Author Topic: Element 30 F3A  (Read 14175 times)

Offline davorama

  • Newbie
  • *
  • Posts: 31
Element 30 F3A
« on: March 10, 2008, 01:25:33 AM »
Uskoro na nebu iznad Subotice Element 30 F3A (Fliton)

raspon 1.260mm
duzina 1.383mm

http://fliton.com/new/doc/frame.asp








Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: Element 30 F3A
« Reply #1 on: March 10, 2008, 04:12:44 AM »
Odlicna sprava. Nadam se da nece leteti samo na nebu iznad Subotice.


Pozdrav
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Element 30 F3A
« Reply #2 on: March 10, 2008, 11:54:31 AM »
Moram da priznam da sam se i ja dosta dvoumio da li da uzmem SU 29 od sebart-a ili Element od Flitona. Ono sto sam nasao na netu je da su po letnim karakteristikama jako slicni iako je Element vise kao F3A a Su29 3d. Mislim da je to ipak pusta prica za te dimenzije modela, ili gresim? Ono sto me je ipak na kraju ipak opredelilo za Su29 je sto sam na par mesta za Element nasao da je stajni trap malo neznije napravljen pa trazi ipak malo prepravke. Kako sada imas model u ruci jeli to tacno ili prazna prica  ???? Oprema je identicna za oba modela pa cak i cena u Svaji tako da bas imam zelju da ga vidim nadam se barem u Novom Sadu 17.tog maja. U svakom slucaju nek je sa srecom!

Pozdrav
Veljko

Offline davorama

  • Newbie
  • *
  • Posts: 31
Re: Element 30 F3A
« Reply #3 on: March 10, 2008, 12:32:21 PM »
...neznam kako je izradjen SU 29 od sebart-a ali moje misljenje je da je stajni trap kod Elementa sasvim odgovarajuci - naravno vreme ce pokazati... Jedno je sigurno - najslabiji deo na modelu je prednji box za motor i jedino njega MOZDA treba ojacati, sve ostalo je savrseno ;)
Imao sam priliku da vidim i druge modele od Flitona i svi su veoma precizno i dobro izradjeni, konstrukcija im je savrsena,... toplo ih preporucujem  ;D










Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 321
Re: Element 30 F3A
« Reply #4 on: March 10, 2008, 01:52:17 PM »
Pozdrav,

Evo ja imam i SebArt i flitona u floti i mogu da kazem da je SebArt kvalitetnije uradjen. Fliton je slab na pojedinim mestima (kao sto je stajni trap i nosac motora), kad to kazem ne zelim da kazem da Fliton uopste ne valja, ne, nego samo je za jedno 30-40% na tim mestima slabiji. Jednostavno sve su otanjili sto se tice aero spera (mislim da tanje nego sto oni stavljaju ne moze jer bi se slomilo).

Poz

Offline davorama

  • Newbie
  • *
  • Posts: 31
Re: Element 30 F3A
« Reply #5 on: March 10, 2008, 02:55:03 PM »
 :-\... ima istine u tome... da je tanko - tanko je. Da je SebArt kvalitetniji - to neznam, moze biti (a i nemora)
ukusi su razliciti, neko voli deblje / neko voli tanje ...  ::)

Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 321
Re: Element 30 F3A
« Reply #6 on: March 10, 2008, 03:25:45 PM »
Ima vise pro i kontra za tankocu - citaj tezinu.

Laksi model duze leti, tezi se bolje ponasa pri vetru.

Zapazio sam jednu stvar, a to je da skoro svi oni (pri reklami modela) lete ili na betonu ili na jako ravnoj i tretiranoj travi. Na takvim podlogama ti i najslabiji stajni trap radi ko zmaj.

Sto se tice tezine za mene je to (uz doplatu) manje vazno jer uzmes jos par baterija i leti do beskonacnosti (jeste baterije kostaju, ali ne marim mnogo), a da stajni trap bude dobar to mi je vazno jer ne letim na onim terenima na kojim se doticni reklamiraju.

