www.rcfly4um.org

Author Topic: KWIK FLY MK III  (Read 19220 times)

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 153
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #45 on: February 04, 2018, 12:39:06 AM »
Tibeteagle, to je sjajna ideja i lepo bi pomoglo, ali se nismo, nažalost, setili na vreme. Istina je da iza pločice bambusa - na strani karbonske cevke, ima isti ovakav karman od epoxy smole... Prošao voz... sad smo isplankirali. Šteta, bilo bi to lepo rešenje.

Danas, peti dan gradnje, pristavili smo sve plankove. Otpočeli smo od zadnjeg planka koji je bilo veoma zanimljivo montirati - koristili smo tri vrste lepka: na mestu ojačanja za šrafove smo namazali petominutni epoxy (jer je još juče ta zona bila izmazana dvanaestosatnom epoxy smolom), na rebra smo stavili drvofix, a na ramenjaču i kasnije sa čela na izlaznu ivicu smo stavili cianokrilat.



Potom smo, na sličan način, postavili prednji plank - napadna ivica je zalepljena cianokrilatom, a pre toga su sva rebra namazana drvofix-om. Zategli smo plank preko radijusa rebara i cianokrilatom zalepili za ramenjaču. Usledilo je zatvaranje planka središnjim komadima i, potom, šmirglanje tu i tamo, gde se pojavila mala nejednakost u nivoima.



Za terminezone smo iskoristili već laserom isečene četiri tablice od balze debljine 3/8''. Bilo je jače od nas da prva dva komada olakšamo. Potom smo izmerili koliko grama ima terminezon pre i posle grube obrade. Masa će ići još koji gram dole, kad se terminezoni krila budu finalno uobličili... Prvo su terminezoni imali oko 34gr; nakon vađenja umetaka, olakšali su na oko 22gr, a nakon grubog tesanja na oko 16gr. To je taman dovoljno uštede za lepak kojim ćemo ih zalepiti i još koji gram preko. Evo nekoliko slika.





Pošto smo uštedeli koji gram na terminezonima, mogli smo da u zoni elerona uradimo malo moćnije ojačanje za šarkice. Naime, originalni Kwik nije imao šarkice, već su mu eleroni bili zalepljeni trakom tkanine. Opet, oblik klina na Kwiku imao je jednu veliku manu. Iako je na gornjaci produvavanje bilo dobro jer je bio mali zazor između krila i elerona, na donjaci je bio ogroman otvor, zbog čega bi ponekad eleroni upadali u flutter. Mi ćemo eleron napraviti sasvim drugačije. Naime, presek našeg elerona biće drugačiji pa će i produvavanje biti manje rizično. Evo skice da bi bilo jasnije.


Između svakog rebra smo umetnuli klin od malo jače balze jer to treba da nosi šarkicu i eleron... Na jaku balzu debljine 5mm nalepili smo malo mekšu balzu od 3mm i obradili, kako bi se uklopilo u oblik koji formiraju ramenjače.



Time je glavna konstrukcija krila bila gotova... Ostalo je da za danas završimo rad lepljenjem pojedinih tračica na rebra. Nismo zalepili u zoni gde se montiraju servoi u krilima - time ćemo se pozabaviti naknadno.


A, evo i čitavog krila nakon završenog plankiranja:


Sutra nas očekuje izrada elerona, lepljenje terminezona i pomalo šmirglanja... Pozdrav svima.
« Last Edit: April 17, 2018, 05:13:03 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 153
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #46 on: February 04, 2018, 11:32:24 PM »
Danas smo radili natenane. Više smo se odmarali i planirali dalje korake, nego što smo zaista radili. Sastavili smo dva elerona, doduše. Iako izgledaju maleno, svaki nam je oduzeo oko sat i po vremena.

Prvo je trebalo iseći kompletan materijal za elerone i osmisliti vezivanje horna za konstrukciju. Eleroni su konstruktivni, baš kao i ostatak krila i svaki ima oko 40gr - izmerili smo kada smo završili izgradnju. Evo kako izgleda komplet za izradu jednog elerona:



Na slici ispod je prikazan sendvič koji nosi kontrolni horn u eleronu. Horn je izrađen od troslojnog špera i ulepljen između dve ploćice od tvrde balze debljine 5mm, pa je čitav taj sendvič zalepljen za jedno od rebara. Kroz donji plank, koji je kao i na izlaznoj ivici krila rendetom pripremljen za sučeljno lepljenje, napravljen je prorez da bi prošao horn... Sve to u ovoj fazi izgleda neuredno jer je naliveno epoxy smolom.


