Author Topic: ZIROLI HELLCAT  (Read 84106 times)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
ZIROLI HELLCAT
« on: July 28, 2008, 01:46:28 AM »
Posto sam krenuo u novu "avanturu" pravljenja skala modela, ovaj put cu kroz celu fazu izrade "voditi i Vas". Nadam se da ce te, ako budete imali strpljenja i zelje da me pratite, uzivati zajedno sa mnom.

Izrada RC modela aviona sa planova ili iz kita je segment hobija koji je, po meni, sam vrh modelarstva. Za ovakav vid "gradnje" modela sem poprilicno truda i vremena potrebno je i iskustvo koje se stice dugogodisnjim modelarskim stazom, stoga se scala modelima obicno bave stariji i iskusniji modelari. Znanje se stice na razne nacine, preko izrade i "krpljanja" modela, razgovora, casopisa, pogotovo Interneta i ne zaobilaznog RC Universa.

Odlazeci zadnje dve godine na "Top Gun", takmicenje skala RC modela, imao sam prilike da vidim neverovatno dobro napravljene RC avione. Modelare koje sam na "Top Gun"-u sretao i upoznao  su ljudi iza kojih stoje godine i decenije pravljanja ovakvih modela. Stoga je to za mene bilo fantasticno iskustvo da iz prve ruke vidim sta sve ljudi rade i kakvih sve modela ima.

Samo neko ko je ovo radio zna koliko volje i zelje treba da se istraje do kraja i da se ne traze "precice" tokom rada. Praveci Top Flite-ovog Thunderbolta, kao sam vec jednom rekao, nevidjeno sam uzivao. Kako se projekat polako priblizavao kraju tako sam razmisljo sta ce biti sledeci avion? 

U svetu postoji par firmi koje prave tj. crtaju svoje planove za izradu RC modela.
Razmere su razne i ostaje na modelarima da biraju koliki ce avion da prave.
Cinjenica je da sto je model veci trazi mnoge stvari o kojima se u pocetku ne razmislja, a kasnije to moze biti poprilican problem. Recimo, prilicno veliku radionicu, cena delova, servoa, motora, retrakta i ostalih komponenata se drasticno povecava sa povecanjem raspona krila. Kad se model napravi transport istog moze biti problematican i na kraju sama manipulacija na terenu. Ako ti treba jos dva pomocnika i tri asistenta da sastavis i poletis model, onda od toga, po mom misljenju, nema nista....

No, da se za sada vratimo planovima...

Nekada je jedan od tabaka planova bio i onaj sa svakim rebrom ponaosob i modelari su pravili prvo sva rebra za krila, trupove, stabilizatore... Tek kad je sve to bilo gotovo pristupalo se izradi modela.
Danas, hvala Bogu, napredak tehnologije omogucio je da neke delove kita mozes da kupis gotove. Tako postoje firme koje laserski seku rebra za krila i ostale elemente aviona, drugi liju epoxy delove (kapotaze, poklopce...), treci prave epoxy trupove... Time je izrada modela veoma olaksana a, o kvalitetu elemenata ne treba trositi reci.

Birajuci sta da pravim odlucio sam se da to bude model koji ce biti malo veci od predhodnog ali, da ne prelazi 100 inca tj. 2,5 metra. Meni je, takodje, veoma bitno da mi se avion svidja, da mi bude lep na oko, kako na zemlji tako i u vazduhu.

Da skratim pricu, odabrao sam da pravim Hellcat-a sa planova koje prodaje Nik Ziroli.

Ziroli je ime koje ne moram posebno predstavljati, toliko je poznat da nema ko nije cuo za njega. Ogroman broj modela pravljenih sa ovih planova su bili pobednici na mnogim scala takmicenjima. Imao sam cast i zadovoljstvo da Zirolija licno upoznam i pricam sa njim i ove i prosle godine. Ove godine kad sam mu rekao da kuci (iz Amerike) nosim njegov avion i da je to prvi, koliko ja znam, njegov model na ovim prostorima bilo mu je drago. Dao mi je i neke dragocene savete o cemu da vodim racuna tokom gradnje kao i koliko snazan motor i servoe treba da koristim.

Tokom februara, kad sam odlucio da idem na Top Gun ove godine, kontaktirao sam mog prijatelja Frank Tiana i pitao sam i njega sta misli o mom izboru. Odgovorio mi je da smatra da je to odlican avion i da zna da taj model veoma lepo i stabilno leti.

Ziroli na svom sajtu (www.ziroliplans.com) nudi opciono sem planova i sve druge neophodne stvari da se kompletira model.
Postoji mogucnost da se poruci i epoxy trup i ja sam to i uradio. Smatrao sam da cu time ustedeti poprilicno vreme za pravljenje.
Ziroli nudi opciju da se naruci "komplet" u kojem su planovi, short kit (sva rebra bez plankov i ramenjaca), epoxy trup, kapotaz, kabina i poklopci za trapove. Ovakav komplet je nesto jeftiniji nego da svaki deo kupujes posebno. Moja ideja je bila da kabaste stvari (trup) donesem sa sobom avionom jer bi slanje tolike kutije kostalo ko "prva ljubav"...

Zamolio sam Tijana da mi sve to naruci i naravno da me je sve to cekalo kad sam stigao u Lakeland.
Ipak da nije sve savrseno saznao sam tek tamo jer proveravajuci delove, video sam da se moj plasticni trup ne uklapa sa short kitom. U mom short kitu bila su i sva rebra za drveni trup, a falila su rebra koja su neophodna za plasticni trup. Greska se desila tako sto delovi kompleta stizu sa raznih strana, trup pravi jedna firma, short kit druga, a Ziroli sa trece strane salje planove...
Otisao sam nazad kod Tijana, zvali smo Zirolija, potom firmu koja sece short kit i posle par dana sam imao sve sta mi treba. Doduse sada kad bih imao jos jedan komplet rebara za krilo i rep mogao bih napraviti dva Hellcat-a. Jedan sa drvenim i jedan sa plasticnim trupom.

Kutiju sa delovima "teglio" sam tokom celog  putovanja po Floridi. Kutija je velicine omanjeg dvoseda i jedva je stala u Dodz Caliber, auto koji smo iznajmili. Avantura je bila i tako veliku kutiju predati u avion i na kraju sa nasom carinom ali, sve se dobro zavrsilo.

