Author Topic: Extra-260 EP 49inch ARF  (Read 5824 times)

Offline Goran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 400
    • Dual
Extra-260 EP 49inch ARF
« on: July 26, 2009, 10:02:02 PM »
Predstavljam Extra-260 EP 49inch ARF model.

Kupljen u "UH"
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7726

Osnovni podaci:

Raspon krila 1245mm
Dužina 1192mm
Površina krila 26.8 dm2

Šta je ugrađeno:
Turnigy SK 3548-900
Elisa 14x7E (malo je manja od potrebne, pošto motor sa njom "vuče" svega 35A)
3s LiPo baterija Zippy 2100mAh 30C
Servo motori su posebna priča. Sve četri "rupe" koje su originalno napravljene na modelu su toliko male da jedino je mogao da se ugradi HXT900 (4kom).
Bilo bi lepše da su stavljeni D-MG16 ali za njih nije bilo mesta.
Odmah su zamenjeni i točkovi. Stavljeni su "primereniji" našim uslovima prečnika 75mm.
Kompletna težina na poletanju sa baterijom je 1650gr.
AR6100e prijemnik

Sama izrada modela u Kini je solidna. Što neko reče, tu i tamo treba dodati lepak i ojačati delove oko motora i stajnog trapa, ali sve u svemu solidno mada malo tanje i slabije nego što bih to ja želeo.
Sam stajni trap je slabiji nego potrebno tako da svako grublje sletanje, garantovano ga krivi.

Kao što sam napomenuo ranije u "našoj" floti je i MX2 avion kupljen u Subotici na druženju.
Kada je Extra 260 sastavljena i prislonjena na MX2, moje sumnje su se obistinile. Skoro da ne postoje nikakve vizuelne razlike između ova dva modela.
Isti raspon krila, trup, rep, jedine minimalne razlike su u nešto većem kapotažu na MX2 i na njemu je plastični (isto loš, tj. nedovoljno dobar stajni trap) a na Extri je od pretankog aluminijuma.

Takođe iz kompleta nije korišćeno ništa od kineskih rešenja za vezu servo motora i krila, već su postavljene 2mm žice i standardne čelične štipaljke.

Kako je model podešen na zemlji, skoro da nije bilo potrebe ništa ga trimovati. Model je odmah poleteo odlično. Bez trzavica i bez zamerki.

Evo snimka sa odabranim segmentima.



U jednom delu snimka se vidi kako model osim što može "lepo" da se prevrće  :) može bez "padanja" u kovit da kao liftom "pada" vertikalno na dole.

Sve u svemu lep model i za današnji dan i prve letove bilo je dosta zabave.

Pozdrav Goran

« Last Edit: July 26, 2009, 10:05:32 PM by Goran »

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: Extra-260 EP 49inch ARF
« Reply #1 on: July 26, 2009, 10:51:15 PM »
Sve pohvale, extra izgleda extra. Ista takva je od prosle godine u Podgorici kod jednog nase kolege modelara. Ja sam mu je narucio iz UH, sa istim motorom, medjutim nismo je jos vidjeli kako leti jer on odavno nije izlazio na a/d. Predlozio bih ti da stavis jacu bateriju. Ja na tom motoru letim moju extru 260 i MPX Mentora sa baterijom 4S 3000mAh. Vreme leta je dosta dugo a o snazi za tu tezinu da ne pricam. Ako ga budes i dalje leteo na 3S onda ipak elisa 12x6. Pozdrav za pilota, svaka cast.

Offline branek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 454
Re: Extra-260 EP 49inch ARF
« Reply #2 on: November 24, 2009, 07:23:13 AM »
E, da se i ja pohvalim... nabavio sam istu takvu extru i spremam je za proleće.

Motor isto 3548, ali obični, ne SK verzija.
Baterije naručene 4S 2200mAh 30C, (hteo sam 2650mAh, ali ne znam zašto sam naručio ove...  :sljus )
I elisa raznih... pa ćemo probamo... (11x8, 11x7, 12x6 ...)

Kod mene su u krilima veći otvori za servoe (14x38 su otvori za elerone) pa ću tu staviti HGD digital 260HB CarbonGear, dok su nazad za visinu i pravac otvori isto za manje servoe (13x25).  Šta misle cenjene kolege iskusniji modelari  (res), da li je tu dovoljno da stavim HG 202 Carbon Gear BB - 8.9g / .12s / 1.0kg ili da ipak stavim digitalnu verziju od 1.5kg HGD digital 202 Carbon Gear BB -9.1g / .11s / 1.5kg?

