Author Topic: PIPER J3 CUB  (Read 104597 times)

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
PIPER J3 CUB
« on: June 12, 2011, 04:24:32 AM »
Pre par meseci, dok smo sekli laserom, delove za trup i krilo oko trapa, zapodenula se priča o modelima, izradi, ceni, nabavci i ostalom... Kad sam im objasnio da je to jako lep ali i dosta skup hobi,.. uz dosta pregovaranja i nagovaranja, pristao sam da im "odradim" jedan početnički model. Dvoumio sam se pri izboru, ali sam ipak odabrao Pajpera, kao provereno dobar model za početnike, a i za one koji vole "penzionersko" uživamje u letenju. I konačno, dogovor je sklopljen. Sad je nastao problem nabavke dobrog i kompletnog plana. Varijanta da se kupi gotov plan je odbačena, jer im je to mnogo para, bla, bla, bla... Plan, koji sam ja imao, bio im je mnogo velik a i zahtevao bi mnogo toga,  a i nije za početnike, tako da je ceo poduhvat morao malo da sačeka.
 Stariji i iskusniji modelari, znaju da samo "smanjivanje" postojećeg plana, nije baš samo to. Menjaju se, bukvalno, sve dimenzije, a one nisu proporcionalne smanjivanju,,, U međuvremenu sam naleteo na SIG-ovo uputstvo u PDF formatu, ali za glow motor i rešim da po njemu odradim plan, međutim, vrlo brzo sam zaključio da su razmere i perspektive delova, toliko harikirane, da bi bio apsurd raditi po njemu.
Tu mi je "pukao" film, i rešim da totalno uradim nov plan po uzoru na SIG-ov model (uglavnom). Masa toga mi se nije svidela, a i mnoga rešenja su mi nekako "bez veze" a i nije predviđen za elektro!

Evo par originala, koji su mi poslužili pri daljem radu (nisu SIG-ovi!):




Pošto već moram da crtam i preračunavam ispočetka, rešio sam da kompletnu konstrukciji uradim za više varijanti i po principu "Lego" kockica, tako da model može da sklopi i onaj sa "dve leve noge", a da od alata ima samo par alatki i da se, naravno, pridržava redosleda i načina sklapanja.
I tako, posle dugotrajnog crtanja i uklapanja, "pali" su prvi delovi, isečeni na laseru. Isečeni delovi su kompletna konstrukcija trupa (ili ti centroplana, kako ga neki nazivaju), bez nosača motora, gornjeg dela "nosa", kokpita i nosača-upornika stajnog trapa, oni će biti rađeni na CNC mašini od vitroplasta, avio-legure i čelika...
Težina isečenih delova, sa ojačanjima, bez šmirglanja i lepka je 342gr, što je za 108gr manje od predviđene! Planirana težina kompletnog trupa sa horizontalcem i vertikalcem, bez motora, baterije i prednjeg trapa, je cca 850gr.
Dužina trupa, po centralnoj osi je 918mm i isečena je iz komada. Sa kapotažem i repnim delom bi trebalo da bude cca 1.150mm ( 45 1/4") ?
Za horizontalac i vertikalac je usvojeno da se rade na rasklapanje, posebno vertikalac i posebno horizontalac!
Krila u četiri varijante: normalna i "cliped" u komadu i posebno levo a posebno desno u kom slučaju, neće biti gornjeg "prozora" a biće i bar 150gr više! No, o tom potom, kad dođe na red.
Prema SIG-u i još nekima, ukupna poletna težina, za ovu veličinu modela (Pajpera), je cca 3.200gr (za glow). Ja mislim da ću uspeti oko 2.800gr za jednodelna krila ili cca 3.000gr, za dvodelna. Videćemo!?
Toliko o tome, a sad malo konkretnog. Provera uklapanja isečenih delova "na suvo" je položila test iz prve. Teže je bilo ponovo rasklopiti, da bi se sve to lepo ulepilo po određenom redosledu. Taj deo ću podeliti sa vama, koje to interesuje i obraditi fazu po fazu i onim redosledom koji sam predvideo za sklapanje.
Za ovu fazu sklapanja je potreban komad šmirgle gradacije 150, mala pljosnata modelarska turpijica, lepak za drvo "Wood express" 10min, (poželjno vodootporni), par modelarskih štipaljki i stegica i stona stega za utiskivanje matica za drvo i naravno površina na kojoj će se to sklapati (može i trpezarijski sto, naravno, ako vas žena pusti...).
Pri laserskom sečenju, javlja se nagoreli trag oko rezova i zato sve delove blago ošmirglati. Kome ti tragovi ne smetaju može da preskoči ovaj prašnjavi deo posla. Same rezove nema potrebe šmirglati. Pri ovome ne treba preterivati, a pogotovu ne na sastavima, jer se može desiti da dođe do previše "lufta", što kasnije dovodi do gubitka simetrije i "bežanja" iz ose. Naknadna centriranja su moguća samo dok se lepak ne stegne. Takođe obratiti pažnju na "stezanje" delova stegama i štipaljkama tj da delovi lepo ležu celom svojom površinom, zato alatke za stezanje treba da upravno stežu materijal a ako to nije moguće, onda drugom alatkom stegnuti pod kontra uglom. Ukoliko to nije moguće izvesti bilo kojom alatkom osim rukom, na par mesta ostaviti prostor bez lepka i kanuti brzostežući lepak i pridržati par sekundi rukom... Izbegavajte ove lepkove jer su spojevi sa njima "krti" tj ovi lepkovi nisu elastični i tu dolazi do otkidanja materijala.
A sad evo i par slika prve faze rada. U ovoj fazi, redosled operacija nije bitan.

