Author Topic: Пројекат М 1022  (Read 172301 times)

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 291
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS REDTORATION
Re: Пројекат М 1022
« Reply #540 on: May 16, 2019, 07:09:13 AM »
Evo, Prežo, može i ovako - samo dajem predlog. Nije basnoslovno skupo. Jedino što se čeka oko tri nedelje...

https://www.ebay.com/itm/CYLINDER-HEAD-65AX-OS26904000-O-S-Engines-Genuine-Parts/153213008859?epid=2135572986&hash=item23ac34fbdb:g:U3oAAOSwe91ba7xL

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 967
Re: Пројекат М 1022
« Reply #541 on: May 16, 2019, 08:54:04 AM »

@ Stanko BG

Управо тако је већ урађено.

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 967
Re: Пројекат М 1022
« Reply #542 on: June 14, 2019, 11:15:37 PM »

Нова глава је стигла.



ebay је чудо. Глава је наручена 12. маја, већ 20. маја је била у Београду, а испоручена на кућну адресу тек 7. јуна.





Све у свему глава је намонтирана и надам се да више неће бити проблема.
Уз главу је стигла и нова заптивка.










Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 149
Re: Пројекат М 1022
« Reply #543 on: June 15, 2019, 06:05:01 PM »
Odlicno, nek je sa srecom.

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 291
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS REDTORATION
Re: Пројекат М 1022
« Reply #544 on: June 16, 2019, 12:20:52 AM »
Divota gledati, Prežo. Neki je ozbiljan problem sa našom carinom. Kao da jedan čovek radi za sve pakete koji u Srbiju stižu. U poslednje vreme paketi na carini stoje po 10 do 20 dana. Ovaj problem nastao je nakon poslednjeg štrajka... I ja imam ozbiljne probleme sa narudžbinama.
« Last Edit: June 16, 2019, 12:23:24 AM by Stanko BG »

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 967
Re: Пројекат М 1022
« Reply #545 on: June 16, 2019, 09:52:43 PM »

Данас је требало да буде први лет „BG Košave” после поправке мотора.
Међутим, поновила се потпуно иста прича од прошлог излазка. Значи, облазнут навој на глави мотора није био узрок лошег рада.
Очекујући овакво дешавање, овог пута сам понео резервни модел.



Пошто се мотор упорно гасио после изрулавања модела на писту, скинуо сам поклопац мотора да преконтролишем шта се дешава унутар модела.
Унутрашњост трупа је била потпуно сува, а сва горивна црева, колико сам могао да видим, читава. Преконтролисао сам и филтер за гориво, потпуно чист.



Упалио сам мотор и пратио шта се дешава. У цреву за довод горива у карбуратор појавили су се мехурићи ваздуха који су долазили из резервоара.
Ово ме је натерало да одустанем од лета „BG Košavom” и пређем на резервни модел.
Поправку ћу одрадити код куће.


Offline dejan_ts

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 963
Re: Пројекат М 1022
« Reply #546 on: June 17, 2019, 05:56:55 PM »
Skines mu fiter za gorivo i resio si veliki problem ,iz iskusta vise outa mi se desavalo i kad se smakne filter za gorivo mehurica vise nema ,sa druge strane svega toga pogledaj da crevca nisi negde busnuo panda uvlace fals vazduh u sebe i kad se da gas da uleti velika kolicina vazduha u odnosu na gorivo ,sreva posle zadnjeg pada nisi menjao da oredpostavim

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1608
Re: Пројекат М 1022
« Reply #547 on: June 17, 2019, 07:14:12 PM »
Skines mu fiter za gorivo i resio si veliki problem ,iz iskusta vise outa mi se desavalo i kad se smakne filter za gorivo mehurica vise nema ,sa druge strane svega toga pogledaj da crevca nisi negde busnuo panda uvlace fals vazduh u sebe i kad se da gas da uleti velika kolicina vazduha u odnosu na gorivo ,sreva posle zadnjeg pada nisi menjao da oredpostavim

