Author Topic: Galeb G2  (Read 321779 times)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Galeb G2
« Reply #330 on: June 02, 2013, 11:31:49 PM »
Što se beli u gori zelenoj,
il je snjeg il su labudovi...
Nit je snjeg, nit su labudovi,
nego Galeb sija beli...

Goša ga je ofarbao,
belinu sjajnu njemu dao...
Sada blista novim sjajem,
evo slike vama dajem...

Da gledate, da uživate,
od ljepote da vas prodje jeza,
takvi modele mi pravimo, 
naš Kombinat se ne zeza...




















Na sajtu ima još koja slika,
od ove bjele lepe 'tice,
što na bulju suklja plamen,
te mamlazne letilice...


 ()-()

« Last Edit: June 02, 2013, 11:58:36 PM by mirce »

Offline IVAN3D

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1116
Re: Galeb G2
« Reply #331 on: June 02, 2013, 11:41:05 PM »
Svaka cast majstori!!!
Toliko detalja....
VRH!!!
 :)aplauz
 (:sok:)
 (res)
\\\" Sve sto leti ima nezgodnu osobinu da pada \\\"

ex pseudonijum: GLIDER

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Galeb G2
« Reply #332 on: June 02, 2013, 11:50:51 PM »
Kako vidim, upravo je gotov kalup pozitiv za ceo model. Sada se može sa njega skinuti negativ i može da se stancuje od fiberglasa.  :big smile
 ;namig

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: Galeb G2
« Reply #333 on: June 03, 2013, 12:23:56 AM »
... da Mirče rizikuje da mu nitne ostanu zarobljene u tamo nekom kalupu, ma nema šanse...  (pijemo)

P.S.
Stvarno bi bila grehota ne uzeti negativ, samo ga izvoskirati pa u kalup i eto nama smrtnicima jeftinih modela!!!  (yay)
« Last Edit: June 03, 2013, 12:30:39 AM by tataBulik »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Galeb G2
« Reply #334 on: June 03, 2013, 12:45:15 PM »
Nitne ne bi bili problem, već to što bi se delovi morali preseći uzduž na pola...  ???

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2292
Re: Galeb G2
« Reply #335 on: June 03, 2013, 10:14:58 PM »
Sve cestitke. Golubu naravno.  :big smile

Offline sova

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1035
Re: Galeb G2
« Reply #336 on: June 04, 2013, 12:02:40 AM »
ne mora se seci definitivno nista napravi se rupa u saci u koju se ubaci originalan deo da iz rupe samo viri pola uzduznog modela i onda se pravi negativ!



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us
ex pseudonijum: sova

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Galeb G2
« Reply #337 on: June 04, 2013, 01:32:50 AM »
Odlična ideja.   mmmm Nadam se da će Mirče da vaga malo uvu mogućnost.  Ako ne sada, može i kasnije.
 ;namig

Offline zbabic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 340
Re: Galeb G2
« Reply #338 on: June 04, 2013, 02:06:01 AM »
EXTRA izgleda! Fanaticki rad!
S budalama se ne isplati svađati. Prvo te spuste na svoj nivo i onda te dotuku s iskustvom!

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Galeb G2
« Reply #339 on: June 04, 2013, 02:35:24 AM »
Hvala Zbabic-u...

Što se tiče vaganja koje spomenu Tibeteagle, Mirče je to davno izvagao... Nažalost od toga nema ništa...

Razlog je vrlo jednostavan, izrada takvog modela prevazilazi moje želje i mogućnosti.
Znate, teoretski, kad se gleda you tube, internet, itd, sve izgleda veoma prosto i jednostavno. Kad je potrebno da se nešto odradi, e onda nastaju problemi, pogotovo ovde kod nas...

Ako je neko imao prilike da vidi kako izgledaju ozbiljni, pravi kalupi za modele, pogotovo ovako velike i kompleksne (zbog oblika), onda se ne bi ni upuštao u pisanje i "davanje ideja"...
Ako se, pak, piše da bi se pisalo i tako, kobajagi "pametovalo", onda nemojte ovde "opterećivati" ovaj topic, ima livada ovde na Forumu, pa tamo razmenjujte "iskustva"...

Izrada kompozitnog modela nije ni malo jednostavan proces, zbog mnogih stvari. Prvo, mora dobro da se napravi model, ajd recimo da to imamo.

Onda treba napraviti kalupe...
Kako rekoh, ko je imao prilike da "live" vidi ovolike kalupe, zna da to ne može da odradi svako.
Takodje, zna koliko rada, materija, vremena... treba da se kalupi naprave.
O "taksimetru" neću da trošim reči...

