Author Topic: KWIK FLY MK III  (Read 63156 times)

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #90 on: March 05, 2018, 03:23:18 AM »
Danas popodne je bio dvadeset i drugi dan gradnje Kwik-a. Za sada nam nije loše prolazno vreme...  (fiu)

Pre svega, hteo bih da pokažem kako izgleda centroplan krila nakon skidanja izolir trake. Na slici ispod vidi se kako je višak epoxy smole cureo između preklopa. To se vrlo lako da ošmirglati i ujednačiti jer su u pitanju vrhovi visine oko 0.2mm. Divno je što je sva ta smola zapravo višak koji je istisnut, a tkanina je pripijena uz plank krila. Drugim rečima, kada se bude šmirglalo, nimalo nećemo ozlediti tkaninu, a to je i bio cilj. Ujedno, utrošeno je manje smole pa su i mehaničke karakteristike ovakvog odlivka mnogo bolje. Ovo moje motanje izolir trakom je neka vrsta priručnog vacuum metoda  lol

NAPOMENA: Ako se nekome svidi metoda, a ona je fantastična, recimo, za krpljenje livenih trupova, nikako ne sme koristiti selotejp ili, ne daj bože, papirnu traku, jer sve to ostaje trajno zalepljeno za epoxy smolu  (nene). Iz iskustva ovo govorim - sve sam probao.


Danas smo čitav dan pravili poklopčiće za servoe u krilima. Bilo je mnogo merenja, sečenja, lameliranja, lepljenja, ukrajanja, ali je na kraju sve uspelo i veoma smo zadovoljni Bole i ja. Prvi korak je bilo usecanje šarkica na jednom od elerona. Tako smo dobili preciznu poziciju horna, te smo mogli da osmislimo kako će servo biti montiran u krilo.



Potom je trebalo osmisliti klupicu koja će nositi poklopac i prenositi silu sa elerona i servoa na rebra i, dalje, na ramenjače... Zamislili smo da svako rebro ojačamo polurebrom od balze debljine 3mm. U tim polurebrima smo, zatim, usekli kanale za špernatu policu u zadnjoj i prednjoj zoni poklopca. Evo kako izgledaju ukrojena polurebra i dve pločice od špera debljine 3mm:


A, evo kako izgledaju svi ti elementi postavljeni u krilo aviona:


Sve smo zalepili petominutnom epoxy smolom, a naknadno ćemo čitav prostor u kome je servo izmazati dvanaestosatnom smolom kako bismo zaštitili i impregnirali tu zonu.

Poklopac smo izlamelirali od dve ploče aviošpera debljine 1mm, jer smo želeli da mu već u procesu lepljenja damo radijus koji prati oblik aeroprofila, a da, ipak, taj šper bude dovoljno jak. Šper je troslojni pa smo, da bi se lakše savijao, godove usmerili popreko (u istom pravcu u kom su i godovi na planku). Evo kako izgleda šperkica pre ugradnje paknica za servo motor i pre otvaranja elipsoidnog otvora za horn servoa:


A, evo kako izgleda kompletan sklop kada je montiran u krilu:


Pogled sa spoljne strane:


Razmišljamo da na poklopčić stavimo aerodinamički izlaz za komandu, ali time ćemo se baviti kasnije.

Zaključno sa današnjim radovima, završena je  kompletna drvenarija aviona (da ne kažem: kompletan zmaj aviona). Preostaje nam gitovanje, šmirglanje, uklapanje komandi, razbušivanje šarkica na repnim komandama. Kada sve ove pripremne radnje obavimo, izrada aviona ući će u treću fazu: presvlačenje. Tome se mnogo radujemo, jer ćemo uskoro dobiti presvučen avion! Divota.

 
« Last Edit: April 17, 2018, 05:04:48 PM by SABURO »

Offline dkk

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 175
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #91 on: March 05, 2018, 09:48:40 PM »
Sjajno... Sa uzivanjem pratim...

