Author Topic: Пројекат М 1723  (Read 11718 times)

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
Re: Пројекат М 1723
« Reply #30 on: May 23, 2019, 10:27:48 PM »

Да бих могао да наставим брушење, морао сам прво да направим алат за обраду радијуса на ивицама.











Потом сам наставио са брушењем.















Труп полако добија коначан облик.


Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 290
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS REDTORATION
Re: Пројекат М 1723
« Reply #31 on: May 24, 2019, 07:18:34 AM »
Sa uživanjem pratim tvoj rad, Preško! Svaka čast.

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 605
Re: Пројекат М 1723
« Reply #32 on: May 24, 2019, 08:13:30 AM »
Stvarno majstorija svaka cast ovo je dobro mislim da nije bilo na forumu ako se ne varam ovo sa kalupima izrada.

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
Re: Пројекат М 1723
« Reply #33 on: May 24, 2019, 10:45:17 PM »

Труп је добио облик и спреман је за наставак радова.
Како је стиродур премекан, први следећи посао је да га пресвучем композитном облогом и обезбедим неопходну површинску тврдоћу. Облогу сам планирао да урадим од епокси смоле и једног слоја стакленог платна густине 400 gr/m2.
Међутим, како сам планирао да урезујем ивице панела, а плашећи се да је облога танка морао сам да обезбедим довољно дубине за урезивање. Ово ћу урадити тако што ћу, испод ивица панела да урежем канале у стиродуру и напуним их епокси смолом помешаном са аеросилом.
Бацио сам се на обележавање позиција ивица панела.


































Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 146
Re: Пројекат М 1723
« Reply #34 on: May 25, 2019, 08:59:37 AM »
Pratim sa uzivanjem... super postupnost, sistematicnost, i promisljanje... Svaka cast.

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
Re: Пројекат М 1723
« Reply #35 on: May 27, 2019, 09:42:47 PM »

Канале сам урезивао ножићем за дуборез.





















По завршетку урезивања, означио сам их црним фломастером да би касније били уочљивији, а што ће ми олакшати даљи рад.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
Re: Пројекат М 1723
« Reply #36 on: May 28, 2019, 10:50:52 PM »

Пре него што сам наставио радове на моделу трупа, направио сам једну пробу.









На комаду стакла, које сам прво премазао одвајачем, одлио сам комад композита са једним и два слоја платна, да бих видео која дебљина коре задовољава планиране радове, а са аспекта тврдоће.

Такође сам на комаду стиродура направио, на једној ивици, заобљење истоветно као на моделу трупа (најмањи радијус). Такође сам на истом комаду урадио канал који ћу испунити смолом и аерсилом ради пробе урезивања жљебова. Комад сам потом пресвукао са епокси смолом и стакленим платном, делимично са једним односно са два слоја платна, а пошто сам предходно канал напунио смолом помешаном са аеросилом.

















Први закључак до ког сам дошао је да платно, и ако је доста дебело, а радијус око кога се савија прилично мали, у току рада добро прати контуру и не одиже се. Значи да је примењиво за оно што намеравам да радим.
Други закључак до ког сам дошао, а после сушења смоле, је да је довољан један слој платна за планиране радове.


Offline dejan_ts

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 945
Re: Пројекат М 1723
« Reply #37 on: May 29, 2019, 09:41:43 AM »
Presko da ti ne tupim mnogo i pridikujem ali zasto ne bi radio sa dva tkanja jedno grublje recino 163g ili 200g i fino tkanje tipa 55g ili 80g kao zavrsni sloj ,kad sve to izmazes i mislis da si zavrsio sa smoliranjem uzmes lepo obicnu kezu iz prodavnice ili kesu za smece i sve te elemente koje si presvukao umotas u tu kesu ,

Kad kesu nalepis na svezu smolu ili vec zapocetu da zelira onda naoravi idealan gladak povrsinski sloj ,ubijes linije tkanja i sve se stopi jedno uz drugo a pritom sav vazduh izbacis sa livenih povrsina

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
Re: Пројекат М 1723
« Reply #38 on: May 29, 2019, 10:55:19 PM »

@ dejan_ts

Чињеница је да је лакше радити са тањом тканином. Међутим, имам неку количину тканине од 400gr/m2 са којом не знам шта ћу. Није за моделе какве ја правим. Са друге стране, ако бих користио тканину од 163gr/m2 морао бих да радим са бар три слоја. Ту количину тренутно немам, а не дају ми се паре.
Значи са овом тканином радим из чисто практичних разлога.

Ово са кесом није лоше, поготово за летеће моделе где је маса врло битна.
Код овог што тренутно радим гитовање не могу никако да избегнем, тако да ћу се ипак држати класичног начина.

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
Re: Пројекат М 1723
« Reply #39 on: May 30, 2019, 10:30:16 PM »

Радове сам наставио пресвлачењем полутки модела трупа композитном кором, епокси смола и стаклено платно од 400 gr/m2.







Предходно сам све канале попунио епокси смолом помешану са аеросилом.















Прво једну половину, а потом исто и другу половину.










Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
Re: Пројекат М 1723
« Reply #40 on: June 01, 2019, 11:03:24 PM »

Пошто се смола осушила, обрезао сам вишак материјала и обе полутке лагано пребрусио. Не превише, већ само да уклоним неке грубље неравнине и припремим модел за даљи рад.


























Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
Re: Пројекат М 1723
« Reply #41 on: June 03, 2019, 09:44:25 PM »

Да бих могао да започнем са урезивањем граница панела, морао сам да припремим алат за то.
За почетак сам од уметка за „OLFA“ скалпер, тоцилом, направио неки нож за гравирање, јер сам сличне ствари виђао по форумима.





Затим сам поново обележио границе панела ...



... и почео са урезивањем.











Након урезивања једног дела канала, урадио сам пробу тако што сам урезане канале препрскао течним гитом из спреја и додатно их поправио.









Све у свему биће овде доста посла.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
Re: Пројекат М 1723
« Reply #42 on: June 04, 2019, 11:00:14 PM »

Извршио сам припрему за гитовање и почео с истим, а водећи рачуна да не покријем урезане канале. За гитовање сам користио дво компонентни полиестрско гит.













Учинило ми се да ће ми овако бити лакше.

Кад се гит осушио, пребрусио сам изгитоване површи.







Потом сам наставио са урезивањем ивица панела.











Па поново гитовање.



И овако изгледа у недоглед.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
Re: Пројекат М 1723
« Reply #43 on: June 06, 2019, 09:51:10 PM »

Поново брушење.







Па гитовање.









Гитовање уз ивицу, где је стиродур непокривен епокси смолом, сам радио са акрилним гитом.


Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 942
Re: Пројекат М 1723
« Reply #44 on: June 07, 2019, 10:57:31 PM »

Још мало гравирања и гитовања.