www.rcfly4um.org

Author Topic: Пројекат М 1022  (Read 75672 times)

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 578
Re: Пројекат М 1022
« Reply #270 on: January 30, 2017, 10:48:49 PM »

После завршетка фарбања залепио сам налепнице.

Налепнице је поново урадио Триша, а ја сам их полепио.

http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,8600.msg62599.html#msg62599









С обзиром да боје у спреју нису отпорне на нитро гориво, на крају сам цело крило прелакирао безбојним акрилним дво компонентним лаком и исполирао.



Монтажом серво покретача и управљачке кинематике крилаца, крила су була готова.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 578
Re: Пројекат М 1022
« Reply #271 on: February 01, 2017, 10:05:39 PM »

Да се вратим у садашњост.

После две и по летачке сезоне кратак резиме.

''Solar Tex'' се одлично показао у експлоатацији.

Лети, на високим температурама, се незнатно опушта, далеко мање од монокота. Задржава форму. С обзиром да је обојен, нема одлепљивања крајева као код монокота. Наиме, у току експлоатације, гориво полако подлива под крајеве монокота и одлепљује га.









Много је жилавији од монокота. Мане су му једино, по мени, што је тежи и скупљи од монокота. Није за мале моделе, али га топло препоручујем за велике, а поготово за летеће макете. Поготово за летеће макете, због тога што није гладак већ има текстуру, имитацију платна. Овим се на макатама, копијама авиона пресвученим платном, постиже већа веродостојност.

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 578
Re: Пројекат М 1022
« Reply #272 on: March 12, 2017, 10:15:28 PM »


Трансформација BG munje у BG košavu је завршена. У ствари, првобитна идеја је била да направим нов, модификован модел. Стицајем околности све се завршило поправком и модификацијом старог.





Једно грубо слетање је за последицу имало ово:



Како је и капотаж, уз труп, био доста офуцан, ...



... као и поклопци точкова, одлучио сам да модел мало темељније средим, односно, уз поправку, и префарбам.



Проблем је био у боји која је коришћена приликом предходних оправки модела.

Проблем, код модела погоњених СУС моторима на метил алкохол је у томе што је метил алкохол прилично агресиван. Између осталог, користи се и као разређивач, нагриза боју (не све), тако да боја која се користи за моделе мора да буде изузетно отпорна.

Модел је, првобитно, био офарбан дво компонентним акрилним фарбама.

http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,8600.msg60652.html#msg60652

Међутим, код каснијих поправки сам користио уљне емајл боје.

http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,8600.msg100714.html#msg100714

Разлог за ово прилично велика цена акрилних боја.

Раније сам моделе фарбао уљним емајл бојама, и док сам сам правио гориво (метил алкохол 80% и рицинусово уље 20%), ове боје су издржавале целу па чак и две сезоне.



Међутим, преласком на фабричка горива са високим процентом нитро метана и ко зна још каквим додацима, уљне емајл боје једва издржре два изласка на терен. Гориво их „поједе“.

Осим, предходно наведеног, била су присутна и оштећења крма висине и правца. Груба слетања, оштећења при паковању у кола, промаја у стану која ми је два пута оборила авион. Одлучио сам да их заменим новим.








Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 578
Re: Пројекат М 1022
« Reply #273 on: March 14, 2017, 10:55:34 PM »

За почетак сам труп добро очистио крпом натопљеном метил алкохолом, а на појединим местима и нитрo разређивачем. Овим сам уклонио све остатке масноће са трупа. Кад кажем труп, мислим и на хоризонталац и вертикалац који су у склопу са њим. Затим сам ољуштио остатке уљане боје и полепио оштећења.







Исто сам урадио и са капотажом.



Постојеће напрслине сам, са унутрашње стране, полепио епокси смолом и стакленом тканином.



Потом сам то урадио и са поклопцима точкова.



Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 578
Re: Пројекат М 1022
« Reply #274 on: March 16, 2017, 10:21:41 PM »

На реду је било гитовање дво компонентним полиестерским гитом и обрада истог. Пре тога сам све површине лагано прешмирглао водополирним брусним папиром на суво.





Потом обрада шприц гитом и бојење основном бојом.





Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 578
Re: Пројекат М 1022
« Reply #275 on: March 18, 2017, 10:27:09 PM »

При скидању крма сам се мало намучио. Дво компонентни епокси лепак је држао као „луд“. Ово показује да је начин примењен за њихову уградњу врло поуздан.



http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,8600.msg62077.html#msg62077

Нове крме сам направио од балзе, али...



... овог пута сам их пресвукао епокси смолом и стакленом тканиним од 50 gr/m2.





Овим сам повећао њихову чврстину у односу на старе крме пресвучене јапан папиром.

http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,8600.msg58012.html#msg58012

Да сам крме одмах пресвукао композитом, мислим да до ових баналних оштећења не би ни дошло.
Потом је следила обрада шприц гитом.



Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 578
Re: Пројекат М 1022
« Reply #276 on: March 20, 2017, 10:22:54 PM »
На крају фарбање. Овог пута сам користио дво компоненте акрилне боје: белу, црвену, црну и безбојни дво компонентни акрилни лак. Такође сам користио златну акрилну боју у спреју.











С обзиром да златна акрилна боја у спреју није отпорна на гориво, заштитио сам је са безбојним дво компонентним акрилним лаком.







Мала дигресија, из мог досадашњег искуства. Када се фарба различитим бојама, може се десити да завршна боја раствори, смежура или подигне предходну боју. Са безбојним дво компонентним акрилним лаком сам фарбао преко акрилних боја у спреју, уљних емајла и нитро боја и нисам имао проблема. Један пут сам покушао да фарбам нитро бојом преко уљног емајла. Нитро боја је смежурала емајл, тако да сам морао да га ољуштим и одрадим посао изпочетка, нормално без нитро боје.

На крају монтажа, уз нов спинер, и посао је био завршен.


« Last Edit: March 20, 2017, 10:27:46 PM by presko »

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 578
Re: Пројекат М 1022
« Reply #277 on: June 26, 2017, 10:30:00 PM »

Недеља 25. јун, око 35оС.



MONOKOT на трупу се тотално опустио, ...



... док се SOLARTEX на крилу опустио једва приметно.



Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1389
Re: Пројекат М 1022
« Reply #278 on: June 27, 2017, 08:07:46 AM »
Čovek koji je posvetio toliko vremena i truda jednom avionu.
Bez ikakavog sarkazma i da ostavimo svađe po strani ali veliki  (res):)aplauz za upornost, ljubav i predanost modelu....
The ground is the limit (or a water)