Author Topic: ZIROLI HELLCAT  (Read 84103 times)

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2753
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #30 on: December 01, 2008, 07:11:12 PM »
 (res)
Veljko

Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 311
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #31 on: December 02, 2008, 09:34:52 AM »
Mirce, vidim da se ne javljas, nisi valjda pomislio svasta.

Oprosti mi ako jesi.

To je samo moje iskreno misljenje, a pretpostavljam da ti je i Magic tako rekao cim salje ove smajlije...

Znaci nisam imao nameru da vredjam, samo zapazam.

Pozdrav, Mirce

PS. onaj tvoj SU31 i dalje leti i ko zmaj je.

I samo za informaciju, da ne ispadne kako nesto radim u ovoj temi...., necu u noj vise pisati.

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #32 on: December 02, 2008, 12:14:44 PM »
Petre, sto bih se ljutio, nisam stigao do sada da se javim... Samo ti pisi slobodno... Drago mi je da ti Sukhoi i dalje lepo leti, to je odlican mali elektro avion...

Pozdrav

Mirce

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #33 on: December 09, 2008, 02:59:16 PM »
Malo o centroplanu...


Hellcat po planovima Ziroli-a moze da se pravi sa dve vrste krila.

Prva varijanta je da krilo bude iz jednog dela, sto daje mogucnost da se izbegnu "zavrzlame" oko postavljanja
bajoneta, krilo je samim tim lakse, ali je 2,5 metra dugacko i problem je za nosenje i manipulaciju. Takodje, u ovom slucaju ovo veliko krilo mora da se stalno stavlja i skida sa trupa pa, za ovu "operaciju" definitivno mora da se ima pomocnik na terenu koji ce pridrzavati trup dok se ovo radi...

Druga opcija, kojoj sam se ja opredelio je da se krilo pravi iz tri dela, centroplan i dve uske. Ovo je, po meni, bolja varijanta jer se srednji deo krila ne skida stalno sa trupa (moze po potrebi, posto je na 4 srafa), model stoji na tockovima, a ne rastavjaju se stalno svi konektori kao i creva za pneumatiku.

Sve u svemu, kao sto sam vec ranije napisao, krenuo sam da pravim centroplan.

Centroplan je poprilicno velik, raspona 72 cm a, dubine u sredini 60 cm.


Stanicu sam stavio samo za poredjenje koliko je veliki centroplan...

Ramenjace, najvazniji deo krila posto one "nose" najveci deo cvrstoce, povecao sam sa 12x6 (po planu) na 15x9 mm. Time je u startu povecana cvrstoca centroplana. Sa zadnje strane ramenjaca po planu se nalazi sper od 3 mm koji povezuje gornju i donju ramenjacu.





Rebra su od 3 mm spera i tu nije bilo sta da se "modifikuje" posto ona nalezu na tacno odredjenim mestima na malo pre pomenuti sper.
Rebara ima 5 sa leve i 5 desne strane s'tim sto su rebra  4a i 4b ustvari polurebra koja nose stajni trap a, iza ramenjaca nema ovih rebara jer u taj prostor ulazi tocak..

Sa spoljnih strana centroplana, tik uz vertikalni sper koji spaja ramenjace, od rebra 5 do rebra 2 prolazi cev unutrasnjeg precnika 40 mm. U ovu cev ce ulaziti bajonet koji ce viriti iz svake uske krila. Ovu cev (vodjicu bajoneta) sam ulepio 12-to minutnim epoxy lepkom.
Na ovaj deo krila mora da se obrati posebna paznja i mora da se extra ojaca jer su ovde najveca opterecenja. Ojacanja su posebno vazna jer je bajonet iz dva dela. Kao sto se vidi na slici vodjicu sam povezao sa vertikalnim sperom trouglastom letvicama a, preko svega cu staviti dva sloja staklene tkanine od 100 grama i epoxy smolu (to jos nisam uradio)...

