Author Topic: piper cub hidro  (Read 38292 times)

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2292
Re: piper cub hidro
« Reply #90 on: January 28, 2015, 11:05:33 PM »
Kao prvo da napomenem, cisto da bih se ogradio od komentara, da se u struju NIMALO NE RAZUMEM i ovo sto pisem
je samo plod najobicnijeg iuskustvenog razmisljanja. 

Mirce, nemoj sebi komlikovati zivot. Pusti kalkulatore i raznorazne savete. Imas model koji je Adam leteo.
Covek kaze da medel leti i nema razloga da ne verujes. Ovde svi daju savete a videli su takav model samo na slikama.
Kalkulator, pogotovo za takvu vrstu modela, ne pomaze. Sva razmisljanja o elektro setupu se svode na eksperimentisanje.

Ne kupuj elisu vec kaci tu koju imas, i na livadu, let pet minuta pa premeri bateriju i tako nekoliko puta dok ne dodjes do optimalnog vremena.

Mislim da je za taj model bolja elisa veceg precnika a manjeg koraka, bas kao ta koju vec imas.
Veca brzina nece dovesti do nestabilnosti modela, a Piper nema osobinu da je nestabilan ni na velikim ni malim brzinama.
Kao sto Adam rece, letece, kao i svaki drugi na 30% gasa tako da motor i elektronika nece trpeti nikakvo opterecenje.
A cak i da ostanes bez baterije model ces bez problema sleteti.

Ono sto bih ja uradio je da stavim posebnu bateriju za prijemnik, najobicniju cetvorocelijsku na 4.8 i onda si miran ako se
glavna baterija isprazni. Takodje, kao meru opreza, mozes staviti buzzer na kome namestis parametre koji odredjuju
kada ce se alarm oglasiti. Jeftini su a cuju se bas dobro.

Pozdrav

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: piper cub hidro
« Reply #91 on: January 28, 2015, 11:33:13 PM »
Čekaj…Čekaj….

Ja ga video… ja ih prodao 10+ komada... koliko znam svi su Glow EVO 0.46 (7,5cc)…
Ja ga leteo, u toku obuke svoje… pa i slupao… popravili drugi, (mislim da je čika Sava)  i onda ga prodao…
Nešto nisam ljubitelj J-3 iako lepo izgleda u vazuduhu i lepo leti, ali meni dosadno….
Na EVO .46 prop 11x7 Supiššššš…

Napraviste nauku od letenja tog dobrog, mirnog i poslušnog avijona….

Pa ja nisam imao toliku frku ni sa velim SUKHOI/em…. Tras Gas.. tras u nebo.. pa kako mu sudjeno…
Ali sam ga studiozno sklapao, maltene godinu dana (predugo i sporadično), nisam imao koga da pitam, sem Duleta Samsunga oko motora (hvala Duletu i Mladji), koji mi je priznajem uterao neki strah, mislim motor, iako je MVVS...

Tako mi hobisti…. Ja uglavnom pratim šta kaže fabrika, kasnije možda eksperimentišem, ako mi se dopada…

Udri Mirče to u vazduh, pasti sigurno neće, tako je kako je.. pa posle menjaj šta ti ne odgovara….

Pazi samo na poletanju, hoće da zajebe, svaki J-3, diže guzu odmah posle 2/3m… Neka trči, sa laganim dodavajem gasa do 50%, i onda je već u vazduhu.. sve ostalo je prosto da prostije ne može biti, na većem gasu uvek ide gore

Uživajte  ()-()
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: piper cub hidro
« Reply #92 on: January 29, 2015, 12:53:14 AM »
He, he...

Ja se naleteo onakvih modela, sad Piper kao problem... :_D
Nema frke, nego zima, pa čovek malo dokon, a tema se razvila u "filozofskom" pravcu...

Jasna vam je kompletna priča.
Pošto bi ovo trebao da bude model za "svaki dan", razmišljanja su išla u pravcu koji pogon odabrati.


