RC MODELI AVIONA - SUS > SCALE MODELI

ZIROLI HELLCAT

(1/53) > >>

mirce:
Posto sam krenuo u novu "avanturu" pravljenja skala modela, ovaj put cu kroz celu fazu izrade "voditi i Vas". Nadam se da ce te, ako budete imali strpljenja i zelje da me pratite, uzivati zajedno sa mnom.

Izrada RC modela aviona sa planova ili iz kita je segment hobija koji je, po meni, sam vrh modelarstva. Za ovakav vid "gradnje" modela sem poprilicno truda i vremena potrebno je i iskustvo koje se stice dugogodisnjim modelarskim stazom, stoga se scala modelima obicno bave stariji i iskusniji modelari. Znanje se stice na razne nacine, preko izrade i "krpljanja" modela, razgovora, casopisa, pogotovo Interneta i ne zaobilaznog RC Universa.

Odlazeci zadnje dve godine na "Top Gun", takmicenje skala RC modela, imao sam prilike da vidim neverovatno dobro napravljene RC avione. Modelare koje sam na "Top Gun"-u sretao i upoznao  su ljudi iza kojih stoje godine i decenije pravljanja ovakvih modela. Stoga je to za mene bilo fantasticno iskustvo da iz prve ruke vidim sta sve ljudi rade i kakvih sve modela ima.

Samo neko ko je ovo radio zna koliko volje i zelje treba da se istraje do kraja i da se ne traze "precice" tokom rada. Praveci Top Flite-ovog Thunderbolta, kao sam vec jednom rekao, nevidjeno sam uzivao. Kako se projekat polako priblizavao kraju tako sam razmisljo sta ce biti sledeci avion? 

U svetu postoji par firmi koje prave tj. crtaju svoje planove za izradu RC modela.
Razmere su razne i ostaje na modelarima da biraju koliki ce avion da prave.
Cinjenica je da sto je model veci trazi mnoge stvari o kojima se u pocetku ne razmislja, a kasnije to moze biti poprilican problem. Recimo, prilicno veliku radionicu, cena delova, servoa, motora, retrakta i ostalih komponenata se drasticno povecava sa povecanjem raspona krila. Kad se model napravi transport istog moze biti problematican i na kraju sama manipulacija na terenu. Ako ti treba jos dva pomocnika i tri asistenta da sastavis i poletis model, onda od toga, po mom misljenju, nema nista....

No, da se za sada vratimo planovima...

Nekada je jedan od tabaka planova bio i onaj sa svakim rebrom ponaosob i modelari su pravili prvo sva rebra za krila, trupove, stabilizatore... Tek kad je sve to bilo gotovo pristupalo se izradi modela.
Danas, hvala Bogu, napredak tehnologije omogucio je da neke delove kita mozes da kupis gotove. Tako postoje firme koje laserski seku rebra za krila i ostale elemente aviona, drugi liju epoxy delove (kapotaze, poklopce...), treci prave epoxy trupove... Time je izrada modela veoma olaksana a, o kvalitetu elemenata ne treba trositi reci.

Birajuci sta da pravim odlucio sam se da to bude model koji ce biti malo veci od predhodnog ali, da ne prelazi 100 inca tj. 2,5 metra. Meni je, takodje, veoma bitno da mi se avion svidja, da mi bude lep na oko, kako na zemlji tako i u vazduhu.

Da skratim pricu, odabrao sam da pravim Hellcat-a sa planova koje prodaje Nik Ziroli.

Ziroli je ime koje ne moram posebno predstavljati, toliko je poznat da nema ko nije cuo za njega. Ogroman broj modela pravljenih sa ovih planova su bili pobednici na mnogim scala takmicenjima. Imao sam cast i zadovoljstvo da Zirolija licno upoznam i pricam sa njim i ove i prosle godine. Ove godine kad sam mu rekao da kuci (iz Amerike) nosim njegov avion i da je to prvi, koliko ja znam, njegov model na ovim prostorima bilo mu je drago. Dao mi je i neke dragocene savete o cemu da vodim racuna tokom gradnje kao i koliko snazan motor i servoe treba da koristim.

Tokom februara, kad sam odlucio da idem na Top Gun ove godine, kontaktirao sam mog prijatelja Frank Tiana i pitao sam i njega sta misli o mom izboru. Odgovorio mi je da smatra da je to odlican avion i da zna da taj model veoma lepo i stabilno leti.