Imao sam u dva navrata tokom ove godine priliku da idem kod Agoštona u Budimpeštu i vidim kompletnu radionicu i proizvodnju 1/4 skale Miga 15.
Napravio sam i "gomilu" slika, što modela, što kalupa. Obećah čoveku da te slike neću postavljati nigde, tako da ih nećete videti ovde, ali kad neko dodje u Kombinat, neka me podseti da mu ih pokažem.

Izrada kalupa je OZBILJAN POSAO i to kod nas, sem Branka Bjelića iz Batajnice, ne znam da li neko može da napravi u zadovoljavajućem kvalitetu.

Agošton mi je pokazivao i kalupe i materijal od kojih su napravljeni i proizvode izvadjene iz istih.
Pa tamo u svakoj fazi rada ima "zajebancije" koliko hoćeš...
Recimo, krila su iz dva dela i svaka polovina ima dva kalupa - gornji i donji.
Kalupi si debeli na nekim metima 5 - 6 cm, koristi se specijalna smola, dodaju se mikro baloni, mleveni fiber i druge "špecije".
Materijala ima 100 vrsta, karbona, kevlara, staklene tkanine raznih gramatura, hani komba za pojačanja, najlona za vakumiranje, karbona u rovingu...

Potom, sama izrada je tehnološki proces koji se mora znati perfektno...
Ne pravi se sve od jednom, nego postoje faze kada se i kako šra radi i dodaje...

Recimo, taj Mig ima 40, da ČETRDESET, raznoraznih kalupa...


Tako da, mani te se filozofiranja, nego se prepustite realnosti i uživajte u ovom topiku, takvom kakav je.


Već sam pisao, da je moja ideja oko Galeba da ponudim kit za jet model. Toga ima veoma malo na tržištu, a mislim da ne postoji jet model ovolike veličine u kitu. Galeba definitivno niko ne pravi na planeti...

Zato se cela priča i pravi da se ponudi nešto što niko nema ili je ponuda mala. Zato su i nitne i svi detalji radjeni tako, da i onaj, što bi rekao Miša 2002, "sa dve leve ruke" može to da napravi..

Verovatno ću napraviti kojeg G2 po porudžbini, ali prvenstvena ideja je da se prodaju kitovi, pa da Galeba modelari sami sebi prave.
Ima dosta modelara koji vole da prave modele, a ovaj je idealan za jet "priču", mera je "taman", neće trebati velika turbina, znajući oblik modela, profil, težinu i ostale parametre ima da leti savršeno i na kraju, kit i sve ostalo neće biti preskupo, iako je to diskutabilno ovde u Srbiju.

Tako da, treba biti realan i znati svoje mogućnosti, a moje se uklapaju samo u ovu priču.


I još nešto, u januaru su stigli delovi za elektro bicikli. Tek ove nedelje ide na farbanje!!!

Ej, 6 meseci!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Bicikli!!!!!!!!!!!!!!!

Kod nas ako ne možeš da sve završiš sam ili ako nemaš kooperante (kakve ja imam u Kombinatu, hvala Bogu), onda bolje da ništa ne počinješ...
Svi su majstori, svi obećavaju, sve plaćaš "papreno", niko ne garantuje za kvalite, svi imaju vremena i ne drže se rokova, reklamacija ima koliko hoćeš i još se bune i ljute kad kažeš da nije dobro...


I na kraju, pitao sam ja Agoštona da skidamo kalupe sa G2. Za njega recimo, mogu da garantujem da bi sve napravio kako treba, jer ima ozbiljan projekat iza sebe.
Rekao mi je da je to veoma veliki posao, da bi trebalo par meseci rada da se kalupi naprave, o ciframa nismo ni divanili, ali garantovano su u desetinama hiljada evra...
Jednom rečju, čovek nije bio uopšte zainteresovan...

Kad bi nekako sve to i napravili, pa čak i napravili model, koliko G2 treba da se "izlije" samo da dodješ na svoje, a gde su komplikacije oko transporta, slanja tolikih delova...

Pročitajte treću rečenicu na početku teksta...


Pozdrav

Mirče
« Last Edit: June 04, 2013, 02:45:18 AM by mirce »

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2292
Re: Galeb G2
« Reply #340 on: June 04, 2013, 10:37:23 AM »

Kod nas ako ne možeš da sve završiš sam ili ako nemaš kooperante (kakve ja imam u Kombinatu, hvala Bogu), onda bolje da ništa ne počinješ...
Svi su majstori, svi obećavaju, sve plaćaš "papreno", niko ne garantuje za kvalite, svi imaju vremena i ne drže se rokova, reklamacija ima koliko hoćeš i još se bune i ljute kad kažeš da nije dobro...