Po povratku bio sam na muci koji trup da pravim? Gledajuci resenja prcvrscivanja krila za drveni i plasticni trup resio sam da ipak pravim model sa drvenim trupom.
Plasticni trup sa planovima i delovima za njega ustupio sam mom dragom prijatelju cika Duletu Papicu, kome sam pomogao da, opet, preko Franka Tijana nabavi i on ostale delove za pocetak izrade aviona. Tako sada u Novom Sadu ima dva Zirolijeva kita za Hellcat-e.

Ovo je bio mali uvod u pocetak nase "avanture".

Ovih dana spremam plan i krecem(o) u akciju pravljenja.
Malo se dvoumim od cega da pocnem ali, mislim da cu prvo praviti horizontalni stabilizator sa pokretnim delovima.
Bez problema mogu da pocnem da pravim trup i uske za krila, jedino sta ne mogu praviti je centroplan jer trenutno nemam retrakte. No, nadam se da cu ih nabaviti tokom jeseni.

Zanimljivosti jos vezane za ovaj avion su da je raspona 95 inca (2413mm), da treba da bude izmedju 14 i 20 kila, motor mora biti bar od 80 ccm i da servoi nisu slabiji od 10-12 kila...

Toliko za sada pisem ponovo za koji dan....
Evo i par slika delova kompleta i slika makete Hellcat-a koju sam doneo, a koja je tako detaljno uradjena da ce mi sigurno mnogo pomoci tokom rada...

Pozdrav

Mirce









« Last Edit: July 28, 2008, 02:08:14 AM by mirce »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #1 on: August 01, 2008, 12:04:47 AM »
Tridesetog jula zabio sam prvu ciodu kroz deo od Hellcat-a. Time sam poceo sa pravljenjem novog modela.

Pre nego sto se raspisem sta i kako radim, zelim istaci jednu stvar, voleo bih da pracenje ovih mojih natpisa  ima i tako da kazem "edukativni karakter" pogotovo za mladje modelare. Veliki deo tehnike izrade modela iz kita moze da se primeni i za krpljenje ostecenih aviona.

Necu tajiti nista, recicu Vam zasto, kako i sta radim.
Nema tajni kojim lepkovima lepim, kojom staklenom tkaninom i smolom presvlacim model, od koje balze i spera sta pravim.

U projekatu koji zapocinjem radicu na "svoj nacin" kao sto sam pravio modele do sada i kao sto sam radio Thunderbolta. Ne kazem da je to najbolje ili najispravnije, ali pokazalo se da funkcionise... Sigurno ce se naci modelari koji bi nesto uradili drugacije ili su nesto vec radili na drugi nacin. To je onaj "lepi" vid kreativnosti koji se moze ugraditi u ovaj hobi.

Shodno tome svako ko zeli nesto da pita ili da kaze svoje misljenje, savet, dobrodosao je...

Izradu Hellcat-a poceo sam od horizontalnog stabilizatora.
Odvojio sam delove i krenuo u akciju...

Kratki kit (short kit) sadrzi sve drvene delove sem oplate (plankova), ramenjaca i letvica. Ove stvari sam sam nabavio, naravno, gledajuci planove i crteze.
Horizontalni stabilizator je raspona 1075 mm, konstruktivne izrade napravljen iz jednog dela. Po planu se plankira balzom od 2,5 mm.
Rebra su vec isecena laser cut-om i na rebrima je i zljeb za ramenjacu.
Ramenjaca je iz dva dela (leva i desna) i predvidjena je da bude od balze 10x5 mm. Verovatno da je to dovoljno, ali ja sam resio da napravim ramenjacu istih dimenzija samo od balze 10x3 mm na koju sam zalepio 10x2 mm drvenu letvicu. Time sam neznatno povecao tezinu, ali dobio mnogo vecu krutost. Delove ramenjace sam ulepio 30-to minutnim epoxy lepkom americke firme NHP (ima de se kupi u svim madjarskim hobi radnjama).

Napadna ivica horizontalca je takodje dozivela izmenu. Umesto da na prednji kraj rebara pod uglom od 45 stepeni, ulepim letvicu od balze od 6x6 mm na koju od gore i dole ide plank i obradom daje napadnu ivicu, ja sam malo skratio rebra i nalepio balzu od 3 mm koja je vislja od rabara za debljinu planka. Time sam dobio prostor na koji ce plank horizontalca mnogo bolje nalegati.
Na prednji deo 3 mm balze ide deblja balza koju cu kasnije osmirglati na oblik napadne ivice. Napadna ivica ce ovako biti bolja, deblja, a samim tim i jaca...

Ceo horizontalac, do sada, sam lepio sa Aero Bond, super lepkom nabavljenim iz Lindingera. Ovaj lepak lepi veoma dobro. Super lepak je veoma dobar kod lepljenja delova od balze jer penetrira u balzu i veoma je veze. Skoro je nemoguce odvojiti zalepljene balze i uvek ce vam puci "iza" lepka nikad po spoju.
Ovo naravno pod uslovom da ste sve dobro zalepili.
Super lepak (cijanofix) je i veoma lak, sto takodje nije zanemarljivo. Takodje je bitno da je momentalno sve suvo i moze se raditi dalje, nema gubljenja vremena cekajuci da se lepak osusi...

Izlazna ivica horizontalca je od 6 mm balze visine 25 mm u sredini dok se prema krajevima skuplja.
Interesantno je napomenuti da imam par ovih plankova od 6 mm i kad sam ih stavio na "kantar" bili su teski od 75 sve do 155 gr. Prilikom biranja materijala treba veoma voditi racuna, ako vec moze da se bira, o tezini.
Ovo je pogotovo bitno kad se prave delovi koji idu na zadnji deo modela. Za 10 gr pozadi obicno treba 30-40 grama ispred tezista, zavisi od duzine prednjeg dela modela.

Ziroli, a i Greg Hann (koji je do sada napravio 4 ovakva kita) su mi rekli da veoma vodim racuna da zadnji kraj Hellcat-a bude sto laksi. Naravno ne na ustrb jacine i krutosti modela...

Na horilontalcu mi je ostalo da jos ubacim "klocne" za sarke i da ga na kraju plankiram.
Krajevi horizontalca se prave od pune balze koja se smirglanjem svodi na zeljeni oblik.