Presko,Dejan je potpuno u pravu.
Licno sam isto iskusio.Ja predpostavljam da je razlog veliki procenat ulja koji ne moze da prodje kroz filter ,pa se stvara neka vrsta vakuma.
Kada sam skinuo filter sve je bilo ok.
Od tada lepo filtriram gorivo dok sipam u rezervoar i sve je posle ok.
Pozdrav za tebe Presko  i nadam se da se vidimo u Valjevu    (yay)
« Last Edit: June 17, 2019, 07:16:12 PM by sasa »
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 967
Re: Пројекат М 1022
« Reply #548 on: June 17, 2019, 10:15:50 PM »

@dejan_ts & @sasa

Ова конфигурација је до сада добро функционисала.
У сваком случају, чека ме вађење резервоара и детаљна контрола, па чак и замена истог. Нов сам већ припремио.

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 967
Re: Пројекат М 1022
« Reply #549 on: June 19, 2019, 09:53:16 PM »

Заменио сам резервоар за гориво.



Нови, уместо класичне „бућке“ има синтеровани филтер. Видећемо како ће ово да функционише. До сада овако нешто нисам користио.







На пола посла сам морао да, због јаке олује, са терасе бежим у стан.




Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 967
Re: Пројекат М 1022
« Reply #550 on: June 22, 2019, 10:46:43 PM »


Главна збивања, на данашњем летењу, су с дешавала око мог модела „BG Košava“.
Наиме са мотором се поновила иста ситуација као и предходног пута. Уградња новог резервоара за гориво ништа није помогла.

Следио је покушај подешавања карбуратора. Игром случаја на аеродрому се окупила експертска екипа познавалаца моделарских мотора: Паја, Млађа, Никола и Миле.
После извесног времена, изгледало је да мотор ради како треба. Полетео сам модел и ...



... мотор се угасио у току лета.

Крајње мишљење је да карбуратор вуче фалш ваздух.
Видећемо.

Једина добра ствар је да модел изванредно лети, то јест да је поправка успела.

« Last Edit: June 22, 2019, 10:52:30 PM by presko »

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 967
Re: Пројекат М 1022
« Reply #551 on: October 01, 2019, 09:15:30 PM »
„BG Košava“ је најзад полетела. После свих мука са мотором, које сам у јуну месецу имао, одлучио сам да очистим карбуратор и да пробам да, на тај начин, решим проблем.
Карбуратор сам скинуо са мотора и почео са растављањем.









Кљунастим мерилом сам измерио положај игле минималног гаса, да бих могао да је вратим у исти.



Потом сам је извадио.



Делове сам потопио у посуду са нитро разређивачем и оставио их да преноће.



Сутра дан сам се бацио на чишћење.

Четкица за зубе.







Четкице за чишћење пиштоља за фарбање.





Помоћу шприца сам протерао нитро разређивач, неколико пута, кроз дизне и испрао их изнутра.





Све очишћене делове сам, по чишћењу, потапао у посуду са петролејом где су одстајали до склапања.

Када су сви делови били очишћени, склопио сам карбуратор. Споља сам га одмастио од петролеја, док је изнутра остао замашћен.

Плашећи се фалш ваздуха карбуратор сам додатно обезбедио силиконском масом за заптивање.





Завртње које држе карбуратор сам додатно осигурао лепком за ту намену. Има сам лоша искуства са неким предходним моторима, где су слични завртњи испадали од вибрација.



На крају, све је враћено на своје место.



Ово чишћење се показало као делотворно. На аеродрому сам још сам мало подесио иглу максималног гаса и мотор је прорадио како треба.

Још да напоменем да сам променио елису, уместо 12x6 ставио сам 13x6, коју сам у међу времену набавио, као и да је температура ваздуха прошли пут била око 33оC док је данас була око 27оC. Ово су елементи који такође имају утицај на рад мотора.

« Last Edit: October 01, 2019, 09:19:54 PM by presko »

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 967
Re: Пројекат М 1022
« Reply #552 on: October 28, 2019, 06:28:51 PM »



„Сваким даном, у сваком погледу, све више напредујемо!“

Мотор подешен, модел натримован.