Author Topic: Konzerviran motor  (Read 5263 times)

Offline Dakyle

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 170
Konzerviran motor
« on: September 12, 2008, 04:06:01 PM »
Pozdrav svima,

Prvi put sam kupio motor JBA firme, jako je kvalitetno odradjen...cak i O.S. je porucilac motora od njih, sve je to super, ali mi je motor stigao potpuno konzervivran, bez maltene ikakvog uputstva. Ima li neko iskustva sa tim i konkretno me zanima cime ga otkonzervirati-odmastiti???

Hvala unapred
« Last Edit: September 13, 2008, 01:33:51 AM by Dakyle »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3196
Re: Konzerviran motor
« Reply #1 on: September 12, 2008, 09:25:32 PM »
Spoljnje konzervansno ulje sa moze skinuti sa benzinom (jeftinije je ali smrdi) ili probaj sa metilalkoholom, odnosno gorivim za nitro motore. Koristi tvrdu manju cetku i suvu krpu. Izvadi svecicu i sipaj gorivo u cilindar i preko karburatora u karter. Pusti da stoji malo u nj. i izlij visak.
Cudno je sto su ga jako nauljili.
Predstavi motor sa nekoliko slika na forumu.



Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1937
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: Konzerviran motor
« Reply #2 on: September 12, 2008, 09:53:40 PM »

Cudno je sto su ga jako nauljili.
Predstavi motor sa nekoliko slika na forumu.


i meni je to čudno, hajde ako te ne mrzi, postavi par slika na forum.
;)
« Last Edit: January 11, 2009, 04:26:12 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline Dakyle

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 170
Re: Konzerviran motor
« Reply #3 on: September 13, 2008, 01:17:01 AM »
Slike postavljam sutra, videcete...nije to extremno mnogo (mislim kilogram masti) ali konzervirano kao puske u vojsci ili ko ima oruzje zna cime se konzervira, mast je neka  u pitanju..unutratrasnjost motora oko klipa je takodje zamascena, inace sve to dolazi u kesi koja je vakumski bila zatvorena i uredno posle toga uvijeno u penastu foliju, karburator je posebno zapakovan na isti nacin i naravno konzerviran. Jedino auspuh nije zamascen, ali je ato neverovatno veliki 20cm, inace motor je JBA 75A-12,20 CC, sa sve auspuhom je 790 grama.

Evo slike sa sajta prodavca (http://www.newpower-modelisme.com/)


Sutra postavljam moje slike, inace JBA je firma koja radi za O.S. koji je narucilac od njih, od skoro su poceli da se prodaju proizvodi pod JBA oznakom, inace kod samog prodavca koji u Francuskoj jedini i ima ove motore su pod O.S. grupom proizvoda, prodavac mi je dosta nahvalio motore i rekao da su izuzetno kvalitetni i da nemaju nikakvih reklamacija...ja sam bio spreman da kupim i neki O.S ili Super Tiger motor, ali me je prodavac ubedio da je ovo odlicna kupovina posebno sto mu je cena 79 evra i uz njega ide litar goriva na poklon, ali u nedostatku goriva u pakovanju od litar dobio sam svecicu kojoj je prodajna cena 10 evra. Planiram da ga montiram na H9 P51 Mustang, ali cu malo morati  da okrenem sam kraj auspuha(onu izduvnu cevcicu) na gore jer mi zakacinje krilo i ne moze da legne lepo, videcemo kako ce to biti.
« Last Edit: September 13, 2008, 01:47:09 AM by Dakyle »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3196
Re: Konzerviran motor
« Reply #4 on: September 13, 2008, 09:36:42 AM »
Motor izgleda dobro ali su neka resenja kao auspuh i igla jos od starijih verzija resenja.
Verovatno je razlog je da ne konkurise diraktno OS motorima.
Izgleda da je ovo kinesko-japansko dete prve generacije, ako su informacije tacne. OS daje svoju stariju tehnologiju, koje je za Kineze momentalno dovoljno, a kinezi ostalo.
Sve u svemu motor je solidan i sigurno ce i dobro da radi.
Kako vidim novije "F" konstrukcije su vec bolje i reseni poblemi dugackog auspuha i zakrivljena je igla za bezbednije podesavanje.
http://www.jba-engine.com/