Kod, recimo, akrobatskih modela bajonet je iz jednog dela, ide kroz trup i samo se provuce kroz stranice trupa.





Inace, na rebrima kroz koje prolazi vodjica bajoneta vec su izbuseni otvori i to u rebru 5 skoro kod gornje ivice profila a, sa unutrasnje strane centroplana, na rebru 2 kod donje ivice krila. Ovako smaknute rupe su nuzne jer su uske pod velikim uglom u odnosu na centroplan i drugacije bajoneti ne bi mogli da udju... Smaknute rupe su i na rebrima od uski, ali o tom po tom...



Centroplan je apsolutno ravan sa donje strane i to olaksava pravljenje.

Posto sam prvo zalepio donju ramenjacu za zadnji sper, ovaj "sklop" sam postavio na plan i postavio sam i ulepio sva rebra.

Sve do sad navedeno sam lepio sa beli lepkom (Henkell Moment wood standard). Ovaj lepak ima da se kupi kod nas, odlicno lepi i kad se sasvim osusi tvrd je kao kamen...

Kad se lepak osusio stavio sam gornju ramenjacu.

Sa prednje strane na samoj napadnoj ivicu nalazi se zljeb u koji dolazi letvica od tvrdog drveta 6x6 mm. Potrebne su dve ovakve letvice, za levu i desnu stranu, i ove letvice se spajaju u sredini centroplana. U sredini sa unutrasnje strane letvice su povezane medjusobno i sa rebrima 1 levo i 1 desno sperom od 3 mm.
Na samoj napadnoj ivici i sa prednje strane letvica dolaze vertikalni sperovi 25x3 mm. Ovakva 2 spera idu i na levu i na desnu napadnu ivicu i kao i letvice spajaju se u sredini centroplana. Gornji i donji deo ovih sperova mora da se obradi u polu krug da bi ispratili krivinu profila... Kad se sve ovo ulepi (belim lepkom) i obadi, prednji kraj je prakticno gotov... bar po planu....



Na zadnjem delu, pred kraj centroplana, montiraju se letvice od tvrdog drveta 8x8 mm koje cine pomocne ramenjace. E, tu sam naisao na prvi mali problem jer kad postavis ove letvice u postojece zljebove tocak ne moze da se uvuce do kraja posto mu letvice smetaju. Resenje sam nasao tako sto sam presekao, skratio, ove letvice. Zatim sam napravio nove ali, malo duze da bi se jednim delom preklopile (izmedju rebara 2 i 3). Ovaj preklop sam po sebi nista ne znaci ako se letvice medjusobno ne povezu jer povezivajuci ih dobijate jednu celinu po kojoj se prenose sile... Ovo sam napravio i sa gornje i sa donje strane centroplana...







Na samim krajevima profila zadnja tri rebra cine unutrasnje flapsove (unutrasnje zato sto i na uskama postoje flapsovi). Profili su laserom malo proseceni da bi se videlo gde ce se flapsovi, kasnije, odvojiti od profila... Na gornju stranu sam zalepio 2,5 mm plank da bih video gde su i kako izgledaju flapsovi.



Sledece sta sam radio je bilo da sam postavljao sperove kroz koje ce prolaziti srafovi za pricvrscivanje centroplana, tj. celog krila, za trup. Sa zadnje strane nije bilo problema jer su sperovi "povezivali" dva susedna rebra, dok je od napred smisljeno da se sper samo prislonu uz donji deo rebra. To mi nije imalo logike jer kad stezes sraf on "napinje plocicu i tezi ce da otkine sper od rebra jer je povrsina lepljenja mala. Ovde sam napravio prepravku pa sam, kao i nazad, povezao dva bocna rebra sa sperom kroz koji ce ici sraf...
Kako to obicno ide, kad jedna stvar pocne da "vuce" drugu, smislio sam da ne bi bilo lose da i od gore na rebra postavim sper i da kroz oba provucem cevcicu koja ce "voditi" sraf  ka matici u trupu.
Uradivsi ovo, rekoh sebi, ajde da ja ova dva spera zatvorim "u kutiju" povezujuci ih od napred i od nazad medjusobno i sa bocnim stranicama od rebara.
Ovo je relativno mali posao ali, daje strukturalnu cvrstocu jer sve sto se medjusobno poveze prenosi i medjusobno sile, tako da je sve mnogo jace...