Međutim, evo kako izgleda završen eleron. Napadna ivica mu je napravljena od tvrde balze debljine 5mm, koja je podebljana mekanom balzom od 3mm, a zatim je rendetom i šmirglom načinjen klin kakav smo zamislili.



Elerone smo provizorno stavili na krilo, a zalepili smo i grubo odeljane terminezone... Krilo će za sada biti odloženo jer počinju radovi na trupu. Sutra ćemo sastaviti horizontalac i možda započeti izradu trupa. Evo poslednjeg pogleda na završetak krila pre nego što će biti zalepljen terminezon.


A, evo i krila sa pristavljenim eleronima. Preostaje nam još šmirglanje, ugradnja nosača za servoe, poklopčića, itd. To su sve fini radovi...


Pozdrav!

« Last Edit: April 17, 2018, 05:13:34 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 153
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #47 on: February 05, 2018, 11:08:19 PM »
Počela radna nedelja, a prošlo bolovanje, pa se tek pomalo vremena izdvoji za modelarstvo. Ali, ipak smo uspeli da uradimo horizontalni stabilizator. Skinuli smo i planove za izradu krila sa radnog stola, a postavili planove za trup.  (yay) Počela je druga faza gradnje!

Izrada horizontalca je počela seckanjem materijala i razmatranjem da se na izlaznu ivicu stavi jedna karbonska traka dimenzija 5x1mm. Ova je traka u horizontalcu više preventive radi, jer je Kwik poznat po flutter-u na repnim površinama. Takođe, napravili smo još jednu modifikaciju plana. Naime, originalni plan u centroplanu nema pun komad drveta kao ispunu, već samo letvice - kako se na crtežu ispod vidi, a mi smo stavili puno parče balze. Ovo je i stoga što u originalnom planu vertikalni stabilizator nije oslonjen na horizontalni, već lebdi u prostoru. S obzirom na to da Kwiku vertikalac ulazi u flutter (doživeli smo), malo ćemo ga produžiti i ojačati takođe karbonskim tračicama - o tome će više biti reči kasnije.


Karbonsku smo traku ošmirglali zbog parafinskog sloja koji epoxy uvek otpušta na površinu prilikom sušenja, a ovaj je parafin koristan za šmirglanje odlivaka - ali je poguban za lepljenje. Sve smo fiksirali špenadlama za radni sto, na kome je pluta debljine 6mm, pa je sada, najzad, udobnost rada na ovakvom stolu očigledna. (Pošto smo na krilu imali ramenjače od lipe, nismo hteli da ih bušimo, pa nismo mnogo ni koristili špenadle.) Zbog karbona koji smo upotrebili, lepljenje svih elemenata potkonstrukcije moralo je da se radi cianokrilatom.


Konstrukcija repa je završena brzo i izmerena ima masu od 15.6gr. Kada je tome dodata oplata (plank), masa je porasla na 50.4gr. Sa lepkom i elevatorom horizontalac ne bi trebalo da pređe 100gr. Videćemo konačni rezultat...



Najzad, poslednje što smo za večeras uradili bilo je lepljenje plankova drvofix-om. Pošto je ovaj lepak na vodenoj bazi, veoma mnogo vitoperi materijal, te smo horizontalac stavili na presovanje pod gomilu gramofonskih ploča - tu su "Stonsi", "The Clash", svi albumi "Azre" i još poneki Mendelson, Šostakovič i List... Valjda će biti dovoljno muzičke težine da do sutra pričuva horizontalac u horizontali.

Pozdrav svima do sledećeg druženja.
« Last Edit: April 17, 2018, 05:13:54 PM by SABURO »

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 153
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #48 on: February 08, 2018, 12:14:30 AM »
Večerašnji radovi će se mnogima učiniti dosadnim pa neću mnogo dužiti. Ipak, ti radovi su esencijalni za izradu modela i predstavljaju opsežne pripreme za dalje sklapanje trupa.

