RC MODELI AVIONA - SUS > SCALE MODELI

Пројекат М 1723

(1/112) > >>

presko:


presko:

Време је да се прави нешто ново.
Још од студентских дана ме је привлачио један авион који је оставио траг у југословенском ваздухопловству. За мене врло атрактиван својим изгледом.
Значи овог пута ће то бити летећа макета, ништа куповно, биће уникатно и наше домаће.
Да не дужим даље, ради се о ловачком авиону ИКАРУС ИК 2.
Осим своје атрактивности (бар за мене), врло је погодан за модел. Био је високо крилац, са аеро профилом крила сличном аеро профилу „CLARK Y“ (ако можда и није био баш он). Поред овог је имао и неувлачећи стајни трап.
Велики проблем је био што од овог авиона није сачувано ништа од техничке документације већ само одређен број фотографија, и то не велики.
Неколико домаћих аутора је помоћу тих фотографија реконструисало три пројекције као и пресеке авиона. Мислио сам да нешто од овога искористим за своју градњу. Анализом доступног материјала установио сам да, бар за мене, има непрецизности и нетачности па сам одлучио да сам одрадим цртеже за свој модел.
Пратећи своју идеју полако сам се бацио на посао и у слободном времену помало „кљуцао“ документацију за овај модел. Ово је потрајало више од две деценије. Посао сам радио на рачунару са више програма за цртање и виртуелно моделирање. Радио сам стваран авион у реалној величини, да би на крају, по избору размере, све прерадио на модел.

Резултат тог рада је следећи:





















О овом авиону, како о изгледу и техничким карактеристикама тако и историјату, уколико већ нисте, можете се информисати у тексту колеге Ненада Миклушева објављеном у часопису МАКЕТАР ПЛУС.

http://www.maketarplus.com/dokumenta/2013-03.pdf

Колега Миклушев се дуго бави овом тематиком. Предходни чланак је само један у великом низу његових радова на ову тему. Тако су и моји почетни радови, у великој мери, управо били ослоњени на његов рад.

misha:
UUU Presko, prelepo. Jedva cekam da krene gradnja.

Koju velicinu planiras i kakav setup?

drjack:
Odlicna ideja za novi model, cekamo nastavak price.

presko:

Следећи корак у изради модела је био да дефинишем његову величину, односно размеру у којој ћу га радити.
Са гледишта атрактивности пожељно је да овакви модели буду што већи. Међутим, има и разлога који ограничавају његову величину: цена, транспорт, чување итд.

Већ сам имао мотор SAITO 100, који има око 2KS, и било јe логично да њега искористим. Овај мотор, кад су у питању овакве летеће макете, може да повуче, без проблема, модел од око 5 - 5.5kg. Искуство казује да за ову врсту модела специфично оптерећење крила треба да буде максимално до 10kg/m2. Значи да би површина крила модела требала да буде око 0.5 до 0.55 m2.
Површина крила авиона је била 18 m2. Размера је квадратни корен односа површине крила авиона и крила модела, а то је, у овом случају,  између 5.72 и 6. Логично је да  сам одлучио да радим модел у размери 1:6.
Размах крила авиона је био 11.4m, што значи да би размах крила модела био 1.93m. Дужина авиона је била 7.88m, што значи да би дужина модела била 1.31m.

За почетак сам, уз мотор, набавио одговарајићи носач мотора и резервоар за гориво. Осталу опрему ћу набављати постепено, како радови буду одмицали.









Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version