www.rcfly4um.org

Author Topic: KWIK FLY MK III  (Read 1006 times)

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 708
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #15 on: January 12, 2018, 10:32:08 PM »

Пуно успеха у будућем раду!





Offline Joja

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 79
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #16 on: January 12, 2018, 11:04:09 PM »
Presko, imaslep tepih nema sta.     :)
Salu na stranu, tvoj model projekta M 1022 je mnogo bolji nego Kwick. Svaka ti cast sto imas strpljenja (ne da ga popravljas) nego da postavljas sve slike tako detaljno i revnosno. To je dobra prilika za mladje modelare da nauce kako se to redi. Inace i ja sam bio u Zemunskom AK 1982 - 83 kada sam kao plavac sluzio vojsku u Komandi RV. Sigurno smo se vidjali tada u to vreme kada je Desa Kacavenda drzao sekciju. Ja sam pravio tada maketu Galeba 2 od punog drveta u razmeri 1:32.
Jedva cekam da vidim da poletis M 1022.
Pozzz

Offline Stanko BG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 34
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #17 on: January 12, 2018, 11:12:58 PM »
Hvala Prežo,

Vidiš da stara ljubav zaborava nema  :big smile Čuvaš u toj Kwikovoj kutiji najvrednije modelarske stvarčice, priznaj... Hvala ti, takođe, što si postavio sliku svog KWIK-a. Dobro ga se sećam sa Jarka :)

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 522
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #18 on: January 13, 2018, 12:46:16 PM »
Omiljeni avion kad budete radili restauraciju prikazite u slikama ja imam zelju da napravim ovaj model.Jedno pitanje da li je lakse i bolje po vama raditi model po planu originalnom Phil Craft ili po Graupnerovom planu sta vi mislite
Evo jedan video nadam se da ne narusavam topic o ovom predivnom avionu ()-() samo napred

Offline Stanko BG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 34
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #19 on: January 13, 2018, 08:55:54 PM »
Pozdrav Bjanko,

Ako bih se odlučio za samogradnju, svakako bih uzeo Graupnerove planove jer su mnogo detaljniji i pedantniji. Osim toga, originalni Kraftov plan predvideo je krila na gumicu, a u Graupneru su to prepravili na vijke. Žice na Krafotvom modelu za zadnji točak su malko kraće pa avion mora imati veće zadnje, a manji prednji točak, dok su u Graupneru to inženjeri opeglali i sredili. Opet, Graupnerov model ima prelepu duplu prednju nogu, koja mi treba kao beli 'leb  (:sok:) a nigde je na svetu nisam našao. Kraftova prednja noga je najobičnija jednostruka zavojnica...

Ako NEKO MOŽE DA UĐE U TRAG JEDNOJ PREDNJOJ GRAUPNEROVOJ NOZI, BESTELL NUMER 137, NEKA ME PROSVETLI!!! Hvala unapred do neba!

Originalni Phill Kraftov avion imao je neku vrstu primitivne kočnice na glavnom trapu - žica koja trlja po gumi, a pokreće je preko sajli jedan zaseban servo... Ovo ne postoji u Graupneru, što je sasvim pametno izbaciti.

Malo sam ranije u ovom postu objasnio (čak dao i link) da je najbezbolnije kupiti neki vintage kit. Upravo sada na Nemačkom E-bayu ističe aukcija na kojoj se prodaje originalni Graupnerov kit... Ovakve aukcije pojave se jednom u 5 meseci. Primećujem da su kitovi sve necelovitiji, a cene sve sumanutije. Sad sam proverio. Još 23 sata do isteka aukcije, a avion je već nakupio 325 evra cenu. Dakle, do isteka aukcije izaći će na 450 - 600 evra, samo za kit!

Ja sam kupio isečen materijal u Americi uz koji sam dobio kopiju originalnih Phill Kraftovih planova. Već isečena rebra i plankove, zajedno sa planom sam kupio, jer sam izračunao da je samogradnja najskuplja i najdugotrajnija opcija... Treba da usvajam aeroprofil, da ga crtam prema planovima, da pretvaram u vektore i prilagođavam za lasersko sečenje. Potom, treba da kupim balzu koja je u Srbiji skupa kao Svetog Petra kajgana... U osnovi je najpovoljnije kupiti već sve isečeno, potom uzeti monokot, propelere, spiner, točkove, nosač motora (koji je za Kwik Fly specifičan jer nema mesta za običan pa se motor montira zadnjim poklopcem za FIREWALL), komande, servo uređaje, klevise, hormove, vijke za krilo, motor, itd.