Ja sam pojacao i zadnji tocak na SebArt_u i imalo je smisla (pitaj Magic_a sta se desilo sa njegovim samo posle par sletanja).

Takodje sam nalio dosta acetonca i u deo koji drzi glavne tockove...

Nemoj sad da shvatas da Fliton ne valja, valja samo smatram da ga treba pojacati sa malo balze i staklene tkanine sto je mnogo lakse pre nego sto se polomi nego posle. Na svom Flitonu mini edge sam to i uradio.

Ma ne brini brigu, leti i uzivaj, a i javi se sa utiscima i slikama sa letenja.

Ja nisam prodavac niti imam bilo kakve koristi od reklamiranja SebArt_a i ne mislim da je najbolji (siguran sam da je Precision aerobatics bolji, a jos sigurniji da covek moze sam jos bolje i od toga da uradi, ali kad bi imao vremena....).

I da dodam, na nagovor Ivana Georgijevskog (kome su pucali nosaci motora na Precision aerobatics_u koji je sav u karbonima) sam ojacao nosac motora na katani sa karbonskim vlaknima bolje pre nego posle.... (Doduse on mi je preporucivao kevlar, ali sam ipak koristio karbon.

Pozdrav, Petar
« Last Edit: March 10, 2008, 03:36:15 PM by petar »

Offline davorama

  • Newbie
  • *
  • Posts: 31
Re: Element 30 F3A
« Reply #7 on: March 10, 2008, 04:02:55 PM »
imas mozda neke slike ojacanih delova - nasaca motora, stajnog trapa...
ajd' molim te ako imas stavi, moze biti korisno, kako meni tako i drugima.

pozz

Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 321
Re: Element 30 F3A
« Reply #8 on: March 10, 2008, 04:11:13 PM »
Okacicu kad slikam i kad dodjem kuci veceras kasno.

Ajd da dok ne dodjem kuci kazem par reci.

Sto se tice ojacanja nosaca motora, tu sliku necu imati sada jer me mrzi da skidam elisu i kapotaz da bi slikao jer mi posle toga treba jedno sat vremena da vratim sve na svoje mesto, a naravno da elisa bude izbalansirana.... ima lufta.
Ukratko uzeo sam karbonski roving i zamotao jedno par navoja oko veceg dela nosaca pa presao na manji deo i tu namotao nekoliko puta pa se vratio na veci i tu opet namotao par puta. Koristio sam acetonski lepak umesto smole, dosta lepka i bilo je bas masno. Kad se osusilo ocvrsnulo je ko kamen.

Sto se tice repnog tocka uzeo sam 10mm precnika duralaluminijum cev i cekicem je spljeskao sa jedne strane, a sa druge ostavio kakva jeste i probusio dosta rupa i kasnije kroz te rupe pricvrstio srafovima za trup, a kroz dve provukao zicu koja drzi zadnji tocak. Tu zicu sam za kormilo pravca za koje sam zalepio isto parce zice povezao gumicom za tegle, tako da kad divljacki udarate po tocku to se ne prenosi direktno na servo za kormilo pravca, nego je dosta ublazeno (znaci nece otpasti kormilo ili da servo prezupci).

Na malom flitonu sam zalepio sa strane iznad (unutar aviona) polugica od stajnog trapa debelu balzu 5mm a kasnije uzeo staklenu tkaninu
i obuhvatio njome te polugice i sper na kome se drze i sve to zalepio za tu balzu sto sam dodao. Sve sam to dobro "nakvasao" acetonskim lepkom.

Stavio sam duplo vece glavne tockove (na letelistu 13. Maj ima jedno milion rupa od voluharica, rupe su velicine oko 2.5 centimetra), tako da stajni trap trpi mogo manje nego sa malim tockovima.

Kasnije dolaze slike.

Da kazem i to da ovo ojacavanje ne spasava od lupanja (tu nebi pomoglo ni da je od celika) nego samo povecava trajnost modela na terenima na kojima mi letimo, a i pomaze kod grubljih sletanja da ih trap izdrzi bez ostecenja.