Pricajuci sa mojim drugarima modelarima od kojih su cika Dule i Coka masinski inzinjeri, dosao sam do zakljucka da "od viska glava ne boli", pa, sam ja zatvorio i kutije i sa prednje strane ramenjaca.... 
Za sve ove i "operacije" koje slede koristio sam 3 mm topolov sper koji sam kupio u prodavnici "Borija 2" u Novom Sadu. Sper je dvoslojni, idealno ravan, lako se obradjuje i sto je najvaznije nije tezak...

E sad, kad sam imao sper, sad me je bas "krenulo" ....

Povezao sam sva rebra ispred ramenjaca na dva mesta. Ovo nije predvidjeno po planu, ali ubacujuci ove delove neverovatno sam ojacao centroplan. Takodje, sile koje ce se stvarati prilikom letenja kao i prilikom poletanja, sletanja, rulanja prenosice se na sva rebra....











Da bih ugradio stajni trap morao sam da napravim 4 klocne 14 x 35 mm od tvrdog drveta (po planu 12x20 mm). Ove klocne su ulepljene sa unutrasnje strane rebara 4a i 4b i na nih ce doci stajni trapovi. Klocne sam napravio tako na se naslone na gornju ramenjacu i sa zadnje strane na onaj sper koji povezije gornju i donju ramenjacu...







Kao sto vidite uvek tezim da vise stvari povezem medjusobno jer se tako dobija veca cvrstoca...

Kad se lepak osusio (beli i dalje) postavio sam i zasrafio prvi retrakt na svoje mesto.
Da bi retrakt radio (savija se prema nazad) morao sam da presecem donju ramenjacu. Ovo je iz razloga sto "noga" stajnog trapa u svom zadnjem polozaju je bas u visini ramenjace. Naravno, ovo je i po planu iako se menu secenje ramenjace nikako ne svidja, ali drukcije "ne mere"... Zbog ovog je dobrim delom i napravljena sva ona malopre pomenuta konstrukcija...











Ziroli, po planu, predvidja da se ramenjaca premosti sa novim parcetom ramenjace tik iznad postojece presecene ramenjace. No, i tu postoji "kvaka" jer trap ulazi u taj prostor  pa, nema mesta...

Sta sad da radim? Jedini preostali prostor gde bih mogao da premostim ramenjacu je sa zadnje strane kutije. Coka mi je dao savrsen savet,  da sa tom, novom, ramenjacom povezem cev za bajonet i zadnju stranu kutije koja povezuje ramenjacu... Rekao mi je i da kad ulepim ramenjacu sve, znaci kutiju, tu novu ramenjacu, cev za bajonet, i sa gornje i sa donje strane povezem sa jedno 2-3 sloja staklene tkanine od 100 gr i epoxy smolom... Tako cu dobiti neverovatno jaku celinu... Cinjenica je da je ovo najoptereceniji deo i da tu, sad, ne treba "stedeti" na cvrstini...



U celom ovom pisanju nisam spomenuo da sam ulepio i plocice koje ce nositi poklopce na kojima ce biti servoi za flapsove.



Ulepljena je i plocica kroz koju ce prolaziti sraf koji ce ulaziti u aluminijumski bajunet i koji nece dozvoliti da se uska izvuce iz centroplana.



