Author Topic: Super AVA elektro jedrilica  (Read 13341 times)

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: Super AVA elektro jedrilica
« Reply #15 on: November 01, 2009, 08:14:02 PM »
Tačka u kojoj polaru dodiruje tanganta normalna na vertikalnu osu (osa vertikalne brzine), odgovara napadnom uglu i brzini MINIMALNOG PROPADANJA;
Tačka u kojoj polaru dodiruje tangenta koja polazi iz koordinatnog početka, odgovara napadnom uglu i brzini MAKSIMALNE FINESE (na slici BEST GLIDE SPEED);
Promenom težine letilica, polara klizi duž prave koja prolazi kroz koordinatni početak i tačku ugla maksimalne finese na polari. Znači, polara klizi po toj pravoj sa promenom težine, menja se minimalna brzina propadanja ALI NE I NAPADNI UGAO, menja se brzina maksimalne finese ALI NE I NAPADNI UGO maksimalne finese i MAKSIMALNA FINESA, odnosno maksimalni prelet.
Da rezimiramo:
Dodavanjem balasta u težište, letilica zadržava napadni ugao minimalnog propadanja, ali povećava vertikalnu i horizontalnu brzinu jer je cela polara kliznula dole desno duž linije najveće finese. Rezultat - letilica će kraće vreme da se zadrži u vazduhu.
Dodavanjem balasta u težište, letilica zadržava napadni ugao maksimalne finese i maksimalnu finesu (prelet), ali povećava vertikalnu i horizontalnu brzinu (BEST GLIDE SPEED), iz istih razloga kao u prethodnom. Rezultat - letilica će, takođe. kraće vreme da se zadrži u vazduhu.
Ako ovo još uvek nekome nije jasno, detaljnija objašnjenja će dobiti u restoranu "Šaran" na zemunskom keju.

P.S.
Ponesi kako pisaći, tako i crtaći pribor. I najvažnije - dobro napunjenu platnu karticu ili buđelar. Mnogo zanemoćam kad objašnjavam :big smile.
« Last Edit: November 01, 2009, 08:26:47 PM by Lazo »
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline Goran

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 400
    • Dual
Re: Super AVA elektro jedrilica
« Reply #16 on: November 01, 2009, 09:23:57 PM »
Nisam razmatrao dodavanje balasta u jedrilicu, barem u gornjem razmatranju polare brzina.
Znam da je jedrilica "Cirus" imala rezervoar za vodu kada je išla na prelete, koji je mogao da se ispusti u letu.

Ali se slažem sa Lazom da ako ima zainteresovanih za restoran "Šaran" i dodatna objašnjenja oko jedriličarskih pojmova takođe pristajem da pomognem oko dodatnih objašnjenja.
Otprilike i ja kao i Lazo jednako "zanemoćam" u priči, pa za ispunjavanje uslova treba one "dodatne" uslove udupliti.  :)

Pozdrav Goran