O pokretnim delivima horizontalnog stabilizatora kad dodjem do njih...

Pozdrav

Mirce
 











« Last Edit: August 01, 2008, 12:34:15 AM by mirce »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #2 on: September 18, 2008, 06:03:03 PM »
Kraj avgusta i pocetak septembra doneo je nevidjeno visoke temperature pa, bas nisam mnogo modelario. I u radionici kao i napolju bilo je veoma toplo, usput, pravio sam i prikolicu pa, sam dosta svog vremena posvetio i tome.

Posto je "prikoljic" gotov i klima dosla u "normalu" nastavio sam tamo gde sam stao...
Izplankirao sam ne pokretni deo horizontalca i krenuo da pravim pokretne delove istog.

Horizontalac sam plankirao sa balzom od 2 mm, kako je preporuceno. Pre lepljenja sam izmerio tezinu svih plankova i izabrao 5 najlaksih.

Posto je horizontalac dubok plank koji se lepi prvo je potrebno sastaviti iz vise uzih plankova. 
Najvaznija stvar je smer godova koji mora da ide po sirini, od jednog ka drugom kraju horizontalca (sa leva na desno)...

Najjednostavniji metod spajanja plankova je da stavite dva planka na neku ravnu povrsinu, jedan do drugog, i sa jedne strane ih spojiti selotepom ili samolepljivom tapetom. Bitno je da plankovi lepo nalezu jedan uz drugi.





Potom okrenete plankove i presavijete ih po spoju lepljive trake. U zljeb koji Vam se pojavio sipate beli lepak (drvofix) i smo spojite plankove. Plankovi ne mogu da se razdvoje jer ih drzi lepljiva traka i sa te strane ne prolazi lepak. Visak lepka izlazi na strani blizoj Vama i taj visak jednostavno obrisete vlaznom krpom.
Potom na plankove stavite nesto sto ce ih pritiskati uz ravnu povrsinu na kojoj radite.







Kad se lepak osusi skinete lepljivu traku i dobijete idealno zalepljena dva planka. Ako treba vise od dva planka proceduru ponovite...

Za Hellcat-ov horizontalac potrebno je malo vise od dva planka. Prvo sam plankove iskrojio, naravno malo vece nego sto treba, primenio gornju metodu i dobio dva velika planka za gornju i donju stranu horizontalca.

Prvu stranu koju plankiram uvek lepim super lepkom (cijanofix), posto imam resetkastu konstrukciju i sa unutrasnje strane lepkom lako moze da se pridje.
Uvek prvo zalepim plank u sredini i idem ka krajevima horizontalca. Trudim se da mi izlazna ivica planka i izlazna ivica horizontalca budu poravnate da ne moram posle mnogo da ih smirlanjem doterujem.

Drugi plank lepim belim lepkom.
Pre lepljenja sa prednje i zadnje strane obelezim gde "izlaze" rebra, da bih imao pravac za ciode kojima cu pritisnuti plank.
Potom nanesem beli lepak po gornjim ivicama rebara jednostavno samo spustim plank. Posto vise ne vidite rebra linije koje ste malopre obelezili sluze Vam za reper pravca. Sto vise cioda to bolje, da bi plank bolje "legao" na sva rebra, napadnu i izlaznu ivicu. Naravno opet od sredine ka krajevima...
Neki modelari umesto cioda koriste kese sa sacmom ili nekim "praskastim proizvodima" pa, te kese stavljaju od gore na plank. Neko stavlja casopise i knjige... Meni je ova moja varijanta dobra jer vidim ako plank nije legao kako treba i odmah mogu to da ispravim. Kad se sve osusi popravke su mnogo teze...

Posto se lepak osusio ciode se uklone i sa smirgl papirom koji je nalepljen na neku plocicu (plocica ne treba da je mala, bar 10x15 cm) izsmirgao sam visak planka (ono sto je bio vise iskrojen).



Kad je to uradi sve cetiri bocne strane su lepe ravne.
Sada sam na prednju stranu zalepio, takodje belim lepkom, napadne ivice. Napadne ivice su malcicko vislje od planka. Kad se lepak osusi sa onom "smirgl plocicom" napadna ivica se svede na zeljeni radijus.

Siroka i dugacka plocica se preporucuje jer sa njom tesko mozete napraviti "rupe" kad smirglate posto je povrsina naleganja velika. Smirgla koju koristim za ovo smirglanje je
120-tica...

Na kraju sam na levom i desnom kraju krila na pravio polukruzne zavrsetke. Oni su debeli 25 mm pa, sam prvo slepio dve 10 mm balze i dodao jos jednu od 5 mm. Lepo sam iz smirglao dve strane da budu pod pravim uglom i zalepio ih na kraj horizontalca i u liniji sa izlaznom ivicom. Tako dva puta....
Doterivanje krajeva horizontalca zapoceto je rendetom kojim sam "nagrubo" skidao visak. Potom je, naravno, "radila" dascica i "udri" po smirglanju.... Finalno smirglanje se radi kad se naprave i pokretni delovi horizontalca.







Kad je sve bilo glatko testericom sam napravio krivinu i sve ponovo izsmirglao.

Pokretni delovi horizontalca su konstruktivni oni se ne plankiraju. Kad sve bude gotovo presvuci ce sa Oratex-om (vrsta monokota koja moze da se farba).

Za izradu ovih delova nema puno problema, sve se radi na planu i samo treba lepo precizno postavljati delove. Jedina "caka" je da, posto su rebra kratka a, velika razlika u debljini napadne i zlazne ivice, pod izlaznu postavi na par mesta balza koja ce odici izlaznu ivicu od radne povrsine (otprilike 10 mm u Hellcat-ovom slucaju).





Moja mala modifikacija bila je da izlaznu ivicu napravim malo dublju i da sa prednje strane (gde dolaze rebra) napravim zljebove tako da se rebra, prosto udju u izlaznu, bolje drze.
Na izlaznoj ivici ostavljeno je mesto za trimer kao na pravom avionu... Za lepljenje sam koristio Super lepak (Lindingerov Aero Bond) jer su svi delovi od balze.

