Author Topic: Пројекат М 1022  (Read 142955 times)

Offline dejan_ts

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 845
Re: Пројекат М 1022
« Reply #495 on: January 11, 2019, 12:22:20 AM »
ok

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 819
Re: Пројекат М 1022
« Reply #496 on: January 11, 2019, 06:31:46 PM »

Сада је на реду био један доста пипав посао, који ми је одузео доста времена. Прецизно уклапање закрпе у отвор на поклопцу кабине.












Online bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 584
Re: Пројекат М 1022
« Reply #497 on: January 12, 2019, 08:24:50 AM »
Mozda bi lepse izgledala kabina da ste celom duzinom ubacili plasticni deo pa da izgleda kao da je kabina na otvaranje jer ovako se primeti taj ubaceni deo

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 819
Re: Пројекат М 1022
« Reply #498 on: January 12, 2019, 10:27:11 PM »

@ bjanko

Добра идеја! Није ми пало на памет, у ствари нисам ни размишљао о томе.

Offline alzo

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 399
Re: Пројекат М 1022
« Reply #499 on: January 13, 2019, 09:58:33 AM »
 Eventualno trakicu karbona ili samo ofarbati  mmmm

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 819
Re: Пројекат М 1022
« Reply #500 on: January 13, 2019, 09:08:57 PM »

Радови су настављени лепљењем. Као главни лепак сам користио епокси смолу делом помешану са аеросилом, а делом чисту. Као помоћни лепак сам користио цијанокрилат (супер лепак).
Прво сам и поклопац кабине и закрпу заштитио провидном и папирном лепљивом траком.  Увек је могуће да лепак процури где не треба и направи додатни посао, још поготово ако се ради о провидним деловима.







Затим сам закрпу, супер лепком, залепио за провидни део кабине. Ово лепљење „на кант“ није довољно чврсто и служи само да придржи ова два дела до коначног лепљења.





Пошто је супер лепак ухватио, наставо сам лепљење закрпе за оплату кабине. Ово сам урадио епокси смолом помешаном са аеросилом.



На крају сам провидни део кабине и закрпу преспојио епокси смолом и стакленом тканином од 50gr/m2.







Овим је лепљење завршено, само да се смола осуши.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 819
Re: Пројекат М 1022
« Reply #501 on: January 14, 2019, 09:53:43 PM »

По сушењу смоле приступио сам уклањању вишка композита. Вишак је било све оно што је било преко провидне лепљиве траке. Овим сам обезбедио правилну ивицу.







Пре скидања провидне лепљиве траке сам ивицу композита, врло плитко, пребрусио финим водобрусним папиром на суво.





После овога сам дво компонентним полиестерским гитом прегитовао спој проводног дела кабине и оплате.





Остало је да се гитовани спој, по сушењу гита, пребруси.


Offline dejan_ts

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 845
Re: Пројекат М 1022
« Reply #502 on: January 15, 2019, 01:56:35 PM »
Lepo si ga uklopio nema sta ,znajuci kako je tesko izvesti lepljenje tankog juvidura i pogotovu njegova obrada ovo je suoer ispalo

Zato sam te i pitao kojim lepoom ces raditi sastave

Ja sam za makete brodova koristio neko Galenikino sredstvo za lepljenje klirita pa sam sa tim lepio i juvidur palibe po brodu i jos koje kakvih gluposti na njemu

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 819
Re: Пројекат М 1022
« Reply #503 on: January 15, 2019, 06:41:31 PM »

Гит се осушио па сам га пребрусио и поравнао спој.







После брушења сам са поклопаца кабине скинуо заштитне траке и очистио га.





Сада је и он спреман за фарбање.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 819
Re: Пројекат М 1022
« Reply #504 on: Yesterday at 10:58:48 PM »

На ред за поправку су дошла крила. Штета нија била велика. Због специфичности оправке и овде ћу дати детаљнији опис радова.



Изчупано је десно крилце, али без већег оштећења.



Мало озбиљније је оштећена нападна ивица у корену левог крила.





И нагњечена је нападна ивица на крају десног крила



Радове сам почео припремом за поправку.
Најпре сам и крило и крилце додатно очистио метил алкохолом, а потом сам са шарки, одстранио остатке старог лепка.





Потом сам, у зонама поправки, пажљиво одстранио SOLARTEX.







Овим је припрема за поправку била завршена.