Samo da ne ostane ne doreceno, u aluminijumski bajonet se na tacno odredjenom mestu, epoxy-em ulepi plocica od tvrdog drveta. Potom se bajonet (ovo naravno kad je vec gotova kompletna uska i bajonet ulepljen u nju) uvuce u vodjicu na centroplanu i kad se sve lepo namesti, sa spoljne strane centrolana se, u sklopu, probusi rupa, kroz centroplan, vodjicu bajoneta, bajonet i drvo u bajonetu. Potom se izvuce uska i na drvenu plocicu u bajonetu zalepi ubodna matica, cime je stvar gotova...
Znaci, kad se stavi uska na centroplan, sa donje strane centroplana se srafom fiksira bajonet ne dajuci mu da se izvuce. Prosto, a nista se ne vidi...

Bas sam se raspisao, mnogo je i da se cita a, kamoli to sve da se napravi...

Jos jedna sitnica, vidim ja, dok prevrcem ovu "skalameriju" po radnom stolu, nesto se brzo umorim. Ajde da ga bacim na vagu, kad ono imam sta da vidim, do sada, doduse sa trapovima i tockovima 3,1 kilu, a jos nije plankiran i presvucen staklom...

Nije ni cudo da su ovakvi modeli 15-20 kila (zive vage)...

Pozdrav

Mirce

« Last Edit: December 09, 2008, 03:07:07 PM by mirce »

Offline predator

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 96
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #34 on: December 09, 2008, 03:55:50 PM »
sve pohvale,model je nevjerovatan,jedva cekam da ga skroz zavrsis (res) (res) (res) i da vidimo kako ce letit (<--) (<--) (<--)
"To fly, fight and win ... in air, space and cyberspace."

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2237
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #35 on: December 09, 2008, 09:36:00 PM »
kao i uvek fenomenalno stivo za sve modelare. :rock

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #36 on: December 25, 2008, 03:57:58 PM »

Zadnje dve nedelje proveo sam i dalje radeci na centroplanu....

Od kad sam poceo da pravim Hellcat-a mozda se samo u par dana desilo da bas nista nisam radio na njemu. Inace, svaki dan nesto "cackam"...

Vec sam vise puta rekao da mi izrada ovakvih projekata pruza nevidjeno zadovoljstvo.
Prosto me ispunjava, imam o cemu da razmisljam, imam teme da sa drugarima pricamo i resavamo dileme sta i kako napraviti... Opsesija....
Sve u svemu, na kraju dana, uvece kad zavrsim, pogled na ono sta sam uradio taj dan ili ukupno do sada cini me veoma  zadovoljnim. I tako je svakodnevno...
Delovi dobijaju svoje oblike, razresavaju se dileme kako da se sta odradi, ojaca, ulepi i sve to daje jedan dobar osecaj... A, tek ce da bude "osecajno" kad se sve zavrsi....

Sto se tice nastavka rada na centroplanu, uradio sam mnogo sitnih stvari koje oduzimaju vreme...
Doduse, pravio sam i Radovanovog Cap-a 232, posto mi je u medjuvremenu doneo nesto delova pa, sam mogao da nastavim i taj "projekat"...
Cap je bas impresivan, sa rasponom od 2,1 metra, motor, naravno, Zenoah 45, servoi za komandne povrsine Hitec HS 645 itd...
Ovo je ARF model Vijetnamske firme "Black Horse" i mogu vam reci da je bas dobro uradjen, a pogotovo izmonokotiran... Moze da bude za glow motor ili benzinac...







No, vratimo se nasem centroplanu...

Prvo sta sam radio, od zadnjeg pisanja, bilo je da sam sa novim parcetom ramenjace "premostio" donju ramenjacu koju sam morao odseci zbog stajnog trapa.
Sa trouglastim letvicama sam povezao cev za bajonet sa sklopom ramenjaca.
Potom sam sa 110 gr. staklenom tkaninom ojacao kompletan ovaj prostor. Staklenu tkaninu sam prepustio i na bocna rebra i skroz u krug od ramenjace do ramenjace. Naravno ovo tkanje ide i preko parceta nove ramenjace.
Kako se radi sa staklenom tkaninom i smolom napisacu nesto kasnije...















