Author Topic: Test Bench  (Read 8262 times)

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Test Bench
« on: December 03, 2008, 09:05:43 PM »
Ево малог приказа тест-бенча за ЕП, како сам га ја замислио.

Прва верзија је била замишљена као подесива (Сл. 1).
Показало се, међутим да није довољно механички стабилна и отпорна на вибрације, што се завршило овако (Сл. 2 и 3)

Завршна верзија бенча је добила носач мотора од авио-шпера 3мм, дуплу медиапан базу због тежине и гумене ножице са доње стране којима належе на вагу (Сл. 4)

На Сл. 5 су пропелери који су испитивани - 7x5, 7x6 и 8х3.8.

Поред њих су испитивани и већи пропелери на првом мотору, који је при том и изгорео (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2110).

Други мотор који сам испитивао је овај: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7873

Њга сам тестирао само са ове три горе поменуте елисе (Сл. 5)

Праћена је струја коју мотор вуче и PUSH пошто је елиса тако монтирана да гура ваздух на горе (тестира се за Зољицу).
Број обртаја није мерен пошто ласерски мерач још није стигао.

У прилогу је и Ексел табела са резултатима.

Волео бих да чујем коментаре у вез са свим овде изнесеним.

Такође бих волео мишљење која комбинација би била најбоља за, нпр. Зољицу?
« Last Edit: January 11, 2009, 11:09:29 PM by SABURO »

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
E Mephisto ala bi se ja i ti lepo druzili da si negde blize  :)aplauz. Upravo i ja nameravam da napravim nesto slicno (skoro identicno) doduse za malo vece motore. U stvari nije poenta toliko u direktnim performansama jer sam naucio da samo preko broja obrtaja elise imam dovoljno podataka koje posle kontrolisem kroz MotoCalc.

To nameravam da pravim da bih uporedio elise istog precnika i koraka ali od razlicitih proizvodjaca, npr, APC, Graupner, TGS, CamCarbon i vidim kako tu stoje stvari. Objavicu rezultate na forumu naravno. No, nikako da krenem sa pravljenjem nekih polica kako bi vise doveo u red sve avione i opremu, ovako sam ih razasuo po celoj kuci  (yay).

Pozdrav
« Last Edit: December 03, 2008, 10:51:47 PM by magic »
Veljko

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Хајде ипак да мало коментаришемо добијене податке.

Немамо податке о О/мин али шта је ту је. Хтео сам да поручим http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6257&Product_Name=Digital_Laser_Tachometer_(1~99,999rpm) али је у међувремену сток пао на 0.
Они што раде на светло ми не делују убедљиво.

Ипак, шта можемо да закључимо из ова два податка које сам ја мерио, струја и потисак?

Мени делује логично да бирам комбинацију која са мањом потрошњом даје већи потисак. И како се уопште у пракси показују разлике између два сетапа који имају исти потисак и потрошњу а различит број обртаја (са истим пропелером)?

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Ех, заобаравих да уз Тест Бенч прикажем и још један веома важан саставни део опреме:
« Last Edit: December 03, 2008, 10:48:23 PM by MEPHISTO »

Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 329
Jedino sto se moze reci da si imao, a nisi upisao je napon ili jos bolje da si stavio snagu kao jos jedan parametar. Pretpostavljam da si bateriju uvek dopunjavao ili si sa jednom baterijom sve testirao, ako si dopunjavao OK, ako ne nije OK.
A i vazno je upisati i napon (moze i snagu) kako bi ostali (ako ima takvih) mogli da uporede recimo svoje motore.

Mene raduje nesto drugo, a to je da vidim da je SK bar 10% korisniji od "obicnog" jer sam pod uticajem Laze i Magic_a (zaintigirali su me) narucio ovaj motor (treba da stigne za jedno 10 dana):
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7070&Product_Name=TGY_AerodriveXp_SK_Series_50-65_380Kv_/_1820w

, a ranije sam kupio ovaj:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4914&Product_Name=TURNIGY_50-65A_400kv_Outrunner_(Eq:_4030_AXi)

Eto sada sam siguran gledajuci ove tvoje cifre da se nisam zeznuo sto sam narucio i SK motor.

I ja isto ocekujem brojac obrtaja, stvarno za te pare vredi...

Sto se tice elise (if I were you) ja bih izabrao onu prvu 7*5, ocigledno sa njom imas najbolje iskoristenje (ili ako si nju prvu testirao, a nisi dopunjavao.... onda je sve nerelevantno...).

Pozdrav, Petar
« Last Edit: December 03, 2008, 10:34:02 PM by petar »

Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 329
A ha znaci i ja sam jedan od krivaca sto je stok pao na nulu, ha, ha....

Sto se tice razlicitih elisa, broja obrtaja itd.
Elise kao sto znas se biraju po tome koliko model brzo leti, ako je to 3D model i treba da pola vremena stoji okacen o elisu naravno da ce manje struje da vuce veca elisa sa manjim korakom i na manjim obrtajima.

Ako je to neki mali model koji uz to treba da je brz onda je bolje birati manju elisu sa vecim korakom.