Kad sam sve polepio, spojio sam pokretne sa ne pokretnim delovima horizontalca. Za to koristim tanku duplolepljivu traku. Ovo radim iz razloga da mogu idealno da iz smirglam prelaz sa jednog na drugi deo.


 
Smirglanju se posvecuje velika paznja jer je to ono sto na kraju daje formu.


 
Ako ima nekih sitnih gresaka, rupica ili nesto slicno, povrsine se lako mogu izgitovati. Za to koristim Body Fine dvokomponentni auto git koji se pokazao odlican jer se lako nanosi i smirgla...

Posle smirglanja delovi se lako odvoje i na pokretne delove horizontalca od napred se iz smirgla "spic" da bi se omogucilo da horizontalac ide gore dole.

Time je proces izrade horizontalnog stabilizatora za sada gotov. Sarke i ostale stvari dolaze kasnije...

Sta raditi dalje?
Cega god sam se dohvatio, trenutno, nemam sve delove.
Za centroplan mi fale retrakti, za trup nemam kokpit, pilota, zadnji retrakt i servoe, jedino bi mogao da pravim uske jer tu sem servoa (koje takodje za sada nemam) nista vise ne treba.
Odlucio sam da krenem da pravim trup pa, dokle stignem, a ovih dana moram pocetei da narucujem delove jer se projekat "zahuktava"...

Trup ce, kao sto sam vec rekao, biti drvene konstrukcije.
Pre pocetka izrade pazljivo sam procitao (sturo) uputstvo da ne bih nesto propustio. Ima mnogo delova i postoji red sta i kao ide da bi se sve dobro "slozilo"...

Prvo je potrebno napraviti konstrukciju od balze na koju ce se nalepiti deo od spera koji dodje od gore na krila. Na ovu konstrukciju se potom "navlaci" 13 rebara, takodje od spera, koja daju formu trupa.





Posto su rebra polukruznog oblika i trup ne moze sam da stoji, potrebni su vam drzaci.
Odoh sad kod stolara da isecem neke iverice za ove drzace i cujemo se za koji dan ponovo...




« Last Edit: September 18, 2008, 06:06:50 PM by mirce »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #3 on: September 21, 2008, 01:37:54 PM »
Trup sam "napao" pre neki dan i svakodnevno pomalo radim.
Resetka od balze koja daje pravac rebrima je gotova, nosaci na kojima radim takodje... 



Na resetku se prvo lepe unutrasnji delovi od spera koji ce (jednog lepog dana) naleci na krilo a, potom svih 13 rebara krenuvsi od rebra br. 3.





Posle rebara na red dolaze delovi od spera koji idu od prvog do iza sedmog rebra i prate gornju formu centroplana krila. Za sve ove delove postoje zljebovi i delovi se kao "puzle" sastavljaju bez velike mogucnosti za greske... Od napred ide firewall...





Kroz prva 3 rebra lepim bocne, gornju i donju stranu kutije u kojoj ce stajati rezervoar i na cijem ce se prednjem delu fiksirati motor. U uputstvu stoji da se kutija skrati ako treba prema duzini motora, sto ja za sada nisam uradio. Ovo cu napraviti kad motor stigne pa, onda sve mogu lepo da namestim.
Kutija je napravljena je od 3 mm spera i video sam na RC Universu da su neki istu napravili sa debljim zidovima. Tako sam i ja dodao jos po 3 milimetarski sper i sad je ova konstrukcija mnogo jaca. Ova extra tezina nije bitna jer ce svakako napred morati doci olovo da bi se doteralo teziste, tako da sve sto ide ispred tezista samo moze smanjiti kolicinu nepotrebnog balasta.



Na slici jos nisu ojacani zidovi...

Izmedju zadnja tri rebra ulepljuju se delovi od spera na koje "seda" horizontalac. Kod Top Flite-ovog Thunderbolta horizontalac je bilo lako namestiti jer je tacno "legao"na svoje mesto. Ovde horizontalac moze da klizi napred nazad i, naravno, tako moze da se menja ugao (EVD) izmedju krila i horizontalca.
Horizontalni stabilizator se ulepljuje tek pred kraj izrade kompletnog trupa i pre njegovog postavljanja mora biti gotov i centrolan da bi mogli tacno namestiti uglove.



Sve gore navedeno sam lepio sa Aero Bond super lepkom sem prednje kutije koja je lepljena americkim NHP dvokomponentnim lepkom. Ova lepila ima da se kupe kod Zenn-a u Pesti...



Jos malo pa, cu na trupu napraviti sve sto mogu za sada. Fale mi delovi da bih nastavio dalje. Stoga sam pre neki dan narucio prvu turu delova sa kojima cu moci da napravim kompletan trup u uske.

Sve sto mi treba stize iz Amerike. 
Iz Tower Hobby-a (www.towerhobby.com), dolazi Dubro rezervoar (od 0,95 l), Dubro su i veliki hornovi za komandne povrsine i tygon creva za gorivo.

Od Robart-a stize kompletan pneumatski sistem, pneumatski mehanizam za repni tocak i de luxe kit u kojem je sve sto treba za pneumatiku (boca, ventil, creva, razvodnici, i ostali neophodni delovi...).
Kupio sam jos jednu extra bocu jer mislim da sa samo jednom bocom necu moci vise od pet-sest  puta da uvucem i izbacim trapove. Na Thunderboltu sa bocom, kad se napuni "do panja" moze da se napravi 11-12 ciklusa uvlacenja i izbacivanja tockova.
Cilindri na trapovima za Hellcat-a su poprilicno veci i mislim da ce se broj ciklusa smaniti. Stoga jos jedna boca nece biti na odmet... Kad ih povezem "na Y creva" dobicu duplo vecu zapreminu...

Iz Tower-a stizu jos Dubrovi tockovi od 6" i repni tocak od 2", kao i 4 (od potrebnih 9) Hitec servoa 645 MG.
Ove servoe sam odabrao zbog velike snage, metalnih zupcanika i prihvatljive cene. Kontaktirao sa Tijana koji mi je napisao da su servoi sa 100 oz/in (7 kila) vise nego dovoljni. Ovi imaju na 6 V 135 oz/in (preko 9 kg) i mozda su za nijansu sporiji (sto meni nije bitno jer ovo nije 3D avion).
U razgovori sa mojim dragim prijateljem, gosn. Radovanom iz Panceva,  saznao sam da je on takve leteo par sezona na svom modelu i da su ga savrseno sluzili...