Delovi prve faze:

Prvo ćemo ovo sklopiti:

Ojačanje veze krila:

Ojačanje veze krila i stub:

Ojačanje veze krila i stubovi:

Ojačanje veze krila i stubovi:

Držač-ojačanje veze krila sa utisnutom maticom i unutrašnja rebra:

Držač-ojačanje veze krila sa utisnutom maticom i unutrašnja rebra sa poprečnim nosačima- u sklopu:


Nastavak sledi.
Pozdrav
Miša


45 1/4 /72 /63
« Last Edit: June 12, 2011, 04:43:01 AM by miša2002 »
#FFCC00

Offline mtesa

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 476
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #1 on: June 12, 2011, 08:06:49 AM »
E pa imenjace, uzeo si velik posao.
Ali ti ide od ruke.
Sa srecom.

Naravno, pratim izvjestaje :)
Striker, listen, and you listen close: flying a plane is no different than riding a bicycle, just a lot harder to put baseball cards in the spokes.

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #2 on: June 12, 2011, 10:17:13 AM »
Imenjace, sa uzivanjem cu pratiti dalju izradu.


Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 948
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #3 on: June 12, 2011, 10:24:21 AM »
Ja koji sam napravio bar deset Pajpera sa uživanjem pratim tok izrade, bravo majstore.  :)aplauz
ex pseudonijum: licider

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #4 on: June 12, 2011, 09:40:29 PM »
Zahvaljujem se svima i nadam se da ću opravdati interesovanje za tok izrade ovog modela.
Potrudiću se da bude zanimljivo i korisno, naročito početnicima, a takođe i "starim vukovima".
U predhodnom postu, nisam naveo da će sav upotrebljeni materijal biti baziran na ono što se može nabaviti kod nas.
Generalno gledano, više vremena ću izgubiti na pisanje postova, no na samo sklapanje modela...

Pošto je ovo jedan od bitnijih sklopova, evo još par slika i dodatnih objašnjenja:


Prvo se ulepe pločice od špera, tako da im ivice budu potpuno ravne. Obratite pažnju na natpis NPL i NPD na pločicama. Natpisi se moraju videti na obe pločice ili se ne vide na obe pločice. Druge dve pločice su potpuno iste i nije bitno koju gde stavite, ali se mora ispoštovati gornji uslov. Međusobno zalepiti pločice NPD i DP-1 i pločice NPL i LP-1. Namažite dobro, samo po jednu od njih i stegnite stegom. Istisnuti lepak ukloniti samo sa strana gde su klinovi. Obratite pažnju na ravnanje ivica! Posle par minuta, preostali lepak samo "razvucite" po površini što doprinosi učvršćenju. Ne treba ih brisati!


