Author Topic: Calmato Trainer 40  (Read 4218 times)

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Calmato Trainer 40
« on: March 18, 2019, 09:28:54 AM »
Pozdrav svima,

Prvo da se predstavim, zovem se Nemanja, imam 29 godina i iz Beograda sam.
Moze se reci da sam nov, iako sam registrovan na forumu 10ak godina. Otprilike u to vreme je ćale doneo iz Nemacke RC avion, Kyosho Calmato trainer 40.
Trebalo je da prodje vise od 10 godina da bi se mi uhvatili u koštac sa tom 'aždajom'  (:sok:).

Za vikend smo povezali sajle sa servoima i prvi put ih probali sa stanicom (Graupner x-408, koja je došla uz avion). Motor nismo uspeli da upalimo. Jednom je bio upaljen pre jedno 6-7 godina. Ali popustiće on...

Nema mnogo prepreka da poletimo prvi put, ali znam da bi to trajalo možda 5 sekundi, tako da sam naručio sa aliexpress-a simulator kako bi vežbali prvo u njemu. Vozio sam ranije ali samo na tastaturi, što i ne znači mnogo.

Pretpostavljam da je neko od vas imao iskustva sa pomenutim avionom, pa bi svaki savet ili sugestija dobro došli. Planiram i da dodjem jedan dan kada se okupite na 13. Maju.

Pozdrav,

Offline dejan_ts

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 924
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #1 on: March 18, 2019, 06:33:08 PM »
Zdravo Nsemanja ,jeste da je malo taj avion za malo iskusnije rc pilote ali uz malu pomoc kolega sa 13tice bice ti olako letenje ,sto se tice simulatora jeste da utice na vid letenja ali da znas reala je reala i ni priblizno simulaturu nije .sim je dobar za upoznavanje komandi od tebe i kantebi ,valjano je to lepo savladati jer dosta ljudi brkaju ta dva pojma od i ka ,

Lepo je to sto ste se setili da pokrenete taj model ,inace u dobrog rc pilota lepo leti aj avion ,

Sta je problem sa motorm ,pre upotrebe a rekoste da niste ga palili 6 7 god ,moj je savet da u njega na svecicu ubacite cistog etanola ,malo ga promuljate - promuckate ,da se nalo odmasti i pritom podmazi tj razmazu zapeknuti delovi motora ,ne rekoste koji je motor u pitanju ,proverite svecku da li je uredna i d li se lepo zari i ako to spostujete start mora biti zagarantovan

Kratat opis modela ,brz je nije za sporo letenje ,cigrica je i malo je ne poslusan u zaokretima ,kad se lepo utrimuje lepo i slusa ali do nekih 20° drmanja levo desni ,gore dole ,posle dolazi do nekog malo nekontrolisanog leta ali se da povaditi

Okaci sliku modela barem da mu se divimo doo je svez ,ono sto si napomenuo 5s jesi u pravu i zato pazljivo oko baratanja sa tim

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1497
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #2 on: March 18, 2019, 11:46:44 PM »
Kyosho Calmato trainer 40....
DIvan avion, i u svom nazivu ima i TRAINER, sto i jeste.... ali to je avion model od pre pojave "stirokuraca". (tako smo ih ovde nazvali pre 5 godina, otprilike, kojima nista ne fali za obuku, a danas bogami i za ozbiljnije letenje) "Stirokurac" nova tehnologija, danas vec mnogo bolja i ozbiljnija, nego kad se pojavila, sto je logicno, ali u principu na elektro pogon, u raznim varijantama, raznih modela i velicina danas, ojacani karbonom itd.. trpe i zahtevnije modele..
Elem, ovaj Kyosho se pojavio kad i ALFA i ARROW od H9, malo kasnije, kao odlican TRAINER za obuku letenja, kad nije bilo "stirokuraca"