Kad se sve osusilo, sutra dan, sve ivice sam lepo osmirglao i poceo sam da plankiram gornju stranu centroplana. Ovo sam radio u dve faze, prvo od pola ramenjace pa, skroz do napred, a zatim posle dva dana ostatak prema nazad.
Za prednji deo sam na stolu (kako sam ranije opisivao) spojio dva planka balze i kad se lepak osusio ukrojio sam ih prema centroplanu. Potom sam uzeo beli lepak i svugde ga ravnomerno naneo (od gore) na sva rebra i na deo ramenjace koji sam nameravao da pokrijem plankom. Sledeca stvar je bila da postavim plank i da sa sto vecim brojem cioda pritisnem plank za lepak tj. centroplan.
Bitno je reci da sav visak lepka koji iscuri treba odmah obrisati jer ce se covek posle "patiti" da ih skine kad se osuse...
Sutradan kad se sve lepo osusilo poskidao sam ciode i sve ivice lepo obradio sa smirgl papirom.
Isti postupak je primenjen i za zadnji deo planka, razlika je sto sam ovde deo oko flapsova naknadno ukrajao...







Sledece na redu je bilo da u planku probusim rupe kroz koje ce ici srafovi jer ako to sad zaboravim kad stavim plank sa druge strane necu znati gde su otvori.

Potom sam i sa donje strane postavio prednji deo planka, po gore pomenutoj metodi...



Kad se sve osusilo i kad sam doterao ceo centroplan u krug da nigde ne viri visak balze od planka, zalepio sam o obradio napadne ivice. One su od balze a, ja ih uvek napravim malo vislje da bih lepo mogao da svedem profil na napadnu ivicu. U pocetku za skidanje viska balze koristim rende. Potom na red dolazi smirgl papir, uvek na nekoj duzoj plocici, da bi povrsina smirglanja bila duza i de se ne bi pravile "rupe"... Prvo smirgla 100-120 a, na kraju sve finija dok se ne dobije besprekoran prelaz i radijus...



Plankirao sam i obe strane flapsa. Plankovi na flapsovima se malo prepuste iza rebara i ulepe jedan za drugi. kad se sve osusi prvo se visak planka koji cini izlaznu ivicu odsece na meru a, potom se ivice gornjeg i donjeg planka osmirglaju i time se dobije pravilna izlazna ivica. Treba voditi racuna da se ne pretera pa, da se ivica suvise ne stanji...



Na prednjem delu centroplana kroz gornji i donji otvor za sraf provukao sam karbonske cevi. One ce mi dati tacan pravac za sraf kad budem stezao centroplan za trup...
Mana karbonskih cevi je sto, kad se smirglaju da bi se poravnale sa profilom, sve zivo se zaprlja od fine crne prasine koja se stvara...







Jedan ceo dan mi je trebao da namestim da centroplan lepo "sedne" na trup. Na trupu sam morao da doterujem kutiju koja nosi motor da bi prednji kraj, sama sredina centroplana, lepo nalegla. Takodje i rebra na kojima lezi centroplan morala su se poravnati da bi centroplan lepo nalegao na trup... Dosta smirglanja, postavljanja i skidanja centroplana.... Ako ga nisam stavio i skinuo sa trupa jedno 80 puta nisam ni jednom.... No, na kraju sve lepo naleze i kao i uvek, vredelo je truda...









Sa staklenom tkaninom od 110 gr sam presvukao i unutrasnji deo gornjeg planka.
Rad sa ovim materijalom i epoxy smolom je prilicno jednostavan samo trazi dobru pripremu i strpljenje...
Secam se kad sam pre godinu dana pricao sa Cokom oko presvlacenja Thunderbolta u staklenu tkaninu. Mislio sam da necu znati kako se radi i  hteo sam da nosim kod jednog majstora da mi to odradi. Coka me je ubedjivao da je ovaj posao jednostavan i slobodno mogu reci da je bio u pravu... Coko, hvala ti...

