Author Topic: Sreca u nesreci  (Read 3817 times)

click

  • Guest
Sreca u nesreci
« on: June 15, 2008, 09:50:56 PM »
Danas sam otisam, sam, na istu livadu kao i prosle nedelje i lepo leteo sa tri baterije (jednom dobrom i dve onako). No kod ove trece mi se desilo isto sto mi se desilo i prosli put posle 'stall turn-a' sam izgubio kontrolu nad repom. Prosli put je to bilo samo na trenutak (gde sam mislio da je u pitanju moj bangavi palac koji je greskom pomerio palicu za rep), ali kada se ponovilo kod malo jaceg okretaja odlucio sam da sletim. U medjuvremenu sam zamenio jos par stvari (feathering shaft na primer) pa su neke vibracije nestale (sto je pomoglo necemu drugom), ali izgleda da je stari problem ostao. No, danas se isto ponovilo, ali ovog puta spore piruete nisu prestale (a pocele su dok je helikopter gledao nosom na dole posle stall turn-a). Uspeo sam u jednom momentu da ga ispravim, ali kako nisam vezbao da letim sa stalnim piruetama nije mi preostalo nista drugo nego da ga pustim da padne...

U visoku travu ;)

Prvo mi je trebalo da ga nadjem(!). Nasao sam ga tako sto sam, na kraju kada sam odustao da se setam uzaludno po travi preko kolena, poceo da pomeram rucice predajnika i slusam odakle se cuju servo-i! ;) Kada je pao lepo sam cuo da je glavni zupcanik prokluznuo (standardno), a kada sam ga nasao bio je tu i iskrivljen flybar i jedan link se otkacio. Ispostavilo se da je link (omcica) pukla i da je to bila jedina steta!

Rukom sam ispraivo flybar, zamenio link, motor priblizio zupcaniku i malo spustio zupcanik na motoru (bio je oko 1/2 mm iznad glavnog - tako da se glavni navise pojeo na jednoj strani - gornjoj, dok je na donjoj bio skoro ok) i... poleteo! :D

Naravno posle toga vise nisam pokusavao da letim u Idle Up rezimu (sve do poslednje baterije ;) ) nego prvu bateriju polako i nisko (iznad iste visoke trave za svaki slucaj). Zupcanik se cuo (kako se vec cuje kada pokusas da letis sa prokliznutim zupcanikom), ali samo dok je zaukavao rotore do brzine na kojoj poleti (ili malo manje) - dok je u letu bio OK.

Naravno da cu promeniti glavni zupcanik i glavnu osovinu, ali bas mi je drago sto sam ipak uspeo da uspesno privedem letenj danas bez obzira na pad. Znaci: mokra, raskvasena zemlja ili blato/visoka trava - sve to pomaze ako heliopter padne.