Author Topic: Пројекат М 1022  (Read 159614 times)

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #510 on: January 25, 2019, 10:48:22 PM »

Смола се осушила.



Скинуо сам вишак композита. Смола се не лепи за провидну лепљиву траку (selotejp), па се композит лако одвоји, а потом скалпером одсече. После овога, све ивице се пребрусе.













Затим сам сва поправљана места прегитовао.











Овде сам посао прекинуо да се гит осуши.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #511 on: January 26, 2019, 08:24:00 PM »

По сушењу гита, све сам пребрусио и исполирао на мокро.













Шарке на крилцу сам поново залепио пето минутним епокси лепком. Проверена метода.







И крило је спремно за фарбање.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #512 on: January 31, 2019, 07:34:40 PM »
На ред за поправку је дошао поклопац мотора.
Јесенас, кад ми је модел пао, помислио сам „готово је са поклопцем, мораћу да правим нов“. Само сам га спаковао у кесу и убацио у кола, да га не остављам на ливади.



Пар дана, после пада, кад сам се мало охладио, детаљније сам погледао поклопац. Закључио сам да је штета ипак мања него код предходног пада и одлучио да га поправим. Вратио сам га у кесу где је чекао до сад.





Како га после пада нисам очистио, први посао је био прање. Опрао сам га млаком водом и детерџентом за судове, споља и изнутра.





Мислим да ће бити интересантно пратити промену масе поклопца, током поправке, па сам га измерио.



После тога сам започео са поправком. Прво сам помоћу шпахле ољуштио сву напрслу боју.





Нитро разређивачем сам додатно одмастио све напрслине.







Потом сам изнутра пребрусио вишак материјала од предходне поправке.



Почетна лепљења сам урадио са супер лепком, да вратим поклопац мотора у почетни облик.







Полепљене спојеве сам, за почетак, лагано пребрусио водобрусним папиром на суво



Осим облика, у доброј мери је враћена и његова чврстина.



Поново на вагу.



Маса је мања за 11gr.

« Last Edit: January 31, 2019, 07:43:07 PM by presko »

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #513 on: February 01, 2019, 11:32:33 PM »

Рад сам наставио ојачавањем полепљених спојева композитом.
Са унутрашње стране сам ојачања урадио епокси смолом и стакленим платном од 50 gr/m2 и 163gr/m2. Углавном сам урадио по један слој по споју и нешто мало по два слоја где су оштећења била већа.
Са спољне стране сам оштећења премазао епокси смолом помешаном са микробалоном.



























Поклопац је остављен да се смола осуши.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #514 on: February 02, 2019, 08:51:54 PM »

По сушењу епокси смоле, наставио сам са радовима.
Прво сам скалпером скинуо вишак композита.









Онда сам брусним папиром лагано обрадио ивице.







Како је поклопац добио своју пуну чврстину, сад сам могао да га мало грубље пребрусим уз јачи прутисак.





После тога мало полирања на мокро.



Поклопац је сад спреман за гитовање.






Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #515 on: February 04, 2019, 09:50:36 PM »

На реду је гитовање поклопца мотора.





Кад је у питању гитовање малих површи, вероватно сте већ приметили, место шпахле користим жилет.





После одприлике пола сата, кад се гит осушио, бацио сам се на брушење.
Прво грубим брусним папиром, градације 80, на суво.







Потом водобрусним папиром, градације 240, на мокро.







Поклопац тренутно овако изгледа.





Виде се још, а и осећају под прстима, мање неравнине. Да би их средио мораћу поклопац прво да префарбам тањин слојем основне боје да би сви недостаци били јасно уочљиви После тога, поново, гитовање, бришење и полирање, а пре коначног фарбања. Ово ће морати мало да причека лепо време.
Тренутак истине.



После ове фазе прираштај масе је износио 7gr.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #516 on: February 05, 2019, 09:12:49 PM »

Тренутак лепог времена сам искористио да истрчим на терасу и поклопац мотора префарбам основном бојом.