Ali, pre svega, jedna divna vest - stigle su žice sa hromiranja is firme "Galvanotehnik" u Šimanovcima i izgledaju kao da su vredne milion dolara. Drugim rečima, uspeli smo u zemlji Srbiji da proizvedemo žice stajnog trapa koje se mogu meriti sa onima iz Graupnera. To se možda čini malim uspehom, ali ja odlično znam da su ovako proste radnje na granici mogućnosti svih naših firmi i preduzetnika. Beda, u suštini, ali, u nama veliku radost budi činjenica da smo bedu nekako uspeli da prevaziđemo...  :)aplauz



Da bismo počeli izgradnju trupa, trebalo je izlepiti ojačanja na stranice; slepiti dve table debljine 6mm i jednu debljine 2mm u sendvič kako bismo posle od toga napravili trougaone ispune za uglove na trupu; spojiti firewall (rebro br. 1); još neka rebra u trupu ojačati šperpločom, poglavito rebro br. 2 koje nosi bolcnove krila. Sve ove elemente spojili smo dvanaestosatnom epoxy smolom i zadivljeni smo koliko malo smole je potrošeno pa, samim tim, malo je grama dodato na ukupnu masu letelice. Sve veće pločaste materijale treba lamelirati i spajati epoxy smolom. Ovo je stoga što drvofix izvitoperi takve, pločaste elemente jer ispušta vlagu u drvo. Ponekad je komad zalepljen drvofixom potrebno držati dva do tri dana presovan pod ravnom pločom da ne bi došlo do vitoperenja. Opet, drvofix je težak i povećava ukupnu masu. Epoxy smola je pravi izbor za plankiranje ravnih pločastih konstrukcija, u svakom slučaju. Evo svih elemenata pripremljenih za spajanje. Na slici se vidi da su krila na originalnom Phill Kraftovom Kwiku bil stavljana gumicama na trup - vide se otvori na šperploči koji su predviđeni za drvene štapiće. Takođe, Amerikanac koji nam je prodao laser cut, već je isekao otvor za prekidač koji smo morali da zatvorimo, a kružne otvore ćemo takođe zatvoriti kada se budu zalepila ova špernata ojačanja za stranice trupa. Maleni kružni otvor na šperci bio je predviđen za štapić koji gumicom drži poklopac rezervoara, ali ćemo i to prepraviti da bude kao u Graupnerovom kitu - poklopac će se šrafiri na trup:


Potom smo sve izmazali epoxy smolom:


I, najzad, elemente smo stavili pod 15kg raznih ploča, koje slušamo dok gradimo avion... Evo slike pre spuštanja ploča. Gore je letvica 6+2+6mm od koje ćemo praviti trougaona ojačanja, Levo su stranice trupa, a u sredini je firewall, dok je desno kompletan horizontalac. Napravili smo i elevator, ali je on bio u kitu isečen od tanje balze pa smo ga podebljali sa jedne strane... Tako će elevator biti i jak i legan.

Sutra bi trebalo da se pripremni radovi završe i da otpočne izrada trupa našeg KWIK FLY MK III.

Pozdrav.
« Last Edit: April 17, 2018, 05:14:24 PM by SABURO »

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1434
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #49 on: February 08, 2018, 09:03:26 PM »
veoma pedantno odradeno!! ovakav kvalitet izrade redko vidimo na nasem forumu ()-()

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 153
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #50 on: February 10, 2018, 02:06:35 AM »
Hvala Adame na prelepom komplimentu. Bole i ja se trudimo...  :big smile

Danas, devetog dana izrade, tačnije nakon nekih četiri sata koliko smo ukrali od poslepodneva, Bole i ja smo uspeli da objedinimo stranice trupa. Istina je da je Amer koji je radio laser cut na nekoliko mesta zeznuo stvar pa smo morali da modifikujemo njegova rešenja. Pre svega, posla je bilo oko firewall-a i morali smo da produžimo oplatu, jer je on isekao balzu na istu meru kao i špernato ojačanje. Zbog ovog nerazmišljanja, da ne znamo šta radimo, firewall bismo morali da zalepimo na čelo stranica!!!  (:sok:) Ovo je velika greška u konstruisanju. (Na slici se levo vidi naš produžetak koji viri izvan špera. Sa druge strane je isto toliko pušten u meso šperploče, jer taj materijal je opterećen na smicanje i tako prenosi vučnu silu motora na čitav avion). Tu smo se dugo zadržali procenjujući i odmeravajući koliko treba produžiti čitav trup, ali na kraju se stvar dobro završila.

