Author Topic: KWIK FLY E  (Read 9560 times)

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
KWIK FLY E
« on: September 30, 2018, 02:11:01 AM »
Bole i ja smo napravili još jednog Kwika. U pitanju je Graupnerov kit iz osamdesetih godina (tačnije, iz 1985.). To je "Kwik Fly E" - sa hrbatom i drugačijom kabinom. U našem slučaju je biciklaš, što ima svoje prednosti i nedostatke, ali nam je bilo lepo da ovaj model uradimo u varijanti "taildragger".










Sve na avionu je podešeno kao što je bilo 80-ih godina:

Pogonska grupa: OS Max 60 FSR,
Propeler: 12x6 ili 11x8 SUPER Nylon
Servo motori: JR NES507 (4.8V)
Radio uređaj JR PCM 10SXII

Na linku ispod može se pogledati i preuzeti plan:

https://drive.google.com/file/d/1AK35BPRoUjmPCDWKuvV0GRcKjBNpNdIu/view?usp=sharing
 
« Last Edit: September 30, 2018, 03:06:31 AM by Stanko BG »

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 785
Re: KWIK FLY E
« Reply #1 on: September 30, 2018, 11:20:28 AM »
Samo ih stancate svaka cast  :)aplauz

Offline Milos 94

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 453
Re: KWIK FLY E
« Reply #2 on: September 30, 2018, 05:48:28 PM »
Vas dvojica ste neumorni! Alal Vera !

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY E
« Reply #3 on: September 30, 2018, 10:21:55 PM »
Hvala drugari.

Ide zima pa će biti još letelica, ako nas neka sila ne spreči u proizvodnji  oo))

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: KWIK FLY E
« Reply #4 on: October 02, 2018, 02:56:29 PM »
Ova E verzija ima dosta prednosti nad starijim bratom. Nastao je u eri kada su se pojavljivali sve bolji i bolji 4T motori raznih veličina. Od tada su se akrobatski modeli po mogućnosti opremali sa takvima, a takmičarski obavezno zbog svojim osobina koje prijaju ovakvim modelima. Manja krajnja brzina i izjednačenija brzina leta tokom akrobacija i sa još mnogo toga povoljnog naspram 2T.
Za ovaj model baš paše ovaj 4T motor sa kojim bi vredelo isprobati razliku naspram 2T na nekom narednom modelu. Na plan E verzije je ucrtan 4T motor iste veličine, težine i snage, samo starija verzija OS MAX motora.
 ;namig

Online coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 940
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: KWIK FLY E
« Reply #5 on: October 02, 2018, 03:05:03 PM »
A TE je leteo obe verzije pa moze da posvedoci
« Last Edit: October 02, 2018, 08:10:09 PM by coka »

Offline SABURO

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2172
    • RCFly.in.rs | Vesti iz srpskog i regionalnog RC modelarstva
Re: KWIK FLY E
« Reply #6 on: October 02, 2018, 03:48:23 PM »
Sjajno odradjeno! Svaka vam cast  (res) (pijemo)
Nikola | rcfly.in.rs


Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY E
« Reply #7 on: October 03, 2018, 01:16:11 AM »
Mnogo mi je drago što se interesujete i za ovaj projekat sa istim žarom sa kakvim ste pratili izradu onog starijeg Kwika.

Što se izbora motora tiče, mnogo je Boletu i meni draže da stavimo motor iz 1974. godine, nego ovaj novije generacije - jednostavno smo takvi ljudi. Osim toga, OS max .60 FSR ima oko 1.25HP sa originalnim OS max 744 auspuhom, dok FS 56a ima samo 0.99HP - bio bi nam mali za ovu aplikaciju. Ali, hvala za ponudu... S druge strane masa .60 FSR motora je 560gr sa auspuhom, dok je masa FS 56a motora 461gr, a nama je model već sada na krajnjem limitu sa težištem, te baterija mora da ide tik do rezervoara.

Dobar četvorotaktni motor za ovaj avion bio bi neki veličine .90, recimo OS Max FS 90 iz ere iz koje je model (mada bih ja mnogo voleo da stavim OS .91 FS Surpass :) kada bih se odlučio za četvorotaktni motor). Današnji OS Max FS 72II bio bi dobra zamena, ali bismo morali malo olova da dodamo u nos - jednostavno su stare konstrukcije aviona bile, rasporedom masa, prilagođene tadašnjim konstruktivnim rešenjima motora... Današnji motori su lakši, a imaju veću snagu.

Inače, ovaj Kwik ima težište 2mm bliže napadnoj ivici u odnosu na Kwik MK III, a ugradni ugao krila i dalje je 0,5 stepeni - pod pozitivnim uglom. To će mu reći da je Graupner odlučio da napravi malko nosatiji i stabilniji model. Recimo da smo sa FSR-om na samoj granici, na nekih 100 do 101mm od napadne ivice - ne može se toliko precizno izmeriti.

Evo jednog lepog teksta o legendi aviomodelarstva koja je proslavila kompaniju OS Max (motor .60 FSR) za one koji nisu upućeni šta je bila i šta i danas jeste FSR serija motora.

http://sceptreflight.net/Model%20Engine%20Tests/OS%20Max%2060%20FSR%20(2).html

« Last Edit: October 03, 2018, 02:40:28 AM by Stanko BG »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: KWIK FLY E
« Reply #8 on: October 03, 2018, 12:57:33 PM »
Kolika je težina kompletnog modela na suvo?

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY E
« Reply #9 on: October 07, 2018, 02:18:51 AM »
Imao sam mnogo obaveza i sad sam najzad našao vremena da zapišem podatke o masi modela...

Kwik Fly E ima ukupnu masu od 3274gr sa praznim rezervoarom koji ima zapreminu 448ml.

Bez motora, nosača motora, propelera, spinera, servoa, baterije, kablova, prekidača i rezervoara, presvučen avion sa ugrađenim komandama i stajnim trapom ima masu od 2176gr.

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: KWIK FLY E
« Reply #10 on: October 07, 2018, 07:59:08 PM »
Hvala!  (thumb)

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY E
« Reply #11 on: October 17, 2018, 06:55:12 AM »
Nema na čemu  :big smile