Elektro set up je već montiran, ali ima dve mane.
Prva je, let traje 5-6 minuta, što je, priznaćete, baš malo.
Druga je, da bi se otišlo na letenje treba bar tri baterije, a to košta novih sto evrića investicije...

Šta su alternative?

Prva, mali benzinac.
Kad smo saznali koji bi odgovarao, ispostavilo se da je motor duži je od rastojanja od fire wall-a do otvora na kapotažu.
Potom, ta vrsta pogona je najteža.
I na kraju ostaje trošak kupovine...
Dobro, kad bi se prodao elektro set up, kinta bi taman zalegla za motor, a i gorivo nij skupo...


Glow je druga opcija.
Krenuli smo sa 15 ccm, potom 10 ccm, da bi se na kraju ispostavilo da je i 7,5 ccm sasvim dovoljno.
Pošto nemamo ni takav motor, znači i on mora da se pazari.
Ako bi se prodao elektro set up, nakon kupovine glow motora bilo bi i kusura.
Glow je lakše "smestiti" pod kapotaž.
Normalno, glow pogon ima svojih mana: model će stalno biti mastan, čorba nije jeftina i ako se kupi "truba" motor, eto non stop "zezanja" sa štelovanjem...


Pošto sad znamo sve prednosti i mane, šta je zaključak?

Koji god pogon da odaberete, skoro da nećete pogrešiti... Najviše zavisi od toga ko šta voli...

Što se mene tiče, samo da se malo vreme popravi i ja odoh da probam model sa elektro set up-om, jer je to već namešteno.
Ako mi se model svidi, velika je verovatnoća da će Piper dobiti glow motor.
Razloga ima više.


I na kraju, nakon modela koje sam pravio, ovaj Piper je smešan, kao i ovoliko pisanja oko trivijalnih stvari.
Sve ovo može samo poslužiti novim modelarima da bi im se malo "razbistrilo" oko mogućnosti pogona... 


 (pijemo)




« Last Edit: January 29, 2015, 01:12:16 AM by mirce »

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: piper cub hidro
« Reply #93 on: January 29, 2015, 11:16:17 AM »
He, he...

Ja se naleteo onakvih modela, sad Piper kao problem... :_D
Nema frke, nego zima, pa čovek malo dokon, a tema se razvila u "filozofskom" pravcu...

Jasna vam je kompletna priča.
Pošto bi ovo trebao da bude model za "svaki dan", razmišljanja su išla u pravcu koji pogon odabrati.


Elektro set up je već montiran, ali ima dve mane.
Prva je, let traje 5-6 minuta, što je, priznaćete, baš malo.
Druga je, da bi se otišlo na letenje treba bar tri baterije, a to košta novih sto evrića investicije...

Šta su alternative?

Prva, mali benzinac.
Kad smo saznali koji bi odgovarao, ispostavilo se da je motor duži je od rastojanja od fire wall-a do otvora na kapotažu.
Potom, ta vrsta pogona je najteža.
I na kraju ostaje trošak kupovine...
Dobro, kad bi se prodao elektro set up, kinta bi taman zalegla za motor, a i gorivo nij skupo...


Glow je druga opcija.
Krenuli smo sa 15 ccm, potom 10 ccm, da bi se na kraju ispostavilo da je i 7,5 ccm sasvim dovoljno.
Pošto nemamo ni takav motor, znači i on mora da se pazari.
Ako bi se prodao elektro set up, nakon kupovine glow motora bilo bi i kusura.
Glow je lakše "smestiti" pod kapotaž.
Normalno, glow pogon ima svojih mana: model će stalno biti mastan, čorba nije jeftina i ako se kupi "truba" motor, eto non stop "zezanja" sa štelovanjem...


Pošto sad znamo sve prednosti i mane, šta je zaključak?

Koji god pogon da odaberete, skoro da nećete pogrešiti... Najviše zavisi od toga ko šta voli...

Što se mene tiče, samo da se malo vreme popravi i ja odoh da probam model sa elektro set up-om, jer je to već namešteno.
Ako mi se model svidi, velika je verovatnoća da će Piper dobiti glow motor.
Razloga ima više.