Za trup sam kupio jos dva velika Futabina (havy duti) prekidaca, jer JR prijemnik podrzava dva ne zavisna sistema napajanja.

Iz Dynamic Balsa (www.dbalsa.com) dolazi kokpit. Bez kokpita ne mogu da pravim gornji deo trupa jer ne znam koliko je dubok. Kokpit je "vrh" jer ima sve detalje kao na pravom, ali takva mu je i cena... Ovde sam se malo dvoumio ali, pre ili kasnije cu morati da ga kupim...

I na kraju stize i pilot. Pilot je za skalu 1/5 i porucen je kod Vailly Aviation-a (www.vaillyaviation.com).

Sad dok cekam da ovo stigne poradicu jos malo na trupu, sta mogu, i verovatno krenuti da pravim vertikalac...

Cujemo se...

 



Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1914
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #4 on: September 21, 2008, 03:13:26 PM »
Intresantna tema, a i model je jako interesantan i lep, sve što mogu da kažem za sad je svaka čast!
;)
Btw, ima nešto što sam primetio u tvom tekstu, što se ne slaže, tj. spomenuo si u pretposlednjem postu sledeću stvar:

Po planu se plankira balzom od 2,5 mm.


,a u sledećem postu si to uradio sa:


Izplankirao sam ne pokretni deo horizontalca i krenuo da pravim pokretne delove istog.

Horizontalac sam plankirao sa balzom od 2 mm, kako je preporuceno.




P.S to samo pokazuje koliko sam pažljivo čitao ceo tekst...
;)


poz, Nikola.
« Last Edit: January 11, 2009, 02:45:53 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs


Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #5 on: September 21, 2008, 09:53:47 PM »
Saburo, dobro si primetio...

u pravu si, po planu su sve mere u incuma pa kad se to preracuna negde je izmedju 2 i 2,5 mm. Skoro da mogu da prodju obe mere... Posto sam ojacavao ramenjace u horizontalcu, stavio sam malo tanji plank (koji je iz Madjarske pa, je u milimetrima), iako je i taj od 2 mm vise nego debeo. Ovo kazem jer smo nekada krila na jedrilicama planlirali sa 1,5 mm pa je bilo vise nego dovoljno...

Pozdrav

Mirce

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #6 on: October 01, 2008, 10:39:19 PM »
Desetak dana nisam pisao jer slabo radim Hellcat-a posto nemam delove....
 
Pre dva dana Tiano mi je poslao stvari koje sam narucio, tako da racunam da za desetak dana nastavim rad...

Cujemo se

Mirce

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #7 on: October 20, 2008, 02:59:33 PM »
Dok sam cekao delove napravio sam pokretni i ne pokretni deo vertikalnog stabilizatora, cisto da ne sedim bezposlen... Vertikalac je pravljen isto kao i horizontalni stabilizator.













Prosli ponedeljak je stigao paket sa neophodnim delovima za nastavak pravljenja Hellcat-a.
Sa delovima koji su stigli sad mogu da do kraja napravim trup i uske dok mi za srednji deo krila (centroplan) nedostaju retrakti.

Od delova koje sam jos dobio tu je kompletan Robart-ov pneumatski sistem. Kupio sam dve najvece boce, koje cu paralelno povezati, da bih imao veci kapacitet vazduha zbog velikih ventila na retraktima.
Kupljeni su jos tockovi od 6" (152 mm - koliki su !!!), Robartov pneumatski mehanizam za repni tocak, najveci Futabini prekidaci (2 kom.), 4 servoa Hitec HS 645 MG, Dubro rezervoar od 0,92 litra, tigon creva za gorivo, sarke, hornovi....

Tek kad sam otvorio paket video sam zasto kokpit toliko kosta pa, samo on je bio pola kutije. Ima bezbroj delova od plastike koji cine unutrasnjost kokpita. Naravno ti delovi moraju da se iseku, ofarbaju i uklope, ali kad se sve to uradi kokpit ce biti super.





Stigao mi je i pilot u razmeri 1/5. Stvarno je veci od onog kojeg sam stavljao u Thunderbolt (taj je u razmeri 1/6). Pilot je dobar ali, nije tako detaljan kao onaj iz Thunderbolta.
Pilota prodaje Vailly Aviation i napravljen je iz 4 dela pa, se mora sastaviti i ofarbati... Ruke mu se stavljaju na kraju da bi se namestile tacno kako treba spram palice i rucica za gas. Inace savrseno staje u trup od Hellcat-a...







Sve u svemu odmah sam se bacio u "akciju" i krenuo da radim dalje.

Prvo sam proverio kako treba da stoji patos od kokpita i pilot jer mi je to trenutno najvaznije da bih znao kako da namestim servoe, pup-pul sistem za repni tocak i vertikalac kao i bovdene za horizontalce.

Mislim da sam vec napisao da je na ovom modelu (a i generalno to vazi za sve avione) bitno da se zadnji deo napravi najlakse koliko je moguce. Ovo, naravno, ne naustrb cvrstoce izrade vec da se proba tako iskonstruisati da se sve stvari koje mogu postave ispred tezista.
Vodeci se tom logikom obe pneumatske boce postavio sam skroz napred u trup na kutiju koja nosi motor. Probusio sam prva dva rebra i u otvore postavio boce. Boce ulaze vrlo pasent...

Rezervoar je stavljen na svoje mesto. Morao sam da napravim plocu na kojoj rezervoar stoji. Ispod ove ploce imam prostor u koji ce verovatno doci baterije prijemnika...
Rezervoar ce se svojim prednjim delom naslanjati na fajervol (koji trenutno jos nije postavljen, a da ne klizi unazad pridrzavace ga ploca koja nosi servoe za horizontalne stabilizatore, vertikalac i servo koji ukljucuje i iskljucuje pneumatski ventil i prekidac za paljenje svetala na trupu i krilima.











Ploca koja nosi servoe postavljace se u samu kutiju na prednjem delu trupa i bice pricvrscena srafovima. Ovo iz razloga da mogao, eventualno, da je izvadim kako bih mogao izvuci rezervoar...







Posto sam odredio visinu servoa krenuo sam sa provlacenjem bovdena za svaku polovinu horizontalnog stabilizatora. Svaku polovinu pokrece po jedan servo...