Ovde šaljem .pdf dokument u kome je Graupnerov kompletan plan, a ispod je sastavnica iz Graupnerovog kita. Srećno!

https://drive.google.com/open?id=1bij0JRLg3p10rlvP5Gt0DrLkjdMvjoj2

https://drive.google.com/open?id=1IwJ8P07JUuE4e2Pi_MwUsMPZ8fh4ddvy

P. S.

Veoma važan savet prilikom samogradnje jeste sledeće: Kwik Fly nema uglove motora, ali mu je čitavo krilo pod pozitivnim napadnim uglom od 1/2 stepena. Voditi računa o tim sitnicama.
« Last Edit: January 13, 2018, 09:19:06 PM by Stanko BG »

Offline presko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 708
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #20 on: January 13, 2018, 11:25:58 PM »
Presko, imaslep tepih nema sta.     :)
Salu na stranu, tvoj model projekta M 1022 je mnogo bolji nego Kwick. Svaka ti cast sto imas strpljenja (ne da ga popravljas) nego da postavljas sve slike tako detaljno i revnosno. To je dobra prilika za mladje modelare da nauce kako se to redi. Inace i ja sam bio u Zemunskom AK 1982 - 83 kada sam kao plavac sluzio vojsku u Komandi RV. Sigurno smo se vidjali tada u to vreme kada je Desa Kacavenda drzao sekciju. Ja sam pravio tada maketu Galeba 2 od punog drveta u razmeri 1:32.
Jedva cekam da vidim da poletis M 1022.
Pozzz

Што се тепиха тиче, не сносим никакву одговорност, није мој, таштин је. Одговарам само за моделе.

Што се тиче поправке модела и описа истог није толико ствар у стрпљењу колико у вишку слободног времена. Шта друго да ради маторац као ја.

А што се тиче земунског аеро клуба тано сам престао да одлазим негде у јесен 1978. год. и дуго нисам одлазио тамо. Данас врло ретко. Тако да нисмо имали прилику тамо да се сретнемо, сигурно би се сетио момка који прави Г2.

Биће, вероватно, прилика да се упознамо.


Offline Stanko BG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 34
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #21 on: January 15, 2018, 12:16:45 AM »
Radovi su počeli!!!

Večeras smo napravili sto od jedne kuhinjske radne ploče i od stranica starog kuhinjskog elementa... na sto smo stavili plutu debljine 6mm, preko nje plan krila i preko toga debeli najlonski prekrivač (onaj što se kupuje u farbarama). Pošto je savijen da bi se spakovao u rolnu, trebalo je falte ispeglati fenom. Radni sto je na kraju veoma zadovoljavajući, čini mi se.  mmmm


Potom smo na sto izvadili sve delove koji su već isečeni na laseru.  :)aplauz Tu je i SIG-ova kabina kupljena kod jednog Švabe na E-bayu, a nalepnice izrađuje jedan Francuz... Komedija sa nabavkom opreme i delova, kakve nigde nema... Kao što sam već rekao ranije u ovom članku, da bismo oživeli Kwika, morali smo da obigramo oko čitavog sveta :)


Naročita priča bio je izbor letvica za ramenjače. U RC Srbiji nema odgovarajućih, te smo kupili u Timočkoj.  (___) Ali, pošto je ovaj Kwik rađen prema colovnim merama, ramenjače su veoma specifičnih dimenzija. Glavna ramenjača je napravljena od 1/4'' x 1/4'', kvadratnog je preseka, a dve trećine polukrila je duplirano (o tome nešto kasnije kada počnemo dupliranje ramenjača). Zadnja ramenjača je pravougaonog preseka, dimenzija 1/4'' x 3/8'' i takođe je duplirana. Da bismo dobili ove dimenzije kupili smo 10x10mm letvice i obradil ih na diht mašini.  (yay)

"Tako vam je to Boki i Stanko, kad želite Amerikanski avion", gunđao je Zoki Kikica, Boletov kum, dok je podešavao jedno popodne diht mašinu i gulio nam, potom, letvice za ramenjaču.

