www.rcfly4um.org

Author Topic: Caudron C600  (Read 1427 times)

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3001
Re: Caudron C600
« Reply #15 on: November 20, 2017, 08:25:34 PM »
Video sam pdf fajl(ove) već odmah pre. Interesuje me na osnovu čega si zaključio to što jesi? Ozbiljno pitam, jer je vrednovanje rezultata kalkulatora veoma važna stvar, a prekomplikovana i za iskusnije da donesu ovakvu brzu i radikalnu konkluziju.
Quote
Mislim da bi ovo bi letilo svega par sekundi .. i onda bi motor izgorio.
Ovo je stručni forum baš za ovo, pa samo slobodno obrazloži i za druge i ne samo za mene.

 ;namig


« Last Edit: November 20, 2017, 08:31:37 PM by tibeteagle »

Offline alzo

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 272
Re: Caudron C600
« Reply #16 on: November 20, 2017, 08:46:32 PM »
Ovde lepo pise 3-5 s....cemu rasprava ::)

Turnigy D3548/6 790KV Brushless Outrunner Motor


Spec.
Battery: 3~5 Cell /11.1~18.5V
RPM: 790kv
Max current: 40A
No load current: 1.8A
Max power: 715W
Internal resistance: 0.040 ohm
Weight: 159g (including connectors)
Diameter of shaft: 5mm
Dimensions: 35x48m
Prop size: 11.1V/12x12 18.5V/11x7
Max thrust: 1650g


The Turnigy SK3

Specs.
Turns: 12T
Voltage: 4~5S Lipoly
RPM/V: 700kv
Internal resistance: 0.035 Ohm
Max Loading: 45A
Max Power: 665W
Shaft Dia: 5.0mm
Bolt holes: 25mm
Bolt thread: M3
Weight: 177g
Motor Plug: 4mm Bullet Connector
« Last Edit: November 20, 2017, 08:51:21 PM by alzo »

Offline varadero

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 124
Re: Caudron C600
« Reply #17 on: November 21, 2017, 10:24:27 AM »
Video sam pdf fajl(ove) već odmah pre. Interesuje me na osnovu čega si zaključio to što jesi? Ozbiljno pitam, jer je vrednovanje rezultata kalkulatora veoma važna stvar, a prekomplikovana i za iskusnije da donesu ovakvu brzu i radikalnu konkluziju.
Quote
Mislim da bi ovo bi letilo svega par sekundi .. i onda bi motor izgorio.
Ovo je stručni forum baš za ovo, pa samo slobodno obrazloži i za druge i ne samo za mene.

 ;namig

Vrlo jednostavno, motor je po specifikacijama maksimalne snage 545W (15 sekundi) dakle stvarne, oko 510-520W.
Po kalkulacijama taj setup povuče skoro 600W. I šta se dogodi ? Brzo se motor pregrije i izgori. To govorim i iz iskustva.
Drugo, motor je predviđen i konstruiran za baterije 2-5S, a ne za 6S. Dakle sami navoji i debljina žice na namotajima su predviđene za max napon 5S baterije, još jedan razlog zašto bi došlo do pregrijavanja.

eCalc mi se kao kalkulator pokazao poprilično dobar i  moguća su odstupanja +-10%.
isto tako i kod proizvođača ima odstupanja, pa kad se sve gore navedeno zbroji, eto zašto tako mislim.

I još jedna stvar koju mnogi ne znaju.
Početnici najčešće kažu , neću ja tjerati gas do kraja nego samo do pola. Tako računaju da kada daju gas recimo na modelu sa 6S baterijom (nazivnog napona 22.2V) do pola, onda model leti na 11.1V jer je gas točno na pola.
Ovo je potpuno netočno.
Motor na kojemu je spojena 6S baterija u svim položajima ručice gasa (throttle) dobiva 22.2 V napona, od najmanjih okretaja do najvećih.
ESC je taj koji regulira brzinu vrtnje odnosno šalje impulse napona baterije prema motoru... za najmanje brzine okretaja malo impulsa u sekundi , za veće, više impulsa u sekundi, no svi ti impulsi su impulsi napona baterije (OK, napon baterije pada s obzirom na opterećenje, naravno).

Nadam se da sam razjasnio svoje mišljenje, no možda sam u krivu.

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1511
Re: Caudron C600
« Reply #18 on: November 21, 2017, 01:09:18 PM »
Za motore sa cetkicama znam sigurno da ovo nisi u pravu... :mhm

citat..Motor na kojemu je spojena 6S baterija u svim položajima ručice gasa (throttle) dobiva 22.2 V napona, od najmanjih okretaja do najvećih.
ESC je taj koji regulira brzinu vrtnje odnosno šalje impulse napona baterije prema motoru...

a za ove trofazne  :hehe  stvarno ne znam.   mmmm
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline varadero

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 124
Re: Caudron C600
« Reply #19 on: November 21, 2017, 01:59:36 PM »
Pa zar još netko koristi motore s četkicama danas ?  (:sok:)  :big smile

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3001
Re: Caudron C600
« Reply #20 on: November 21, 2017, 08:35:30 PM »
Varadero, hvala na detaljnom odgovoru. Evo i mog vrednovanja sa obrazloženjem.