Servo u sredini bice za vertikalac i za repni tocak, kojim se takodje upravlja. Vertikalac i repni tocak pokretace se pomocu najlona za pecanje od 1,45 mm. Ovaj materijal je veoma jak i ne tegli se na tako kratkoj duzini. Sistem sa najlonom mi se pokazao veoma uspesno i primenjivao sam ga na malom Thunderboltu i Warhawku (Hangar 9) kao i za vertikalac i za pokretanje repnog tocka na Zerou.
Kao sto vidite na slici postavljanje ne moze biti prostije. Imbus kojim se zateze najlon prilikom zavrtanja prosto se ureze u najlon i ne da najlonu da se izvuce. Naravno, imbus se mora osigurati (plavi Loctite) da se ne odvrne od vibracija.





Postavio sam i mehanizam za repni tocak. Morao sam da ga uvucem malo dublje u trup jer bi tocak suvise virio kad je u spustenom polozaju.
Mehanizam je isti kao na Thunderboltu. Kroz trup sam provukao i creva za pneumatku kao i najlone za upravljanje.











Sve u svemu, kao sto vidite, bio sam vredan...
Cujemo se ubrzo ponovo...

Pozdrav

Mirce

« Last Edit: December 14, 2009, 04:12:21 PM by GILE »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #8 on: November 05, 2008, 01:33:52 PM »
Od zadnjeg posta nisam bas preterivao sa radom na Hellcat-u, ali nije da sam i sedeo skrstenih ruku.

Interesantno je reci da se mnogo vremena potrosi na "mozganje" sta i kako da se napravi. Naravno, postoji plan koji u osnovi mora da se postuje ali, mnoge stvari se "improvizuju" tokom rada...
Jedna od stvari na koje mislim dok pisem ovo su boce za pneumatiku. Postavio sam ih u prednjem delu trupa i za sada im se lako prilazi. Ali, kad se trup isplankira nece biti mogucnosti doci do prednjeg dela boca i necu moci da ih medjusobno povezem. Zato sam morao napraviti otvor iz trupa kroz koji cu moci da pridjem ovom sistemu za vazduh...

Mnogi inzinjeri su padali na ispitima jer naprave odlicnu konstukciju ali, ne naprave "tehnoloske otvore" kroz koje mogu prici da bi servisirali ili zamenili neki deo... 

Zavrsio sam provlacenje svih sajli kao i sajli za vertikalac. Isti servo pokretace i vertikalac i repni tocak. Sajle od servoa idu pravo kroz trup sve do rebra koje nosi repni tocak. Tu ulaze u cevcice koje ih usmeravaju ka kraju trupa. Mesto gde sajle izlaze je spram mesta na kome ce se na vertikalcu nalaziti hornovi sa viljuskicama...









Takodje, dosta vremena sam "potrosio" razmisljajuci gde da stavim kutiju za prekidac i punjenje pneumatike i baterija. Na Thunderboltu ovaj prostor sam postavio sa desne strane na prednjem delu trupa odmah iza kapotaza. Ovo mesto mi se pokazalo "zgodno" i zeleo sam da na slicano mesto postavim ovu kutiju i na Hellcat-u. Takodje postavljanje prekidaca, konektora i meraca moraju biti takvi da im se lako prilazi i da se lepo vide i ocitavaju...
Imajuci sve ovo u vidu napravio sam kutiju na slicnom mestu kao kod Thunderbolta stim sto na ovom modelu ploca koja nosi prekidac i ostale delove ce moci da se vadi (srafi se sa 4 srafa). Time ce mi biti jos lakse postavljanje neophodnih delova i provlacenje zica i creva za pneumatiku...











Posto sam razresio gde cu i kako sa kutijom krenuo sam da postavljam letvice 3x5 mm od balze na ivice rebara koje cine trup. Letvice sam sekao "spravicom" kupljemou u Tower Hobby-u koja sluzi bas za ove stvari. Ova mala plasticna sprava ima nozic od skalpera sa strane koji moze da se, preko tockica, pomera blize ili dalje od tela seckalice. Time regulisete sirinu balze koju secete. Naravno, sve letvice su apsolutno iste sirine i veoma se brzo seku...







Skoro dva cela planka balze od 3 mm sam potrosio na izradu ovih letvica.

Postavljanje ovih letvica veoma je vazan momenat u izadi modela. Trup sam morao da besprekorno poravnam i bezbroj puta da merim od napred i od nazad da se slucajno ne iskrivi jer bi se tada poremetili uglovi izmedju krila i horizontalnog stabilizatora. Kad sam ovo namestio krenuo sam da ulepljujem letvice, prvo gornje i donje a, potom i sve ostale...









Ubacivanje i lepljenje letvica u kanale na rebrima islo je prilicno brzo. Za lepljenje sam koristio Aerobond super lepak. Konacno je trup poceo da dobija svoj oblik...









Posle ovoga sa sirokom plocom na kojoj je zalepljen smirgl papir preko rebara sam lepo izsmirglao ove letvice. Ovo je bitno da bi kasnije plankovi legli kako treba na trup...

Par narednih dana sam "utrosio" da Radovanu iz Backe Palanke sastavljam CAP 232 od 2,06 m raspona. Model je Vjetnamske firme Black Horse i mogu vam reci da je bas lepo uradjen. Ovo je ARF i na njemu ima posla kao i na svakom modelu koji je ovako pre-asembliran.

Dok sam pravio Cap-a razmisljao sam koji cu motor koristiti na Hellcat-u. Na planu koji je potpisao Nick Ziroli, on preporucuje motore od 60 - 100 ccm. Pricajuci sa njim ali, i sa Greg Hann-om i drugim modelarima rekli su mi da su oni obicno stavljali motore od 80 ccm. Velicina motora je u mnogome diktirana tezinom gotovog aviona, a ovaj model moze biti od 14 - 20 kilograma zavisi koliko se vodi racuna i "luduje" sa scale detaljima...
Sad kad bih ponovo pravio Thunderbolta siguran sam da bih ga napravio bar kilu - kilu i po laksi... Racunam da ce Hellcatt biti oko 15-tak kila...

