Author Topic: Ziroli - F9F Panther  (Read 238446 times)

Offline zajo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 918
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #285 on: February 22, 2011, 12:32:35 PM »
Toliku "odgovornost" ću ipak preuzeti na sebe...

To je apsolutno najbolje  (res) (res) (res)

 :rock
Такуџере (pijemo)
Every model airplane starts in a box and end in a bag :) Ido Segev

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #286 on: February 22, 2011, 12:48:35 PM »
ako je odgovornost u pitanju, mogu i ja. ja sam ti totalno neodgovoran

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #287 on: February 26, 2011, 10:25:55 PM »
Stila je izduvna cevka za turbinu...

Offline goti

  • Newbie
  • *
  • Posts: 12
    • Aeroklub TIM
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #288 on: February 27, 2011, 01:31:11 PM »
Mozda je malo kasno, ali...
Nasao sam slucajno neke casopise upravo o F9F. Postavio sam na sajt pa ako treba moze da se skine.
Evo jedne slicice iz bogatog sadrzaja:


Uostalom fajlovi nisu veliki, link:
http://www.fajlovi.aeroklubtim.com/files/In_Detail_&_Scale_Vol_15_25025_Grumman_F9F_Panther.rar
http://www.fajlovi.aeroklubtim.com/files/Squadron_Signal_Aircraft_In_Action_1051_Grumman_F9F_Panther.rar

Sve pohvale za odlican modelarski rad.

Pozdrav
Goran

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #289 on: March 06, 2011, 09:40:15 PM »
Vraćamo se radovima na Pantheru...

Iz Jet cat-a je konačno stigla je izduvna cevka...



Napravljena je od 0,2 mm debelog titanijumskog lima i ima dva zida. Dvostruki zid služi za bolje odvodjenje toplote od izduvnih gasova.



Na početki cevi je aluminijumski usisnik i turbina se, zadnjim delom, uvlači u njega. Po uputstvu iz Jet Cat-a, veoma je bitno koliko će se jet motor uvući u izvuvnu cev.
Ako se postavi previše duboko može doći do pregrevanja jer ne dolazi dovoljno vazduha za hladjenje same cevi i izduvnih gasova i obrnuto, ako se motor postavi daleko od cevi, stvara se venturijev efekat i vreli izduvni gasovi se jednim delom vraćaju u prostor oko turbine. 
Cev je naručena tačno po meri za ovaj model.

Ono što me je iznenadilo je činjenica da dupli zid nije celom dužinom izduvne cevi... No, pošto cev stiže iz firme gde se pravi i turbina, valjda oni znaju kako treba da se taj deo napravi...



Izduvna cev je punktovana, kao i svi spojevi. Težina sa usisnikom je 250 gr.




Panther se "vratio" na sto...



Krećem sa ugradnjom izduvne cevi, a potom ću iz modela izvaditi turbinu sa svom pratećom opremom je postavti na probni sto.
Smatram da će biti mnogo bolje da prva paljenja budu napravljena na probnom stolu...

Sutra mi iz Irske šalju ventil sa regulacijom, koji se montira na vrh propan-butan boce. Nadam se da ću tokom ove nedelje dobiti kerozin i jet ulje...
Time imam apsolutno sve neophodno za "kresanje" turbine. Nadam se da će to biti u narednih petnaestak dana...

Izveštaji slede...

Pozdrav

Mirče

 

Offline Schwab

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 468
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #290 on: March 06, 2011, 10:11:48 PM »
Samo napred , svi cekamo divne zvuke turbine  (res)
For the first time I was flying by Jet propulsion!No engine vibrations.No torque and no lashing sound of the engine propeller.Accompanied by a whistling sound, my jet shot through the air. Later when asked what it felt like, I said, "It was as though angels were pushing". 'Adolf Galland-ME262 ace'

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #291 on: March 06, 2011, 10:12:02 PM »
Ala ce se komsija Djoka radovati.  :sljus

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #292 on: March 08, 2011, 02:56:45 AM »
He, he, komšija Djoka može samo da moli Boga da zima potraje, jer će sa prvim lepim vremenom biti "kesanje" turbine.

No, do te "akcije" ima još par stvari da se odrade, a prva je da se ugradi izduvna cev.
Sa tim sam se zezao juče ceo dan...

Lepo sam molio one u Jet Cat-u da naprave cev prečnika maximalno 90 mm. Pogadjate, nije napravljeno tako...

Na gornjem delu trupa imam dva otvora (po planu treba jedan veliki) i kroz zadnji otvor (iznad turbine) nema teorije da se uvuče cevka.
Otvor na zadnjem rebru trupa (gde cev treba da izlazi napolje) je 90 mm i plan je da se kroz taj otvor provuče cev.
Pošto je aluminijumski "levak" mnogo širok, on se postavlja sa gornje strane trupa i u njega se postavlja cev koja dolazi od nazad...
To je bio plan montaže...