Ja mislim da motor nije u opasnosti da pregori u kombinaciji lose.pdf, jer temperaturni pokazatelj ne ukazuje na to. Kazaljka je u zelenom polju, a i numeričkih 53 stepeni je daleko od kritičnih 85 stepeni celzijusa. Ovo si zaboravio uzeti u obzir, a toliko je važno i presudno.

Podatak o maksimum vrednosti snage motora ne treba pratiti na taj način i nije primaran. To zbunjuje i bespotrebno alarmira. Važnija je maks. jačina struja (amperaža), jer se motor greje isključivo od jačine struje. Treba prekopčati imput snage [W] na ampere [A] i upisati 50A, a koliko piše za dati motor SK3. Erora sigurno neće biti, jer je maks. dobijena struja sa 6S samo 28.5A. a električna snaga od 595W upošte nije gornja granica mogućnosti za ovoliki motor, s obzirom da svim drugim motorima iste veličine i karakteristika daju daleko preko 600W. Može da se proveri. Verovao ili ne, smeo bih da ovaj motor opteretim i trajno sa 700W a da temperatura ne pređe 80 stepeni.  :mhm

Sa plavim slovima pisano u rezultatima je samo preporuka, a nikako ne opasnost i može da se ignoriše iz tog razloga. Motorima se direktno ne ograničava napon samo jačina struja.

Izbor LiPo paketa sam birao 2 komada popularne veličine ( 2 x 2200mAh 3S) iz razloga što su relativno jeftini i što se oni mogu upotrebiti i na manjim modelima i mnogo lakše se prodaju kada već ne trebaju. Dakle ovo je praktični (balkanski) pristup, a ne mora da bude tako i retko je moguće ostvariti. Ja bih takođe napajao iz jednog paketa 5S, ali sa razlogom da je krajnji broj obrtaja nešto manji, a što je bolje iz aspekta efikasnosti elise, a ni ovom tipu skala modela ne treba velika krajnja brzina.

Sva naša teoretisanja i nastojnja da pomognemo uros2002 za dobar izbor delova, pada u vodu, jer još ni sada ne zna da li će model da teži 1400g sa- ili bez pogonskih delova. Možda će biti dovoljan i mnogo skromniji setap, ali o tome bolje kada model već bude gotov.  :-\



Quote
I još jedna stvar koju mnogi ne znaju.
Početnici najčešće kažu , neću ja tjerati gas do kraja nego samo do pola. Tako računaju da kada daju gas recimo na modelu sa 6S baterijom (nazivnog napona 22.2V) do pola, onda model leti na 11.1V jer je gas točno na pola.
Ovo je potpuno netočno.
Motor na kojemu je spojena 6S baterija u svim položajima ručice gasa (throttle) dobiva 22.2 V napona, od najmanjih okretaja do najvećih.
ESC je taj koji regulira brzinu vrtnje odnosno šalje impulse napona baterije prema motoru... za najmanje brzine okretaja malo impulsa u sekundi , za veće, više impulsa u sekundi, no svi ti impulsi su impulsi napona baterije (OK, napon baterije pada s obzirom na opterećenje, naravno).

Preporučujem da prostudiraš sve o PWM regulaciji napona.

 ;namig
« Last Edit: November 21, 2017, 08:49:21 PM by tibeteagle »

Offline varadero

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 124
Re: Caudron C600
« Reply #21 on: November 22, 2017, 11:53:34 AM »
Ma da, teoretizirati možemo u nedogled, moja varijanta ima 2400g statičkog potiska, tako da bez obzira koliko mu na kraju ispadne težak model...bit će omjer potiska u odnosu na težinu veći od 1:1. I za svoje modele koristim navedeni kalkulator i uvijek mi je odabir komponenata po njemu ispao dobro, bez pregrijavanja, opterećenja, neugodnih iznenađenja...tako da ga preporučam svima (jest košta godišnja pretplata, ali nije to tako skupo čak ni za nas).

PWM mi je potpuno jasan (bio je dio teme mog diplomskog rada na elektrotekničkom fakultetu prije   (___)  godina ), no ovdje nije riječ o regulaciji napona...već o pokretanju trofaznog motora sa povratnom informacijom. Moje objašnjenje je, ajmo reći, laičko, da bi ga i ostali mogli djelomično shvatiti.
Jer ako počnem sa formulama i izračunima..... :-X

Sve u svemu, šta god od tog odabere, let će i dalje ovisiti najviše o pilotu  :big smile (<--)

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1506
Re: Caudron C600
« Reply #22 on: November 22, 2017, 09:23:37 PM »
Pokušavao sam da se ne umešam u ovu raspravu ali kada neko krene da lupa koješta moram.
@varadero najednostavnije si objasnio svima kako ESC radi i šta se dešava, ti kao elketroinženjer to dobro znaš nadam se jer si dobio diplomu koja to dokazuje)

ŠTA NIJE JASNO?

 (giveup)
The ground is the limit (or a water)