Author Topic: Cessna 182 Skylane  (Read 5339 times)

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
Cessna 182 Skylane
« on: October 17, 2011, 09:51:07 PM »
Evo  konacno nakon razmisljanja i tumbanja po glavi sta da uzmem ipak sam se odlucio da se ponovim za malo ozbiljniji model, radi se o cesni 2.3 metra raspona sa  benzinskim motorom, u pitanju je DZY kineski motor od 26 ccm, model je dugo stajao pa je u njega potrebno uloziti dosta truda, proveriti sve servoe a ima ih 8, proveriti konstrukciju dobro jer je model imao tvrdje sletanje i tom prilikom izvaljen prednji trap i izlomljena konstrukcija iza pozarnog zida i vetrobransko staklo, nista ozbiljno ali zahteva dobar i temeljan pregled, ceo model je u monokotu koji izgleda veoma neuredno a posto jec eo trup plankiran planiram da se upustim u farbanje trupa a samo na krilu za zamenim monokot jer bi farbanje krila znacilo i plankiranje supljih delova krila sto mi se ipak ne radi. Mislim da bi se gitovanjem i farbanem dobio sjajan efekat i dobilo malo na tezini ali sa obzirom da je veliki avion sa jakim motorom mislim da ne bi mnogo uticalo na performanse motora i celog modela, video sam da je Mircetov panther dobio nesto preko 400 grama nakon gitovanja i farbanja a posto je trup ove cesne manji od panterovog i necu farbati krila znaci da bi taj broj kod mene bio mnogo manji, treba mi preporuka za baterije za prijemnik i CDI, mislio sam da idu dve lipo baterije od jedno 2000 3s sa ubec-ima, jedna baterija za servoe i prijemnik a druga za CDI, ili da idem sa nimh baterijama , imam nekoliko baterija od automobila i da napravim petocelijske pakove? Isto mi treba preporuka za ulje za mesavinu, Marko (moj skolski drug)mi je rekao da koristim 100% sintetiku ali ga nisam bas dobro razumeo, sintetika za automobilske motore ili sintetika za dvotaktne motore ili...Mare javi se...
Evo nekoliko slika a kako budem napredovao sa radom postavljacu slike , i da jos jedan problem sa avionom mi je i transport jer je jedva stao u Getz-a a radionica je premala pa se razmisljam kako da ga osmirglam a da se ne otrujem od prasine. pozz

Offline Gabor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2252
  • RC Bandit
    • Exclusive
Re: Cessna 182 Skylane
« Reply #1 on: October 18, 2011, 04:42:26 PM »
Biće to super model na kraju... Nego pošto dolazi zima, i nevreme, ja bih na tvom mestu razmišljao o plankiranju krila i farbanju celog modela. znam da bi ti to bilo plus trošak, ali ipak je to scale model, sigurno bi bilo lepši. Treba da razmotriš ako i dodaš tih 300-400g., kolika bi bila težina modela, da li bi motor mogao da podnese. Da ne pričamo o diodama na krilima itd...  ;namig
Taman do proleća odradiš sve...

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: Cessna 182 Skylane
« Reply #2 on: October 19, 2011, 02:31:45 PM »
Jedan savjet iz svijeta "drvnoprerađivačke" industrije.

Koristi se sintetičko ulje za dvotaktne motore (2T full sinthetic), malo je skuplje od mineralnih ulja, cijena 9-12€ po litru.

Najbolja (i najskuplja) varijanta ti je "Stihl"-ovo ulje za dvotaktne motore (motorne testere su oko 30cc).
Predstavnik "Stihl"-a u Nikšiću ga preporučuje zbog vrhunskih performansi za male 2t motore - podmazivanje, hlađenje i mala količina dima na izduvu.

Obzirom da je to ulje za motore koji rade u najtežim uslovima, režimima i časovima rada, za naše potrebe je i više nego dovoljno.

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
Re: Cessna 182 Skylane
« Reply #3 on: October 19, 2011, 02:54:41 PM »
Hvala tataBulik sad si mi definitivno resio nedoumicu vezanu za ulje, naime isao sam juce kod mene u komsiluk u jednu prodavnicu ulja gde su mi objasnili potanko o kojim uljima je rec i kupio sam Stihl ulje crvene boje u malom pakovanju od 100 ml i da cena je 150 din za tu flasicu sto znaci da je litar debelo preko 10 eur, mada mislim da i nij eneki izdatak kad uzmes u obzir da je to za 4-5 litara mesavine i treba je potrositi u avionu.
A sto se radova tice odlucio sam da idem na varijantu farbanja trupa i presvlacenja krila novim monokotom, danas bi terbalo da pocnem sa guljenjem modela. Tako cu se i malo bolje upoznati sa konstrukcijom i stanjem celog avionai eventualno ojacati sve kriticne stavke. Gabore ne znam koliko ce to uticati na performanse modela ali definitivno ugradujem diode  :)aplauz .