Potom, rebro br. 2 (ono kroz koje idu bolcnovi od krila smo ojačali jednim slojem špera od 1mm, a dodaćemo i još jedno polurebro od špera - kako je predviđeno u Graupnerovom planu). O tome će biti reči malo kasnije...

Naš je motor malko duži, pa ćemo njušku aviona morati da produžimo za nekih 20mm. ovo je dobra vest jer će goditi raspodeli masa i ukupnom balansu aviona.

Najzad, na ojačanjima trupa koja nose horizontalac, Amer je isekao prorez prema debljini potkonstrukcije, a nije uzeo u obzir debljinu planka, pa smo morali da skidamo ovaj prorez da bi nam se horizontalac uvukao unutra. ovo je užasno stresno, jer se ugao od 0 stepeni ne sme poremetiti ni za jednu desetu... O tome ću govoriti više kada bude došla geometrija aviona na red.

Evo kako izgledaju stranice trupa (Donja balzana lineta je od tvrde i jake balze - zato je tamnija, a gornja je od meke i lagane balze, pošto avion ima hrbat debiljne 12mm. Svuda gde možemo, štedimo na masi):


Horizontalac za sada ima ukupnu masu oko 100gr - baš kako smo i predvideli. Time smo više nego zadovoljni.


Najzad, odustali smo od Kavanove prednje noge jer je kinesko đubre i pronašli u Nemačkoj nogu koja podseća na pravu stvar. Nažalost i ta noga je bila pogrešno konstruisana i morali smo potpuno da je modifikujemo. Naime, sve današnje duple noge imaju na glavnom vratilu kanal i mali plastični klin koji ih drži da ne ispadnu. Nevolja je u tome što je taj klin na ovoj nozi trpeo sva opterećenja prilikom sletanja. Takođe, horn za okretanje trapa je nikakav - od tanke plastike u koju ide šrafić prečnika 1mm. Taj šrafić drži se za nogu i prenosi silu sa servo motora samo time što se oslanja na jedan njen zaravnjeni deo.

Klin sam razbušio, a trap progurao kroz plastični nosač. Na gornjem kraju sam razbušio otvor prečnika 3mm i napravio kolar koji drži trap da ne ispadne. I, taj kolar sam saosno izbušio sa otvorom na osovini trapa i kroz sve to proturio šrafić i fiksirao ga navrtkom. Na kraju šrafića će biti ball link fiksiran sa dve navrtke. Tako smo napravili, najzad, kvalitetan trap... Čini mi se da su današnji klinci inženjeri previše udubljeni u Solid Works, Katia  druge 3d projektne programe, ali da osnovne principe otpornosti materijala i dinamike ne poznaju dovoljno dobro. Crtaju "dlake" koje ne mogu da se proizvedu ni od jednog poznatog materijala na svetu.  (nene) Otprilike sve to izgleda unutra ovako:


A, ja sam uspeo da taj klin razbušim i pomerim vratilo trapa na gore i da ugradim kolar, a da se donji prsten nasloni na nosač trapa. Sa osmehom na licu sam isekao testericom suženje u gornjem delu vratila. Evo kako naša modifikacija izgleda. Zaključno sa tim radom, trap je gotov i spreman za montažu.


Sutra ćemo, nadam se, početi da sklapamao trup. Sve pripremne radnje su obavljene.
« Last Edit: April 17, 2018, 05:14:49 PM by SABURO »

Offline dejan_ts

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 763
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #51 on: February 10, 2018, 11:47:21 AM »
stanko bg ,dobar ti izbor cigara  (:sok:) (:sok:) (:sok:)

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 153
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #52 on: February 11, 2018, 05:10:09 AM »
Večeras, deseti dan rada, radili smo do 4 sata ujutro. Uživali smo i u lazanjama koje sam spremio pa nam sav taj trud nije bio težak. Istina je da smo počeli oko 18h uveče jer sam danas morao da idem na faks, na nekakav seminar, ali kada se sve sračuna (dva puta smo jeli i odmarali po sat vremena), radili smo oko 8 radnih sati efektivno.