Ziroli na svom sajtu (www.ziroliplans.com) nudi opciono sem planova i sve druge neophodne stvari da se kompletira model.
Postoji mogucnost da se poruci i epoxy trup i ja sam to i uradio. Smatrao sam da cu time ustedeti poprilicno vreme za pravljenje.
Ziroli nudi opciju da se naruci "komplet" u kojem su planovi, short kit (sva rebra bez plankov i ramenjaca), epoxy trup, kapotaz, kabina i poklopci za trapove. Ovakav komplet je nesto jeftiniji nego da svaki deo kupujes posebno. Moja ideja je bila da kabaste stvari (trup) donesem sa sobom avionom jer bi slanje tolike kutije kostalo ko "prva ljubav"...

Zamolio sam Tijana da mi sve to naruci i naravno da me je sve to cekalo kad sam stigao u Lakeland.
Ipak da nije sve savrseno saznao sam tek tamo jer proveravajuci delove, video sam da se moj plasticni trup ne uklapa sa short kitom. U mom short kitu bila su i sva rebra za drveni trup, a falila su rebra koja su neophodna za plasticni trup. Greska se desila tako sto delovi kompleta stizu sa raznih strana, trup pravi jedna firma, short kit druga, a Ziroli sa trece strane salje planove...
Otisao sam nazad kod Tijana, zvali smo Zirolija, potom firmu koja sece short kit i posle par dana sam imao sve sta mi treba. Doduse sada kad bih imao jos jedan komplet rebara za krilo i rep mogao bih napraviti dva Hellcat-a. Jedan sa drvenim i jedan sa plasticnim trupom.

Kutiju sa delovima "teglio" sam tokom celog  putovanja po Floridi. Kutija je velicine omanjeg dvoseda i jedva je stala u Dodz Caliber, auto koji smo iznajmili. Avantura je bila i tako veliku kutiju predati u avion i na kraju sa nasom carinom ali, sve se dobro zavrsilo.

Po povratku bio sam na muci koji trup da pravim? Gledajuci resenja prcvrscivanja krila za drveni i plasticni trup resio sam da ipak pravim model sa drvenim trupom.
Plasticni trup sa planovima i delovima za njega ustupio sam mom dragom prijatelju cika Duletu Papicu, kome sam pomogao da, opet, preko Franka Tijana nabavi i on ostale delove za pocetak izrade aviona. Tako sada u Novom Sadu ima dva Zirolijeva kita za Hellcat-e.

Ovo je bio mali uvod u pocetak nase "avanture".

Ovih dana spremam plan i krecem(o) u akciju pravljenja.
Malo se dvoumim od cega da pocnem ali, mislim da cu prvo praviti horizontalni stabilizator sa pokretnim delovima.
Bez problema mogu da pocnem da pravim trup i uske za krila, jedino sta ne mogu praviti je centroplan jer trenutno nemam retrakte. No, nadam se da cu ih nabaviti tokom jeseni.

Zanimljivosti jos vezane za ovaj avion su da je raspona 95 inca (2413mm), da treba da bude izmedju 14 i 20 kila, motor mora biti bar od 80 ccm i da servoi nisu slabiji od 10-12 kila...

Toliko za sada pisem ponovo za koji dan....
Evo i par slika delova kompleta i slika makete Hellcat-a koju sam doneo, a koja je tako detaljno uradjena da ce mi sigurno mnogo pomoci tokom rada...

Pozdrav

Mirce









mirce:
Tridesetog jula zabio sam prvu ciodu kroz deo od Hellcat-a. Time sam poceo sa pravljenjem novog modela.

Pre nego sto se raspisem sta i kako radim, zelim istaci jednu stvar, voleo bih da pracenje ovih mojih natpisa  ima i tako da kazem "edukativni karakter" pogotovo za mladje modelare. Veliki deo tehnike izrade modela iz kita moze da se primeni i za krpljenje ostecenih aviona.

Necu tajiti nista, recicu Vam zasto, kako i sta radim.
Nema tajni kojim lepkovima lepim, kojom staklenom tkaninom i smolom presvlacim model, od koje balze i spera sta pravim.

U projekatu koji zapocinjem radicu na "svoj nacin" kao sto sam pravio modele do sada i kao sto sam radio Thunderbolta. Ne kazem da je to najbolje ili najispravnije, ali pokazalo se da funkcionise... Sigurno ce se naci modelari koji bi nesto uradili drugacije ili su nesto vec radili na drugi nacin. To je onaj "lepi" vid kreativnosti koji se moze ugraditi u ovaj hobi.