Mirče

Ovo je surova istina a i odraz ukupnog stanja u kom se nasa zemlja nalazi.
Kakva drzava takvi i majstori.

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Galeb G2
« Reply #341 on: June 04, 2013, 05:12:26 PM »
Mislio sam da je vreme i mesto da se o tome još jednom razmisli, s obzirom da ste već i sami takvu mogućnost razmatrali na početku, pa i usput kako ste to opisali. Ako hoćete da budete realni sa onim što planirate da nudite, treba da se sada vidi šta je razlka između kese rebara, letvica, nešto vakuumski formirane plastike, od  PVC folije izrezanih tačkica (nitni), od onoga što sada vidimo na zadnjim slikama. Ako planirate nuditi kratak kit ovog modela, koje često spominjete, mogli smo videti do sada koji put treba da svako pređe da bi došao do ovog nivoa gotovosti.
Ukratko, traba veliko iskustvo koje ste vi stekli sa američkim kitovima, radionica, alati... ne bih brojao zanate koje treba savladati unapred i usluge sporednih majstora, kojih nema na svakom ćušku. Treba nabaviti gomilu dodatnog materijala sa raznih mesta, uglavnom iz inostranstva, koje kratak kit ne sardži. Možda je nijansa u celom projektu ali za šmirglanje treba imati i dvorište pa otpadaju oni koji bi to sastavili u stanu.
Izostavili ste da, barem delom, pokažete postupke oko postavljanja staklenog platna na ceo model. To je još jedan zanat sa složenim postupcima koje nije dobro ako neko uči baš na ovom modelu. Da ne spomenem vaše poetske sposobnosti, što je najvažije u modelarstvu.
Fiberglasom formiranim delovima bi se premostile sve gore navedene  teškoće i dobila bi se na zadnjim slikama viđena gotovost. Ko želi da uđe u projekat ove klase, čija oprema košta daleko preko 3 kile eura, bio bi spreman i da plati cenu koliko bi trebao da realno košta fiberglas kit u 70% gotovosti umesto 10%. Ako su fiberglas modeli dobro urađeni, jači i lakši su, a šta znači višak težine na modelu znate i sa vašeg Pantera.
Ako bi neko uzeo olovku i papir, nije teško izračunati da je kratak kit na kraju mnogo skuplji od skupog fiberglasa. Sigurno bi se isplatio uloženo u kalupe, umesto u electric bike, čija tema nije na ovom mestu. To je trend u današnjem svetu modelarstva u ovoj klasi, pa ako pucate van ove zemlje uspešnost je samo na taj način zagarantovana. Naravno onda je već i obavzno, jer su naše želje i mogućnosti u velikom raskoraku.

I dalje vas volim, Laslo


« Last Edit: June 04, 2013, 05:55:51 PM by tibeteagle »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Galeb G2
« Reply #342 on: June 04, 2013, 11:10:12 PM »
Što bi rekao Sloba: - Volim i ja vas...

Ajd' još jednom da elaboriramo...

Juče sam pisao i definitivno stojim iza svojih reči, a to su, da ako ne možeš da sve sam odradiš, onda bolje da ni ne počinješ posao.
U varijanti short kit-a sve što treba, mogu da uradim sam, tj. uz pomoć svojih kooperanata, brzo, lako, jednostavno...
Ovo je, po meni, najvažnija stvar...

Druga važna stvar je da je nemam nameru da u ovako nešto ulažem velike iznose novaca.
Za prvi model, prototip, sam kupio sve neophodne delove. To je normalno jer bez toga ne može. Sve to, za sada, ne košta mnogo...

Svi koji smo radili na projektu smo nešto investirali, Martin svoje znanje u 3D programu i rad, Dragan "laserske zrake" za prvi model, Golub je farbao, a ja sve ostalo, ideju, materijal, znanje, rad, letenje...

Treće, slanje delova košta drastično manje od slanja gotovog modela...

Kako ćemo proći na tržištu, videćemo...
Da rezimiramo, investicija je minimalna, samo materijal i delovi za model...


Juče sam pisao, a sad ponavljam, pravi kalupi, ne tamo neke budž varijante, za ovoliki model, koštaju mnogo. Da bih došao do kalupa, moram nekog platiti da ih napravi, a potom i da pravi modele.
Ja znam samo jednog koji to zna da odradi kako treba, ali se bojim da sa dotičnim gospodinom nema ozbiljnog dogovora...
Onako usput, njega sam prvog zvao za alat za kabinu, pričali smo, poslao sam mu fajl i nikad mi se više nije javio, zvao sam ga još par puta, ali se čovek jednostavno ne javlja na telefon... 
Zaključak se nameće sam - tu nema ozbiljne saradnje...