Pre svega, ostao sam dužan da slikam spoljnu stranu bočne stranice trupa, kako bi se videlo da oplata zalazi duboko u zonu špernatog ojačanja. Evo te slike:


Izgradnju trupa smo započeli ocrtavanjem osne linije rebara i postavljanjem drugog, trećeg i četvrtog rebra na plan - tačno prema osi simetrije. Evo kako to izgleda. Vodil smo računa da rebra budu pod pravim uglom u odnosu na podlogu...


Potom smo, jednu po jednu, prislonili stranice trupa i prilepili ih cianokrilatom - tek da dobijemo osnovnu formu. Na rebru br. 2 mogu se lepo videti prorezi za bužire kroz koje će ići komanda gasa i komanda prednje noge.
 

Nakon lepljenja stranica, proverili smo osnu simetričnost trupa, kako ne bismo dobili kriv trup. Ovo posle utiče na položaj vertikalnog stabilizatora. Avion kome je vertikaolac izvan ose uvek leti u nekakvoj glisadi. Takođe, u vertikalnom letu, avion, ako mu je trup kriv i izvan ose, "zavlači" na jednu od strana - onu na koju je kriv.


Hrbat aviona je važan noseći element, debljine 3/8'', što je oko 9mm. Ukrajali smo ga iz malo kraće table pa smo morali da uklapamo dve polovine takozvanim prstolikim spojem (finger joint). Na slikama ispod se vidi hrbat pre lepljenja na konstrukciju aviona, a evo i samog čina spajanja hrbata.


Kada je sve bilo spremno, Bole razmazuje drvofix po trouglovima na koje se lepi hrbat. Preko rebara smo stavili petominutni epoxy - ovo u slučaju da je zazor ponegde malko veći jer smo trouglove u uglovima rebara pravili sami od tri sloja balze 6+2+6mm. Istina, zazor je bio gotovo savršen:


Šliceve za vertikalac i horizontalac morali smo da napravimo malko drugačije od originala, poglavito za vertikalac, jer je izvorno prema planu predviđeno da se on nasloni na gornju površinu trouglova. To znači da čitav vertikalac na mestu drži samo debljina hrbata i da on u odnosu na horizontalac lebdi u prostoru. Ovo je veoma loše rešenje i nije ni čudo što Kwik često boluje od fluttera vertikalnog stabilizatora. Izvorno, dakle, vertikalac bi se lepio na trouglove, kao što se vidi na slici ispod:



Kako se na slici iznad vidi, mi smo produžili vertikalac jednom trakom balze i oslonili ga na horizontalac da bi imao veću površinu uklještenja. Evo, kakva je naša zamisao:


A evo kako izgleda vertikalac sa prednjim hrbatićem i kormilom. Otvor za umetanje šperke kroz koju se šrafi komandni horn smo zatvoril jer imamo drugačiju ideju kako bismo rešili komande. Za početak, mi ćemo koristiti SULIVAN bužire i šestougaone potisne šipke. Stari Kwik imao je klasične poluge od drveta, što u širokom luku, ovog puta, izbegavamo:


Zbog celokupne ove izmene, šmirglanje stranica i trouglova na mestu sučeljavanja i držanja vertikalca oduzelo nam je mnogo vremena, ali na kraju smo dobili sve u skladu sa idejnim rešenjem i bili smo mnogo zadovoljni. Evo, kako će to otprilike izgledati. Ovo je slika pre lepljenja hrbata:

Kada su se lepkovi kojima smo zalepili hrbat za trup osušili, pribegli smo rendisanju i grubom šmirglanju hrbata. Za tu priliku smo privremeno prilepili štapić balze koji glumi vertikalni stabilizator na kraju trupa... Evo malo boljeg prikaza prstolikog spoja na hrbatu, a na slici niže je grubo ošmirglan trup aviona nakon naših večerašnjih radova:



Na kraju radnog dana, i nakon večere u 3 ujutro (pojeli smo još po jedno parče lazanja - lepše su kad se ohlade), izvršili smo preliminarno merenje aviona - tek da vidimo gde smo sa masom:






Da vidimo šta "kaže" preliminarna računica: Trup sa svim pripadajućim elementima ima 453gr, neka krilo ima 1000gr, pogonska grupa ima 472+118+45.3+70.9+vijčana roba (recimo da je 25gr) = 731.2gr, trapovi imaju oko 300gr... Tome treba dodati još rezervoar, hornove, viljuškice, šarkice, monokot utrošeni lepak i stakleno tkanje na nekoliko mesta - neka sve to bude još 300gr. Ukupna masa koju očekujemo je, ugrubo: 2784gr. Dakle, ciljana masa našeg aviona je 2800gr. Bili bismo srećni da se u tom okviru nađemo...