Offline Dakyle

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 170
Re: Konzerviran motor
« Reply #5 on: September 13, 2008, 09:06:52 PM »
Evo mojih slika:





Ima dobra stvar sto se karburator ne srafi klasicnio sa par srafa, nego se jednostavno spusti u zlezistepodesi ugao igle oji ti odgovara, zbog elise ili kako kome odgovara, i samo se stgnesa jednim inbusom-u samom lezistu postoji prsten koji ulazi u zljeb oko samoga karburatora stezanje pa moze da se namesti u bilo koji polozaj bez gubljenja funksije, moze cak i kontra ako je to potrebno zbog nekog modela (igla levo, poluga gasa-desno, ako je potrebno nekom) to mi se svidja, jedino ovaj auspuh me nervira, mada moze da se kupi za njega sasvim drugi auspuh (sa dva izduva kao kod benzinskih motora) oko 25 evra kosta..Na slikama se bas i ne vidi koliko je mastan jer sam ga prilicno obrisao-spolja samo...
Javljam kako radi i prve utiske posle paljenja koje planiram u toku sledece nedelje dok sklopim model do kraja.
Jos samo ne znam koiko mi je pametno sto na ovog mustanga stavljam ovoliki motor (za njega je preporuceno 40-46) ali ja licno mislm da mu je to na donjoj granici, hteo sa sam cak i 91 da mu stavim na srecu nisu ga imali u radnji trenutno (91 kosta 85 ili 89evra).Ali videcu, pa ako nekog zanima za decembar mogu nabaviti par komada (naravno po nabavnim cenama)
Pozdrav
« Last Edit: September 13, 2008, 09:27:27 PM by Dakyle »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3196
Re: Konzerviran motor
« Reply #6 on: September 13, 2008, 09:46:48 PM »
Nije svejedno da li stavljas veliki ili mali motor na model. Ne zbog snage, vec zbog tezine motora.
Naime, svaka kategorija velicine modela je kalkulisana sa odredenom tezinom motora. Ako se stavi veci, moze da se desi da nos bude pretezak, pa se mora balansirati sa malo protutega-olova na repu, ili preseliti akumulator malo nazad u trupu. Obrati paznju na teziste!
Ako je strednja cev na auspuhu odvojiva, mozes "malo" da skratis od te cevi. Najbolje je staviti u strug i tako skratiti.


Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1937
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: Konzerviran motor
« Reply #7 on: September 13, 2008, 09:55:08 PM »
Uf, iskreno mislim da će motor biti prejak i pretežak za Mustanga ( nosat ) i nesvidja mi se što ćeš morati da nabacuješ protiv teg na rep modela ( samo ga otežavat¡ ).
Takav tip modela lete Chupko i Ivan, jedan model je sa 2T motorom od 7.5 ccm Evolution, dok je ovaj drugi 4T 10ccm i lete perfektno...
« Last Edit: January 11, 2009, 04:27:08 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline Dakyle