Što se tiče izrade, iz mog skromnog iskustva, mislim da je dosta dobra. Ima malo aljkavosti (na slikama možete videti da su eleroni malo krivi) ali se može popraviti sve. Ja bih i ojačao kačenje stajnog trapa (znam znam Gile nema lošeg trapa nego su samo loša sletanja... vežbaću sletanje...  ;namig )

Evo i par sličica nekih detalja:

http://www.facebook.com/album.php?aid=40909&id=1045062858&l=d993fd54fd

pozdrav
branek
Branko

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress." - Captain Eric Moody, Jakarta incident

Offline bane

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 85
    • Premier Сasual Dating - Real Women
Re: Extra-260 EP 49inch ARF
« Reply #3 on: November 24, 2009, 08:23:35 AM »
koliko te je kostala extra sve na kucnu adresu?

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: Extra-260 EP 49inch ARF
« Reply #4 on: November 24, 2009, 09:06:33 AM »
Branko , puno srece sa avionom. Jedino moram da ti se pozalim na motor. Ja imam dva i moj ortak jos jedan , i kod svih su otisli lezajevi. Po meni je resenje da se izvadi lezaj koji se nalazi u sredini, mada moram priznati da nisam probao, mada hocu. Problem nije ni u elisi ni u montazi jer je sve balansirano do bola. Pretpostavljam da kvalitet izrade nije toliki da bi se osovina mogla precizno centrirati u tri tacke, tako da dolazi do habanja lezajeva vec posle prvog leta.

Offline branek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 454
Re: Extra-260 EP 49inch ARF
« Reply #5 on: November 24, 2009, 10:19:51 AM »
koliko te je kostala extra sve na kucnu adresu?

Cena je bila:
((cena sa sajta + isporuka) * 1.1) * 1.18

carina odlično koristi internet!  mmmm
Branko

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress." - Captain Eric Moody, Jakarta incident

Offline branek

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Posts: 454
Re: Extra-260 EP 49inch ARF
« Reply #6 on: November 24, 2009, 10:32:38 AM »
Branko , puno srece sa avionom. Jedino moram da ti se pozalim na motor. Ja imam dva i moj ortak jos jedan , i kod svih su otisli lezajevi. Po meni je resenje da se izvadi lezaj koji se nalazi u sredini, mada moram priznati da nisam probao, mada hocu. Problem nije ni u elisi ni u montazi jer je sve balansirano do bola. Pretpostavljam da kvalitet izrade nije toliki da bi se osovina mogla precizno centrirati u tri tacke, tako da dolazi do habanja lezajeva vec posle prvog leta.

Hmm... videću... motor je ovde na stolu... iskreno nisam ni znao da ima 3 ležaja. Odlučiću do ugradnje šta raditi.
Branko

"Ladies and gentlemen, this is your captain speaking. We have a small problem. All four engines have stopped. We are doing our damnedest to get them going again. I trust you are not in too much distress." - Captain Eric Moody, Jakarta incident

Offline bane

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 85
    • Premier Сasual Dating - Real Women
Re: Extra-260 EP 49inch ARF
« Reply #7 on: November 24, 2009, 09:32:59 PM »
hvala na odgovoru branek

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Extra-260 EP 49inch ARF
« Reply #8 on: November 24, 2009, 09:38:34 PM »

Kod mene su u krilima veći otvori za servoe (14x38 su otvori za elerone) pa ću tu staviti HGD digital 260HB CarbonGear, dok su nazad za visinu i pravac otvori isto za manje servoe (13x25).  Šta misle cenjene kolege iskusniji modelari  (res), da li je tu dovoljno da stavim HG 202 Carbon Gear BB - 8.9g / .12s / 1.0kg ili da ipak stavim digitalnu verziju od 1.5kg HGD digital 202 Carbon Gear BB -9.1g / .11s / 1.5kg?



Obicno u rep idu jaci servoi nego u krila. No kod mene na Su29 od Sebart-a koji je slicne velicine po preporuci Sebarta idu servoi od 1,5kg. Prema tome moja preporuka svakako ide za InoLab HGD-202HB u krila i HGD-202MG u rep.

poz
Veljko