Pozdrav do sledećeg radnog dana. 
 
« Last Edit: April 17, 2018, 05:17:14 PM by SABURO »

Offline coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 915
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #53 on: February 12, 2018, 01:24:37 PM »
Stane i Bole

Sve pohvale za izbor modela a narocito za studioznost i pedantnost u izradi.

Uzivam citajuci.

 Cekam nastavak....

Coka

Offline batans

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 321
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #54 on: February 12, 2018, 02:35:14 PM »
          KWIK FLY MK III, stariji model, ne poznajemo se i nisam pratio sta radite. E zbog toga prvo moje duboko izvinjenje a onda sve pohvale. Sjajan pristup, sjajna izrada, pedantnost vrhunska. Cesto me spopadnu turobne misli da je modelarstvo napustilo ove prostore a onda  KWIK FLY kao prelepo osvezenje. Sve cestitke i zelje da uzivate dugo leteci ovaj model.
                     
                                                                                                                    Bata Stepanovic

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 153
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #55 on: February 12, 2018, 07:53:06 PM »
Hvala ti mnogo Coko! Pričao sam sa Prežom o tebi. Kao nastavnik sprskog jezika i književnosti, naročito pohvaljujem stil tvog pisanja. Uživao sam čitajući post o Thunderboltu. Prava modelarska lepota! Da ne govorim koliko je lep i onaj post o F15  - ima svu dramatičnost jedne vrsne umetničke tvorevine. Naravno, modelarska veština je i dalje neporeciva  :)aplauz Potom, svaka čast što si se upustio u Solid Works, sa tvojim iskustvom i znanjem biće, vidim, fantastičnih modela!

I, da, sećaš li se, Cole, baš si ti leteo Kwika na leđima - jedan brisanjac preko piste na Jarku, kad mu je vertikalac upao u flutter. Avion je zaplesao kao riba i začulo se treperenje preko čitavog aerodroma... sećam se kao da je juče bilo.
« Last Edit: February 12, 2018, 08:07:08 PM by Stanko BG »

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 153
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #56 on: February 12, 2018, 07:58:36 PM »
Nema brige, Bato. Ja sam još uvek početnik na ovom forumu pa mi svaki komentar donosi korist, a uvek se može nešto novo naučiti. Tu smo da se družimo i pomažemo jedni drugima... Najzad, hvala za lepe komplimente i želje.
« Last Edit: February 13, 2018, 12:08:29 AM by Stanko BG »

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 153
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #57 on: February 14, 2018, 02:47:10 AM »
Večeras, jedanaestog radnog dana, igrali smo se firewall-om. Graupnerov, ali i Phill Kraft-ov plan izričiti su u vezi sa uglom motora. Ugao mora biti tačno nula stepeni na dole i nula stepeni na desno. Poslušali smo savet pa ćemo videti šta će se dogoditi u letu. Istina je da avion ima dekalaž od 1/2 stepena, te bi to trebalo da kompenzuje ugao motora na dole. Videćemo kako će se pokazati sa nultim uglom na desno. Navodno je Phill Kraft stavio motor nisko, u samu osu trupa aviona, pa je time postigao neku vrstu neutralnog žiroskopskog efekta propelera. Opet, avion ima prilično dugačku polugu repa, koju je Kraft produžio za 50mm na verziji MKIII u odnosu na MKII. Nadamo se najboljem, a firewall ćemo zalepiti u nulti ugao, kako nalaže plan. Ovo jeste neobično na glow avionima, ali je uobičajena pojava na 3D elektro modelima, čak i na savremenim elektro F3A - pattern avionima, koji svi imaju dugačku polugu repa, te vertikalac relativno daleko.

Radove smo otpočeli skiciranjem osa simetrije na firewall-u.


