www.rcfly4um.org

Author Topic: KWIK FLY MK III  (Read 11963 times)

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 742
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #120 on: April 15, 2018, 11:27:08 PM »
Не знам шта није у реду?

Ја слике видим нормално.
« Last Edit: April 15, 2018, 11:28:48 PM by presko »

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 544
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #121 on: April 16, 2018, 06:00:55 AM »
Ja isto sve slike vidim

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 117
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #122 on: April 16, 2018, 10:22:03 PM »
Drago mi je da vidite slike. Ja ne vidim ništa, izuzev poslednja dva članka...

Juče me je kontaktirao moderator foruma - Nikola (Saburo). On je svestan nevolje i zna o čemu se radi, jer verovatno nisam ja jedini korisnik POSTIMAGE sajta.

Nadam se da će sve biti u redu. Pokušaću da nastavim sa slanjem slika pa ćemo videti da li funkcioniše.

Srdačan pozdrav.

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 117
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #123 on: April 17, 2018, 10:16:53 PM »
Zahvaljujući lavovskom zalaganju Nikole (SABURA, koji verovatno voli Sabura Sakaia, poznatog asa iz autobiografske knjige SAMURAJ, koju mnogo volim!!!), moj je članak ponovo oživeo. Naime, njega nije mrzelo da na svakoj mojoj i, verovatno, svačijoj slici ekstenziju *.org prepravi u *.cc, jer je POSTIMAGE posrnuo finansijski i preselio se na drugi domen.

Svaka čast Nikola, tvoj je podvig zlata vredan. Sada imam motivaciju da nastavim pisanje. Zaista se teško nalazi toliko požrtvovanje i ljubav prema ovom našem hobiju. Hvala još jednom.

Elem, pre neki dan smo Bole i ja počeli sa realizacijom finalnih radova. U krilo smo montirali stajni trap. Dugo smo čekali da nam stignu metalni Du Bro limčići, prema kojima je i klocna za trap bila isprojektovana, tako da tačno odgovaraju njenoj širini. Istina je da smo mogli i sami da ovo napravimo, ali nam je draže kada znamo da su trapovi fiksirani Du Bro limčićima. Evo kako to izgleda. Žice za trap sam već bioizradio od opružnog čelika za automobilske ventile i ishromirao, o čemu sam pisao ranije...


Tokom iste večeri smo završili monokotiranje repnih površina i ostaje nam samo još sivi ram pa da sve bude presvučeno. Postepeno se pomalja onaj poznati Kwik sa Graupnerove slike i nama se kosa ježi od miline i radosti. Svaki čas ga gledamo i zagledamo, sklapamo i raskalpamo kao nekakve pubertetlije.


Potom smo u nastavku večeri stavili sve delove aviona na svoje mesto i preliminarno izmerili gde mu se težište nalazi. ispostavilo se da je avion malko nosat i da nam beži izvan težišta nekih centimetar. Možda bude potrebe da 10 - 15gr olova ugradimo u rep. Ali, još uvek nismo sasvim sigurni. Zbog toga smo se odlučili da bateriju postavimo u krajnji zadnji položaj - od tri položaja koje smo predvideli u ranijoj fazi gradnje. Evo, da bih podsetio sve zainteresovane, to je položaj br. 3 na slici ispod.


Da bismo na ukazano mesto postavili bateriju, bilo je neophodno da izradimo poklopčić koji će je držati na mestu. Poklopčić će biti pričvršćen vijcima za servo klupicu, a jezičkom će se podvlačiti ispod ojačanja na rebru br.4. Evo kako to sve izgleda.


