Author Topic: ESC  (Read 20732 times)

Offline mtesa

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 476
Re: ESC
« Reply #30 on: October 22, 2009, 12:34:38 PM »
Evo vidis, covjek mijesa li mijesa a sve se razumije :)
Striker, listen, and you listen close: flying a plane is no different than riding a bicycle, just a lot harder to put baseball cards in the spokes.

Offline jrlotpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 712
Re: ESC
« Reply #31 on: November 02, 2009, 01:04:28 AM »
Danas sam probao ESC 30A bez fero prstena.(TURNIGY Plush 30amp Speed Controll)
motor je  Turnigy E500 6T 4000Kv 200W Heli M
Desilo se sledece
Na stalku sam probao i trimovao Hely, u jednom trenutku je motor poceo da se pali gasi ali zamenom baterije nije se vise desavalo,
Proverio sam domet stanice sa uvucenom antenom i posto mi je heli bio ucvrscen za postolje, dodavao sam max gas i probao sve komande slusao je sve sa udaljenosti od nekih30-35m i prosao je test
Skinuo sam ga sa postolja i poleteo posle 30 sec hoverovanja ,huverovanja, lebdenja i malko sam ga testirao gore dole  posto je to bio prvi let.
Iznenada motor je poceo da se gasi i pali naizmenicno jedva sam spustio hely (morao sam da zamenim osovinu i pero zadnjeg rotora)
Posle tog iskustva sam ubacio fero prsten i probao sam hely ponovo u stalku i sa maksimalnim gasom i otklonom,simulirao sam razne rezime letenja nije bilo problema.
E sada posto nemam preterano iskustva sa elektro pogonom ,da li je moguce da takvo ponasanje motora je posledica nedostatka F.prstena(gasenje i paljenje motora naizmenicno)ili ima jos nesto na sta bi trebalo da se obrati paznja sto bi moglo da izazove te simptome.

Hvala unapred na odgovorima

Offline SaleR

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 289
Re: ESC
« Reply #32 on: November 02, 2009, 08:05:57 AM »
Nema veze sa prstenom, proveri ESC na kom naponu je namesten da te obavestava da ti je pao napon na bateriji pa ti iz tih razloga iskljucuje motor. Procitaj u uputstvu...
Ili imas neki drugi problem. Feritni prsten nije uzrok tom problemu.


Sale

Offline zgrujic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 678
Re: ESC
« Reply #33 on: November 02, 2009, 01:00:05 PM »
Moze biti nizak napon na bateriji kada ESC sam gasi motor, a moze biti da napajanje koje ESC daje prijemniku i servoima osciluje u odredjenim situacijama pa prijemnik ostane bez napajanja. Ako imas dodaj BEC, pa probaj opet.

Offline srpska posla

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 304
Re: ESC
« Reply #34 on: November 02, 2009, 11:03:11 PM »
Interesantno...danas se isto i meni tj. Joci desilo dok sam proba o njegov heli.
 Da stvar bude ineresantija imamo isti heli i isti regler Esky 25A, moj regler ima feritni prsten i nije bilo problema sa njim a njegov nema i pravi probleme od samog starta:
Kad se dodja gas u nekom položaju krene da skače gore dole, ja sam u prvi mah pomislio da sam napravio zupčastu krivu gasa (naravno to nije bio slučaj), a onda se još pokazalo da pri potpunom oduzimanju gasa motor ponovo poskoči.
Stanica je futaba 9c super i PCM prijemnik 149dp.
Teoretski smetnje tu ne bi trebalo da postoje...



Mora da su u pitanju sunčeve pege, al'....nije ni to, isto se ponovilo i posle zalaska sunca. 4e
Jednom Hobi, opet Hobi treci put...to su vec srpska posla

Offline jrlotpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 712
Re: ESC
« Reply #35 on: November 03, 2009, 08:51:02 PM »
Proverio sam napon po prinudnom sletanju bio je po celiji 3.85v 
Programirao sam kontroler
1 brake              off 
2 bat                 lion
3 cut off type     soft cut
4 cut off V         high
5 start mode      very soft start
6 timing             middle
pri letenju cim osetim smanjenje snage prekidam i slecem u ovom slucaju baterija je bila dobra
Probao sam sa f.prstenom i ne desava se vise da mi motor trokira(pali i gasi se)ali tu je strah da se ne ponovi jer ne znam sta je uzrok tome.
Posto kada dodjem sa posla uveliko je mrak za vikend cu morati da probam, trenutno u kuci na probnom stolu simuliram razlicite rezime leta i nemam vise taj problem.
Primetio sam  kada povezem bateriju  , motor se trgne na pojavu zvucnog signala pri ukljucenju dok na drugom modelu helija sa istom elektronikom osim sto je kontroler 40A nema nikakvih trzaja motora pri zvucnom signalu.
Preletovao sam sve lemove na konektorima za svaki slucaj
Da li imate konkretno ideju sta bi sve moglo da bude uzrok toj pojavi,pre nego sto se upustim u letenje, da pregledam
Sale i Zgrujicu
Hvala na odgovorima

P.S. imali ko viska F.prsten da proda

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: ESC
« Reply #36 on: November 03, 2009, 10:23:59 PM »
Ne Lion jado, no LiPo!!!
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline jrlotpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 712
Re: ESC
« Reply #37 on: November 03, 2009, 10:36:30 PM »
Jest pardon,trgovao sam li-on bat za mobilne pa sam se z..o
Nego sta vi g.Lazo kazete za taj problem
U uputsvu sam nasao da jake elekrto-magnetne interferencije mogu dovesti do e sad na engleskom Stochastic restart or abnormal work state. (paljenje i gasenje motora)
« Last Edit: November 03, 2009, 10:41:10 PM by JRlotpi »