E da, na malom Flitonu sam ojacao nosac motora sa balzom 2.5mm, prakticno popunio rupe koje su napravili u speru i naravno zalio acetonskim lepkom.....

Evo slika:























Pozdrav, Petar
« Last Edit: March 11, 2008, 12:11:45 AM by petar »

Offline davorama

  • Newbie
  • *
  • Posts: 31
Re: Element 30 F3A
« Reply #9 on: March 11, 2008, 12:50:36 PM »
jos malo elemenata...






Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 321
Re: Element 30 F3A
« Reply #10 on: March 11, 2008, 01:08:54 PM »
Solidno uradjeno,

Uzivaj u letenju.

Pozdrav, Petar

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3196
Najlepsi
« Reply #11 on: April 13, 2008, 12:27:24 AM »
Model ti je najlepsi u porodici Fliton modela novije generacije.
Nadam se da ces napraviti i dobar izbor ostalih "sitnica" da sve bude kvalitetno.
Tockici su malo mali, za nase dzombaste piste, ali to uvek mozes zameniti. Ojacaj sa kapljicama Cianofiksa sastave gde mozes, mozda je negde izostalo, pa da te to ne kosta skupo. Naravno ništa nije idealno, a eventualne slabosti ?eš iskusiti. Svako je pametan i daje ti savete, kao i ja, a ti radi sve kako si zamislio. Kada kupuješ opremi nemoj štedeti na tome, pogotovo ne na servoima! Da bi pravio brze akrobacije trebaju i brzi i precizni servoi!
T.E.


Offline davorama

  • Newbie
  • *
  • Posts: 31
Re: Element 30 F3A
« Reply #12 on: June 09, 2008, 03:05:41 PM »








« Last Edit: June 09, 2008, 03:24:52 PM by davorama »

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Element 30 F3A
« Reply #13 on: June 09, 2008, 06:55:39 PM »
Cini se da ce model izgleda uskoro da poleti  :)! Nego malo me cudi izbor motora i reglera  ???? Da pojasnim, otprilike 700kv je neka donja granica za efikasno koriscenje 3S baterije, a po regleru koji ti je stigao vidim da je verzija sa linearnim BEC, znaci do 3S, ili si planirao nezavisnu bateriju za servoe ili UBEC ako ides preko 3S? Isto tako, ako ostajes na 3S trebace ti neki prop od barem 15-16" a to je sigurno na granici po velicini za ovaj model. Mislim da sve drugo nece imati odgovarajuce performanse. Ja imam isti motor ali verzija na 700kv i teram ga na 4S i 12x8 timing 30 stepeni, i to siba ko ludo  ;D.

Ako si planirao vise da letis F3A manevre sa modelom onda ti izbor nije los, 3S i barem 14x10 i bice OK. Ako si planirao 3D onda mislim da ces morati na neku trokraku elisu, npr. 14x7x3.

Ne znam kako stojis sa baterijama ali mislim da bi se tek sa 4S ovaj se motor pokazao u pravom svetlu.

Bas me zanima kakve ces rezultate dobiti jer sam na vise mesta na netu procitao da kupovina Turnigy (HXT) motora je malo i macka u dzaku, ne po pitanju kvaliteta vec po pitanju specifikacije sta ce covek da dobije. Izgleda da oni jednostavno kada im necega ostane vise na lageru zamene nalepnice  :o. Nije to nikakav problem, dovoljno je da se covek naoruza sa dovoljno elisa i tako ustvari pronadje koja najbolje radi sa onim sto je dobio i sta njemu treba  :D.

Inace ja sam promenio motor na SU 29, ali o tome u mom postu  ;)!

Pozdrav i neka je sa srecom!
Veljko

Offline davorama

  • Newbie
  • *
  • Posts: 31
Re: Element 30 F3A
« Reply #14 on: June 09, 2008, 08:52:39 PM »
akumulator je 4S, a elisa APC 13x8