Vecina RC Modelara, starijih danas, u to vreme vrlo aktivmih, pricamo u periodu od pre 15-20 godina je ucila letenje i prvi avioni su bili ovog tipa TRAINERI... sa glow motorom, raspona 120-160 cm... i udri pa kako bude... ne treba zaboraviti da u to vreme takoreci nije bilo ni simulatora, ni PHONEX-a...
U to vreme, kad se neko ukljucuje u ovaj hobby, nabavi takav neki avion, raspita se medju modelarima, a bilo ih je malo, jako malo u to vreme, i obuka i prvi let je obavezno bio uz pomoc istog... i narednih ne znam ni ja koliko letenja, do osamostaljenja i prvih lupanja, pa onda pomoc kod krpljenja istih, sto nije bas za pocetnika... i prici nikad kraja, ali se po meni mnogo uspesnije ucilo letenje i nekako kvalitetnije, u to vreme nije bilo elektronike koja pomaze kod letenje, AS3X ili raznorazni ziroskopi i ostale pomagalice.... i kad naucis tako nesto da letis, ti si onda zaista RC letac...
Ali je i zahtevniji, NiMh baterija, losija od danasnjih Li-Po, Glow motor koji trazi svoju paznju i uvek neko malo stelovanje, inace odlicna stvar, nepoderiv.... stari tip servoa analogni, prosti i jednostavni ali dobri prijemnici, pa i predajnici su daleko od danasnjih, pa nabavka nitro-goriva, u to vreme kao tecno zlato... svasta nesto, mnogo truda ali kad ga upalis, poletis, letis i sletis u komadu, sto nije nikakva nauka, vec samo vezba i iskustvo.... tebi srce OGROMNO, zadovoljan si do neba....
Odlican avion bas za tu namenu, bez mana, danas unikatan, stara skola, samo nadji nekog da ti pomogne i poleti i leti malo zajedno sa tobom, kao instruktor, da se veze na tvoju stanicu i peglaj i uzivaj... Kad to svaladas i vladas istim, kasnije nemas problem da letis bilo sta, samo malo volje i hrabrosti sa stecenim iskustvom....

USB Simmulator, ako mozes doci do PHOENIX-a, koji je po meni najkvalitetniji od svih po svemu i svacemu, mnogo znaci u svakom smislu, prvo i osnovno na navikavanje na svoju stanicu i na samo letenje na toj istoj, svakako letenje od i ka sebi, sto je u principu prosto, samo kad stvoris naviku, ai i za poletanje, sletanje i sve ostale djakonije u samom letenju, kad si u vazduhu i daleko od zemlje, i kad vladas ti avionom, a ne on tobom, sve je prosto, samo vezba...

A bilo bi lepo da jedno 7-10 dana vezbas simulator i to na svojoj stanici i da nadjes isti taj kyosho na simulatoru ili neki sto slicniji sa istim ili slicnim rasponom krila, pa udri dok ne dosadi, i onda jos 5 dana preko toga....  Simulator simulira 90% letenja na aerodromu, ali je problem sto smo svi mi opusteni na istom, kad je greska ESC i udri ponovo, kod pravog letenja, kao sto i sam znas nema ESC, nego kad je greska, onda je PLJUS sa manjim ili vecim ili totalnim posledicama....
Najveci problem je u tremi i andrenalinu, kod pravog letenja, da li cu ga razbiti posle 5 sec ili posle 15 minuta, ali uvek isto pitanje, i taj strah prevlada.... I kad naucis da letis, do jaja, kad god stavis neki avion na pistu, mali veliki, jeftin, skup uvek je dilema i mogucnost da sleti u jednom komadu ili vise, normalno iskustvo letenja drasticno smanjuje rizik, ali mogucnost uvek postoji...

Tako da samo napred i uzivaj u celoj zabavi i igri, bez opterecenja, nekako najboilje

 (<--) ()-()




RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #3 on: March 19, 2019, 09:08:50 AM »
Hvala ljudi! Upravo mi je ovo i bila ideja, da čujem od mnogo  iskusnih mišljenja o avionu i generalno koji su koraci glavni na početku RC karijere :)
Svakako ću neko vreme da vozim simulator, dok mi ne izađe na uši, samo dok mi stigne od braće kineza. Najviše mi je da steknem osećaj za komande, da ovladam njime, bar u simulatoru.
Moj Calmato je isti kao ovaj sa slike, identičan, samo što ja nemam spinner, to hoću da nabavim. I nije još krilo stavljeno jer nam nedostaje da napravimo sajlu za točak i da sredimo motor. Svećica se usija, tako da sumnja pada i na grejač, jer je dosta star i baterija je oslabila u njemu. Tako da i to treba da nabavim. Motor ćemo očistiti, i onda ne bi trebalo da bude problema oko startovanja. Najgore je saznanje da je u suštini jedna greška dovoljna, a doćiće do nje kad tad nažalost, sve je to deo učenja:D
Prvi put kad smo ga upalili bili smo oduševljeni koliko se vrti, prava zujalica.
Prvom prilikom ću da ga slikam pa da okačim, iako nije sastavljen.
Inace imam mali dron DJI Tello, i sa njim sam bolji iz vožnje u vožnju(ludilo za zezanje komšijskih mačaka xD). I baš sa njim mogu da vežbam vožnju ka sebi, dobro dođe.