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1454
  • teramo ga jako
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #92 on: March 07, 2018, 06:57:30 PM »
posto se blizite trecoj fazi radi a ona je maltene za dan dva imate li kakvu kolor semu za njega ili ce to  biti ona stara kao sto je gosn Graupner predlozio ,belo crveno plave boje

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #93 on: March 07, 2018, 08:27:03 PM »
Pozdrav, Dejane. Već je Bjanko malo ranije pitao u ovom članku... monokot je kupljen - biće Graupnerova šara. Ovo zbog ostvarenja dečačkog sna. Kad sam Bjanku odgovarao, napisao sam da mi još uvek čuvamo stari Graupnerov katalog - džepno izdanje, gde je na koricama slika Kwika.  oo))

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #94 on: March 09, 2018, 02:18:06 AM »
Večeras, dvadeset i trećeg radnog dana, nešto se malo modelarilo. Nažalost, radovi koji se sada sprovode nisu ništa naročito zanimljivi: šmirglanje, gitovanje i fino doterivanje letelice pre presvlačenja.

Prošlog puta sam pomenuo da smo poklopčiće za servoe elerona pravili od 1mm debelog aviošpera i, da smo te poklopčiće lamelirali kako bismo dobili jači komad. Prilikom lamelacije (koristili smo petominutni epoxy), komade smo stavili u privremeni kalup napravljen tako da poklopac isprati zakrivljenost aeroprofila: Evo kako, na kraju, izgleda zakrivljenje o kome sam govorio:


Na krilu smo obeležil mesto gde bi trebalo da izađe kabl od servoa i izbušili otvore, a zatim ih finom šmirglom uobličili:



Najzad, evo kako izgleda krilo sa provučenim kablom. Koristićemo, najverovatnije, ove upredene kablove malko većeg poprečnog preseka jer je kabl u krilu poduži (da pad napona svedemo na minimum)...


Na kraju večeri smo prostor u kome se nalaze krilni servo motori premazali dvanaestosatnom epoxy smolom da bi se do sutra osušilo:


Ovih dana bi trebalo da otpočne presvlačenje krila. Pošto je kolor-šema aviona prilično komplikovana, odlučili smo se da krilo u potpunosti prvo presvučemo belim monokotom, pa da tek potom dodamo crvenu i sivu traku preko. Mnogo se radujemo početku presvlačenja... Sve pripremne radnje na krilu najzad su završene: eleroni uklopljeni, prorezi za šarkice prosečeni, izgitovan centroplan, napravljeni poklopčići, krilo je, nakon gitovanja i grubog šmirglanja, ošmirglano finom šmirglom, granulacije 320...
« Last Edit: April 17, 2018, 05:05:57 PM by SABURO »

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #95 on: March 09, 2018, 09:47:20 AM »
.....
A, evo kako izgledaju svi ti elementi postavljeni u krilo aviona:

...

Hm, a kako si zamislio da ovde montiras servo, tj da li si planirao da servo ucvrstis sa srafovima ili ces da ulepis servo ? Nemas prostora za srafciger, koliko ja razumem sklop.

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #96 on: March 09, 2018, 04:20:46 PM »
Dragi, Petre,

Nisam stavio jednu sliku u članak jer je malko mutna, ali ona bi trebalo da pojasni poziciju servo motora u krilu... evo kako čitav sklop treba da izgleda. Ove dve špernate pločice, na slici koju si izabrao, služe samo kao nosač poklopca na kome je montiran servo. Servo se šrafi za poklopac, a poklopac za krilo. Otvori za vijke još nisu izbušeni.


Evo kako izgleda poklopac bez servo motora i skinut sa krila:


Nadam se da je sada ovaj sklop lepo prikazan...
« Last Edit: March 09, 2018, 04:25:03 PM by Stanko BG »

Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #97 on: March 09, 2018, 11:31:43 PM »

@pnedic

Овде имаш мало детаљнији приказ истог начина уградње.

http://www.rcfly4um.org/index.php/topic,8600.msg59600.html#msg59600

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #98 on: March 12, 2018, 12:11:49 AM »
Danas se mnogo radilo, ali nema mnogo slika koje mogu pokazati napredak, jer je napredak gotovo nevidljiv... Uglavnom smo gitovali sitne nepravilnosti u balzi, šmirglali do besvesti. Krilo je sasvim završeno, najzad! Ostaje još trup da se fino prešmirgla i dogituje tu i tamo...