Shodno tome svako ko zeli nesto da pita ili da kaze svoje misljenje, savet, dobrodosao je...

Izradu Hellcat-a poceo sam od horizontalnog stabilizatora.
Odvojio sam delove i krenuo u akciju...

Kratki kit (short kit) sadrzi sve drvene delove sem oplate (plankova), ramenjaca i letvica. Ove stvari sam sam nabavio, naravno, gledajuci planove i crteze.
Horizontalni stabilizator je raspona 1075 mm, konstruktivne izrade napravljen iz jednog dela. Po planu se plankira balzom od 2,5 mm.
Rebra su vec isecena laser cut-om i na rebrima je i zljeb za ramenjacu.
Ramenjaca je iz dva dela (leva i desna) i predvidjena je da bude od balze 10x5 mm. Verovatno da je to dovoljno, ali ja sam resio da napravim ramenjacu istih dimenzija samo od balze 10x3 mm na koju sam zalepio 10x2 mm drvenu letvicu. Time sam neznatno povecao tezinu, ali dobio mnogo vecu krutost. Delove ramenjace sam ulepio 30-to minutnim epoxy lepkom americke firme NHP (ima de se kupi u svim madjarskim hobi radnjama).

Napadna ivica horizontalca je takodje dozivela izmenu. Umesto da na prednji kraj rebara pod uglom od 45 stepeni, ulepim letvicu od balze od 6x6 mm na koju od gore i dole ide plank i obradom daje napadnu ivicu, ja sam malo skratio rebra i nalepio balzu od 3 mm koja je vislja od rabara za debljinu planka. Time sam dobio prostor na koji ce plank horizontalca mnogo bolje nalegati.
Na prednji deo 3 mm balze ide deblja balza koju cu kasnije osmirglati na oblik napadne ivice. Napadna ivica ce ovako biti bolja, deblja, a samim tim i jaca...

Ceo horizontalac, do sada, sam lepio sa Aero Bond, super lepkom nabavljenim iz Lindingera. Ovaj lepak lepi veoma dobro. Super lepak je veoma dobar kod lepljenja delova od balze jer penetrira u balzu i veoma je veze. Skoro je nemoguce odvojiti zalepljene balze i uvek ce vam puci "iza" lepka nikad po spoju.
Ovo naravno pod uslovom da ste sve dobro zalepili.
Super lepak (cijanofix) je i veoma lak, sto takodje nije zanemarljivo. Takodje je bitno da je momentalno sve suvo i moze se raditi dalje, nema gubljenja vremena cekajuci da se lepak osusi...

Izlazna ivica horizontalca je od 6 mm balze visine 25 mm u sredini dok se prema krajevima skuplja.
Interesantno je napomenuti da imam par ovih plankova od 6 mm i kad sam ih stavio na "kantar" bili su teski od 75 sve do 155 gr. Prilikom biranja materijala treba veoma voditi racuna, ako vec moze da se bira, o tezini.
Ovo je pogotovo bitno kad se prave delovi koji idu na zadnji deo modela. Za 10 gr pozadi obicno treba 30-40 grama ispred tezista, zavisi od duzine prednjeg dela modela.

Ziroli, a i Greg Hann (koji je do sada napravio 4 ovakva kita) su mi rekli da veoma vodim racuna da zadnji kraj Hellcat-a bude sto laksi. Naravno ne na ustrb jacine i krutosti modela...

Na horilontalcu mi je ostalo da jos ubacim "klocne" za sarke i da ga na kraju plankiram.
Krajevi horizontalca se prave od pune balze koja se smirglanjem svodi na zeljeni oblik.

O pokretnim delivima horizontalnog stabilizatora kad dodjem do njih...

Pozdrav

Mirce
 











mirce:
Kraj avgusta i pocetak septembra doneo je nevidjeno visoke temperature pa, bas nisam mnogo modelario. I u radionici kao i napolju bilo je veoma toplo, usput, pravio sam i prikolicu pa, sam dosta svog vremena posvetio i tome.

Posto je "prikoljic" gotov i klima dosla u "normalu" nastavio sam tamo gde sam stao...
Izplankirao sam ne pokretni deo horizontalca i krenuo da pravim pokretne delove istog.

Horizontalac sam plankirao sa balzom od 2 mm, kako je preporuceno. Pre lepljenja sam izmerio tezinu svih plankova i izabrao 5 najlaksih.

