Author Topic: GX-21, problem kad je vruc  (Read 23028 times)

Offline zgrmbust

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 55
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #15 on: July 12, 2012, 12:35:34 PM »
Ako ti nesto znaci na mom motoru su sledeca podesavanja trenutno HSN = 2 puna kruga zavijeno od ravni sa ivicom, LSN = Ravna sa ivicom, zazor za ler gas oko 1 mm, gorivo je Tornado 16%. Nemam ni ja neko veliko iskustvo ali sam misljenja da se treba poigrati i nauciti kako sve funkcionise za u buduce.  (yay)
Ivan - Agama A8 Brushless

Offline JLZ

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 138
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #16 on: July 12, 2012, 12:54:20 PM »
Ne znam da li imas upustvo.
U njemu stoji:
HSN - 2.5-3 PUNA kruga od zavrnutog (ja brojim polukrugove zato su velika slova ;) ),
LSN - 0.5mm do poravnatog sa kosuljicom srafa

Meni je trenuto:
HSN: 2.75
LSN: 0.7mm

Obicno odvrnem HSN krug dok se motor ne zagreje i onda ga zavrcem.

Offline zgrmbust

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 55
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #17 on: July 12, 2012, 01:16:48 PM »
Znam koja su fabricka podesavanja imam uputstvo, ali trenutno kod mene ovako radi solidno, jeste malo bogatija smesa gorivom ali valjda cuva motor bolje. (kod mene HSN zavijeno 2 puna kruga 360 stepeni od ivice ). Treba eksperimentisati.....
Ivan - Agama A8 Brushless

Offline zgrmbust

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 55
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #18 on: July 12, 2012, 01:32:58 PM »
........ Bice valjda prilike da neko od pravih majstora ovog zanata zabode srafciger i u moj model i eventualno odrzi kratak kurs stelovanja motora prakticno... nekom prilikom na stazi.  ()-()
Ivan - Agama A8 Brushless

Offline JLZ

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 138
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #19 on: July 12, 2012, 01:35:47 PM »
Nadoce ti samo... cim ga jednom ubodes i budes znao za cim tragas ;)

Offline Bigneda

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 953
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #20 on: July 12, 2012, 02:36:45 PM »
Zreo je za zameni klipa i klipnjace,to su znaci istrosenosti nitro motora,koji nazalost imaju "rok trajanja" ... Kad je hladan sve je ok,upali radi lepo sve je uredu... Ali kad se zagreje,druga prica,ili brljavi ,nemoze da se nasteluje ili ima efekat "burnout" .Desi se to da "vatra"prodje izmedju klipa i kucista klipa i kraj ...ugasi se...

Menja se kllip i cilindar u paru, klipnjaca nema veze sa kompresijom motora...

Offline Bigneda

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 953
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #21 on: July 12, 2012, 02:47:08 PM »
Malo kasno vidim temu al aj da probam da pomognem ;)

Motor koji ima slabu kompresiju tesko ce na leru raditi dobro i stalno ce se gasiti prilikom oduzimanja gasa kad treba sam da smiri obrtaje, takodje su tu i problemi prilikom paljenja.

Koliko sam uspeo da zapamtim iz prvog posta meni su tu problematicni ti baloncici vazduha prilikom navlacenja goriva NE smeju biti TU ! dakle ja bi rekao da negde falsira. Proveri sva creva, zaptivanje rezervoara, zaptivanje motora, gumice na diznama znaju da dihtuju ali da se sraf lagano uvrce i prilikom vibracija se poremeti smesa (leci se ili novom gumicom ili namotavanjem par krugova tanke teflon trake ispod gumice)

Falsiranje takodje moze biti i na prednjem lezaju koji zna da pravi mnogo problema a tesko se otkriva ako ne bude musavo, mokro oko njega !