Jedino sto sam znao je da necu menjati firmu i da ce motor biti svakako Zenoah.
Ovi motori su se u mom slucaju, veoma dobro pokazali.
Za 60-tak letova na Zerou nisam NI JEDNOM pipnuo bilo koju iglu na karburatoru.
Na Thunderboltu, kako sam izvadio motor iz kutije, tako sam ga postavio i nisam nista morao da dostalavam...
Zenoah je mozda malko tezi (sto za warbird modele nema velikog znacaja).
Motori koje ja koristim nemaju elektronsko paljenje. Po meni, to je velika prednost jer nemam nikakvih problema sa baterijom paljenja, kapacitetom iste, njenim punjenjem... Tokom dana mogu leteti koliko mi se hoce jer motor sam sebi pravi struju za svecicu....
Motor pali lako, zatvori se saug, zavreti se starterom, odmah da znak "zivota" da hoce da upali, otvoris saug, zaverglas i evo ga radi... Ler stabilan, u svim rezimima radi savrseno, a da se sam ugasi, nema teorije....

Zbog svega gore navedenog "merkao" sam Zenoah GT 80 mislivsi da je to pravi izbor. No, uporedivsi karakteristike ovog sa Zenoah-ovim motorom od 62 ccm dosao sam do zakljucka da je ovaj manji ipak mozda bolji... Evo i zasto....

Leteci Thunderbolta pokazalo se da je Zenoah 45 sasvim dovoljan za model od 12,5 kila (sa gorivom). Ovaj motor ima 3,2 konja...

Racunam da ce Hellcat biti negde oko 15-tak kilograma i da ce Zenoah 62 (4,75 konja) biti dovoljan...

Zenoah 80 je bokser motor i u startu je tezi od Zenoaha 62 za 2 kilograma!!! To je bas mnogo... Dalje, snaga ovog motora je 6 konja, tako da razliku snage koju dobijes skoro da izgubis na tezini.

Da bih uverio sebe da ne gresim citao sam RC Universe i video da mnogi lete Hellcat-a sa ZG 62. Jedan od tih modela je tezak 17,7 kilograma i covek kaze da leti sasvim zadovoljavajuce.
Pisao sam i Tijanu koji mi je takodje odgovorio da ZG 62 moze da pokrece modele sve do 20 kilograma....

Na kraju, ni cena nije zanemarljiva stavka, posto je ZG 62 tacno u pola cene od 80-tice...
Dileme vise nema...

Proslog ponedeljka sam narucio sve sto mi treba od delova za Hellcat-a. Vidim da su neke cene modelarske robe, u dolarima otisle gore a, i dolar skace prema euru, tako da ko zna sta ce biti na prolece (kad sam planirao da nabavljam ostatak delova).
Spisak nije preterano velik, ali su stavke skupe...
Najskuplji su trapovi (Robart) koji, sem sto se uvlace i rotiraju se za 90 stepeni u nazad... Robart ove trapove pravi bas za ovaj kit.
Stizu jos 5 servoa HS 645 MG i Spektrumov 9-to kanalni prijemnik sa power boxom i 4 satelitska prijemnika.... Ima jos nekih sitnica da sad ne nabrajam sve....
Interesantno je reci da su recimo produzni i Y kablovi vise nego duplo jeftiniji u Madjarskoj nego u USA.

Juce sam nastavio da pravim Hellcat-a, krenuvsi da radim kokpit. Ovaj posao nece biti jednostavan jer kokpit ima veliki broj delova koji moraju dobro da se sloze da izgleda kako treba.
Delovi kokpita su od bele plastike (kao ona za case za jogurt), i morace da se farbaju. Na poledjinu svakog dela mora da se zalepi balza da bi sve imalo cvrstinu i nalegalo kako treba...

Za pocetak sam zalepio prva dva planka sa leve i sa desne strane trupa. Ceo trup se inace plankira balzom od 3 mm. Zbog tezine, prednji deo trupa cu plankirati cvrscom balzom a, zadnji sa laksom... Ova prva dva planka su poravnata sa ivicama kokpita. Time sam dobio osnovu za njegovu izradu.





Pilot, za sada, dosta dobro staje u kokpit. Nisam mu jos zalepio ruke jer ne znam gde ce tacno doci spram palice i rucica za gas. Sudeci po svemu sa kokpitom imam da se "zezam" dobre dve nedelje...

Cujemo se...


« Last Edit: December 12, 2009, 11:26:26 AM by GILE »

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2237
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #9 on: November 05, 2008, 04:22:19 PM »
Mislim da nema smisla da nas ostavljas da ovoliko dugo cekamo.  ;D
Svaki dan se kacim da vidim sta je novo uradjeno ali tebe nema.
Puno pozdrava i jedva cekam sledeci post.

MIsha

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #10 on: November 05, 2008, 05:23:26 PM »
Mirce,
Molim te, da mi ne bi posle srce prepuklo, nemoj da zaboraviš da svaki AMA BŠ  SVAKI i najsitniji šrafčić koji ide metal-u-metal namažeš pre šrafljenja plavim Threadlock-om.

Pozdrav
« Last Edit: January 11, 2009, 02:47:49 PM by SABURO »
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #11 on: November 05, 2008, 06:20:13 PM »
Misho ubrzacu obecavam...Nisam jos stigao do srafova, vodicu racuna  ;namig

Pozdrav

Mirce

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #12 on: November 06, 2008, 08:53:01 AM »
Moje cestitke rad je fenomenalno opisan  :rock
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #13 on: November 11, 2008, 02:33:19 PM »
Kao sto rekoh na kraju proslog "pisanija" krenuo sam da radim kokpit...

Dynamic Balza je jedina firma, koliko sam ja uspeo da nadjem na Internetu, koja nudi kokpite za Hellcat-a za ovu razmeru. Moram biti iskren pa, reci da mi je kokpit, kad sam ga narucivao, bas bio stavka (150$) i da sam se pomalo dvoumio...
Ali, sta sam drugo mogao da radim, da ga sam pravim, nema sanse a, neki drugi kokpiti,koji se nude ili nisu u toj razmeri ili su totalno bezveze...