Posto je horizontalac dubok plank koji se lepi prvo je potrebno sastaviti iz vise uzih plankova. 
Najvaznija stvar je smer godova koji mora da ide po sirini, od jednog ka drugom kraju horizontalca (sa leva na desno)...

Najjednostavniji metod spajanja plankova je da stavite dva planka na neku ravnu povrsinu, jedan do drugog, i sa jedne strane ih spojiti selotepom ili samolepljivom tapetom. Bitno je da plankovi lepo nalezu jedan uz drugi.





Potom okrenete plankove i presavijete ih po spoju lepljive trake. U zljeb koji Vam se pojavio sipate beli lepak (drvofix) i smo spojite plankove. Plankovi ne mogu da se razdvoje jer ih drzi lepljiva traka i sa te strane ne prolazi lepak. Visak lepka izlazi na strani blizoj Vama i taj visak jednostavno obrisete vlaznom krpom.
Potom na plankove stavite nesto sto ce ih pritiskati uz ravnu povrsinu na kojoj radite.







Kad se lepak osusi skinete lepljivu traku i dobijete idealno zalepljena dva planka. Ako treba vise od dva planka proceduru ponovite...

Za Hellcat-ov horizontalac potrebno je malo vise od dva planka. Prvo sam plankove iskrojio, naravno malo vece nego sto treba, primenio gornju metodu i dobio dva velika planka za gornju i donju stranu horizontalca.

Prvu stranu koju plankiram uvek lepim super lepkom (cijanofix), posto imam resetkastu konstrukciju i sa unutrasnje strane lepkom lako moze da se pridje.
Uvek prvo zalepim plank u sredini i idem ka krajevima horizontalca. Trudim se da mi izlazna ivica planka i izlazna ivica horizontalca budu poravnate da ne moram posle mnogo da ih smirlanjem doterujem.

Drugi plank lepim belim lepkom.
Pre lepljenja sa prednje i zadnje strane obelezim gde "izlaze" rebra, da bih imao pravac za ciode kojima cu pritisnuti plank.
Potom nanesem beli lepak po gornjim ivicama rebara jednostavno samo spustim plank. Posto vise ne vidite rebra linije koje ste malopre obelezili sluze Vam za reper pravca. Sto vise cioda to bolje, da bi plank bolje "legao" na sva rebra, napadnu i izlaznu ivicu. Naravno opet od sredine ka krajevima...
Neki modelari umesto cioda koriste kese sa sacmom ili nekim "praskastim proizvodima" pa, te kese stavljaju od gore na plank. Neko stavlja casopise i knjige... Meni je ova moja varijanta dobra jer vidim ako plank nije legao kako treba i odmah mogu to da ispravim. Kad se sve osusi popravke su mnogo teze...

Posto se lepak osusio ciode se uklone i sa smirgl papirom koji je nalepljen na neku plocicu (plocica ne treba da je mala, bar 10x15 cm) izsmirgao sam visak planka (ono sto je bio vise iskrojen).



Kad je to uradi sve cetiri bocne strane su lepe ravne.
Sada sam na prednju stranu zalepio, takodje belim lepkom, napadne ivice. Napadne ivice su malcicko vislje od planka. Kad se lepak osusi sa onom "smirgl plocicom" napadna ivica se svede na zeljeni radijus.

Siroka i dugacka plocica se preporucuje jer sa njom tesko mozete napraviti "rupe" kad smirglate posto je povrsina naleganja velika. Smirgla koju koristim za ovo smirglanje je
120-tica...

Na kraju sam na levom i desnom kraju krila na pravio polukruzne zavrsetke. Oni su debeli 25 mm pa, sam prvo slepio dve 10 mm balze i dodao jos jednu od 5 mm. Lepo sam iz smirglao dve strane da budu pod pravim uglom i zalepio ih na kraj horizontalca i u liniji sa izlaznom ivicom. Tako dva puta....
Doterivanje krajeva horizontalca zapoceto je rendetom kojim sam "nagrubo" skidao visak. Potom je, naravno, "radila" dascica i "udri" po smirglanju.... Finalno smirglanje se radi kad se naprave i pokretni delovi horizontalca.







Kad je sve bilo glatko testericom sam napravio krivinu i sve ponovo izsmirglao.

Pokretni delovi horizontalca su konstruktivni oni se ne plankiraju. Kad sve bude gotovo presvuci ce sa Oratex-om (vrsta monokota koja moze da se farba).

Za izradu ovih delova nema puno problema, sve se radi na planu i samo treba lepo precizno postavljati delove. Jedina "caka" je da, posto su rebra kratka a, velika razlika u debljini napadne i zlazne ivice, pod izlaznu postavi na par mesta balza koja ce odici izlaznu ivicu od radne povrsine (otprilike 10 mm u Hellcat-ovom slucaju).





Moja mala modifikacija bila je da izlaznu ivicu napravim malo dublju i da sa prednje strane (gde dolaze rebra) napravim zljebove tako da se rebra, prosto udju u izlaznu, bolje drze.
Na izlaznoj ivici ostavljeno je mesto za trimer kao na pravom avionu... Za lepljenje sam koristio Super lepak (Lindingerov Aero Bond) jer su svi delovi od balze.

Kad sam sve polepio, spojio sam pokretne sa ne pokretnim delovima horizontalca. Za to koristim tanku duplolepljivu traku. Ovo radim iz razloga da mogu idealno da iz smirglam prelaz sa jednog na drugi deo.


 
Smirglanju se posvecuje velika paznja jer je to ono sto na kraju daje formu.


 
Ako ima nekih sitnih gresaka, rupica ili nesto slicno, povrsine se lako mogu izgitovati. Za to koristim Body Fine dvokomponentni auto git koji se pokazao odlican jer se lako nanosi i smirgla...

Posle smirglanja delovi se lako odvoje i na pokretne delove horizontalca od napred se iz smirgla "spic" da bi se omogucilo da horizontalac ide gore dole.

Time je proces izrade horizontalnog stabilizatora za sada gotov. Sarke i ostale stvari dolaze kasnije...

Sta raditi dalje?
Cega god sam se dohvatio, trenutno, nemam sve delove.
Za centroplan mi fale retrakti, za trup nemam kokpit, pilota, zadnji retrakt i servoe, jedino bi mogao da pravim uske jer tu sem servoa (koje takodje za sada nemam) nista vise ne treba.
Odlucio sam da krenem da pravim trup pa, dokle stignem, a ovih dana moram pocetei da narucujem delove jer se projekat "zahuktava"...

Trup ce, kao sto sam vec rekao, biti drvene konstrukcije.
Pre pocetka izrade pazljivo sam procitao (sturo) uputstvo da ne bih nesto propustio. Ima mnogo delova i postoji red sta i kao ide da bi se sve dobro "slozilo"...

Prvo je potrebno napraviti konstrukciju od balze na koju ce se nalepiti deo od spera koji dodje od gore na krila. Na ovu konstrukciju se potom "navlaci" 13 rebara, takodje od spera, koja daju formu trupa.





Posto su rebra polukruznog oblika i trup ne moze sam da stoji, potrebni su vam drzaci.
Odoh sad kod stolara da isecem neke iverice za ove drzace i cujemo se za koji dan ponovo...




mirce:
Trup sam "napao" pre neki dan i svakodnevno pomalo radim.
Resetka od balze koja daje pravac rebrima je gotova, nosaci na kojima radim takodje... 



Na resetku se prvo lepe unutrasnji delovi od spera koji ce (jednog lepog dana) naleci na krilo a, potom svih 13 rebara krenuvsi od rebra br. 3.





Posle rebara na red dolaze delovi od spera koji idu od prvog do iza sedmog rebra i prate gornju formu centroplana krila. Za sve ove delove postoje zljebovi i delovi se kao "puzle" sastavljaju bez velike mogucnosti za greske... Od napred ide firewall...





Kroz prva 3 rebra lepim bocne, gornju i donju stranu kutije u kojoj ce stajati rezervoar i na cijem ce se prednjem delu fiksirati motor. U uputstvu stoji da se kutija skrati ako treba prema duzini motora, sto ja za sada nisam uradio. Ovo cu napraviti kad motor stigne pa, onda sve mogu lepo da namestim.
Kutija je napravljena je od 3 mm spera i video sam na RC Universu da su neki istu napravili sa debljim zidovima. Tako sam i ja dodao jos po 3 milimetarski sper i sad je ova konstrukcija mnogo jaca. Ova extra tezina nije bitna jer ce svakako napred morati doci olovo da bi se doteralo teziste, tako da sve sto ide ispred tezista samo moze smanjiti kolicinu nepotrebnog balasta.



Na slici jos nisu ojacani zidovi...

Izmedju zadnja tri rebra ulepljuju se delovi od spera na koje "seda" horizontalac. Kod Top Flite-ovog Thunderbolta horizontalac je bilo lako namestiti jer je tacno "legao"na svoje mesto. Ovde horizontalac moze da klizi napred nazad i, naravno, tako moze da se menja ugao (EVD) izmedju krila i horizontalca.
Horizontalni stabilizator se ulepljuje tek pred kraj izrade kompletnog trupa i pre njegovog postavljanja mora biti gotov i centrolan da bi mogli tacno namestiti uglove.



Sve gore navedeno sam lepio sa Aero Bond super lepkom sem prednje kutije koja je lepljena americkim NHP dvokomponentnim lepkom. Ova lepila ima da se kupe kod Zenn-a u Pesti...



Jos malo pa, cu na trupu napraviti sve sto mogu za sada. Fale mi delovi da bih nastavio dalje. Stoga sam pre neki dan narucio prvu turu delova sa kojima cu moci da napravim kompletan trup u uske.

Sve sto mi treba stize iz Amerike. 
Iz Tower Hobby-a (www.towerhobby.com), dolazi Dubro rezervoar (od 0,95 l), Dubro su i veliki hornovi za komandne povrsine i tygon creva za gorivo.

Od Robart-a stize kompletan pneumatski sistem, pneumatski mehanizam za repni tocak i de luxe kit u kojem je sve sto treba za pneumatiku (boca, ventil, creva, razvodnici, i ostali neophodni delovi...).
Kupio sam jos jednu extra bocu jer mislim da sa samo jednom bocom necu moci vise od pet-sest  puta da uvucem i izbacim trapove. Na Thunderboltu sa bocom, kad se napuni "do panja" moze da se napravi 11-12 ciklusa uvlacenja i izbacivanja tockova.
Cilindri na trapovima za Hellcat-a su poprilicno veci i mislim da ce se broj ciklusa smaniti. Stoga jos jedna boca nece biti na odmet... Kad ih povezem "na Y creva" dobicu duplo vecu zapreminu...

Iz Tower-a stizu jos Dubrovi tockovi od 6" i repni tocak od 2", kao i 4 (od potrebnih 9) Hitec servoa 645 MG.
Ove servoe sam odabrao zbog velike snage, metalnih zupcanika i prihvatljive cene. Kontaktirao sa Tijana koji mi je napisao da su servoi sa 100 oz/in (7 kila) vise nego dovoljni. Ovi imaju na 6 V 135 oz/in (preko 9 kg) i mozda su za nijansu sporiji (sto meni nije bitno jer ovo nije 3D avion).
U razgovori sa mojim dragim prijateljem, gosn. Radovanom iz Panceva,  saznao sam da je on takve leteo par sezona na svom modelu i da su ga savrseno sluzili...

Za trup sam kupio jos dva velika Futabina (havy duti) prekidaca, jer JR prijemnik podrzava dva ne zavisna sistema napajanja.

Iz Dynamic Balsa (www.dbalsa.com) dolazi kokpit. Bez kokpita ne mogu da pravim gornji deo trupa jer ne znam koliko je dubok. Kokpit je "vrh" jer ima sve detalje kao na pravom, ali takva mu je i cena... Ovde sam se malo dvoumio ali, pre ili kasnije cu morati da ga kupim...

I na kraju stize i pilot. Pilot je za skalu 1/5 i porucen je kod Vailly Aviation-a (www.vaillyaviation.com).

Sad dok cekam da ovo stigne poradicu jos malo na trupu, sta mogu, i verovatno krenuti da pravim vertikalac...

Cujemo se...

 


SABURO:
Intresantna tema, a i model je jako interesantan i lep, sve što mogu da kažem za sad je svaka čast!
;)
Btw, ima nešto što sam primetio u tvom tekstu, što se ne slaže, tj. spomenuo si u pretposlednjem postu sledeću stvar:


--- Quote from: mirce on August 01, 2008, 12:04:47 AM ---Po planu se plankira balzom od 2,5 mm.


--- End quote ---

,a u sledećem postu si to uradio sa:


--- Quote from: mirce on September 18, 2008, 06:03:03 PM ---
Izplankirao sam ne pokretni deo horizontalca i krenuo da pravim pokretne delove istog.

Horizontalac sam plankirao sa balzom od 2 mm, kako je preporuceno.


--- End quote ---



P.S to samo pokazuje koliko sam pažljivo čitao ceo tekst...
;)


poz, Nikola.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version