Da bih postavio staklenu tkaninu u prostor na centroplanu gde ulazi tocak prvo sam pripremio i iskrojio dva parceta dovoljno velika da pokriju ceo plank i predju na bocna rebra (zato se sve i presvlaci da se povezu delovi).
Staklenu tkaninu treba iskrojiti malo vecu da predje preko rebara. Ako se malo i pretera pa, negde staklo i viri, nema veze jer se, kad se osusi veoma lako se sa smirgl papirom, da obraditi...

Posto sam spremio smolu. Ja imam nemacku smolu RG koja se mesa u odnosu 4:1 i sa njom se moze raditi sat vremena. Posle tog vremena polako pocne da zelira, a suva je posle 24 sata. Uglavno za sve smole treba 24 sata da se totalno osuse.

Izmesao sam smolu u predvidjemom odnosu (ovo je veoma bitno) i krenuo sam da radim. Moram napomenuti da se smola moze razredjivati sa cistim metil alkoholom.

Smola je gusta, recimo malo redja od meda, i ja koristim cetkicu ili sundjer da je nanesem na povrsinu. Ako su povrsine vece, naprimer krilo, onda prosto nalijem smolu na krilo i plasticnom spahlom je razvucem preko cele povrsine, skroz od napadne do izlazne ivice. Uvek se trudim da sloj bude ravnomeran i ujednacen...

Sada sam cetkicom prvo tanko naneo sloj smole na plank i bocna rebra, ovo iz razloga da se staklena tkanina odmah zalepi za povrsinu. Potom sam, ovo je moj metod, naneo i na tkaninu sloj smole. Kad odignem ovo "nakvaseno" staklo samo ga nezno i precizno spustim na centroplan i ono u momentu legne kako treba. Ako se i desi da bas nije naleglo najbolje, uvek tkanina moze da se podigne pa, da se postavi ponovo...







Kad je konacno postavljena, cetkicom se fino "utapkaju" coskovi i prelazi sa planka na rebra. Sto je staklena tkanina tanja ovo se da lepse napraviti, a tkanina od 110 gr je dovoljno fina da se ne odize u coskovima. Ipak, u samim coskovima nije lose zaseci staklenu tkaninu da bi lepse "legla". Makaze odmah obrisite jer ih, ako se smola osusi, posle mozete baciti....





Posto se sve lepo namestilo i leglo, na kraju, uzmem toalet papir, otcepim desetak listica, napravim kuglicu i sa njom "tapkam" po staklenoj tkanini. Ovo radim da bih pokupio visak smole. Na papiru se vidi kako postaje natopljen sa smolom. Smola daje cvrstinu ali, i tezinu. Debeo sloj smole je krt i moze da pukne, naravno ovo se nece desiti u predhodno navedenom slucaju, ali nije lose pokupiti visak smole zbog tezine koja se poprilicno zna "nagomilati" pogotovo kad se presvlace velike povrsine...



Isti postupak sam ponovio i u otvoru drugog tocka... Sve ovo je trajalo oko dvadesetak minuta...

Dok se radi smola zna da se malo zgusne i tada mozete dodati metil alkohol da bi je razredili. Treba paziti da se ne pretera i da metila ne bude vise od 30-tak posto. Ja za lakse doziranje koristim spric... Ako se slucajno i desi da se pretera, nije strasno jer metil alkohol brzo ispari.
Nekad nije lose, kad se cetkicom "tapkaju" coskovi, da se i cetkica blago pokvasi sa metil alkoholom da se ne bi lepila i odizala staklenu tkaninu...

