Author Topic: Пројекат М 1022  (Read 170056 times)

Online dejan_ts

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 951
Re: Пројекат М 1022
« Reply #495 on: January 11, 2019, 12:22:20 AM »
ok

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 955
Re: Пројекат М 1022
« Reply #496 on: January 11, 2019, 06:31:46 PM »

Сада је на реду био један доста пипав посао, који ми је одузео доста времена. Прецизно уклапање закрпе у отвор на поклопцу кабине.












Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 605
Re: Пројекат М 1022
« Reply #497 on: January 12, 2019, 08:24:50 AM »
Mozda bi lepse izgledala kabina da ste celom duzinom ubacili plasticni deo pa da izgleda kao da je kabina na otvaranje jer ovako se primeti taj ubaceni deo

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 955
Re: Пројекат М 1022
« Reply #498 on: January 12, 2019, 10:27:11 PM »

@ bjanko

Добра идеја! Није ми пало на памет, у ствари нисам ни размишљао о томе.

Offline alzo

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 407
Re: Пројекат М 1022
« Reply #499 on: January 13, 2019, 09:58:33 AM »
 Eventualno trakicu karbona ili samo ofarbati  mmmm

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 955
Re: Пројекат М 1022
« Reply #500 on: January 13, 2019, 09:08:57 PM »

Радови су настављени лепљењем. Као главни лепак сам користио епокси смолу делом помешану са аеросилом, а делом чисту. Као помоћни лепак сам користио цијанокрилат (супер лепак).
Прво сам и поклопац кабине и закрпу заштитио провидном и папирном лепљивом траком.  Увек је могуће да лепак процури где не треба и направи додатни посао, још поготово ако се ради о провидним деловима.







Затим сам закрпу, супер лепком, залепио за провидни део кабине. Ово лепљење „на кант“ није довољно чврсто и служи само да придржи ова два дела до коначног лепљења.





Пошто је супер лепак ухватио, наставо сам лепљење закрпе за оплату кабине. Ово сам урадио епокси смолом помешаном са аеросилом.



На крају сам провидни део кабине и закрпу преспојио епокси смолом и стакленом тканином од 50gr/m2.







Овим је лепљење завршено, само да се смола осуши.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 955
Re: Пројекат М 1022
« Reply #501 on: January 14, 2019, 09:53:43 PM »

По сушењу смоле приступио сам уклањању вишка композита. Вишак је било све оно што је било преко провидне лепљиве траке. Овим сам обезбедио правилну ивицу.







Пре скидања провидне лепљиве траке сам ивицу композита, врло плитко, пребрусио финим водобрусним папиром на суво.





После овога сам дво компонентним полиестерским гитом прегитовао спој проводног дела кабине и оплате.





Остало је да се гитовани спој, по сушењу гита, пребруси.


Online dejan_ts

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 951
Re: Пројекат М 1022
« Reply #502 on: January 15, 2019, 01:56:35 PM »
Lepo si ga uklopio nema sta ,znajuci kako je tesko izvesti lepljenje tankog juvidura i pogotovu njegova obrada ovo je suoer ispalo

Zato sam te i pitao kojim lepoom ces raditi sastave

Ja sam za makete brodova koristio neko Galenikino sredstvo za lepljenje klirita pa sam sa tim lepio i juvidur palibe po brodu i jos koje kakvih gluposti na njemu

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 955
Re: Пројекат М 1022
« Reply #503 on: January 15, 2019, 06:41:31 PM »

Гит се осушио па сам га пребрусио и поравнао спој.







После брушења сам са поклопаца кабине скинуо заштитне траке и очистио га.





Сада је и он спреман за фарбање.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 955
Re: Пројекат М 1022
« Reply #504 on: January 19, 2019, 10:58:48 PM »

На ред за поправку су дошла крила. Штета нија била велика. Због специфичности оправке и овде ћу дати детаљнији опис радова.



Изчупано је десно крилце, али без већег оштећења.



Мало озбиљније је оштећена нападна ивица у корену левог крила.





И нагњечена је нападна ивица на крају десног крила



Радове сам почео припремом за поправку.
Најпре сам и крило и крилце додатно очистио метил алкохолом, а потом сам са шарки, одстранио остатке старог лепка.





Потом сам, у зонама поправки, пажљиво одстранио SOLARTEX.







Овим је припрема за поправку била завршена.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 955
Re: Пројекат М 1022
« Reply #505 on: January 20, 2019, 06:48:28 PM »

Поправку сам почео нападном ивицом леве половине крила. Одвијачем сам пажљиво извукао нападну ивицу која је била утиснута уназад. Вратио сам планк на своје место, проверио сам да ли је нападна ивица права и потом планк залепио супер лепком.





Како са горње исто тако и са доње стране.





По сушењу супер лепка, што је кратко трајало, пребрусио сам лепљени спој.







После овога сам супер лепком полепио мања оштећења око отвора за шарке.






Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 955
Re: Пројекат М 1022
« Reply #506 on: January 22, 2019, 08:31:56 PM »

Оштећење у корену леве половине крила је било далеко озбиљније.
Прво сам супер лепком полепио планк у границама рационалног.





Како су делови нападне ивице били сви ту, полепио сам их петоминутним епокси лепком.







По сушењу лепка, лагано сам пребрусио полепљено.



Даљу поправку сам наставио тако што сам поравнао ивице преосталих оштећења на планку. Оштећени плак сам уклонио до половине наредног ребра. Од балзе, одговарајуће дебљине, сам направио закрпе и белим лепком их полепио не места.









Крило је сад остављено да се лепак осуши.


Offline rajevic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 412
  • FlySky TH-9X (open9x, LiFe, BBL, 1kΩ)
    • Rajevic
Re: Пројекат М 1022
« Reply #507 on: January 23, 2019, 04:35:24 PM »
Jako pedantno i odgovorno. Davno nisam čitao a i gledao ovako detaljan post. Vidi se posvećenost, entuzijazam i ljubav prema modelarstvu, sve pohvale i čestitke i jedno veliko hvala što svoj trud deliš sa nama...  (res)

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 955
Re: Пројекат М 1022
« Reply #508 on: January 23, 2019, 06:38:10 PM »

@ rajevic

Хвала на лепим речима!

Зима је, мора нечим човек да се занима.

А да цитирам свог таста који ми је тешио супругу, у време кад смо се венчали: "Ћути, боље што прави моделе него да иде по кафанама."
 

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 955
Re: Пројекат М 1022
« Reply #509 on: January 23, 2019, 10:42:50 PM »

Након сушења лепка, пребрусио сам поправљано место и довео га скоро у тачну контуру.







С обзиром на озбиљност лома, одлучио сам да места поправке ојачам композитом.
И то, корен десног крила, где је био тежи лом, епокси смолом и стакленим платном од 163gr/m2 , а крај левог крила епокси смолом и стакленим платном од 50gr/m2.
Места поправке сам заштитио провидном и папирном лепљивом зраком. Провидну траку сам лепио уз саму ивицу поправки.



Потом сам припремио прибор и материјал за рад.





Прво сам све рупе и неравнине попунио епокси смолом помешаном са микробалоном.





Место на корену десног крила, где је било најтеже оштећење ојачао сам са дуплим слојем платна.





Потом сам оштећења у целости покрио смолом и стакленим платном.

 









Овде сам рад прекинуо док се смола не осуши.