Za prijemik i predajnik smo kupili Nimh baterije proizvođača ONYX, standardnih 4.8V, što je sasvim dovoljno za ovakav avion. Odlučili smo se za OLD SCHOOL pristup, bez HV servo motora i bez LiFePO baterija - zaista nema potrebe za time.
« Last Edit: April 17, 2018, 11:09:07 PM by Stanko BG »

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 117
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #124 on: Yesterday at 01:57:40 AM »
Večeras, trideset i sedmog radnog dana, završili smo peglanje repova i oni sada izgledaju prelepo u svojoj jednostavnosti i oštrim linijama. Trudili smo se da šaru u milimetar uradimo prema nacrtu koji je dao Graupner. Premerio sam originalni nacrt, našao pravu razmeru i sve tri puta merismo, tako da je avion kompletna replika originalne šeme.


Uskoro će čitav avion biti sasvim presvučen i sledi konačna faza izrade modela, a to je montaža opreme. Mi smo do sada svu opremu stavljali nekoliko puta, prilagođavali smo sve detalje konstrukcije pravovremeno, tako da neće biti mnogo teško privesti izradu aviona kraju...

Postavili smo hornove na repna kormila i time je otpočela akcija ponovnog postavljanja kompletne opreme na svoja mesta kako bismo konačno premerili gde se nalazi težište i odlulčili da li je potrebno stavljati olovo u rep. Ovo svesno radimo sada kako bismo olovo ugradili u trup pre presvlačenja donjake u crvenu boju.

Prvo smo postavili hornove jer se i ta masa mora uzeti u obzir...


Potom smo ušrafili servo motore, postavili bateriju na krajnju zadnju poziciju u trupu (pozicija br. 3 sa slike), privili privremeno motor, propeler, spiner, ubacili rezervoar, provukli komande kroz bužire... Postavili kompletan trap i ocrtali 102mm od napadne ivice koliko je potrebno da je težište udaljeno.

Postavili smo avion u težište i on je malko bio nosat. Pomerili smo alat malko unapred - nekih pet milimetara i... bingo. Težište je časkom otkriveno. Avion je nosat nekih 5mm u odnosu na predviđeno mesto. Ovo je sasvim prihvatljivo, bez ijednog grama olova. Samo smo pomeranjem baterije i vođenjem računa uspeli da uklavirimo težište dodatnih pet milimetara unazad. Ja volim da mi je avion malko nosat i da ga uvek pridržavam na palici. Ali, pošto je ovaj avion aerobatski i traži vrlo fina podešavanja, možda ova greška bude smetala - pravi F3A avion trebalo bi da je neutralan i u leđnom i u progresivnom letu... Poglavito zbog toga što je rezervoar u nosu i menja težište kada se napuni. Opet, korekcija težišta zahtevala bi tegić od 5 do 10gr u repu, što nije veliki problem. Imamo metalne pušrode koje bismo mogli da stavimo umesto plastičnih sa kojima smo merili težište i ta bi se korekcija dobila.

Nakon preliminarnog merenja, odlučili smo da nastavimo izradu modela i dovedemo je do kraja sa ovakvim podešenjima. Avion je odgovorio na našu pažnju pri izradi gotovo savršenim položajem težišta i veoma smo zadovoljni. Još smo zadovoljniji što je pomeranje baterije korigovalo težište.

Ujedno, sledi i konačno merenje mase aviona. Mislim da sam se malo preračunao prilikom procenjivanja mase monokota i da je on podosta povećao ukupnu masu letelice. Imam osećaj da će avion biti ukupne mase oko 3000gr, možda koji gram više. Uskoro ćemo sve završiti i izvršiti detaljna merenja, podešavanja i proveravanja.

Videćemo nakon probnog leta da li je previše nosat (u šta sumnjam). Istini za volju, bolje i da je nosat nego repat, jer je za ovakav koncept aviona repatost pogubna.

I, još nešto. Kada smo postavljali opremu na nepresvučen avion, težište je bilo pomereno oko 25mm ispred predviđene pozicije. Samo presvlačenjem repova i umetanjem baterije u zadnju poziciju ukupno smo se pomerili 20mm. Ovo pokazuje da masa monokota na modelu nije zanemarljiv faktor!
« Last Edit: Yesterday at 02:19:57 AM by Stanko BG »