Kad se sve zavrsi deo ostavite do sutra da bi se sve valjano osusilo.
Susenje, kao i rad sa smolom, mora biti, bar, na sobnoj temperaturi a, ako se ima mogucnost da se presvuceni delovi nekako zagreju to moze biti smo plus jer grejanjem se dobija extra cvrstoca...





Ja sam centroplan prislonio uz vrelu kaljevu pec... 

Kao sto se vidi, nije nista komplikovano, samo se mora voditi racuna da se covek ne "umelja" jer se smola "strava" lepi i cas posla sve okolo bude lepljivo i izvatano sa prstima od smole. Takodje i alat koji se koristi mora se odmah oprati sa metil alkoholom jer ga u protivnom, mozete baciti...

Staklena tkanina koja je visak i ostane da viri, sutradan kad se osusi, veoma je tvrda i treba paziti da se ne nabodes na ostre spiceve. Ovaj visak se da lako skratiti skalperom a, potom se veoma lepo moze izsmirglati, pa na kraju bude sve idealno ravno...

Kako napraviti sarke za flapsove je bila dilema koja mi je oduzela dosta vremena. Resenje koje je dato po planu je resenje koje ja do sada nisam imao prillike da vidim... Razmisljao sam sta da radim i da li da pravim sarke kao na Thunderboltu gde je konstrukcija jednostavnija ali, sarke malo vire iz planka ili da se "zezam" sa Zirolijevim resenjem...
Posto nigde ne zurim sa izradom ovog modela, odlucio sam da se, ipak, drzim Zirolijevog plana i da radim kako je on smislio...

Da sad ne bih tu puno pisao kako sarke stoje, slikao sam plan pa, se sve lepo vidi...



Poenta je da se osovinica nalazi 15 mm u flapsu, a da bi se sarka precizno postavila ubacuje se u cevcice koje se ulepe, jedna cevcica u centroplan a, druga u flaps. Glavna stvar je da se ove cevcice idealno poravnaju jedna spram druge da bi sarka "imala pravac" i da bi lako radila. Posao je pomalo "pipav" ali kad se namesti sve radi savrseno...
Dalje, posto se cevcije lepe na donje plankove, flaps i centroplan su idealno poravnati pa, skoro da nema nikakve dorade...
Lep je detalj sto nista ne viri iz centroplana i to daje "scale" izgled....









Posto sam u flapsovima cevcice napravio kao i na centroplanu ulepio sam prednji deo flapsa koji ide u polukrug. Da bih mogao da savijem balzu od 2,5 mm u tako mali radijus pokvasio sam je sa vrelom vodom i time sam dobio mogucnost da balzu savijam bez bojazni da ce puci.
Prednji  kraj sam zalepio sa belim lepkom (i on je na bazi vode) i kad se sve osusilo krivina je bila idealna...



Na kraju, u cevcice sam ubacio sarke (sarke nece biti zalepljene sve do kraja projekta) da bih probao kako sve radi... Naravno, sve radi "extra" i zazori se mogu lepo i precizno namestiti. Zna Ziroli....









Isti postupak sam primenio i za drugi flaps...

Sad mi je ostalo da iskrojim donji plank i time je centroplan skoro gotov...

Toliko za sada, cujemo se...

Mirce



Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2237
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #37 on: December 25, 2008, 10:45:21 PM »
prvo pitanje je zasto si pravio kanal i u njega ubacivao cevcicu, a ne zalepio parce balze i u njega ubusio rupu za sarku jer sama sarka ima rebra koja koliko toliko prave otpor prilikom izvlacenja. drugo, kojim lepkom kasnije planiras da zalepis sarke u cevi?

pozdrav

Offline sermilan

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 59
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #38 on: December 25, 2008, 11:41:55 PM »
                 Ako smem da prokomentarišem ovo tvoje pitanje u vezi postavljanja šarki, rekao bih da su u pitanju dva razloga, prvi: mnogo je precizniji pravac '' ležanja '' šarki umetnutih u cev nego da u komade balse zabušiš rupe i u njih uvedeš šarku, uvek postoji mogućnost odstupanja pravca u dve naspramne rupe, a drugi razlog je mnogo veća čvrstina zgloba šarke koji viri iz karbonske cevčice nego iz komada balse.