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: ESC
« Reply #38 on: November 03, 2009, 10:50:38 PM »
1. U uputstvu za šta to piše?
2. Na kakvim međusobnim rastojanjima ti se nalaze prijemnik, ESC i motor?
3. Dali si Lion pogrešno napisao u postu, ili si tako programirao ESC?
4. Za koju izlaznu struju su ti deklarisane baterije (?C)?
5. Koje su temperature ESC i baterije nakon probe?
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline jrlotpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 712
Re: ESC
« Reply #39 on: November 03, 2009, 11:10:52 PM »
1U uputsvu za ESC navodi se kao problem Stochastic restart or abnormal work state. a kao moguci uzrok There is strong Electro-magnetik interference in flying field

2 ESC se nalazi sa donje strane  ispod prijemnika u zadnjoj strani hk 450 u drugom modelu mi je isto postavljen i nemam nikakvih problema

3 u postu sam pogresio lion umesto li-po

4 baterije su 2200 3s1p 30C

5 kada sam postavio F.Prsten probao sam i sa napajanjem preko ESC izbacio sam UBEC bilo je sve OK a bio je vreo ESC da kazem pregrejan baterija mlaka
ESC http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2164
Bat  http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7635
« Last Edit: November 03, 2009, 11:12:34 PM by JRlotpi »

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: ESC
« Reply #40 on: November 03, 2009, 11:40:02 PM »
Slušaj mene, daleko će' doguraš!
1. ESC ti je poddimenzioniran za to radno mesto. Uvek treba uzeti malo komotnije dimenzioniran ESC (oko desetak A više od struje koju može da povuče motor);
2. UVEK koristi UBEC. Pre ili kasnije se sklopi najgori mogući sklop okolnosti da struja koju povuku servoi premaši maksimalni kapacitet koji može da da BEC koji je ugrađen u ESC. Pored toga, ugrađeni BEC dodatno greje ESC. I to poprilično;
3. Ako koristiš DSM2 stanicu, teško da taj navedeni uzrok u uputstvu može da ima uticaja, ali, ipak je pametno ESC i UBEC držati što dalje od prijemnika i antene. Znaš, ti elektroni su mali k'o prcmoljci, pa još upola. Čas posla se zature negde i naprave neplanirane i nepoželjne probleme.
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline jrlotpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 712
Re: ESC
« Reply #41 on: November 04, 2009, 12:03:19 AM »
u preporuci za ovaj Turnigy E500 6T 4000Kv 200W Heli Motor(vec pominjan) stoji da je za 20A i jace ,ili Kinezi pisu svesno da bi sto vise kupovali kada riknu
Turnigy E500
Turns: 6
Kv: 4000rpm/V
Power: 200W
Resistance: 43mh
Idle Current: 1.9A
ESC Required: 20A+
Especially designed for 3-4Cell lipoly. This motor is made for 450 size helis. Making it an excellent upgrade for the Aling T-rex and other similar helis.
 probao sam bez UBECA samo da ga opteretim da bi video da li je zbog opterecenja i grejanja pravio problem, ali nije radio je ok
vratio sam UBEC po vasoj preporuci od pre
Koristim stanicu na 72Mgh SPCM
moracu da udaljim prijemnik izgleda
Neznam da li ste citali gornje postove taj problem mi se desio kada nisam imao F.prsten na ESC-u

Offline Lazo

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1320
  • Za pametnog čoveka i komarac je muzika.
Re: ESC
« Reply #42 on: November 04, 2009, 12:52:27 AM »
SPCM je modulacija koja je isto veoma otporna na smetnje.
Pročitao sam šta je napisano ranije. Jedno je sigurno, preventiva svakoj potencijalnoj nevolji = manje glavobolje.
Smrt fašizmu - Sloboda na aerodromu!

Offline jrlotpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 712
Re: ESC
« Reply #43 on: November 04, 2009, 07:34:54 PM »
 3aa

Offline jrlotpi

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 712
Re: ESC
« Reply #44 on: November 16, 2009, 06:24:50 PM »
Pokusavajuci da resim problem gasenja i paljenja motora
-izmestio sam prijemnik u prednji deo helyja pre toga sam zamenio prijemnik(da iskljucim tu mogucnost da je on neispravan)
-stavio sam fero-prsten koji je falio na kablicu kontrolera
-postavio Ubec za napajanje servoa i prijemnika
poleteo sam heli, drzao sam ga na nekih 20cm od zemlje za svaki slucaj i posle 20 sekundi poceo je motor da se pali i gasi
Na stalku(nemam strujanja oko kontrolera)  simulirao razne rezime leta helija koliko je to moguce i izmerio sam temperaturu kontrolera koja se kretala od 80-105 stepena C (nije tada pravio probleme)
Mislim da moram da kupim jaci kontroler da se on pregrejava i da pravi problem?

G.Lazo vasa konstatacija posle  testiranja

Slušaj mene, daleko će' doguraš!
1. ESC ti je poddimenzioniran za to radno mesto. Uvek treba uzeti malo komotnije dimenzioniran ESC (oko desetak A više od struje koju može da povuče motor);
   
Da li je vas konacan odgovor pod BR.1
« Last Edit: November 16, 2009, 06:29:32 PM by JRlotpi »