I na kraju, nakon modela koje sam pravio, ovaj Piper je smešan, kao i ovoliko pisanja oko trivijalnih stvari.
Sve ovo može samo poslužiti novim modelarima da bi im se malo "razbistrilo" oko mogućnosti pogona... 


 (pijemo)

Sve tačno i sve stoji  (res), u današnje vreme novajlijama to malo znači, jer nikako da dobace da ozbiljnijeg letenja, svi nešto prave od izolacije i budze retko kad da tako nešto uopšte i poleti, potroše to malo parica na gluposti i nikad nisu ništa uradili..
Izvinjavam se unapred, ništa lično ni prema kome (<--)

Taj model je i pravljen za Glow i čak je ranije isporučivan sa EVo 7,5cc… što je po meni optimum, da divlja ne može, da povuče neku jedrilicu može ali onda sa EVO 0.61, koji je malo veći i treba seckati kapotaž

Elektro … relativno skupo i malo zadovoljstva, nema zvuk nema dim, nema masne ruke…

Ja za sve koristim isto gorivo 20-25% nitro, trenutno HPI  5 lit = 60 Eur  = 1 lit 12 Eur, iz 1 litra 3/4 rezervoara za njega
svaki po 20 minuta leta (minimum), cena goriva po letu 3-4 Eura….

Mogu da ponudim (poslednji na lageru, za sada) 
http://shop.malaivanca.com/kupi/evo-trener-pogonski-motor-nitro-motor-2-takta-evolution-46-sa-3-kraka-147710
koji savršeno radi, ALFIN motor sa 3 blade propom i spinerom i sa 20% POPUST/a, što izadje 72 EUR
što je po meni, a i po fabrici najbolji setup za njega, tako stiže u kutiji…
pa eventualno stavi 11x7 2 blade i puna kapa uživancije, GRATIS rolna papira za brisanje posle leta…
tuning muffler za njega je dobar ali košta koliko i motor, a i pitanje je šta bi se dobilo kod njega sa isitm…

Mali benzinci EVO 10/15 cc su skuplji od novog ARF Aviona…

E-Flite pravi i "drvene avione" koji su namenjeni samo za elektro (filigranski rad, savršenstvo ako je DIAMOND serija) i NE budzi se nitro/benzin, Hangar9 su pre svega za NITRO/Benzin, a može i elektro (danas moderno i ne tako jeftino, kao što se uglavnom misli)… ParkZone Z/Foam (vrsta gumenijeg stiropora) samo elektro

NOrmalno/Naravno malo zezanja nije na odmet, da ne bude dosadno

 ()-()
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: piper cub hidro
« Reply #94 on: January 29, 2015, 12:05:17 PM »
Zajko, interesuje me tvoje mišljenje, da li je zbog plovaka potreban jači motor (10 ccm)?

Pošto si leteo ovakav isti model, da li 7,5 ccm staje skroz pod kapotaž?

 (pijemo)

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: piper cub hidro
« Reply #95 on: January 29, 2015, 03:21:57 PM »
Staje EVO .46… Hangar9 ga je prodavao fabricki sklopljenog sa tim motorom u PNP i u RTF verziji… kasnije i sada prodaju samo ARF verziju tog aviona…

Njega nisam leteo sa plovcima, dapace leteo sam samo neku EPO Cesnu, i to ne sa vode nego sa vlazne trave….