                 Pozdrav ujedno i Mirčetu sa napomenom da sam svih 16 diskova odgledao u 24 časa, izvanredan video materijal.

                                                                                                                                          Miša R.
« Last Edit: January 11, 2009, 02:53:51 PM by SABURO »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #39 on: December 26, 2008, 09:54:48 AM »
U sam flaps bi mogla da se zalepi balza i u njoj da se izbusi rupa u koju ide sarka ali, iz centroplana osovina sarke izlazi 15 mm tako da bi sarka bila ulepljena samo 16mm (ukupna duzina polovine sarke je 31 mm) tj. samo sa pola svoje duzine.  Takodje, sarka je od plastike i vibracije bi ucinile svoje... ili bi pukla ili bi vremenom ispala iz centrolana...
Cevcice ne dozvoljavaju da se ovo desi i sve je mnogo robusnije...
Inace sarke cu u cevcice lepiti sa lepkom za sarke "Hinge glue".
Ovaj lepak je fenomenalan, cvrsto drzi, visak se lako obrise mokrom krpom i na bocici ima dodatak, kao tanka igla, koju "zavuces" u prorez za sarku i celog ga napunis lepkom.
Hinge glue ima da se kupi u Tower Hobby-y i u (cini mi se ) RC Pandi u Pesti...

Drago mi je da ti se svidjaju DVD... Ima sta da se vidi....

Pozdrav

Mirce

Offline GILE

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 594
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #40 on: December 26, 2008, 06:33:16 PM »
Mirce odusevljen sam tvojim postom. Uzivam citajuci ga i jedva cekam nastavke.
Okrugle sarke koje koristis su se meni mnogo dopale, primenjivao sam ih vise puta ali sam obavezno busio popreko bar jednu stranu i lepio ciodu da se ne okrene, ovo sam kao problem nacuo od nekog vise se nesecam ko mi se zalio da mu se sarka okrenula i blokirala komandu. Kasnije sam nasao sarke okrugle od drugog proizvodjaca koje su imale pera protiv okretanja. Uz EXTRU sam dobio jos bolje imale su poluge za kacenje komandi pa ili ih koristis ili iseces i ostavis samo repice protiv okretanja.
Pozdrav od Gileta
Covek prolazi kroz tri stadijuma znanja u svom zivotu:
1- Misli da sve zna
2- Zna koliko zna
3- Zna koliko nezna (tu sam sad)

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2237
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #41 on: December 26, 2008, 09:15:15 PM »
jesi li probao da koristis ovaj lepak? kazu da je fenomenalan a i da je bolje da je u drvetu jer lepi a i siri se.
na rc-u postoji tekstualni a i video fajl. da li se i taj koji ti koristis ponasa isto?
 

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2237
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #42 on: January 06, 2009, 01:09:40 AM »
da, tek sada vidim da nisam poslao link

tekstualno:
http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=269
video:
http://videoserver.rcuniverse.com/rcuvideos/magazine/reviews/224/howtorobarthp.wmv

ovo te pitam jer mii je lakse da narucim iz amerike nego iz evrope a trebace mi uskoro.

pozdrav


Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3333
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #43 on: January 06, 2009, 11:04:21 AM »
Misho, za lepljenje ovih sarki najbolji ti je Hinge glue, ima ga u Tower hobby-u ali, i u Madjarskoj (RC Panda cini mi se...)... Strava drzi, visak lepka ako iscuri se lako brise vodom...

Evo ti link za Tower..

www3.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=hinge+glue&search=Go

Pozdrav

Mirce

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2237
Re: ZIROLI HELLCAT
« Reply #44 on: January 06, 2009, 11:27:50 AM »
hvala