se pokazalo da nije bas sve kako je napisano i ima jos gomila stvari koje uticu na trajanje i rad samog motora. Uglavnom ti fabricki motori koji dolaze uz RTR jeftinije modele nisu nikad TOP modeli i nezasluzuju (po meni) neku veliku paznju i mazenje, uvek crkne nesto drugo pre nego se 'potrosi' motor pa su samo prelazna varijanta do nekih ozbiljnijih modela.

Offline JLZ

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 138
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #73 on: July 26, 2012, 07:47:47 AM »
Ma ne sminkam ja babu u devojku nego mi interesantna tematika ;)

Problem sa curenjem resen - case closed - pozdrav svima!