Potom smo odredili osu simetrije motora i nosača motora i ocrtali mesto gde treba da se izbuše otvori za vijke:


Usledilo je premeravanje i bušenje otvora. Prvo smo izbušili otvore za nosač motora. Ovi otvori biće malo većeg promera od vijaka, jer sa zadnje strane dolaze UNIT navrtke - poznatije kao kandžaste navrtke. Na slici su, u gornjem kraju, već pripremlejni vijci sa UNIT navrtkama na sebi. Evo kako to izgleda:


Potom smo odredili mesta otvora za nosač prednje noge. I prednja noga biće pričvršćena UNIT navrtkama za firewall, samo što će sada te navrtke biti na prednjoj strani - više o tome malko kasnije kada budemo montirali prednju nogu na avion. Izbušili smo i te otvore i sada je firewall imao skoro sve potrebne otvore.



Najzad, usledilo je razbušivanje nosača motora i, ujedno firewall-a za komandu gasa. Teška srca smo izbušili nosač motora, ali tako je moralo da se uradi jer nema drugog mesta gde bi se komanda provukla. Evo kako je ta akcija izgledala:


Pošto nosač, jer je odlivak, ima konične stranice, burgija se oslikala na zidu, što je prelep dokaz da je otvor pod tačnim uglom od 90 stepeni...


Najzad, montirali smo probno nosač motora i firewall, pa kroz sve to proturili SULLIVAN bužir da čitavu stvar testiramo. Pun pogodak! Firewall će dobiti još dva otvora - ona kroz koja treba da prođu creva iz rezervoara: jedno za dovod goriva, a drugo za natpritisak.



Ovi su poslovi veoma pipavi i traže punu koncentraciju, ali kada se urade dobro, čovek se oseća veoma zadovoljnim. Najvažnije je uraditi ih valjano zbog geometrije čitavog aviona. Kad je geometrija u pitanju, pristupili smo lepljenju firewall-a. Za trup smo ga zalepili petuminutnom epoxy smolom, a sve ostalo biće zalepljeno dvanaestosatnom, naravno, uključujući i obavezno staklotkanje sa zadnje strane firewall-a. Evo kako izgleda zalepljeni firewall:


Sve ose su saosne i premerene. Uglovi su tačno nula stepeni. Naravno, odmah smo prionuli ispitivanju gde će doći prednji prsten, koliko (zbog motora) treba da produžimo trup aviona u odnosu na originalni plan i tome slično... Ispostavilo se da je .60 FS R duži od motora predviđenih za KWIK FLY (Enya i O. S. max H) nekih 13mm, a imamo i malko duži nosač motora od originalne ploče na koju se motor nekada montirao. Sve u svemu, duži nam je nos za nekih 20mm. Ovo nas raduje jer ćemo imati povoljniju situaciju kada budemo tražili težište. Evo kako izgleda prednji prsten, provizorno, na stranicama ispred firewall-a:


Sledeći put radimo stakloplastiku na firewall-u i lepimo u sendvič stranice, pa ako ostane još vremena, uradićemo još neki detalj. Radovi su se sada, kao i uvek usitnili...

P. S.

Odustali smo od karbonskog ojačavanja vertikalnog stabilizatora, jer za time nema potrebe. Prilično je krut - odabrali smo malo tvrđu balzu i ojačali ga produžetkom sa donje strane, a i spojen je, kako se na slikama vidi, iz dva parčeta balze po uzdužnoj osi. bađ kao što je i rudder spojen. Jednostavno nema potrebe za daljim ojačavanjem.

Pozdrav!
« Last Edit: April 17, 2018, 05:17:59 PM by SABURO »

Offline Milos 94

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 190
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #58 on: February 14, 2018, 08:49:19 AM »
Mene zanima samo onaj detalj kad se bude montirala Graupnerova noga!

Offline Stanko BG

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 153
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #59 on: February 14, 2018, 12:15:19 PM »
Dragi Miloše,

Od srca si me nasmejao kad sam pročitao tvoj komentar.  lol Nažalost, Graupnerove noge nema i ja sam gore u članku objasnio kako smo od kinesko-nemačke noge nove generacije uspeli da napravimo nešto što je samo nalik na Graupner Bestell Nummer 137.

Ostade Graupnerova noga samo pusti san  :'(