RC MODELI AVIONA - SUS > AKROBATSKI MODELI

"Пилотажная кордовая модель самолета №18"

(1/6) > >>

Nenad Miklusev:
Пилотажная кордовая модель самолета №18

a.k.a.

Komplet za izradu kružno komandovanog akrobatskog modela, br.18.

Godina produkcije, 1967. ,zemlja porekla , SSSR.
Reklama iz časopisa Modelist Konstruktor 1967.



Pakovanje, kutija od 90x25x7cm , (foto sa ruskog aukcijskog sajta)



Pogled u kutiju,



Model u radu , (opet ruski sajt kao izvor) , suva lipovina, smreka i brezov furnir 1mm.
Verzija pakovanja iz 1976. kakvu sam i ja imao čast sastavljati.



I ilustracija izgleda modela i pakovanja...



Čemu ovakav uvod ?

Pa , ove godine je tačno 40 ljeta od kako sam ovaj model sastavio , kao moj prvi motorni model napravljen u Aero Klubu Žarko Zrenjanin u Zrenjaninu.

Prethodno sam , 77/78  imao ( i manje više neuspešno) leteo dva COX modela, ME-109 Super Stunter ,



I F15 Eagle.



Tako su mi u klubu  uvalili ovaj Ruski  kit, koji se godinama vukao po magacinu, da ga ja sastavim, valjda su se nadali da ću odustati od modelarstva,  kad se suočim sa rezbarenjem rebara od avio šopera i isecanjem otvora za olakšanje istih.

Kanda su se prevarili, evo mene još uvek , modelarim.

No, da  skratim priču , model je posle par meseci  gradnje završen, opremljen Webrom od 3.5 kubika ( koja je bila prejaka za ovakav model), i do pre par meseci, imao sam ga samo u uspomenama dok mi nije stigla ova slika,



Na njoj nisam ja, ali jeste taj model. Slika je snimljena , mislim 1979. na Čeneju , verovatno Slet selenita ili mini Kup, presvučen je sa dva sloja crvenog Japan papira, trup i rep žuti, kao i terminezoni. Sve lakirano dvokomponentnim parket lakom. Ni sa tim modelom se nisam naleteo, na njemu sam naučio kako ne treba leteti.

Model na slici drži gospodin koji je posle ovog takmičenja otišao u Vazduhoplovnu Vojnu gimnaziju,  ostvario uspešnu karijeru vojnog pilota, od skora u penziji, a u slobodnom vremenu se bavi  rasturanjem konkurencije u F5J elektro jedrilicama  (uz časne izuzetke momaka iz Subotice :-)  )

A ovako izgleda re-inkarnacija   datog modela No18 , napravljena za dva vikenda, i probana trećeg, danas, po vetru od 6m u sec , jer nisam imao strpljenja da čekam bolje vreme.
Lokacija, takođe Čenej, 40 godina kasnije.
Držača modela, zanemarite...



Detaljnija priča o gradnji i letenju, sledi odmah u nastavku...

Nenad Miklusev:
Pa da pređemo na stvar, pre tri nedelje sam uhvatio vremena i po crtežima koje sam dobio od drugara iz Rusije ( koji mi je skenirao crtež i delove kita No18) , spremio balza rebra, trup umesto lipove daščice od 15mm uradio od lipovog špera  4mm i smrekovih letvica, za dva dana složena drvenarija, po slikama, redom,
























Nenad Miklusev:
Sledeći vikend je usledilo presvlačenje i ugradnja opreme,



I došlo je vreme da se No18 proba.

Kompletan model, 800 grama sa akumulatorom,  sajle 15.92m ,

Na njemu je brushless DYS /Turnigy) 2836/8 1120 KV, elisa 10x5 ,  3s Lipo od 2200-2400 mAh , kontroler od 32 Amp , gas kontrolišem daljinskim  TGY9Y sa frSky modulom i mikro prijemnikom.



























I kao uspomena, sačuvan spiner sa WEBRE  koja je bila na prvom NO18 modelu , pasuje taman na elektro motor.





Nenad Miklusev:
A sada, TON FILM!

Prvi let, snimak sa Hat Cam pozicije ,  vetar se baš potrudio da mi oteža letenje, niz vetar, da otkine model iz ruku, u vetar, dva koraka nazad i trzaj rukom, da zategnem sajle.



Drugi let, snimljen sa modela, nosač kamere malo vibrira, kako i neće kad 6m udara u stranu,



treći let ste videli na topiku Modelarska Sezona u Novom Sadu 2018. , ponavljam ga jer je napravljen na samoj KKL pisti, verujem da tu niko kružnjaka nije proterao dobrih 30 godina.



I četvrti,  za danas poslednji, jer je završio lomom elise, udar vetra na sletanju je samo flipnuo model preko krila i bacio ga na beton. Modelu srećom ništa, elisa, sad je jednokraka.





Kad se vetar smiri i izbalansiram još koju elisu, biće još letenja. Ako smo ovih 6m/s preživeli, ostalo će biti lakše.

bjanko:
Bravo majstore ,a imam jedno pitanje jer me interesuje kako se ponasaju ovakvi modeli u vazduhu bez ove kontrole sa sajlama.Ima bas lepih planova za ove modele pa me to interesuje

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version