Author Topic: Pracenje stanja baterije  (Read 6365 times)

Offline Yu-men

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 828
  • ma nemam reci......;)
    • Yumen2011
Pracenje stanja baterije
« on: March 12, 2009, 10:55:31 PM »
 ;namig

Pre neki dan sam porucio ovo stvarcicu http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewitem.asp?idproduct=7223 za pracenje stanja baterije dok letim.

Ova odluka je pala posle neuspesnog pokusaja merenja vremena pod gasom (jel EasyStar moze dosta da jedri bez motora), odlucio sam se za ovo resenje.

Zanima me dali neko vec ima ovu stvarcicu i kako radi ?

Koji nacin koristite da ne ostanete u vazduhu  praznih baterija?

 ()-()
Evo mene opet .....

               \\\--///
               ( @ @ )
  ----o00o----(_)----o00o---
                Yu-men    
   ------------------0ooo---------
               ooo0     (   )
               (    )      )  /
                \  (      (_/
                 \_)

Offline n3mke

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 811
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #1 on: March 12, 2009, 11:23:31 PM »
nisi morao novu temu.. :0
citaj imas review na sajtu, ljudi kazu da se slabo cuje pa ne koristi uopste sem ako neces leteti blizu sebe. :)

Offline Yu-men

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 828
  • ma nemam reci......;)
    • Yumen2011
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #2 on: March 12, 2009, 11:52:17 PM »
 ;namig

Jedan od razloga zasto sam otvorio temu o "Pracenje stanja baterije" je to sto mislim da ove stvari zanimaju i ostale pocetnike.
Ja sam na primer (kao pocetnik i zeljan samo letenja) do sada vise puta doziveo da mi regler prekine rad motora u toku letenja zbog zastite baterije, pa posle povuci i potegni da spustis avion bez loma.

Mislim da EasyStar nije nesto mnogo bucan, i da taj problem moze da se resi povremenim preletanjem.
Naravno sve opet zavisi od toga koliko se ta cudna naprava cuje (i vidi).

A drugi razlog je naravno da cujemo ostale kolege na koji nacin oni sprecavaju to da ostanu bez baterije u toku leta (bilo to merenjem vremena ili na bilo koji drugi nacin).

poz.
Evo mene opet .....

               \\\--///
               ( @ @ )
  ----o00o----(_)----o00o---
                Yu-men    
   ------------------0ooo---------
               ooo0     (   )
               (    )      )  /
                \  (      (_/
                 \_)

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #3 on: March 12, 2009, 11:57:17 PM »
Ovo je još jedan razlog zašto mi se dopada softver moje Graupner MX-16s. Bilo kojoji od tajmera (ima ih dva: merenje proteklog vremena i odbrojavanjeunazad od zadatog vremena) mogu da se pokrenu i zaustave (kao i sve ostale funkcije) sa bilo kog prekidača ili palice. Tako, lepo isprogramiraš da tajmer odbrojavanja odbrojava (recimo od 10minuta) samo kada gas nije nula (motorsko vreme), a štopericu pokreneš palicom gasa a zaustaviš bilo kojim prekidačem. Onda tačno znaš koliko ti je radio motor, a koliko je ukupno trajao let. Greške nema, funkcioniše perfektno. Ima još i treći tajmer koji pokazuje koliko je stanica ukupno radila od poslednjeg punjenja. Veoma korisno. Kod Spektruma mi se UVEK dešavalo da se tajmera setim tek posle nekog vremena u vazduhu.
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline Yu-men

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 828
  • ma nemam reci......;)
    • Yumen2011
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #4 on: March 13, 2009, 12:07:50 AM »
 :)aplauz  :)aplauz

Svaka cast lazo  (thumb)

Upravo se i kod mene to desava sa stanicom DX6i (a verujem da nas ima jos), da se tek posle nekog vremena setim da aktiviram tajmer. :sljus

Znaci nisam jedini mmmm , vec sam pomislio da sam mozda tupav za te stvari.

 ()-() (imas pivo na dva vasara)
Evo mene opet .....