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 170
Re: Konzerviran motor
« Reply #8 on: September 13, 2008, 10:30:23 PM »
Imam ja H9 PULS XT sa Evo46 NT Leti perfektno, taj motor je preporucen za ovog Mustanga, svestan sam da je malo ovo jak motor ali je samo 150 grama tezi od Evo 46 NT, mislim da sa 10-20 grama olova resim problem, Jedan tip je na ovaj model ugradio Super Tiger 91, koji je od ovg JBA tezi za 100 grama, u svakom slucaju probacu, decembra mi stize auspuh za ovaj motor (izgleda kao za benzinske motore) koji je skoro duplo laksi od ovog postojeceg pa ce i to uticati malo. U svakom slucaju ako naidjem na vece probleme stavljam nesto manje a ovo ide u nesto vece-videcu u sta, mozda neki P47 od 200cm raspona...to mi je zelja, jer sam video tipa koji je ovaj motor stavio na ZERO od 210cm raspona i odlicno se pokazao. A sto se tice samog nosa aviona, kada stavim motor na drzac sa jako malim pomeranje unazad dolazi tacno na mesto da ne remeti gabarite, i malo olova pozadi zbog tezista pozadi trebalo bi da resi proble, jer sam motor ima dovoljno snaga za tezinu koju ce biti neznatno povecana, jdeniom mi je auspuh problem, kada mu po srednjoj osi pomerim samu cevku izduva onda je iznad krila na 1cm od samog krila, bas sam iznnadjen velicinom samog auspuha.
« Last Edit: September 13, 2008, 10:35:22 PM by Dakyle »

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1937
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: Konzerviran motor
« Reply #9 on: September 13, 2008, 10:55:08 PM »
i malo olova pozadi zbog tezista pozadi trebalo bi da resi proble, jer sam motor ima dovoljno snaga za tezinu koju ce biti neznatno povecana

Siguran sam da će motor jako dobro da vuče i model će leteti, ali problem nastaje kad se motor ugasi ( a dešava se ), dosta brže će gubiti brzinu i visinu...



« Last Edit: January 11, 2009, 04:27:44 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline Dakyle

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 170
Re: Konzerviran motor
« Reply #10 on: September 13, 2008, 11:18:25 PM »
Potpuno si u pravu Saburo i ja sam svestan toga, ali probacu pa videti. naravno prvo sam rad motora na zemlji, stabilnost i sve ostalo..u vazduhu ima i otpora...ne pucam na varijantu nestajanja goriva (mada nije ni to iskljuceno), Ima sam problema sa gasenjem motora konkretno O.S. sto je bilo neshvatljivo..jer je radio 2 meseca perfektno, palio i radio kao sat..dok nije pocelo zezanje..3 meseca mi je trebao da pronadjem problem..pa sam dok nisam nasao problem imao poseba setap modela ako dodje do gasenja u letu..Inace isprobavao sam sve znane i neznane stvari da otklonim to nepredvidjeno gasenje...od goriva, svecica, siliknskih creva i sva moguca stelovanja...dok nisam naisao na fizicku anomaliju tek kada sam skinuo motor video sam da su 2 srafa koja zatvaraju karter bila blago olabavljena ko zna od cega i tu je vukao u odredjenim momentima fals vazduh i gasio se. Za ovo nisam pametan, lako cu nabaviti drugi motor ako ovo ne ide, jedino sto nece biti kako treba je kabonski nos..koji mora za ovaj motor da se isece...na svakom sledece bece biti isto..pa ce morati jos veci otvori da se napravr..posebno ako mu je igla u zadnoj zoni...e to ce me malo nervirati...Ne idem cesto za BG da bih mogao kod Zlajka da pazarim Evo motor, a nisam ga uzeo odmah..jer sam kreten...sve mi je preslabo pa se tripujem da visak snage ne steti u minimalno povecanje tezine....

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: Konzerviran motor
« Reply #11 on: October 31, 2008, 01:29:02 PM »
Ja bi samo hteo da kazem da sam imao slicni-isti problem sa mom extrom:1m 65sm gde je pisalo od 10 do 15cc.Ali ja sam slusao lose savete i kupio 20cc magnum rg serije mislim.Lose sam prosao.Model je leteo kao kamen sa krila i  kad je zadnji put,radi gasnenje motora(koi je uvek gasio)usao u nevideni kovit i izradio dosad mislim nevidene akrobacije ,dok se nie srusio na zemlji.Pokusavao sam na simulatoru da na svaki nacin ponovim taj kovit i nikako nisam uspeo.Nikad ne bi uradio istu gresku.Ti imas Mustang ali to ne menja situaciu.Mislim da znas koi bi bio moi savet.
Pozdrav.
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev