Author Topic: Konverzija 2wd buggy u brushless  (Read 5669 times)

Offline magic

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Konverzija 2wd buggy u brushless
« on: November 05, 2010, 11:57:56 PM »
Kao sto sam vec  ranije najavio evo uspeo sam da kompletiram konveriziju moje stare Tamiye Stadium Truck u brushless verziju. Danas popodne sam sve kompletirao cak i uspeo da probam auto u obliznjem skolskom dvoristu i sve sto mogu da kazem je  (:sok:)  (yay)! Kada vozim na pola gasa (sto je oko 30km/h) i dam pun gas model pocne da se potpisuje ... Ne mogu ni da zamislim kako ce ici Ultima RB5 sa Novak motorom od 5000kV!?

No nego kako sam stigao dovde:

Pre dobrih 10 godina kupio sam moj prvi RC model i to je bilo u Moskvi. Ne smem ni da se setim koliko sam dao za najednostavniji 2wd model sa 540 Mabuchi Sport Tuned  :hehe motorom, mehanickim reglerom, pistolj stanicom Futaba na 27MHz, 2 servoa S3003 i dve 6 celijske baterije NiCd od neverovatnih 1.200mAh  lol. Bilo je to sjano iskustvo jedino sto su tada baterije stvarno kratko trajale . Koliko se secam nekih 5 minuta da to na nesto lici i jos 2 da se do kraja izprazne. Posto mi je bilo bezveze da sve to pakujem i trazim neku livadu za samo 10 min voznje je se lepo "otvorim" za jos 50$ i kupim i trecu bateriju ...

E kako imam nameru da i sina uvucem u sve ovo naravno pocinjemo od autica, i gde ce boljeg modela za pocetak nego moja stara Tamiya. No ko ce da ponovo kupuje NiMh baterije sad pored ovakvih cena LiPo i padne odluka da se model ceo prepravi na brushless LiPo. Prepostavljem da mnogi od vas imaju neki slican model ovome i ovo sto cu napisati vazi za sve modele koji danas rade na neki brushed motor 540, snage je APSOLUTNO VISE NEGO DOVOLJNO!

Odlucio sam se za direktnu zamenu (barem sam tako mislio) ne neki tjuning motor i po tabelama to je motor od 3300kV. Uz njega se preporucuje kontroler od 35A i 2S LiPo baterija. Malo cunjanja po netu i preporuka je da se doda 2-3 zuba na mali zupcanik u odnosu na onaj koji je bio na modelu uz motor 540. U mom slucaju to je bilo 13+3. Obratite paznju kada porucujete zupcanike da Tamiya za off road koristi modul 32 a ostali uglavnom 48. No proverite pre kupovine sta je na vasem modelu.

Znaci iz modela su izasli Mabuchi 540, mehanicki kontroler i 2 servoa Futaba 3003. A zamenili su ih:

motor EZ-RUN Brushless Motor 12T 3300Kv http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7193
kontroler Turnigy Brushless ESC 35A CAR ESC http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7186
sa karticom za programiranje Turnigy Speed Controller Programming Card http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7187
Servo BMS-621MG High Speed Servo (Metal Gear) 6.4kg / .13sec / 47g http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8778
baterija Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10277 (dosta su 2 za sat voznje)

ono sto bih svakako preporucio je i pistolj stanica na 2,4GHz Hobby King GT-2 2.4Ghz 2Ch Tx & Rx http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10608 i nema brige oko kanala

Evo kao je sve to ispalo





Na slici se vide i neke stare komponente kao i nove gume koje ce model dobiti jer posle vecerasnjeg iskustva ove stare zadnje ce jako kratko trajati.

Jos uvek ekperimentisem ali trenutno su mi sledeca setovanja na kontroleru:
1. Running mode: forward/reverse with brake
2. Drag brake force: 10%
3. Cut Off treshhold: 3,4V/cell (ovo obavezno podesiti!!!)
4. Start mode(punch): 1 (prva voznja bila na 4, i samo sto ne pali gume pa sam smanjio, inace ima do 9!)
5. Brake force: 75% (prva voznja sa 100% ali je bas bilo previse)
6. reverse force: 50%
7. Initial brake force: = drag brake force
8. neutral range: 9%
9. timing: 0 stepeni (ovako motor ima najmanje snage ali se i najmanje greje)
10. over heat protection: enable

Eto to bi bilo to. A ako nemate neki stari model preporucujem dosta dobru seriju od Ansmana za koju i kod nas ima delova:
2 wd buggy http://www.der-schweighofer.at/artikel/80480/ab_buggy_ep_1-10_2wd_mad_rat_kit
4 wd buggy http://www.der-schweighofer.at/artikel/75943/ab_master_smacker_buggy_4wd_rtr_1-10 (ovo je RTR verzija sa servo motorom i stanicom)
4 wd truck: http://www.der-schweighofer.at/artikel/83327/ab_short_course_1-10_2wd_kit7
on road http://www.der-schweighofer.at/artikel/84160/ab_touringcar_ep_1-10_are-2_kit

i jos jedna stvarcica koja ne skodi je ventilator za motor http://www.der-schweighofer.at/artikel/75610/kuehlkoerper_540_mit_fan_version_2_montage_oben

Mislim da izdatak nije preteran a zabava zagarantovana. Jos kada bi se skupilo neko drustvo ...

poz
« Last Edit: July 22, 2012, 06:52:46 PM by magic »
Veljko

Offline matovic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 413
    • ModelSport.rs
Re: Konverzija 2wd buggy u brushless
« Reply #1 on: November 06, 2010, 02:03:10 AM »
Evo i ja da se nadovezem na temu... povedoh danas sina i sestrica da malo vozikamo autic. Imam bas ansmann master smacker, prilicno izdrzljiv buggy ali danas mu nije bio dan :)

Sestric moj nikad nije vozio ova cuda.... objasnjavam mu ja sve sta kako al ne vredi, blenta mali sve klima glavom al ne dopire do mozga  :sljus

Da ne davim puno evo slike  :hehe




Zakucao ga u ivicnjak pod punim gasom, a taman sam mislio da cemo se vozikati lepo za vikend  (pijanoo)

Offline vuk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 159
Re: Konverzija 2wd buggy u brushless
« Reply #2 on: November 06, 2010, 02:49:12 AM »
ajd da se i ja ubacim kad smo vec kod orepravki iz brushed u brushless sistema...
i ja sam skoro ubacio brushless system u mog mad trucka..
u pitanju je hobbywing ezrun regler od 60A
i ezrun motor od 3300 kV
samo sto radi na xenon power lipo bateriju 2s od 2200mah 25c ali je na starom brushed regleru jednom pala na 4.9V jer regler nije bio kompaktibilan s lipo baterijom a ja to nisam znao :sljus
doduse sad malo podrhtava motor pri agresivnom startu i kad ide po nekom kamenju al uskoro cu nabaviti 3s lipo bateriju pa ce valjda lepo ici

evo da i ja dodam poneku slicicu

pozdrav

Offline magic

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Konverzija 2wd buggy u brushless
« Reply #3 on: November 06, 2010, 06:35:59 PM »
Danas je autic jos proban i podeseno je SVE za najslabije performanse (timing i punch) i sa 2S baterijom je na granici upravljivosti. OK ovo je 2wd ali ni sa 4wd ne bi bilo mnogo bolje. Prema tome manite se 3S, dobra 2S baterija velikog kapaciteta koja daje lep napon je vise nego dovoljna. Elem, danas sam ga maltretirao vise od pola sata i dopunio sam bateriju samo sa 2600mAh. Znaci da se vozite do izbezumljenosti sa 2 baterije od 5200mAh.

poz
« Last Edit: November 06, 2010, 07:37:34 PM by magic »
Veljko

Offline matovic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 413
    • ModelSport.rs
Re: Konverzija 2wd buggy u brushless
« Reply #4 on: November 06, 2010, 11:25:23 PM »
Bavim se idejom da od ovog smacker-a napravim alu varijantu tj. sasija, nosaci amortizera, suspension arms, konektori itd... pa sam shodno tome narucio vec nove amortizere http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXYZE3  :big smile

Jel moze neko masinsko ulje da ide u njih ili moram da narucujem opet i to?

Offline magic

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Konverzija 2wd buggy u brushless
« Reply #5 on: November 07, 2010, 07:34:59 AM »
Nikakvo masinsko ulje, bice pregusto, iskljucivo silikonsko ulje. Ja koristim Tamiya ulja.

poz
Veljko

Offline matovic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 413
    • ModelSport.rs
Re: Konverzija 2wd buggy u brushless
« Reply #6 on: November 07, 2010, 10:13:13 AM »
Ok hvala. Evo gledam upravo neka ulja samo ne znam koje naruciti, od 10WT do 80WT... kapiram da bi gustina za buggy od 20-30wt bila ok?
 ()-()

Offline magic

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Konverzija 2wd buggy u brushless
« Reply #7 on: November 07, 2010, 07:57:50 PM »
E pa da budem iskren nisam verovao pre 10 godina da ce to biti moguce, auto na struju koji se vozi sat vremena sa jednom baterijom a koji istovremeno ima i fenomenalne performanse!!! Sa mojim klincem od 5 godina danas popodne kod Narodne Biblioteke on sa svojim Kyosho LAV i ja sa mojom Tamiyom navozasmo se do iznemoglosti  (yay).

Posle razocarenja u motore sa cetkicama i NiCd baterije presao sam bio na nitro, prvo 1:10 pa 1:8 i sve je to lepo kada radi, a cesto i ne radi, a ciscenje masnog ulepljenog modela je bio sastavni deo "zabave". E pa sada imam model (a imam i jos jedan, he, he) koji ide kao nitro 1:8, ne prlja se a ne mogu da mu potrosim ni jednu bateriju do kraja, a imam ih 4  oo)). Evo dok ovo kucam dopunjavam bateriju koju sam terao danas popodne i stace plafon 3200mAh, znaci bilo je za jos barem 20 minuta voznje.

Eto, htedoh ovo da podelim sa vama jer sam ja stvarno zbunjen citavom pricom jer sam ovu konverziju uradio cisto experimenta radi da vidim kako je to sa motorima iz HK. Sve sto mogu da kazem je  3aa HK.

poz
Veljko