Kad se lepak dobro osušio, spojiti ,obilato, lepkom NPD sa R-KABD i NPL sa R-KABL  i stegnuti stegama da površine dobro "legnu" jedna na drugu. Pri tome obratiti pažnju na položaj klinova, tako da manje-kraće rastojanje ide ka otvoru fi 14mm. Na rebro R-KABD ide sa strane gde je natpis, a na R-KABL sa strane bez natpisa ! Uostalom, to se lepo vidi i na prethodnim fotografijama.
Kad se osušio lepak, zalepiti poprečne nosače tako da se poravne žlebovi (kao na slici) i nakon sušenja proveriti da li se poklapaju otvori na bočnim stranama sa poprečnim nosačima, kao i da li su poravnjeni bočni nosači sa žlebovima na rebrima. Ne lepiti ih sa bočnim stranama i ne postavljati ih u žlebove, jer ima još delova, koje treba spojiti pre toga !


U međuvremenu, dok se čeka da se lepak stegne, zalepiti R-1 i REP.


Stegnuti ih štipaljkama u dve tačke, baš kao na slici, da se ne bi pokrivili pogrešnim stezanjem !



Nastavak sledi.
Pozdrav
Miša

45 1/4 /72 /63
#FFCC00

Offline n3mke

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 811
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #5 on: June 12, 2011, 10:37:31 PM »
Odlicno! Posebno mi se svidja sto je sve seceno na laseru  :big smile

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #6 on: June 14, 2011, 05:45:17 AM »
Sledeći korak je da se slepljeni delovi R-1 i REP, slepe sa bočnom stranicom na kojoj su vrata (desna stana). Dobro naneti lepak, samo po jednom delu tj po R-1 i REP, stegnuti na mestima, kao na slici, a višak lepka "razvući" po spoju. Naravno, ako vam se "omaklo" mnogo lepka, to uklonite.


Ovde se lepo vidi kako "razvući" višak lepka.



Mala provera "nasuvo" kako će se uklapati delovi...






Pošto sve štima,  možemo nastaviti sa lepljenjem-spajanjem, preostalih komponenata prve faze!

Ovde je malo preskočen redosled. Trebalo je prvo zalepiti ojačanja na unutrašnjim rebrima pa tek onda "prozor" !


Ali ni sad nije kasno.


Za ovo je kriv dotični momak; učinilo mu se da su delovi "duplirani", pa je to preskočio?..

U donjem redu-levo su delovi za Pajpera i test maska za kokpit, koja će kasnije biti urađena od FR-4 sa implementiranom funkcionalnom elektronikom, no otom potom i naravno, ako zaslužite  lol


Nastavak sledi.
Pozdrav
Miša

45 1/4 /72 /63
« Last Edit: June 14, 2011, 06:02:01 AM by miša2002 »
#FFCC00

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #7 on: June 16, 2011, 12:47:01 AM »
Sledeći korak je da se slepe, donja rebra FD-1, FD-2 i FD-3 sa RGR, kao na slici.



Zalepiti delove FU1 i ZN i paziti da se ivice poklapaju u "dlaku", jer je to upornik unutrašnjih rebara i ujedno "centrator". Ovo je bitno dobro odraditi, jer se geometrija jako teško, naknadno podešava !


Sledeće je zalepiti nosač servoa sa desnim bokom, tako da klinovi uđu do kraja i strane se ravno zalepe i stegnu sa dve stege, (Na slici je već zalepljeno!)


Ojačanja unutrašnjih rebara su već ulepljena.


Iz prve faze je ostalo još par stvari koje treba odraditi, pre prelaska na sledeću fazu - fazu sklapanja!
Jedna od tih stvari je lepljenje i centriranje REP-1 na poziciju, koja je pod uglom u odnosu na R-1 i REP. Uloga ovog dela će biti naknadno objašnjena tj kad dođe na red!
Samo pozicioniranje nije komplikovano. Kroz prednje i zadnje otvore Fi 8mm, provucite cevi od vitroplasta, a prednji trn i bočni trn na REP-1 u otvore za njih. Zalepiti samo donji deo, koji naleže na R-1 i celu dužinu na boku. Cevi moraju jako teško da prolaze! Sve to dobro stegnuti, a istisnuti lepak samo razvući po spoju ! Leva šipka je već ošmirglana i spremna za montažu. Ošmirglana je jer tako bolje uhvati epoxi-lepak !...