Kompresiju mozes proveriti tako sto ces rasturiti ceo motor i videti dokle klip ulazi u cilindar lagano i gde pocinje da koci, ako se pocinje zaglavljivati oko 5mm pre vrha dobro je a ako stigne bez zaglavljivanja do kraja nije dobro :)

Na prst i odokativno merenje kompresije suvog ili presisalog motora je lose i jako tesko ako bas ne poznajes materiju i doticni tip motora. Neki motori odlicno rade sa 'slabim' kompresijama a neki traze i mehanicki pinch (zaglavljivanj klipa) kroz ceo svoj vek eksplatacije inace nece da ferceraju...

Offline JLZ

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 138
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #22 on: July 12, 2012, 03:00:43 PM »
Radi on odlicno kad radi. I vuce odlicno.
Po mom iskustvu sa istrosenim karikama i risevima na cilindru - tu nije problem. Ali, staro je to moje iskustvo ;)

Stigao je novi prednji lezaj. Montiracu ga ovih dana. I da, bude vlazno oko ovog starog (i oko motora sa te strane cak) kad se problem desi, a ja navucem poteznicu 10x.
Juce sam obratio paznju. Brzo pokusam da navucem gorivo u motor drzeci prst na auspuhu i povlaceci poteznicu. Priblizim se i jasno se cuje da cvrci vazduh i vidi se ubrzo i u crevima.

Motor sam rasturao. Klip dodje do prstena na cilindru (ima kao zleb neki, fabricki napravljeno). On je na nekih 3-5mm od vrha cilindra.
EDIT: Ah, bio sam malo lenj, pa nisam vadio cilindar i klip. Sada vidim da pocne zaglavljivati na 3mm, ali moze on jos...
« Last Edit: July 12, 2012, 04:01:38 PM by JLZ »

Offline Bigneda

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 953
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #23 on: July 12, 2012, 05:05:28 PM »
Dok ga ne izvadis i ne probas u ruci (cilindar i klip sa klipnjacom) ne mozes imati uvid posto ti u bloku radilica zaustavi klip uvek u istoj tacki ;)

Obrati paznju dok to radis da klip mora biti okrenut tacno kako stoji u motoru, posto se vremenom neravnomerno pojede i nije idealno okrugao vec postaje blagi konus. Karika nema ovi dihtuju na konus ;)

Ako ne moze da dodje i poravna se sa vrhom bez velikog naprezanja onda moze jos da gura, pod velikim naprezanjem mislim na ozbiljnije guranje koje nikako ne treba siliti do kraja ! ! ! ...samo blago i lagano kad pocne zaglavljivati ne ici dalje, i ako ostane vise od 2-3mm do kraja trebalo bi da radi i da nije u tome problem !

Offline zgrmbust

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 55
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #24 on: July 12, 2012, 07:15:15 PM »
Zna li neko koja je cena novog/polovnog motora GX21 i koja je adekvatna bolja zamena za ovaj motor od drugih proizvodjaca.  :jaki: 
Ivan - Agama A8 Brushless

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #25 on: July 12, 2012, 07:56:59 PM »
Evo par predloga:



Ovo za Losi prave Italijani NOVAROSSI (najboilji motori, takmicarski)  moze da se poruci!  Cena 229 Eur
Developed with the racer in mind, the Italian-made Nitrotec 3.5cc/.21C.I Race Engine was designed to produce a race winning power band and throttle response while delivering exceptional run time. The Nitrotec R21 is recommended for use with the 8IGHT family of vehicles, as well as any nitro vehicle that requires a .21 engine.



Displacement: .21 cu inches (3.5 cc)
Bore: .6402 inches (16.26mm)
Stroke: .6614 inches (16.8mm)
Practical RPM: 5,000-35,000
Weight (w/o Muffler): 13.5oz (383 g)

Losi 3.4 engine         moze da se poruci ! Cena 190 Eur


At a Glance
Displacing a category-leading .20 cubic inches, the Losi 3.4 Performance Engine packs big block torque into a small block footprint. The result is unmatched power for an engine this size, offering outstanding acceleration from a standstill all the way up to the top end. Developed from the ground up with inspiration from some of the most potent race-proven engine designs, the Losi 3.4 has a wide RPM range for more torque wherever you need it.