Izduvna cev za mlazni motor trebala bi biti različitih prečnika na početku i kraju.
Za P 80 razlika je 5 mm, s tim da je napred prečnik veći a sa zadnje strane manji (85 - 80 mm).
Čitajući na RCU i razmenivši i par mailova sa Jet Cat-om, rečeno mi je da suženja  i ne mora biti. Nije loše da ga ima, ali može cev da bude i ravna...
Sa ravnom cevi, imao bi idealnu varijantu da je postavim u Panthera bez velikih muka. Potrebno bi bilo da unutrašnji prečnik izduvne cevi (pošto je izduvna cev sa duplim zidom) bude 80 mm, a spoljni 90 mm.
I otvor na zadnjem rebru je 90 mm i sve prolazi pasent...
Bar teoretski...

E sad, ko je zezno stvar ne znam, ali cevka je na mestu gde počinje dupli zid bila skoro 100 mm!!! Čak je i na kraju bila veća od 90 mm, ali neznatno...

Na zadnjem rebru trupa sam proširio otvor, ali samo toliko da izduvna cev može da izadje napolje.





Šta da radim, videh da nema druge nego da probam nekeko da cevku proturim od gore kroz trup...
U početku je falilo baš dosta mesta da cev udja, tako da sam prvo morao da proširim rebro iza turbine...





Ni to nije pomoglo...



...pa, je palo proširivanje narednog rebra , ali sa donje strane...

Sve u svemu, uspeo sam sve da odradim, zezajući se sa time pola dana...



I mesto gde dolazi i aluminijumski deo sam morao da proširim, usekavši sa leve i desne strane nosača turbine dva žljeba... Oni su usečeni tako da je početak alu konusa pozicioniran tačno koliko Jet Cat kaže da treba da bude udaljen od turbine (15-25 mm)...



Konus i cev sam spojio sa 4 kom. M3 vijka sa maticama, a sam konus za trup sa dva alu nosača.



Ovde sam vodio računa da turbina bude "u sred srede" izduvne cevi.



U sredini je sve moralo biti i sa prednje strane...



Pošto cev pasent izlazi nazad kroz trup, fiksirajući i aluminijumski "levak" preko nosača, dobio sam vrlo čvrsto postavljen izduvni sistem.

Sama cev izlazi oko 2 cm iz trupa. Na donjem delu vetrikalca ću postaviti jedan alu lim koji će služiti da se, ako dodje do izbacivanja plamena kroz cev (hot start), plamen ne dodje u kontakt sa farbom i samim tim da se ne upali zadnji deo modela...

Turbina, elektronika, tankovi, ventili i druge "drangulije" su povadjene iz modela i verujem da ću danas sve to postaviti na probni sto...

Pozdrav

Mirče
« Last Edit: March 08, 2011, 02:59:44 AM by mirce »

Offline kremic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 478
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #293 on: March 08, 2011, 07:29:52 AM »
 :)aplauz
 (res)
 (res)
 (res)

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2293
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #294 on: March 08, 2011, 08:53:28 AM »
pedantno kao i uvek. kako si resio fiksiranje cevke. vidim da postoji neki prstencic na onom sirem delu, ali valjda se kaci jos negde?

Offline Gatti.Gatozza

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 776
  • up the irons!
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #295 on: March 08, 2011, 09:05:52 AM »
na kom delu ovog celog sklopa je najviša temperatura tokom rada?

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #296 on: March 08, 2011, 12:18:59 PM »
Kremo hvala...

Mišo, fiksiranje je rešeno tako što cev sa zadnje strane pasent naleže na trup, a sa prednje ima dva mala nosača od alu lima...

Gati, na samom uzduvu turbine je najviša temperatura gde dostiže i preko 700 stepeni. Metalni konus na zadnjem delu motora usija se do crvenog usijanja.
Pošto su tu izduvni gasovi vrlo usmereni i uzani, mislim da je najviša temperatura izduvne cevi negde oko 1/3 ili sredine. No, tamo, kroz cev, prolazi već dovoljno vazduha koji struji kroz trup, a sa spoljne strane se nalazi dupli zid...
Cev se nikada ni približno ne zagreje na malopre spomenutu temperaturu. Zato dupli zid i ne počinje od samog početka izduvne cevi, jer bez obzira što su gasovi vreli na samom početku, oni ne dolaze do zidova izduvne cevi, a i trup je tu najširi, pa ima dovoljno prostrujavanja vazduha.
Sem toga, kad bi dupli zid počinjao od samog početka izduvne cevi bio bi u "senci" aluminijumskog konusa u koji ulazi turbina...

Pozdrav

Mirče

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #297 on: March 08, 2011, 01:14:29 PM »
Sve pohvale za model.

Jedno laičko pitanje: Da li i koliko ova nesimetričnost utiče na pravac?


Pozdrav
#FFCC00

Offline Dejan Dobricki

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 380
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #298 on: March 08, 2011, 02:02:43 PM »
Sve pohvale za model.

Jedno laičko pitanje: Da li i koliko ova nesimetričnost utiče na pravac?


Pozdrav

tebi je stvarno dosadno u zivotu   :)aplauz
« Last Edit: March 08, 2011, 02:05:41 PM by Dejan Dobricki »

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Ziroli - F9F Panther
« Reply #299 on: March 08, 2011, 03:24:45 PM »
Mislim da ne...