Author Topic: Elektro jedrilica Roda 2  (Read 14206 times)

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 347
Elektro jedrilica Roda 2
« on: January 22, 2020, 11:06:15 PM »
Ovo je desna polovina centroplana u gradnji moje nove RC elektro jedrilice Roda 2
raspona krila 3m I planirane mase 1kg. Kada napravim vise slika poslacu ih …

Pozdrav, Slobodan


Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 347
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #1 on: January 23, 2020, 09:17:22 AM »
Paketi rebara za dve polovine centroplana. Sva rebra od balze 2mm.

Offline Marcell

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 82
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #2 on: January 23, 2020, 06:12:01 PM »
Stara skola izrade sa novim materijalima  :)aplauz

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 347
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #3 on: January 23, 2020, 06:36:35 PM »
Bajonet centroplana karbon cev D10/d6x250mm, i bajonet za uske D6x150mm.

Offline Marcell

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 82
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #4 on: January 23, 2020, 07:09:42 PM »
Nema vise stare dobre camovine za ramenjace.

Offline trivajuve

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 250
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #5 on: January 23, 2020, 10:31:57 PM »
...pomno pratim izgradnju dragi kolega... :)aplauz

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 347
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #6 on: January 23, 2020, 10:36:47 PM »
Kao da nema. Ja stavljam dva struka epoxy lepkom impregnisanog karbon rovinga 1.5mm2 celom duzinom a jos jedan struk od korena do polovine centroplana. Sutra slika.

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 645
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #7 on: January 24, 2020, 09:08:18 AM »
 Ovo bas izgleda profesionalno svaka cast pratim gradnju

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 347
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #8 on: January 24, 2020, 10:39:24 AM »
Ramenjača od karbona je završena. Završetak ramenjače je osiguran omotom od kevlar rovinga ...Trenutna težina
40 grama...

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 347
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #9 on: January 25, 2020, 11:25:27 AM »
Desni gentroplan plankiran balzom 1.5mm i grubo obradjena napadna ivica od balze 4mm; za sada masa 62g ...

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 347
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #10 on: January 26, 2020, 06:56:11 PM »
Desni centroplan sa flapsom, bez presvlake, servoa, vodova i nekih sitnica ima masu 75.58g. Presvlaka će biti kineska
od 0.50g/dm2 pa će to biti +17g. Ili, prazan desni centrioplan  oko 93g. Ima šanse da se postigne težina gotovog
modela ispod 1000g!

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1108
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #11 on: January 27, 2020, 09:24:11 AM »
Bajonet centroplana karbon cev D10/d6x250mm, i bajonet za uske D6x150mm.

Sta je bolje: puni karbon fi 6 ili karbonska cevka recimo 6/4 mm (D/d) ? U smislu cvrstine.

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 347
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #12 on: January 27, 2020, 10:41:58 AM »
Čvrstoća na savijanje neke grede proporcionalna je njenom momentu otpora poprečnog preseka.
U slučaju okrugle cevi prečnika D/d moment otpora izračunava se po formuli  W=Pi/32*(D^4-d^4)/D.
Za punu okruglu šipku je d=0 pa se kod nje ništa ne oduzima od prvog člana u zagradi, što znači da je
moment optora pune šipke veći nego kod cevi.

Offline SloMi

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 347
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #13 on: January 28, 2020, 08:29:13 AM »
Електро једрилица Рода 2
------------------------
Слободан Мидић, 2019/20

Један труп од стаклопластике остао ми је из прошлог века неискоришћен, скривен у
буџаку иза ормана у соби. Потпуно је очуван и врло је лак! Заправо имам још два
али су тешки.

И тако, имам труп, имам балзу, имам карбон, имам течни епокси, имам филм за
пресвлаку, имам све а имам и времена а имам и понешто знања, па што да не неправим
једну небеску лепотицу да плови у плавим висинама а ја да уживам на ливади? Мислим
да то објашњава све моје преокупације у задње време. Идеја се родила, жеља је јака,
крећем у реализацију.

Реч је дакле о електро једрилици "Рода 2" што асоцира на бивши модел Рода који сам
летео на давним такмичењима Ф3Ј. Међутим за разлику од претходне верзије овај труп
је много лакши, тежина празног је 220g, па сам испланирао да и цео модел коплетно
опремљен са 4 сервоа у крилима и 2 у трупу, буде лак и по могућности да буде близу
1000 грама или чак и испод тога. Да ли ћу то и остварити видећемо. Наравно модел
мора да остане потребно и довољно чврст да издржи нормална напрезања која се јављају
код Ф5Ј модела у лету и у манипулацији.

Рода 2 би требало да има следеће основне карактеристике:

   - распон крила......................3100 mm
   - површина крила......................62 dm2
   - виткост крила.......................15.5
   - дебљина профила крила................8 %
   - кривина профила крила................4 %
   - дебљина хор. и верт. стабилизатора...6.5%
   - маса модела.......................1000 g
   - специфично оптерећенје крила........16.1 g/dm2
   - Vzmin=0.25 m/s @ Vx=5.5 m/s (prema XFLR5)
   - Vxmax=25 m/s (90 km/h) - планска величина

Са таквим карактеристикама Рода 2 не би била конкурентна карбон моделима од 4м али би
могла да послужи на локалним такмичењима Ф5Ј, и за уживање у летењу. 

Модел једрилице Рода 2 имао би крила из 4 дела: два центроплана и две ушке, сваки део
по 750мм у основи, сем што су ушке дуже за 50мм због завршетака.

Спој левог и десног цетроплана је у истој равни а врши се путем карбон цеви Фи10/Фи6мм,
 а бајонети за ушке укошене под 10 степени у односу на центроплан су карбон шипке Фи6мм.

Конструкција крила је отвореног типа, са ребрима од балзе. Предњи део крила до
рамењаче је планкиран фурниром од балзе   1.5мм. Рамењача центроплана је од два струка
карбон ровинга НФ24-1.5мм2 импрегнираног епокси смолом целом дужином, а у кореном делу
прва трећина има и трећи струк истог карбон ровинга. Предња кутија крила је затворена
иза рамењаче плочицама од балзе са усправним влакнима.

Рамењаче ушке су од карбон трачица извучених из карбон тканине. Те трачице су свака око
2x0.1мм па се ређају једна до друге те је то у корену укупно 10x0.15mm, а на врху ушке
је 5x0.15mm. Ређање се врши директно на лежиште од балзе (10-5)x1мм, а одстојници су
од стиродура. И овде је предња кутија затворена плочицама од балзе 1.5мм са задње стране
рамењаче.

Флапсови, односно кочнице, су са дебље стране као и елерони укрућени танкозидним
карбонским цевима и карбон трачицама 1.5x0.15mm на ребрима одгоре и одоле. Излазна
ивица је карбон трака 3x1mm, односно 3x0.6mm.

У том стилу је и конструкција хоризонталног и вертикалног стабилизатора. Хоризонтални
стабилизатор (ХС)је из два дела спојених са две округле челичне (или карбон) жице високе
чврстоће и клатећегје типа. Он се клати око предње челичне жице Фи 2.5мм док задња челична
жица Фи 2мм служи за причвршћење на виљушку командног бовдена. Предња чел. жица улепљена
је у леву полутку хоризонталца, а задња у десну полутку. Хоризонталац се у транспорту
модела одваја од вертикалца свлачењем полутки са челичних жица које су тамо тесно угуране.
 




Offline stevapn

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 443
Re: Elektro jedrilica Roda 2
« Reply #14 on: January 28, 2020, 09:33:49 AM »
 :)aplauz
Biće to strašna jedrilica!