Poklopčiće smo konačno završili i sada imaju otvore za vijke, pa evo kako izgledaju (vidi se fino pregitovan detalj koji prekriva sitne nepravilnosti u planku) Sveukupno smo naneli na krilo oko 25gr gita, uključujući centroplan, terminezone i ponegde ogrebotine na planku - ovo više zbog estetike, a manje zbog funkcionalnosti:


Sve šarkice na trupu smo prorezali i na taj način pripremili kompletno čitav avion. Potrebno je još pozicionirati komandne hornove i pripremiti otvore za vijke koji ih fiksiraju za repna kormila, ali ćemo to raditi pred kraj izrade aviona, kada već bude presvučen...

Potom je usledilo opsecanje kabine, što je bio polučasovni pakao jer kabina treba da ima ogradicu kako bismo je zalepili za trup aviona. Iseći tu ogradicu precizno i potom ošmirglati na prave dimenzije bio je mukotrpan posao, ali sada je kabina savršena! Svuda u krug leži pravilno.


Presvlačenje aviona započeće upravo od unutrašnjosti kabine. Prvo ćemo ocrtati precizno rub kabine i potom presvući crnim monokotom njenu unutrašnjost, da bismo je potom zalepli za trup aviona - dok je još uvek avion u drvetu i, da bismo spolja kabinu dodatno prelepili lepkom i fino doterali i pregitovali rub, tako da se ne vidi prelaz između kabine i hrbata (o tome će biti više reči u nekom od sledećih članaka)...
« Last Edit: April 17, 2018, 05:06:17 PM by SABURO »

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #99 on: March 12, 2018, 01:37:42 PM »
Dragi, Petre,

Nisam stavio jednu sliku u članak jer je malko mutna, ali ona bi trebalo da pojasni poziciju servo motora u krilu... evo kako čitav sklop treba da izgleda. Ove dve špernate pločice, na slici koju si izabrao, služe samo kao nosač poklopca na kome je montiran servo. Servo se šrafi za poklopac, a poklopac za krilo. Otvori za vijke još nisu izbušeni.


Evo kako izgleda poklopac bez servo motora i skinut sa krila:


Nadam se da je sada ovaj sklop lepo prikazan...

Da sad mi je jasno. Greskom sam iskopirao pogresnu sliku
« Last Edit: April 17, 2018, 05:06:26 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #100 on: March 19, 2018, 12:34:57 AM »
Danas, dvadeset i petog dana rada, sve vreme smo se bavili kabinom. Bilo je mnogo posla, a učinak nije naročito veliki...

Usput smo, tu i tamo, po ko zna koji put, šmirglali trup i krilo... doterivali... pripremali za presvlačenje...  :hehe

Prvo smo odredili osu trupa i prislonili kabinu kako bismo je ocrtali. Kada smo na hrbatu dobil konturu kabine, veoma precizno smo ukopali čitav trup za debljinu materijala od koga je kabina proizvedena. Ovo je negde oko 0.8mm, ali, pošto kabina ima radijus u zoni ogradice, trup smo morali da ukopama pod nagibom, ne bismo li dobili savršeno naleganje. Cilj ove akcije bio je da nam se pojavi što manja razlika u nivou između trupa i kabine, nakon što je budemo zalepili.


Kada smo bili zadovoljni naleganjem kabine na trup (ukopavanje i prilagođavanje trupa trajalo je nekih tri i po sata), ocrtali smo na papiru šablonu-otisak kabine i umanjili ga za po tri milimetra sa svake strane - koliko je široka njena ogradica. Novodobijeni šablon smo zalepili na monokot i opsekli ga u krug. Taj isti šablon koristićemo i kasnije, za prosecanje sive trake koja uokvirava kabinu i pegla se na hrbat modela.

Na slici ispod može se videti jedinstvena prilika: posle duge pauze, Bole se ponovo dohvatio pegle  :big smile .