Za ovaj deo posla, moraće se koristiti turpija. Naime, pošto su rebra pod uglom, a laser može samo pravo da seče, moramo ručno da oblikujemo otvore za rebra. Otvor će vam izgledati, kao da je  pomeren van ose rebra i da je isečen pogrešno, ali nije. Kad se obore ivice sa jedne i sa druge strane F1 (samo jedna strana sa svake strane) tj desna ivica otvora-iznutra i leva ivica otvora-spolja, klin rebra će samo da "sedne" gde treba. Pazite da ne preterate, jer će rebro da stoji labavo ! Zapravo, stoji iscrtano gde se turpija, ali se na slici ne vidi, jer je to već isturpijano !


Toliko za ovaj put, jer nešto "upload" slika, strašno sporo ide zadnja dva dana. Sklapanje trupa je već poodmaklo, ali ne stiže se sa objavljivanjem...

Nastavak sledi.
Pozdrav
Miša

45 1/4 /72 /63
« Last Edit: June 16, 2011, 12:57:59 AM by miša2002 »
#FFCC00

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #8 on: June 16, 2011, 01:57:47 AM »
Upotrebljena cev je od vitriplasta spoljašnjeg prečnika 8mm i unutrašnjeg 6mm, što znači da je debljina zida 1mm. Pošto je teško pronači Al

cevi, a i podložne su trajnim deformacijama, a po težini su čak i teže, izbor je pao na ovu cev. Karbonska cev bi bila bolja, ali samo po težini, jer debljina zida je mnogo manja a upotrebljena vlakna su od karbona a ovde od "stakla". Vezivo je isto...
Znači cev od vitroplasta je dužine 51cm, a težine 17,46gr. Za ovaj deo je potrebno nešto manje od 28cm (4x cca 70mm) što je oko 9,5gr + epoxy-lepak pa neka bude sve skupa 10gr !


Link je stvarno katastrofa. Valjda će sutra biti bolje, pa će biti i više slika. Sad tek postaje zanimljivo !

Nastavak sledi.
Pozdrav
Miša

45 1/4 /72 /63
« Last Edit: June 16, 2011, 02:25:20 AM by miša2002 »
#FFCC00

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #9 on: June 17, 2011, 02:53:24 AM »
Do sad se sve lepo uklapa i nije bilo nikakve potrebe za dodatnom obradom, ako izuzmemo grubo šmirglanje površina, koje je više estetskog tipa (uklanjanje "gareži" od lasera). Namerno nije ništa dirano na samim rezovima, da se vidi da sve leže ko lego-kockice! Naravno, za to je zaslužno moje "neiskustvo" u projektovanju i izradi...
No da se vratimo na dalju izradu, tj sklapanje trupa.
U ovoj fazi, polako grupišemo delove i sjedinjujemo u celinu, naravno po određenom redosledu, tako da se konačno spajanje svede na "klik-klik", nema "klak" jer se ništa ne okreće i ne uvrće!


Pri ovome je korišćen i dodatni šablon (koji nije na slici), a koji simulira levu bočnu stranu tj, na njemu se nalaze samo otvori za žlebove-klinove rebara, radi lakšeg centriranja ! Gornje rebro sa ojačanjem i deo do repa, se ne lepi sad. Na tom delu je kosina trupa koja bi stvarala problem, ako bi sve odjednom pokušali da zalepimo ! Ovim smo obezbedili da se konačna geometrija ne menja.


Drugo rebro izgleda kao da se ne poklapa, ali to je samo zato što taj deo nije ulepljen. Iz drugog ugla se lepo to vidi !