Ali, ako ti vidis da manja elisa sa vecim korakom ima isti potisak kao veca sa manjim korakom i manjim brojem obrtaja, stvar je jasna ili je motor poceo da dolazi u oblast gde je iskoristenje manje (sa tom vecom elisom) ili je ta manja elisa kvalitetnija (ona ima vece iskoristenje) od te velike.

Znaci u tom slucaju, kad treba da das snagu i krenes da "cupas" model sa takvom elisom (ako ima istu vucnu silu kao i ona veca) ces isto ubrzavati na malim brzinama, ali ces na vecim brzinama imati i dalje zavidnu vucnu silu, a ona veca elisa sa manjim korakom nece vise imati toliku silu.

Posle ove zavrzlame, molim se da me samo neko ne shvati kako ne traba i da moram jedno sat vremena da ga ubedjujem sta sam napisao i kako to treba da se tumaci...
Pri tom ne mislim na tebe Mefisto ili kako god se zoves, mislim uopsteno.

Pozdrav, Petar
« Last Edit: December 03, 2008, 10:54:10 PM by petar »

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
.... ne mislim na tebe Mefisto ili kako god se zoves,....

Зовем се Гордан, а може Мефисто, тај ник јако волим пошто годинама уназад симболизује сва моја бекства у игру и опуштање. Да сам знао да ћу га тако дуго користити и у које све сврхе ћу га користити можда бих изабрао ник који звучи "мекше". Изворно је настао за пуцачине на нету, а сада је за РЦ мало "преагресиван" али га држим због традиције...

Мерења су рађена у више наврата и немам евиденцију о напуњености батерија. Ипак, имај у виду да је мерење на другом мотору рађено са једном батеријом, оним редом како су наведени пропелери. Дакле батерија је била слабија код друге и још слабија код треће елисе а код све три је евидентан бољи потисак са мањом потрошњом у односу на први мотор. Не верујем да се баш испражњеност батерија током мерења првог мотора тако баксузно подесила да да потпуно супротну слику од реалне. Мислим да је SK ипак ефикаснији за потисак до око 500 грама.

Интересантна је, међутим особина првог мотора да је на свим елисама (осим на 7х5) имао обичај да повлачи много више струје од номиналне и да даје велике потиске. Са 9х6 је повукао 34А и спалио се. Чак и са мањим елисама (8х4, 7х6...) је повлачио и до 25А. SK са све три пробане елисе вуче далеко мање струје.

Постоји прилична разлика у kV код та два мотора (C 1900 - SK 1350) па не знам како то укључити у читаву причу...

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Mephisto, u jako si interesantnoj fazi razmisljanja i shvatanja koji setup gde treba i valja, tj. kada je bitniji potisak od brzine i obrnuto. Nazalost jednostavnog objasnjenja nema, potrebno je puno prakse, a to mozes ili direktno ili kroz jako, jako puno sati provedenih u Motocalcu. Primecujem da tek sada neke stvari o kojima sam pisao ranije postaju vidljive i prihvatljive drugima. Da se razumemo, ne smatram da sam ja nesto specijalan nego sam samo utrosio OGROMNU kolicinu vremena da bih poceo da kapiram stvari. Ipak, dacu ti neke smernice:

za 3d: niski kV, mali br. obrtaja elise, elisa velikog precnika a malog koraka
za speed: sve obrnuto
acro/F3A: nesto u sredini

A koji su to niski/srednji/visoki kV to je vec relativno u odnosu na snagu/velicinu motora koji koristimo. Jos jednom skrecem paznju na pocetnu stranu na Axi sajtu www.axi.cz i IZUZETNO korisnu alatku koja se zove FAST AXI SETUP koja se nalazi sa desne strane. Tamo nazalost nema predloga za male pusher prop modele. Ali jedan model koji dosta lici na zoljicu je Multiplexov FunJet. Siguran sam da ces na netu naci dovoljno komboa za njega a koje ces uspesno posle primeniti i na Zoljici.

Pozdrav
« Last Edit: December 03, 2008, 11:16:57 PM by magic »
Veljko

Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 329
Pa prosto, taj motor sa vecim KV zahteva manje elise i odgovara mu veci broj obrtaja ili manji napon napajanja pa biraj.

A ako na motor sa "velikim" KV brojem stavis vecu elisu naravno da ce on da povuce vecu struju i da vecu vucnu silu, ali i sa mnogo manjim iskoristenjem, sve dok ne bude ono sto si oznacio sa: pšššššš.


Pozdrav, Petar

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409

Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 329
A sto se tice onog oko baterija, znas kako izgleda praznjenje pune lipo baterije, pa isprva napon brze pada (recimo do potrosnje 1/10 kapaciteta) pa onda sporije pada (polako i linearno) da bi na kraju naglo padao u zadnjom desetini kapaciteta.

Zna se (poznato je) da snaga i energija zavisi od kvadrata napona (svugde gde se napon pojavljuje kao nezavisno promenjljiva).

Tako da ako si merio u prvoj desetini kapaciteta, slobodno ponovi sva merenja.

Jedva cekam da i meni dodje motor i gomile elisa i instumenti pa i sam da vidim sta je najbolje za mene.

Pozdrav, Petar