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #4 on: April 04, 2019, 11:27:17 AM »
Pozdrav,
Imam jedno pitanje, s obzirom da imamo problem sa startovanjem motora. Da li gorivo koje stoji par nedelja u rezervoaru u avionu, moze da izgubi svoja svojstva i da bude jedan od uzroka nemogucnosti startovanja?
Juce mi je stigao starter, pa ce to pomoci kod 'verglanja'.

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #5 on: April 04, 2019, 06:44:30 PM »
Zver je upaljena! :D Radi super, nastelovali smo ga i sad ceka priliku da malo rasiri svoja krila.

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 129
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #6 on: April 04, 2019, 08:34:40 PM »
Bravo, i samo naprjed...

Offline Decky

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 200
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #7 on: April 05, 2019, 11:00:13 AM »
Calmato bato, što kaže Đura iz Kraljeva!  :)aplauz :)aplauz :)aplauz

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #8 on: April 09, 2019, 08:26:46 AM »
Ovako, u nedelju je Calmato imao probnu vožnju, po ravnom doduše ali i to je nešto :D  Utrimovan ler gas, i malo probali komande, testirali domet, ali mu nisam još pronašao limit.
Imam pitanje vezano za održavanje motora, da li postoji neka procedura koja bi trebalo da bude ispunjena? Pre i posle rada.. Video sam da postoje neka after run ulja. Kako se koriste i da li postoji još nešto?

Offline raddde

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 119
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #9 on: April 09, 2019, 02:34:06 PM »
izmislili trgovci... :)
tko lijeti,
vredi

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #10 on: April 09, 2019, 03:56:45 PM »
Pa to :D  Ma kad je on upalio posle 7 godina stajanja, to je neunistivo..

Offline shimano

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 147
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #11 on: April 09, 2019, 05:07:31 PM »
Ja koristim ulje za šivaće mašine i nisam imao problema.

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1497
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #12 on: April 10, 2019, 12:15:50 AM »
Nitro gorivo - glow gorivo, pored nesto malo ulja ili ricinusa (zavisno dal je pravljeno ili kupovno) se sastoji od metil alkohola i opet zavisi od korisnika 5-30% nitra...
sa druge strane ti glow-nitro motori su malo drugacije konstrukcije i kako fabrike kazu da bi trajalo trebalo bi ako se ne leti neki duzi period 7+ dana staviti par kapi, kroz mesto grejaca svecice i okrenuti ga nekoliko puta da se razmaze unutre, i napravi film po svim delovima i spreci koroziju...
Kad se pali, nakon stajanja, kros istu rupicu se sipa samo goriva isto nekoliko kapi, malo, pa se opet zavrti nekoliko puta i ako moze prospe.. i normalno pali, koristi i tako u krug.... Tako kazu proizvodjaci, nije sgoreg poslusati ih, ali retko se to radi ... kao i masa drugih prevetnivnih stvari
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline dejan_ts

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 924
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #13 on: April 10, 2019, 03:56:33 PM »
Sto se tice odrzavanja motora uglavnom se preporucuje nakon kraja sezone da se malo konzervir ,u toku sezone ga netreba tretirati sa tim uljima jer ces stalno posle d ga muckas i peres pred startovanje ,danguba je a i trosenje vremena
Bitno je da kad se zavrsi sa letenjem motor umota u neku krpicu do narednog startovanja

Offline schumi_SRB

  • Newbie
  • *
  • Posts: 15
Re: Calmato Trainer 40
« Reply #14 on: April 28, 2019, 12:28:20 AM »
Imam pitanje vezano za frekvencije, posto se u to slabo razumem. Negde na forumu sam procitao da nije svejedno sa kojom frekvencijom dolazis na 'livadu', gde lete i drugi naravno. Moja stanica je na 35Mhz, i kakva je procedura kada bih hteo da dodjem da letim sa vama ostalima a vi ste na 2,4 Ghz npr? Kakva su vasa pravila i da li postoje? 
Ne znam bas nista o tome, pa bih voleo da udjem u materiju sto se kaze, jer planiram da ostanem u RC svetu  oo))