               \\\--///
               ( @ @ )
  ----o00o----(_)----o00o---
                Yu-men    
   ------------------0ooo---------
               ooo0     (   )
               (    )      )  /
                \  (      (_/
                 \_)

Offline MEPHISTO

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 409
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #5 on: March 13, 2009, 01:28:30 AM »
Лазин метод је одличан за моделе којима мотор или ради и то у релативно константном режиму или не ради.

Пошто возим моделе којима потрошња јако варира у зависности од начина вожње, ево шата ја радим:

Израчунам теоретску потрошњу у зависности од сетапа и то при пуном оптерећењу, рецимо 10 мин.
Затим подесим тајмер на пола од тог времена - 5 мин. Онда возим неколико летова који трају тачно 5 мин.
Носим батерије на пуњење и видим колико mAh потрошено из најпразније батерије. Ако је то, рецимо 500 mAh онда то значи да је лет могао да траје 10 мин. Ипак пошто не желим да тотално испразним батерију онда дефинитивно тајмер наместим на 7 мин.

Ово је пирлично конзервативан приступ али ја од сада нисам никада остао без струје у ваздуху.

Лош страна овог метода је одсуство контроле над неуобичајено повећаном потрошњом (кварови итд.) у ком случају ипак остајете без струје пре предвиђеног времена.
Други недостатак је то што летови трају краће него што би заиста могли да трају.

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #6 on: March 13, 2009, 09:56:56 AM »
Ja takodje na Futabi imam funkciju tajmera povezanog sa palicom gasa, ali ne koristim je uvjek.
Meni uglavnom koristi opcija na ESC kojom, kada se baterija potrosi do odredjene voltaze, palicu
gasa vratis na nulu i kada ponovo das gas imas (uglavnom) dovoljno snage da sletis. Ovo ne
vrijedi kada duva vjetar pa u tom slucaju gledam na tajmer.

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #7 on: March 13, 2009, 10:50:30 AM »
Затим подесим тајмер на пола од тог времена - 5 мин. Онда возим неколико летова који трају тачно 5 мин.
Носим батерије на пуњење и видим колико mAh потрошено из најпразније батерије. Ако је то, рецимо 500 mAh онда то значи да је лет могао да траје 10 мин. Ипак пошто не желим да тотално испразним батерију онда дефинитивно тајмер наместим на 7 мин.

Ovako se u principu određuje vreme na tajmeru. Sa nekoliko letova se dovoljno precizno može proceniti prosečna potrošnja. Po mom iskustvu, dovoljna je rezerva od 1-1,5 minuta, ali čim zapišti stanica - amo na sletanje.
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline Yu-men

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 828
  • ma nemam reci......;)
    • Yumen2011
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #8 on: March 13, 2009, 11:39:50 AM »
 ;namig
Ne praznim ni ja totalno bateriju (ispod dozvoljenog), vec mi kao sto saxpg rece prekine ESC rad motora na odredjenoj voltazi.
Problem je sto taj ostatak struje kad vratis palicu na nulu uglavnom nije dovoljan za bezbedno sletanje iz prvog puta a o drugim pokusaju da ne pricam.
Sa Easystar-om nije problem vec sa Extrom gde motor stalno radi, uvek me zezne ono "ajd jos jedan krug i slecem".
E taj krug mi uglavnom zabiberi corbu.

Zato mislim da ce ova spravica biti od koristi, ako ne trazicemo bolje resenje.
Ima i onih malo skupljih koje imaju daljinsko ocitavanje do nekih 300m.
Za ovu sam se odlucio, zato sto ima zvucnu i svetlosnu signalizaciju i nije nesto preterano skupa.
Svetlosna signalizacija se sigurno vidi predvece, jel meni i prijemnik sija odlicno pred padanje mraka i vidi se, a zvucnu neznam dok ne probam.

nisi morao novu temu.. :0
citaj imas review na sajtu, ljudi kazu da se slabo cuje pa ne koristi uopste sem ako neces leteti blizu sebe. :)

Citao sam druze postove na sajtu i nije bas da svi tvrde da se slabo cuje, ima i onih koji su zadovoljni jacinom zvuka.
Sigurno dosta zavisi i to, dali se montira spolja i unutra Aviona.

pozdrav svima

Evo mene opet .....