Ima li neko ideju kako da promenim nekoliko sarki na komandnim povrsinama, neke se jedva pokrecu zbog epoksida koji dospeo u njih pa bi ih ili ocistio ili zamenio ali ne znam kako da ih izvucem, ili da ih secem pa pored njih busim za druge?

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: Cessna 182 Skylane
« Reply #4 on: October 19, 2011, 03:03:40 PM »
Ako su sarke lepljene epoksidom onda stari skalper i sveca. Zagrejes skalper na plamenu i dok je vruc uklanjas epoksid smolu. Uglavnom se menjaju novim tako da se ne vodi racuna o ostecenju sarkke a sto manje se ostecuje mesto ugradnje.
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
Re: Cessna 182 Skylane
« Reply #5 on: October 20, 2011, 12:30:44 AM »
Oguljen trup, sutra pocinjem sa ojacavanjem i lepljenjem nekih delova koji su popucali, pa ako stignem da pocnem i da gitujem, prvo Stocofin odn. akrilni git, a za kasnije videcu kako ispadne. Krilo jos nisam dirao, njega cu u drugoj fazi a sto se sarki na komandnim povrsinama tice posekao sam ih testericom pa cu ih zameniti sve, usput ako neko ima viska jedno desetak sarki mogu i one najlonske klavir sarke, kupujem...pozz
« Last Edit: October 20, 2011, 12:34:17 AM by ivanmagd »

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1733
Re: Cessna 182 Skylane
« Reply #6 on: October 20, 2011, 11:15:39 AM »
Ivane sad kad vidim ove slike mogu ti reci da si me definitivno zainteresovao za gradnju neke slikcne Cesne.
Od kad sam prodao Mentora hvali mi jedan trener u hangaru, a C172 je idealan izbor.
Sve bi mi bilo manje primamljivo da nisi pomenuo pricu sa farbanjem, ovako mislim da model na kraju moze da izgleda vrhunski.
O kakvoj si bolji razmisljao? Ja sam kod mene na aerodromu gledao mnogo razlicitih boja i dezena ali ako budem radio definitivno mora da bude metalik boja.
Puno srece u radu, model izgleda za desetku.

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
Re: Cessna 182 Skylane
« Reply #7 on: October 20, 2011, 12:05:30 PM »
Hvala Sax, mislio sam da idem prvo u pelu podlogu pa preko toga da je saram, vodicu se ovakvom temom:
http://www.maltashipphotos.com/productfile.asp?ProductID1=4041&PRODUCTCAT1=Yachts

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: Cessna 182 Skylane
« Reply #8 on: October 20, 2011, 12:23:49 PM »
Hvala Sax, mislio sam da idem prvo u pelu podlogu pa preko toga da je saram, vodicu se ovakvom temom:
http://www.maltashipphotos.com/productfile.asp?ProductID1=4041&PRODUCTCAT1=Yachts

Napravi shablone , od mene imas podrsku sa airbrushem...

poz
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'

Offline ivanmagd

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 771
Re: Cessna 182 Skylane
« Reply #9 on: October 20, 2011, 03:09:32 PM »
Hvala druze moj, ne verujem da cu uspeti da uradim sablone vec cu raditi maskiranje pravo na avionu, kad se zavrsi bela podloga.

A evo epiloga danasnjih radova, da iskoristim prirodu jos malo  dok ima 'lepih danova'
Uradio sam deo kabine ispod vetrobrana i popravio neke sitnice i pregitovao jednu 'ruku' cekam sad da se osusi pa da smirglam.

Offline Gabor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2252
  • RC Bandit
    • Exclusive
Re: Cessna 182 Skylane
« Reply #10 on: March 05, 2019, 01:59:49 PM »
Pošto je jedan ovakav model prošle sezone došao u moj hangar


na ovom linku mozete pročitati šta je sve urađeno na njemu: http://bit.ly/2OPsTgUCESS182GP


« Last Edit: March 05, 2019, 03:07:27 PM by Gabor »