Ali, ajmo logikom proizvodjaca, prodaje H9 taj avion sa EVO 46 (7.5cc Glow) i nudi opciono plovke za taj isti avion, nigde NE pominje da mora jaci motor da se stavi da bi poleteo sa vode, sa plovcima…  evoje stranica Hangar9 za PNP
http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4025
a evo ga i MANUAL
http://www.hangar-9.com/ProdInfo/Files/Piper_J3_Cub_PNP_Lo-Res.pdf
i njegovi originalni plovci
http://www.hangar-9.com/Products/Default.aspx?ProdID=HAN4015
pa kaže na H9 stranici za plovke
Overview

The new Hangar 9 40-size wooden floats (HAN4015) take you from the pavement to the pond in just minutes— enabling consumers to take off and land using land or water. These floats are designed specifically for the Hangar 9 40-size J-3 Cubs and include all necessary parts for mounting them on the Cub. The Hangar 9 40-size J-3 Cub comes as an ARF (HAN4000), a PNP complete with an Evolution .46NT engine and servos (HAN4025), and an ARF+ with an E-flite Power 46 Brushless Outrunner installed (HAN4350). The 40-size wooden floats are also adaptable to a variety of 40- and 50-size planes.

Plovci sigurno predstavljaju neki otpor u vazduhu i u vodi, ali sam negde siguran da poleće sa njima i iz vode i da ih može nositi u vazduhu sa tim motorom…

Jedan dečko je kupio sad skoro taj avion ARF, hteo je jači motor i stavio je 0.61 EVO u njega, ali je morao malo da odreže kapotaž, ne znam šta i kako, tako mi reče, dal ga je dobro okrenuo ili ne...
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: piper cub hidro
« Reply #96 on: January 29, 2015, 03:42:22 PM »
Moja lična impresija za ovaj avijon  mmmm je da je njemu maltene svejedno šta mu staviš od motora, leti kako leti, ne kažem loše, ali meni NE zabavno, ali zato lepo izgleda u vazduhu, kao pravi….
A pošto sam leteo i velikog ista priča, on je sa 2700mm raspona krila, imao ZENOAH 20cc benzinac, poleće na 5/10m laganim gasom, ista priča, prelepo izgleda, ista caka na poletanju, sleće ko tica… isto predvidjen za plovke samo dosta veće..

Mislim da bi mu jači motor, i jednom i drugom trebao samo kad bi vukao u vazduh neku jedrilicu…

Ista priča i sa SUPER CUB 2700mm, isto H9, ali u njega ubacuju fabricki EVO 33cc Gas, a ja sam zemenio za EVO 50cc GAS,
po savetu bratije SLO, zbog eventualne vuče Blanika, kažu bratija čak i 70/80cc GAS bi bilo idealno, zbog Blanika.

Iako ne volem electro, Blanik je odleteo kod čika Save, da mu ugradi AXI 5330/F3A GOLD LINE, Castle Creations HV 160A ESC i 2 x 5000Mah 5S redno traži 10S,   (skupa priča), ali bilo na dohvat ruke… i kolica za Take Off…  Sa ovim će izgleda biti over powered, ali da vidimo kako sve to izgleda u rukama… ako legne bice novi ASW 20 4.7m ARF by Hangar 9
http://www.horizonhobby.com/product/airplanes/airplane-new-releases/sailplanes/asw-20-47m-arf-%282-boxes%29-p-han4955



 ()-()  (<--)
« Last Edit: January 29, 2015, 03:45:13 PM by zajko »
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: piper cub hidro
« Reply #97 on: January 29, 2015, 04:15:12 PM »
Za lakše presuđivanje, šta je dobro a šta manje od pogona za konkretni model, treba uzeti sledeće u obzir. Ovaj elektro motor na Pajperu daje maks. snagu od 1500W  (2.1 k.s. ili hp)  i to na idealnim obrtajima od oko 10000 o/min, a što odgovoara motoru od 20cm3 4T.  Motor od 7.5cm3 2T daje samo 1150W (1.6hp) snage. Dvotaktne verzije glow motora daju maks. snagu na 15000 o/min ili više, što najmanje odgovara  Pajperu u svim veličinama. Nije slučajno da su razvijeni 4T motori za aero modele, jer daju snagu na manjih obrtajima, pa tek onda zbog zvuka i skala potreba.
Posle, ne sumljivo najsuperiornijeg pogona današnjice i budućnosti u vidu elektro pogona, u obzir bi došao 4T glow varianta, pa neki benzinski  i tek onda 2T glow.
Ovo sam napisao prvenstveno za mlađe, još ne zaljubljene u buku i dim.
« Last Edit: January 29, 2015, 04:18:28 PM by tibeteagle »