Features

Most displacement of any small-block nitro engine
ABC Piston and sleeve construction
Anodized cooling head with built-in head protector for style and protection
Brushed T6 aluminum connecting rod
Solid SG-style crankshaft
Designed for speed and power for small-block applications
6.9mm Slide carburetor with dual mounting position high-speed needle
Composite carburetor body reduces the risk of vapor lock
Product Specifications

Displacement:.20 cubic inches
Bore:16.90mm
Stroke:15.30mm
Engine (Only) Weight:220.40g
Benchmark Prop:34000rpm
Fuel:10-30% Nitro
HP:1.8
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline Bigneda

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 953
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #26 on: July 12, 2012, 08:22:29 PM »
Zna li neko koja je cena novog/polovnog motora GX21 i koja je adekvatna bolja zamena za ovaj motor od drugih proizvodjaca.  :jaki:

polovan 50-80, nov 90-120, bolje je bilo sta sto se bavi iskljucivo proizvodnjom motora, samo to povlaci i druge troskove... (nosac motora, zamajac, kvacilo, komplet izduv...)

Poznatije firma, OS, Novarossi, RB, Ninja... Manje poznatije a odlicne LRP, Picco, GO, Axial...

Offline n.artur

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 95
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #27 on: July 12, 2012, 09:43:32 PM »
Nesto hvale i Werks motore, posebno model B5;

http://www.werksracing.com/b5page.html

Losi 8IGHT 4.0 + Alpha RyanLutz + Spektrum Servo
Losi 8IGHT 4.0 Elektro + Savox Servo
Losi 8IGHT-T 2.0 RR + P5XL-T + Savox + Spektrum
Spektrum DX4R

Offline JLZ

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 138
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #28 on: July 12, 2012, 09:45:57 PM »
Iz ruke proban klip u cilindar, pocinje da glavi na 2-3mm. Definitivno se zaustavi na 1mm.

Zamenio sam spoljni lezaj i probao ga. Odvezao jedan rezervoar. Nije bilo problema.

Kako novi cilindar i klip stizu uskoro, odlucio sam da portujem ovaj cilindar. Ljudi - radi. Koliko je pametno za motor - i nije bas... Greje se vise. Neposredno po gasenju 94C.  Za poredjenje, pre neposredno po gasenju 74-80C.
Elem, mnogo bolje ide. I ubrzava i maksimalna brzina. Ko ne zali pare i voli da budzi, eto nacina za jos koji W snage :)

Zgrmbust,
GX-21 nov imas na britanskom ebayu sa postarinom za 76€. Za slican novac imas i na americkom ebayu. Bio je neki i sa slomljenim srafom za pricvrscivanje znacajno jeftiniji.
Ja sam cilindar i klip platio 26$ sa postarinom. Prednji lezaj sto zaptiva sam kupio keramicki za 16$. Ima i jeftinije. Mislim da su ovo i delovi koje se najbrze habaju. Svejedno, na svakom motoru se moraju menjati ovi delovi. Jer, tako ti je to sa ovim sportom :D
Bigneda ti je rekao zasto je Zajkov predlog los. Morao bi sve da menjas. Skoro sve na ovom motoru je specificno.
Ili se drzi GX-21 ili menjaj vozilicu. Doci ce te skuplje zamena motora nego nov automobil ;)

Za sta god se odlucis, seti se da se carina ne placa na posiljke vrednosti do 50€ od pravnog, odnosno 75€ od fizickog lica. Ako se obracunava carina, onda u osnovicu ide i postarina. Naravno, na sve to i porez.

Budu nekad i akcije kojekakve i moze se kupiti OK motor. Evo jedan OS.21 za 88€... jos jeftinije kad se vrati porez (lik ne salje za Srbiju, btw.)




« Last Edit: July 12, 2012, 09:47:29 PM by JLZ »

Offline zgrmbust

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 55
Re: GX-21, problem kad je vruc
« Reply #29 on: July 12, 2012, 10:32:36 PM »
Hvala za info svima, jos uvek mislim da je motor na mom modelu u solidnom stanju ali eto kada zatreba da znam sta da ocekujem..... evo jednog snimka kako ide moja masina.



Ivan - Agama A8 Brushless