Sve je ubrzo bilo ispeglano i spremno za proces lepljenja. Odlučili smo se da kabinu zalepimo prvo petominutnom epoxy smolom pa da, kada se dobro osuši, ošmirglamo spolja višak koji je iscureo i sam spoj kabine i drveta prelijemo PASCO FIX cianokrilatom. Kabinu smo po rubu (spolja i iznutra) ošmirglali finom šmirglom, kako bi lepak ostvario bolji kontakt, detaljno je oprali iznutra alkoholom, a, zatim smo je namazali lepkom i spustili na avion. Usledilo je dvadesetominutno držanje kabine sa četiri ruke, neprestano proveravajući kakav je spoj i vršeći stabilan pritisak...

Epoxy se osušio i čitav spoj smo spolja zalili PASCO FIX-om, to nam je garancija da se nikada neće odlepiti. Evo kako je kabina izgledala nakon lepljenja epoxy smolom i zalivanja PASCO cianokrilatom.

 

Usledilo je dvosatno šmirglanje i gitovanje ivice - prelaza između ruba kabine i hrbata...

Nakon svih radova, kabina je, najzad, bila zalepljena, a trup spreman za presvlačenje. Evo kako to izgleda:


Sledećeg puta započinje presvlačenje krila. Najzad, nakon mukotrpnih šmirglanja i finih doterivanja, imaćemo priliku da stvorimo šaru koju smo samo u katalogu gledali.
« Last Edit: April 17, 2018, 05:06:44 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #101 on: March 21, 2018, 02:49:19 AM »
Večeras je najzad počela zabava... krilo smo dohvatili i nismo ga puštali iz ruku četiri sata. Ponovo smo se (posle 19 godina pauze) prisetili rada sa monokotom i ludo se zabavili. Veoma brzo, stara se veština vratila u ruke i ostatak vremena smo se smejali i radili. Rezultat je lepo presvučeno krilo, ali, još veći rezultat jeste naše izuzetno dobro raspoloženje.

Prvo smo u korenu elerona presvukli malene "zakrpe" koje služe da popune otvor koji se neizostavno pojavljuje kada se krilo presvlači.


Potom smo razmotali rolnu, postavili je na krilo i na smenu počeli da peglamo. Najlepše je bilo podsetiti se presvlačenja terminezona. Prava milina.  (yay)

Za presvlačenje koristimo isključivo TOP FLITE peglicu jer od nje nema bolje na svetu, kao i MONOKOTE foliju iste firme, jer od nje, za nas, nema bolje na svetu.










Krilo je ispalo kao tamburica. Prelepo je, a najzad je i mekana balza kojom je isplankirano zaštićena.

Sledećeg puta presvlačićemo repove, komandne površine i, ako stignemo, trup... Potom sledi uklapanje šare koju ćemo ukrajati prema Graupnerovom nacrtu. Očekujemo da će presvlačenje trajati oko 5 do 7 radnih dana. Obojica se mnogo radujemo, što se i vidi po našim osmesima na slikama.

 (<--) (<--) (<--)
« Last Edit: April 17, 2018, 05:07:02 PM by SABURO »

Offline presko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1543
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #102 on: March 21, 2018, 08:34:07 AM »

Морам приметити да сте пре деветнаест година изгледали много лепше. На сву срећу, на фоткама вам крило вади просек!
Само напред!

Offline Stanko BG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 465
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
    • AMERICAN CARS RESTORATION
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #103 on: March 21, 2018, 02:49:39 PM »
Šta da se radi, Prežo... lako je ovom novom Kwiku da lepo izgleda - tek se porađa.

Mi smo polovnjaci kao onaj stari Kwik što nam stoji u Boletovoj vikendici i trune. Moraćemo na face lifting, baš kao što ćemo i onog starog Kwika da restauriramo.  (pijemo)

Offline Joja

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 104
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #104 on: March 21, 2018, 05:33:39 PM »
Slike presvlacenja su fantasticne, pogotovo me odusevilo sto to radite na kaucu i to u zadovoljni izraz lica. Samo tako ...