Za početak gradnje bilo je neophodno da se izradi heling koji će sva rebra držati na tačnoj lokaciji u odnosu na podlogu. Osa simetrije rebra (u ovom slučaju i tetiva jer je aeroprofil simetričan), mora biti na 23mm od podloge i sa njom savršeno paralelna. Da je čovek od kog smo kupili kit isprojektovao, pa na laseru isekao, cokle na rebrima, ovo ne bi moralo da se pravi, ali eto... nije se setio.  :hehe Prvo smo odmerili udaljenje od podloge na mestu zadnje ramenjače...


Ispostavilo se da je letvica 10x10mm dobar izbor (naravno u Timočkoj smo kupili duplo više letvica jer su sve bile krive kao gudalo). Trebalo je samo skinuti 1.5mm celom dužinom letvice.


Tu je na scenu izašlo tek kupljeno rende! Ono je doduše predviđeno za balzu, ali uz malo pažnje i fino podešavanje, rendić je sredio lipovu letvicu očas posla. Potom malo šmirglanja na ravnoj podlozi, sa četiri ruke koje drže letvicu i...   


I, evo ga na kraju rezultat! Tetiva aeroprofila je udaljena tačno 23mm od podloge i stoji u odnocu na nju savršeno paralelno. Gradnja krila može da počne.


Pozdrav do sledećeg druženja.
« Last Edit: January 15, 2018, 01:31:39 AM by Stanko BG »

Offline Stanko BG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 34
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #22 on: January 16, 2018, 11:12:03 PM »
Večeras sam odlučio da kompletiram pogonsku grupu za KWIKA. Naime, već sam ovde pisao da imamo nov, nikad upaljen .60 FS R OS MAX, ali je problem što smo oduvek bili u manjku sa auspusima, naročito zbog toga što smo imali i par MOKI-ja .60, koji su verna kopija FSR-a i na koje pasuje Maxov auspuh. Nije mi dao đavo mira i čeprkao sam tu i tamo po internetu i našao firmu koja još uvek proizvodi reprodukcije Maxovih auspuha, jer, naravno, nigde na svetu nisam uspeo da nađem polovan auspuh.
Firma se zove MECOA i nalazi se u Americi. Prodaju i stare K&B vanbrodske motore i koješta. Evo, dajem link:

http://www.mecoa.com/

Kupim ja kod njih auspuh i oduševim se kada je stigao, nije bio ni mnogo skup.


Međutim, ni Boletu ni meni se ovaj auspuh nije dopao kada smo ga prislonili na motor. On je zaista prelep i vršiće svoju funkciju, ali je odliven od drugačije Al legure i ima sasvim drugu boju i sjaj.
Ništa... Šta da se radi. Psiha čoveku često ne da mira... odlučimo da skinemo sa jednog od drugih motora originalni OS MAX-ov auspuh, detaljno da ga očistimo i montiramo na KWIKA kada za to dođe vreme.


Evo tog pravog auspuha... Uz malo pranja 98% etil alkoholom, a zatim četkicom i deterdžentom, restauracija se može nazvati uspešnom! najuspešnija restauracija je kada se čovek bavi samo pranjem.  (yay)






Ništa ne fali ni onome firme MECOA, ali originalnost je boljka koja mori Boleta i mene već decenijama... Šta da se radi, nekako uspevamo da trpimo sami sebe... a, valjda nas i naši prijatelji uspešno trpe... Opet, možda link za auspuh koji odgovara FSR MAX-ovima nekome i posluži. Da ne kažemo "baš" da je ova naša boljka opasna po okolinu - ima i neke vajde od nje.

Živeli!
« Last Edit: January 16, 2018, 11:23:12 PM by Stanko BG »

Offline Stanko BG

  • Newbie
  • *
  • Posts: 34
  • Tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi (Grunf)
Re: KWIK FLY MK III
« Reply #23 on: January 17, 2018, 08:24:44 PM »
Danas stignem kući i zateknem paketić!

Otvorim, i mnogo se obradujem!!! Doneo poštar vijke i bolcnove za montažu krila na trup koje sam pre dve i po nedelje kupio na nemačkom E-bay-u kod jednog Švabe. Originalno pakovanje i originalni serijski broj kakav je korišćen u vreme kada je KWIK bio aktuelni kit model - Bestell Nummer 147.

Savršeno očuvana, vintage, NOS (New on stock kesica iz 1968. godine)  lol

« Last Edit: January 17, 2018, 11:56:30 PM by Stanko BG »