Author Topic: Element 30 F3A  (Read 22902 times)

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Element 30 F3A
« Reply #30 on: October 26, 2009, 08:29:19 PM »
I jos 2 fotke ovog fantasticnog modela za uspomenu   :-[






poz
Veljko

Offline brainstorm

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 354
Re: Element 30 F3A
« Reply #31 on: October 26, 2009, 08:43:13 PM »
Nisam na žalost bio u subotu pa ga nisam video. Sjajno izgleda na fotkama.
Imam par pitanja:

Koja su dimenzije tih prednjih stajnih trapova, kao i veličina točkova?

Ako imaš linkove ka upgradeima, to bi bilo najbolje.
Hvala.


Offline brainstorm

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 354
Re: Element 30 F3A
« Reply #33 on: October 29, 2009, 12:07:55 AM »
Magic,

reci mi zašto nisi išao sa Turnigy Aerodrive SK42-50 650Kv?

Vidim da je težina skoro ista kao Turnigy 42-50A 700Kv dok na www.bungymania.com mere bolje rezultate ( >3kg potiska ) sa 14x7 elisom na 4S dok je struja u granicama specifikacije (doduše na gornjoj granici).

14x7 APC E     
41.80 A     
15.36 v     
642 W     
7740 t/mn    
3129 g

Poterao sam te parametre za Element u Motocalcu i dobijam približno iste rezultate.
« Last Edit: October 29, 2009, 12:19:16 AM by brainstorm »

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Element 30 F3A
« Reply #34 on: October 29, 2009, 10:14:20 AM »
Odgovor je mnogo kompleksniji nego sto se cini ali probacu da objasnim.

Elisu na modelu mozemo posmatrati i kao menjac na kolima, stim sto precnik odredjuje koliko je "kratka" prva i samim tim koliko moze da povuce dok korak odredjuje koliko je "dugacka" sesta, i samim tim maksimalnu brzinu.  Da se neki odmah nebi bunili ovo je cisto ilustracije radi!

Precnik elise, konkretno u ovom slucaju 14, nam daje na ovom kombou mot/bat/prop u mestu lep potisak od >3kg. Obratiti paznju na ono "u mestu". Cim model pocne da se krece sada pocinje da dolazi do izrazaja i korak elise jer ne treba zaboraviti da elisa na avionu ima 2 kretanja, vrti se oko svoje ose i krece se zajedno sa modelom. Na nju treba posmatrati isto kao i na sraf koji srafimo u drvo.

Da sad ne bi previse zakomplikovao sa objasnjavanjem obraticemo sada paznju na jedan podatak iz tabele bungymania za doticni motor http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=72 a to je kolona "vitesse" to jest pretpostavljena max. brzina modela od "samo" 66km/h. To bi recimo bilo dovoljno da se radi o 3d modelu, ali nedovoljno za F3A letenje, ne toliko zbog same max brzine, koliko zbog rezerve snage koju imamo na odredjenoj brzini, tj. rezervu potiska. Ako teramo auto u prvoj 40km/h i dodamo gas on ce moci samo jos do 60km/h ali ako smo u npr trecoj, onda cemo stici i preko 100km/h. E tu je bitan korak.

Jako bitna opcija iz motocalca je dugme "opinion", nalazi se na dnu tabele, i tu na dnu teksta opisno je data i rezerva potiska koju model ima pri nekoj optimalnoj brzini krstarenja za odredjeni kombo. Analizom preporucenih komboa od strane nekih vrhunskih svetskih modelara dosao sam do zakljucka da se uvek tezi rezervi potiska od 100%, to jest da kada model leti nekom svojom optimalnom brzinom (izracunava je motocalc) imamo rezervu potiska jednaku ukupnoj tezini tog modela.

Nemam sad ovde motocalc ali kombo za koji ti pitas rezerva potiska nije sigurno veca od 60% dok je kod mene i preko 100% jer elisa koju ja koristim je 12x8. Ja imam manje statickog potiska 2,5kg, vise od ovoga i ne treba, ali zato imam mnogo vecu rezervu snage pri recimo brzini od 50km/h sto je neka lepa krstareca brzina. Prostije receno, moj kombo je podesen da moze lepo da krene iz "trece" i da imam lepu max brzinu od oko 105km/h.

Ovo objasnjenje je napravljeno iz ugla prakticnog gledanja, meni avioni i elise nisu struka  :) , tako da ima ljudi koji to mogu objasne mnogo bolje teorijski. Ja polazim od toga da na elisu gledam kao na krilo koje se okrece oko svoje ose i krece se u pravcu kretanja modela, samim tim korak odredjuje dali se elisa jos vise "usrafljuje" u vazduh u datoj jedinici vremena ili prakticno "kasni" za modelom. Ako je korak mali onda prakticno dodje to "rasterecenja" elise pri vecim brzinama i motor vuce manje struje kako raste brzina. Probati u motocalcu za neki kombo elisu 12x6 i 12x12 i videcete o cemu pricam.