Sad nailazi prva "ozbiljnija" faza spajanja tj grupisanje već spojenih pojedinih delova i segmenata ! Prvo ćemo "nasuvo" proveriti da li se sve uklapa i leže gde treba. Ako smo, prethodno sve lepo spojili po opisanom redosledu i načinu, apsolutno ne bi trebalo da ima problema i sve bi trebalo da "sedne" na mesto. Pri ovom uklapanju je bitno da svi klinovi i žlebovi budu upravni na mesto spajanja i NIKAKO ih ne utiskivati do kraja ! Eventualna otstupanja mogu nastati samo ako ste, prethodno, nešto spojili pogrešno !
Jako je važno da ne koristite brze lepkove (cijanofikse i ostale). Zato je i korišćen desetominutni lepak za drvo, jer vam daje vreme za "uštimavanje" sklopa. Pri ovome su korišćene i letvice od 3x10mm i 3x15mm, za centriranje i obezbeđenje potrebnog prostora za narednu fazu. Cev od vitroplasta Fi 14mm je takođe, centrirajući elemenat (za sad). Na slikama se ne vide letvice, jer su sklonjene da se ne bi zalepile.


PROZOR zalepiti samo do žleba, kao na slici.



Žlebovi na bočnoj strani su produbljeni za 0,5mm, jer su ostali za 3mm šper, a upotrebljeni je od 3,5mm !






Još jednom da napomenem, da obratite pažnju na način stezanja i položaj štipaljki ! Pogrešnim stezanjem dolazi do trajnih deformacija materijala i komplikacija pri daljim spajanjima.
Oni nestrpljivi, koji misle da mogu da spoje sve iz "jednog poteza" odma' nek počnu sa sklapanjem drugog modela,  jer će se "brzospajajući" postupak završiti maketom na plafonu !

Do sledećeg nastavka.
Pozdrav
Miša

45 1/4 /72 /63
« Last Edit: June 17, 2011, 03:07:00 AM by miša2002 »
#FFCC00

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #10 on: June 17, 2011, 08:43:36 AM »
Miso, ovo sve izgleda jako fino i pedantno  (thumb)
Malo mi je samo cudan nacin pisanja koji  izgleda kao uputstvo za sastavljanje, a radi se o kitu koji si ti konstruisao - modifikovao.
Znaci li to da ce se mozda kit naci u prodaji?

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #11 on: June 17, 2011, 12:07:28 PM »
Kod mene se računari nikad ne gase i bar jedan je sa brovser stranom na forumu, i zato često izgleda kao da sam "on line", a u stvari nisam ! Ovo zato da se ne pomisli da neću da se javim ili već...

Miso, ovo sve izgleda jako fino i pedantno  (thumb)
Malo mi je samo cudan nacin pisanja koji  izgleda kao uputstvo za sastavljanje, a radi se o kitu koji si ti konstruisao - modifikovao.
Znaci li to da ce se mozda kit naci u prodaji?
Dobro si primetio da je način pisanja neuobičajen. Trudim se da postupak i način izrade bude svima jasan i razumljiv i da početnici shvate da je pravo modelarstvo izrada modela od "sirovog" materijala a ne nabavka skupih "firmiranih" ARF-ova ili RTF kompletića za k.....e pojedinaca i potcenjivanje onih koji sebi to ne mogu da priušte, pod parolom "Aero modelarstvo je jako skup hobi i ..." Jeste, činjenica je da nije ni malo jeftin hobi, ali ga ne treba činiti skupljim no što jeste.
Pre ravno 47 godina sam napravio prvi model od balze na gumeni pogon i ručno pravljenom elisom,.. Zadovoljstvo je bilo neopisivo...
Uh, ode ja "off topic". Da se vratim na postavljeno mi pitanje.
Da u planu je i izrada kit kompleta, ali tek po sklapanju i testiranju ovog i korigovanju eventualnih nedostataka. U početku nije bilo te namere, ali se dosta njih izjasnilo da bi bilo lepo da postoji i kit... No, otom potom.
#FFCC00

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #12 on: June 18, 2011, 02:58:33 AM »
Juče mi je Sava poslao kapotaž, koji je odlično odrađen, ali nažalost, ne poklapaju se dimenzije jer nisu rađeni u istoj razmeri ( za 5mm se ne uklapaju !), ali sledeći ću napraviti da se uklopi sa Savinim kapotažem ! I to vrlo brzo.
Zadnjih dana sam malo u tesnacu s vremenom, tako da radovi na sklapanju i nisu baš nešto napredovali, no do konačnog sklapanja trupa nije još mnogo ostalo i verujem da ću ga za vikend završiti, tako da ostaje još sklapanje repa i krila...