Kokpit je deo modela koji mu, po meni, daju jednu novu dimenziju. Lepo uredjen enterijer sa pilotom je nesto sto svakako privlaci paznju.
No, iskreno velika vecina ljudi koji vide neki model na takve detalje i ne obracaju paznju. Cak i mnogi modelari o tome ne vode racuna. Raspored u kokpitu i boje su mnogo bitnije na takmicenjima gde svaki detalj nosi neku ocenu.

Sad, ja bas "necu seci dlaku na cetiri dela" i preterivati sa detaljima ali, potrudicu se da napravim sto bolji kokpit, koliko je u mojoj moci. To podrazumeva da raspored instrumenata i cele unutrasnjosti bude kao na originalu, da ispostujem boje i da probam maximalno sve da lepo uklopim sa trupom.
Ljudi iz Dynamik Balse su napravili dobru osnovu iako su neki detalji pomalo "grubi". Naravno ne mozemo ocekuvati da se vidi bas svaki prekidac ili instrument...

Kokpit sam poceo tako sto sam prvo pomno proucavao slike od originalnog kokpita kao i slike sa CD-a koji dobijes uz kit kokpita.
Na RC Universu ima post o Zirolijevom Hellcat-u i jedan od ljudi koji tamo pisali postavio je gomilu slika pravog Hellcat-a koje je napravio u Air and Space Museum-u u Americi. Izmedju ostalih tu su i detaljne slike unutrasnjosti kabine....









Sve delove koje budem pravio moram uraditi tako da se mogu vaditi je tek na kraju ce "pasti" farbanje i finalno ulepljivanje... Za sada sve je montazno - demontazno zbog lakseg rada...

Prvo sam napravio patos, iskrojivsi plastiku da pasent stane na dno kabine. Plastika ima jedan ispust, rupu, gde stoji palica, i morao sam da isecem dno kabine da bi pod lepo stao.







Moram napomenuti da su neki delovi kokpita pravljeni na vakum masini i da se moraju krojiti na tacnu meru. Kad ih makazama ili skalperom iskrojim na pribliznu meru ja, od nazad ulepljujem ploce od balze jer one plasticnim (glindzavim) delovima daju cvrstocu. Balzom ojacani delovi se lepse smirglaju i na kraju se sve bolje i jace zalepi jer je povrsina lepljenja veca.
Za lepljenje ove vrste plastike super lepak (cijano) je najbolje resenje. Takodje, cijanom, lepljenje plastike sa balzom je brzo, jako i veoma jednostavno...





Sledeci na redu su bili instrumenti.
Instrumenti su is vise delova a, meni je za sada bila vazna samo glavna ploca. E, nju sam krojio pola dana, prvo mora da se upasuje da izlazi tacno iz bocnih ivica, potom, da gornji deo bude istog radijusa kao trup i da bocne strane ne zaklanjaju instumente koji su blizu ivica table. Stvarno mi je trebalo dosta vremena da sve ovo napravim kako treba, bilo je i nekih greskica, ali sve u svemu tabla super lezi na trupu.








Potom sam napravio levu i desnu gornju stranu kabine. Ona jednim delom ulazi u kabinu i tu sam bodao balzu 5x5 mm da bi dobio na cvrstoci. Ova dva dela moraju besprekorno da nalezu na instrument tablu i na zadnji deo kokpita.







Sledeca stvar je bila desna strana kokpita. Ona je iz vise delova i kao puzle polako sam ulepljivao deo po deo dobijajuci zeljeni oblik. Bezbroj puta sam gledao slike kako originalnog tako i scala kokpita...











Potom je na red dosao panel sa prekidacima i intrumentom koji je ispred palice, izmedju pilotovih nogu. Ovo je bilo najlakse napraviti u uglaviti.









U medjuvremenu sam iskrojio i providni deo kabine da bih video kako i on lezi na trupu.
Imao sam dva neprijatna iznenadjenja....
Prvo, od trupa do instrument table falilo je 4,5 cm za koje sam mislio da ce pokriti kabina ali, nije bilo tako. Shodno tome morao sam da ubacim jos jedno rebro (iza instrument table i da ga povezem sa prednjim delom trupa...
Drugo iznenadjenje je bio, sam cosak, kod instrument table koji kabina nije pokrivala. Srecom i to sam relativno bezbolno resio ulepivsi balze 5x5 mm na vrhove bocnih strana kabine.





Da bih dalje radio unutrasnjost morao sam da isplankiram gornji deo trupa. Ovo iz razloga jer se na taj deo trupa naslanjaju ledja kokpita cija je ivica u liniji sa trupom.
Plankirao sam sa meksom balzom od 3 mm koja se da lepse savijati. Sam vrh trupa sam radio iz traka od balze.
Sa spoljne strane trupa neke spojeve sam morao gitovati da bih dobio lepse prelaze. Na kraju sam ceo gornji deo trupa izsmirglao.
Smirglanje takodje odnese dobar deo vremena i ovo se mora raditi iz vise puta. Vise "ruku" (sto bi rekli moleri) iz prostog razloga jer se neke stvari moraju popraviti, dogitovati... Potom opet smirglanje, pa u krug...
Smirglanje je iskljucivo sa papirom zalepljenim za drvene plocice. Ja ih imam vise komada, sire, uze, krace, duze... Moram ih imati vise da bih mogao svugde da pridjem i da ne pravim "rupe" kad smirglam ravne, dugacke, povrsine...
Git je "cudo" nema sta se ne moze doterati sa njim...









Sve u svemu kad se pogleda neko bi rekao da bas nije Bog zna sta uradjeno ali, verujte ovo radim vec tri dana od toga, u petak ceo dan od dest ujutro (imao sam nekih obaveza jedno dva sata) pa, sve do subote tri ujutro....
Kao droga, samo jos ovo, samo jos ono, e, jos da osmirglam, ajd' da ulepim, ajd' jos malo...i proleti vreme...

Idem sad da napadnem levu stravu kokpita, ledja, sediste, a za nisan imam specijalno iznenadjenje.... 

Videcete sta, za koji dan do tada

Pozdrav

Mirce

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1914
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #14 on: November 11, 2008, 08:10:28 PM »
fino fino napreduju radovi na hellcat-u, trup je već dobio oblik. Samo napred.

elem s kojim si lepkom lepio plank od 3mm na trup, ako nije tajna?

:)aplauz
 :rock
« Last Edit: January 11, 2009, 02:49:00 PM by SABURO »
Nikola | rcfly.in.rs