Основна боја се брзо суши. По њеном сушењу јасно су се указале неколико грубих грешки и доста мањих неравнина које су пре фарбања биле теже уочљиве.





Почетна равнања сам урадио брушењем водобрусним папиром на мокро, али ме је главно гитовање тек чекало.





После овог сам се вратио на терасу и поклопац препрскао шприц гитом.







Поклопац је сад остављен да се осуши.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #517 on: February 06, 2019, 10:44:14 PM »

Пошто су основна фарба и шприц гит „преноћили“ и добро се осушили, све неравнине су се дефинитивно показале и ...









... морале су да се поправљају тањим слојем дво компонентног полиестерског гита.









Сад ме очекује коначно равнање.


Online stevapn

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 374
Re: Пројекат М 1022
« Reply #518 on: February 08, 2019, 11:58:37 AM »
Čitam i mislim, kako u životu ne bi umeo ovo da uradim! Majstorski!

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #519 on: February 08, 2019, 09:52:37 PM »

 @stevapn

Можда само ниси пробао.
Није ово нека наука за некога које већ правио моделе.

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #520 on: February 08, 2019, 10:06:22 PM »

По сушењу гита, поклопац сам пребрусио на мокро.









После брушења, он је овако изгледао.







Поново на вагу.



И један мали тест.



Чврстина поклопца је у потпуности враћена.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #521 on: February 09, 2019, 10:21:36 PM »

Још једно истрчавање на терасу и на брзину, пар минута, препрскао сам поклопац мотора.
Значи још један слој основне боје, и то би било то.







И поклопац мотора је спреман за завршно фарбање.







У ствари, цео модел је спреман за завршно фарбање.

Чека се пролеће.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #522 on: February 15, 2019, 08:04:30 PM »

Приликом последњег пада имао сам још један лом.





Ово нисам могао сам да поправим. Један мајстор ми је направио помоћни алат, трн.







Други мајстор ми је заварио поломљену цев.









Овакви ломови су поправљиви.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #523 on: February 24, 2019, 10:41:32 PM »

Да се вратим на један детаљ везан за прву поправку. Није био везан директно за поправку, па га нисам помињао у том тренутку.

Наиме, пар пута сам, због грубих слетања као и приликом овог пада, имао оштећења трупа у зони стајног трапа. Поправка, као и прављење тог дела трупа пипав је посао и тражи мало више времена.











Ово ми је дало идеју да направим алат и у будуће овај део трупа лијем од композита.
По завршеној попраци трупа, искористио сам га као модел за одливање овог алата.



Додатно сам морао да направим оквир за дефинисање границе алата.











Овим сам мој део посла завршио.
Труп и оквир сам однео код другара у радионицу за израду производа од композитних материјала ...





... и после пар дана сам отишао по урађени алат.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 895
Re: Пројекат М 1022
« Reply #524 on: February 25, 2019, 10:26:58 PM »

Пошто сам имао алат, ред је био и да га испробам.

Прво сам га премазао одвајачем на силиконској бази. За наношење одвајача сам користио памучну крпицу. По сушењу одвајача, исполирао сам га истом крпицом. Ово сам урадио два пута.

]



Слеећи корак је био да преко одвајача нанесем слој дво компонентне акрилне боје (нисам имао желкот).



Наставио сам са формирањем композитног одливка. Користио сам епокси смолу  и стаклена платна од 50 gr/m2 и 163 gr/m2. Преко оштрих ивица сам прво нанео четири слоја платна од 50 gr/m2, а преко равних и благо закривљених површи сам нанео по два слоја платна од 163 gr/m2.









После једног дана сушења, урађени део сам врло лако извадио из калупа.





Одстранио сам вишак материјала и поравнао  ивице.









Део је спреман за уградњу на модел и сада чека неку нову хаварију или прављење новог модела.

У сваком случају сада ћу имати далеко мање посла него да га правим од балзе.

http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,8600.msg55457.html#msg55457