Evo i slika pozicija letvica, koje su uklonjenje pri lepljenju, opisano u prethodnom postu.


Neke od njih će biti slepljene prilikom lepljenja leve bočne strane.


Ovo još treba spojiti pojedinačno - dupli pod kod trapa-sredina i gornji deo "nosa".



Do sledećeg nastavka.
Pozdrav
Miša

45 1/4 /72 /63
#FFCC00

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #13 on: June 18, 2011, 07:12:30 PM »
U ovoj fazi su zalepljeni i spojeni samo bočni delovi kabine. Pridodate su i dve letvice od lipe 10x3mm u "krilnom" delu trupa, koje su provučene i zalepljene na poziciju. Višak sa strana će se kasnije odstraniti, kad se sve to dobro osuši !


Ovde se lepo vidi do koje tačke se lepi bok na prozorskom delu. Ja sam ga tako krstio.


Za samo sastavljanje bokova je potrebno manje od tri minuta, naravno, uz obilato korišćenje lepka. Samo upasivanje žlebova i klinova, počinje od nosača servoa, jer je on pod uglom i kad "sedne" sve ostalo ide samo ! Ne treba ništa natezati na silu, već samo malo korigovati međusobni položaj žleba i klina.
Pre nastavka spajanja, ostaviti bar 24h da se suši i da lepak dobro uhvati, jer sledeće faze iziskuju savijanje bokova...

Kao što sam već napisao, juče mi je Sava poslao kapotaž. Neslaganje je zato što je kapotaž rađen prema Carl Goldsbergovom modelu, a ovaj je skala Pipera iz 1946. No, dogovorili smo prepravku na skala varijantu! Do završetka sklapanja "drvenarije" biće gotov i kapotaž.


Do sledećeg nastavka.
Pozdrav
Miša

45 1/4 /72 /63
« Last Edit: June 18, 2011, 07:16:40 PM by miša2002 »
#FFCC00

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: PIPER J3 CUB
« Reply #14 on: June 20, 2011, 07:23:18 AM »
Malo, vremenski, ne stižem da ispratim tok radova, tako da su, pojedine stvari već poodavno urađene. Masa bitnih stvari je već obrađena, tako da ih neću ponovo pominjati, a ako sam nešto preskočio ili "zbrzao", to je zato što mi je mnogo lakše i brže, da sklopim ceo model, nego da opišem tok radova. Nadam se da će, većini, biti zanimljivo a i korisno, da ne kažem; poučno! Mnogo vremena i truda je potrošeno na projektovanje i "slaganje kockica", tako da mogu sebi dozvoliti i malo zabušavanja u pisanju...
Do sad je sve išlo ko podmazano i nije bilo nikakvih problema pri sklapanju, a nadam se ni u buduće! Jedina "ozbiljna" omaška je što je pri prebacivanju u radni "crtež" za laser, izostavljeno par žlebova za centriranje, za predviđeno "proklizavanje" pri slepljivanju duplog špera za srednji pod, no to je rešeno sa četiri ekserčića i jednom daščicom, da ne bi ponovo sekli delove. Razišli su se za oko 0,3mm po dijagonali, dovoljno da ne "sedne" kako treba, ali malo turpijanja je rešilo i taj problem.

Kao što se vidi na slici, zanemarljivo, ali meni smeta...


Par slika iz par uglova, čisto zbog "stripa" !









Pre no što se nastavi sa daljim sklapanjem, poželjno je, pa čak i preporučljivo, da se obeleže i izbuše rupe za pričvršćenje servoa, jer će to kasnije, biti poprilično komplikovano. Otvori su predviđeni za standardne servoe. Prosečeni otvori su 21 x 41 mm, što "pasuje" za većinu (uglavnom su manji). Otvori za šrafove nisu ni obeleženi,  jer su moguća odstupanja , tolika da nije baš "preporučljivo" i zato je najbolje to odraditi po konkretnom ! Postavljena su tri otvora. Pošto se radi o elektro-varijanti, treći je za zadnji točak (ako neko hoće) ili za otvaranje vrata i prozora ili već !?


Za sad, toliko.
Do sledećeg nastavka.
Pozdrav
Miša

45 1/4 /72 /63
#FFCC00