               \\\--///
               ( @ @ )
  ----o00o----(_)----o00o---
                Yu-men    
   ------------------0ooo---------
               ooo0     (   )
               (    )      )  /
                \  (      (_/
                 \_)

Offline zgrujic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 678
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #9 on: March 13, 2009, 12:05:52 PM »
Tehnologija RC stanica na 2.4GHz DSM2 je toliko pouzdana i napredna zahvaljujući komunikaciji između prijemnika i predajnika (razmena GUID i traženje slobodnih kanala). Nije mi jasno kako ni jednoj budali inzenjeru nije palo na pamet da bi pilotima ova komunikacija mogla da bude izuzetno korisna! A i koliko bi tek skocila prodaja stanice koja bi mogla da vam kaže na kojoj visini je model, koliko je udaljen i koliki je napon na bateriji... Sve to može da stane u prijemnik i svi srećni! Tehnologija očigledno postoji, ali...

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #10 on: March 13, 2009, 01:05:26 PM »
Eh ti "eksperti za marketing". Zorane naravno da im je palo na pamet da ubace sve te funkcije, ali prvo treba svi da pokupujemo ovu tehnologiju pa ce tek onda da izbace "novu", a mi svi ko ovcice ... Pogledaj sta je Dule okacio vezano za nove Hitec stanice i videces, gle cuda, upravo to o cemu si pricao. Trenutno se Horizon Hobby (Spectrum i JR) sepuri neverovatnim rezulatatima i sigurno im jos ne pada na pamet da ubace i to, ali za jedno godinu dana ...

Samo da podsetim da kada se pojavio CD (1984?) bio je spreman i DAT (digital audio tape) kasetofon ali su genijalci odlucili da malo sacekaju i u stvari ubili, za ono vreme krajnje zanimljivu tehnologoju.

poz
Veljko

Offline Yu-men

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 828
  • ma nemam reci......;)
    • Yumen2011
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #11 on: April 01, 2009, 07:30:07 PM »
 ;namig

Spravica je stigla i radi odlicno.  (yay)

Montirao sam je na EasyStar-a ispod levog Krila, i alarm se cuje sasvim dovoljno pri radu motora.
Takodje i svetlosna signalizacija se vidi po danu dovoljno dobro, a predvece izgleda extra. :)aplauz

Jednostavno se montira a odlicno sluzi, za te pare skoro se ne isplati meriti vreme. lol

Moja topla preporuka za sve one koji pocinju sa ovim hobijem (a i onima koji se vec bave njim).

Evo mene opet .....

               \\\--///
               ( @ @ )
  ----o00o----(_)----o00o---
                Yu-men    
   ------------------0ooo---------
               ooo0     (   )
               (    )      )  /
                \  (      (_/
                 \_)

Offline zgrujic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 678
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #12 on: April 02, 2009, 11:48:19 AM »
Gde i kako si ga montirao?

Offline Yu-men

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 828
  • ma nemam reci......;)
    • Yumen2011
Re: Pracenje stanja baterije
« Reply #13 on: April 02, 2009, 10:27:40 PM »
 ;namig

Moze druze preko kabla za balansiranje (ima dzek u paketu, i dovoljno dugacak kablic) ili direktno na napajanje + i -.
Ja sam ga povezao preko napajanja na dzeku koji se nalazi na ESC-u, zato sto na kablu za balansiranje baterije drzim HXT Lipo Monitor 3S.
I jedan i drugi su montirani na spoljnoj strani EasyStar-a (ispod krila zbog sunca) pomocu obicne gumice i predvece sija ES kao jelka. lol

Pozdrav
Evo mene opet .....

               \\\--///
               ( @ @ )
  ----o00o----(_)----o00o---
                Yu-men    
   ------------------0ooo---------
               ooo0     (   )
               (    )      )  /
                \  (      (_/
                 \_)