U svakom slucaju motocalc ako mu se posvetite moze puno toga da razjasni.

poz
Veljko

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Element 30 F3A
« Reply #35 on: October 29, 2009, 11:20:20 AM »
U prethodnom postu sam objasnio zasto elisa 14x7 nije dobra za ovaj model ali nisam rekao zasto sam se ja opredelio za drugi motor od onoga za koji pitas. Prvo i osnovno je zato sto sam ga vec imao, ali i da nisam opet bi uzeo taj iz vrlo jednostavnog razloga a to je zato sto elisu 12x8 vrti na 9000 o/min dok je SK 4250/650 vrti na 8400 o/min. Upravo to je ta bitna razlika u statickom potisku koja je prevagnula za 4250/700. Ako bas hoces taj iz SK serije onda je na 4S 13x8 univerzalna, 13x10 za F3A i 14x7 vise za 3d, ali ako te vec vise zanima 3d onda ima mnogo boljih modela za cisto 3d letenje u ovoj velicini kao npr. SU29 30E od Sebarta koji kosta isto i koji isto imam :).

Posto imam i "zutu" i "crnu" SK seriju Turnigy motora mogu da kazem da su razlike minimalne i prakticno samo u magnetima dok su lezajevi isti. Posto imam i Hacker A3012 XL 770kV e tu se razlika svakako oseti, posto su i 4250/700 i doticni Hacker ranije probani na istom modelu, ali ne treba zaboraviti da Hacker kosta 90E.

poz
Veljko

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: Element 30 F3A
« Reply #36 on: October 29, 2009, 11:39:31 AM »
Magic jedno pitanje vezano za motocalc. Vidim da nekolicina vas barata podacima iz njega.
Posto ga ja nisam do sada koristio, a ulazim u fazu kada mi treba, interesuje me da li motocalc
sadrzi podatke za Turnigy motore ili ih dobijate tako sto uzmete odgovarajuci AXI?
Malo smo skrenuli sa teme ali valjace ovo sve i drugima nadam se.

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Element 30 F3A
« Reply #37 on: October 29, 2009, 12:27:08 PM »
Ja maltene iskljucivo koristim Hacker motore za proracun posto imam utisak da je motocalc prilagodjen njima jer se najvise gadjaju sa rezulatima izmerenim u realnosti. Rezultati koji se posle dobiju sa TR motorima su krajnje uporedivi. Isto tako skinuo sam sa neta uz pomoc internog update-a modifikovane podatke za APC elise. Isto tako untrasnji otpor baterije je bitan za ukupni skor. Ja koristim Kokam 3200 iz njegove baze sa smanjenjim unutrasnjim otporom na 0,008 ako se ne varam. Ono sto motocalc nerealno radi je da smanjuje previse napon (V) sa opterecenjem, no uz podesavanja baterije se dobije tacna struja (A) i skoro tacni obrtaji motora. No u zadnje vreme su baterije dosta napredovale tako da ima i dosta razlike u zavistnosti od toga koja se baterija koristi. Isto tako i elise su bitne, razlike izmerenu u praksi su cak i iznenadjujuce. Znaci, vise ga koristim za pocetnu analizu i onda poredim razlicite komboe uz pomoc AXI sajta i Hacker kataloga kao i bungymania sajta. Fina podesavanje idu svakako na modelu uz puno razlicitih elisa, uz cell loggger i od skoro e-logger.

poz
« Last Edit: October 29, 2009, 12:30:15 PM by magic »
Veljko

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: Element 30 F3A
« Reply #38 on: October 29, 2009, 01:00:40 PM »
Znaci Hacker... U pravu si najbolje je koristiti neki uredjaj i mjeriti na licu mesta kada se moze.
Ja odavno vec imam watts up i po nekoliko velicina elisa, pa je tako inajbolje podesiti combo.
Ali ovako kada planiram da nabavim neki motor potrebne su te tabele da bi se moglo odluciti,
ovo posebno vazi za motore koji su na granici izmedju 3 i 4 celije (ili 4-5...) to jest koji manje -vise dobro
rade i sa jednom i sa drugom u zavisnosti od elise. Hvala...

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Element 30 F3A
« Reply #39 on: December 11, 2009, 02:09:30 PM »
Evo jednog zanimljivog komentara sa rcuniverse:


3DHS Aspera
Fliton Element
Sebart Angel 30
Hyperion Helios

I have built or flown all the above and did a thread on RCG comparing them all: Pattern Ships 50 Inches and Under.
I found that in the 50 inch category the Element was the winner once you reinforced the landing gear, but the Sequence looks interesting, and I'm always looking to try something new.


http://www.rcuniverse.com/forum/fb.asp?m=9198853

I uporednog testa: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=878179 Pogodite ko je pobednik  (yay)!

poz
« Last Edit: December 11, 2009, 02:12:04 PM by magic »
Veljko