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1692
Re: piper cub hidro
« Reply #98 on: January 29, 2015, 04:39:57 PM »



Najjeftinija varijanta   mmmm :mhm  :sljus

BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 940
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: piper cub hidro
« Reply #99 on: January 29, 2015, 09:23:31 PM »
Citam i ne verujem.... kakvo akanje tastature

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: piper cub hidro
« Reply #100 on: January 29, 2015, 09:34:59 PM »
Apsolutno se slažem... ;namig

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: piper cub hidro
« Reply #101 on: January 30, 2015, 04:19:19 AM »
 (photograf)

"..........
.........
Pitamo ih: "Ljudi, dokle?!", "čekaj", kažu, "još šnenokle,
i šufnudle i griz-štrudle i rezance s makom!"
Hej, kad se samo setim, al se nekad dobro jelo, baš!

I ondak, sat i frtalj, kol ko je iš o šinobus, nismo ništa jeli,
i kad smo stigli na stanicu odma kupimo burek, lep, frišak,
mastan, sve nam, onako, mast curila niz bradu.

Pa ondak opalimo preko toga jednu tepsiju šampita i gajbu piva.

Mlakog.
Crnog."

                             Đorđe Balašević
                            "Al Se Nekad Dobro Jelo"
#FFCC00

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: piper cub hidro
« Reply #102 on: March 08, 2015, 06:18:20 PM »
Posle mnogo pisanja, mudrovanja, saveta i svega ostalog što prati zimski modelarski period, sa lepim vremenom krenuli smo na letenje.
Sezonu smo otvorili sa jedrilicama, a danas je na aerodrom bio ponet i Piper.



Sve "predradnje" su obavljene, provereno težište, vreme je bilo kao naručeno za prvi let. OK, nije prvi let Pipera, ali meni jeste sa tim modelom...
Adam i Lori su pogledali kako sam ugradio bateriju i prijemnik...



...potom slika za uspomenu,,,



...da bi se na kraju model vinuo u vazduh...



Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: piper cub hidro
« Reply #103 on: March 08, 2015, 06:28:39 PM »
Šta da vam kažem, Piper leti sam...  :_D

Poletanje je prošlo bez problema, postepeno dodavanje gasa, blago "pariranje" vertikalcen u desno i model poleće.



U vazduhu Piper leti izuzetno lako i stabilno. Sa ugradjenim setup-om za  (<--) je potrebno pola gasa, šta više i koji klik ispod pola gasa je sasvim dovoljan...



Najveća mana ovog modela je što je njegovo letenje poprilično dosadno, jer nema skoro nikakvih uzbudjenja i adrenalina.
Ovo je pravi avion za početnike...

Zaboravih da uključim štopericu, pa ćete ostati uskraćeni za podatak koliko dugo je Piper proveo u vazduhu. Mislim da je let trajao sigurno pet minuta i naravno još ima struje u bateriji.

Sletanje je kao i sve sa ovim modelom, veoma lako, oduzmete gas i Cub sleće...



« Last Edit: March 08, 2015, 06:38:43 PM by mirce »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: piper cub hidro
« Reply #104 on: March 08, 2015, 06:36:32 PM »
Na kraju, šta reći...

Elektro setup je izuzetno konforna i čista varijanta letenja. Pošto sam probao model siguran sam da neću ništa menjati na njemu što se tiče pogona.

Sa druge strane, letenje Pipera je poprilično dosadno, jer je to model koji, bar meni, ne pruža neko preterano uzbudjenje.

Model izuzetno lepo izgleda u vazduhu, kao što rekoh, stabilno leti, ništa ne predvidjeno se ne može desiti i ustvari, ovaj bi avion bio sjajna sprava za nekog ko počinje da se bavi RC modelarstvom...



Pozdrav iz Sente

 (pijemo)


« Last Edit: March 08, 2015, 06:39:32 PM by mirce »