Idemo dalje, liveni model ovolike veličine, sa ovoliko detalja i to da ih prave Kinezi, koštaju poprilično...
Na to dodajte mnooooogo veliki trošak poštarine, jer je kutija ogromna...
Te dve stavke teško staju u recimo 4000 evra.
O administrativnim taksama ne bih trošio reči...

I još nešto, pročitajte na RC Univeru polemiku oko FEJ modela (Fly Eagle Jet). Raspadaju se u vazduhu i otpadaju im delovi...
Ako ćete ozbiljni jet model, ovolike veličine, liven, od neke dobre proverene firme, (Mibo, Bob Violet, Sky Master...) onda ima da se "debelo isprsite"...


OK, ajd' da se vratimo na G2...

Ako ćemo da pričamo o ciframa, onda evo kratke računice, short kit, u kojem će biti skoro svi neophodni delovi, koje kod drugih firmi posebno kupujete, košta 495,00 evra.
Da bi model napravili do kraja, treba vam još otprilike 300-tinak evra za balzu, epoxy smolu, staklenu tkaninu, špricgit, gitove, lepkove, brusne papire...
Set detalja je 55,00$ - oko 40 evra...

To znači da za oko 800 - 850 evrića imate sve neophodno da sami napravite Galeba G2 kao na slikama...
Pri tom, ne zaboravite, ovo nije model presvučen monokotom, i raspon mu je 232 cm!!!

Dolazimo do rada...

E, tu je glavna "kvaka", jer je modelaru koji sam radi ušteda u tom delu priče.
Tačno je, treba par meseci rada, ali kad ga napravite, Galeb uradjen kao na predhodnim slikama, ima vrednost kao bilo koji plastični model, možda i veću, jer je "ručni rad"...

To što nemaju svi radionicu, dvorište za šmirglanje i znanje da naprave, tu ja ne mogu ništa da pomognem. 
Za njih postoji opcija da im se u Kombinatu napravi i finišira G2.
Izrada modela košta 1500, a sa detaljima i farbanjem 1850 evra...

Mnogo modelara, sa druge strane, ima mogućnost i znanja da sve ovo odrade sami i uštede gore navedeni iznos...

Na kraju, kad se sve sabere, za 800 evra imate veliki jet model kojeg morate napraviti, za 2300 evra imate gotov model u špric gitu, a ARF varijanta, gotovog, ofarbanog modela sa svim detaljima, staje 2650,00 evra...

I još nešto, nisam baš siguran da je "plastični model" bolji od ovakvog drvenog, iako o ovome možemo diskutovati do besvesti...


Pozdrav

Mirče

 
« Last Edit: June 04, 2013, 11:16:02 PM by mirce »

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: Galeb G2
« Reply #343 on: June 05, 2013, 10:28:18 PM »
Mirče, slažem sa tvojom pričom osim u jednom:

Smatram da si sa svojim znanjem, manuelnom vještinom i pedantnošću itekako sposoban napraviti ne prosječan ni dobar nego vrhunski kalup za trup aviona, a i ostalo.
Kalup kao kalup ne zahtjeva specijalne materijale koji se moraju tražiti u "NASA-i", već samo vještinu i prije svega pedantnost, a o isplativosti kalupa mislim da nemamo šta komentarisati. Koliko god rada i vremena da zahtjeva, na kraju imaš KALUP koji pažljivom upotrebom može dati stotine odlivaka istog kvaliteta.

Što se tiče slanja tako dobijenog npr. trupa, opet bi se moglo naći rješenje. Nos i repni dio mogu biti odvojeni, a obzirom da trup od kompozita opet zahtjeva rebra za ukrućenje, spajanje segmenata i ne bi bio problem, a model ne bi gubio na kompaktnosti i na kraju takav kit bi se pakovao u kutiju max 1metar dugu, za čije slanje ne trebaju neke sume novca.

Ovo je samo moje skromno mišljenje i ne bih volio da se pogrešno protumači.
Samo mislim da, bez pretjeranih riječi hvale, ako iko od nas može u sve gore pomenuto da se upusti, onda je to Mirče  (res)

 (pijemo)
« Last Edit: June 05, 2013, 10:30:40 PM by tataBulik »

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: Galeb G2
« Reply #344 on: June 05, 2013, 10:32:02 PM »
Nego, raspričasmo se o kalupima, kitovima, djelovima..., a odavno ne vidjesmo kako napreduju radovi?