www.rcfly4um.org

Author Topic: Evolution GX-10  (Read 4483 times)

Offline batans

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 307
Evolution GX-10
« on: March 09, 2017, 10:30:42 PM »
              Modelarski aerodromi su uveliko oziveli i poslednje pripreme za novu sezonu su u punom zamahu. Julije i Coka su nedavno iz Lindingera doneli izmedju ostalog predivan Piper Cub (203 cm) za koji je nesto ranije nabavljen Evolution GX10, mali benzinski motor. Sacekao je da CUB bude zavrsen a onda na probni sto i prvo paljenje.



              Utisci su izuzetno povoljni. Izrada sjajna, oprema koja uz motor dolazi veoma kvalitetna. Viton creva za benzin, filcanni "klanker" za eliminisanje mehurica u crevima, veoma precizno podesen karburator. Nismo improvizovali nista, napravili smo dobro postolje za razradu, potrosili dva rezervoara (280 ml.), smrzli se i dogovorili da celu proceduru ponovimo vec sutra.

              Sledi ugaradnja u "Piper Cub H9" pa na Cenej i prvi probni let.

Offline soprano

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 477
  • Pravim,pravim pa rasturam.....:)))))
Re: Evolution GX-10
« Reply #1 on: March 10, 2017, 08:24:45 AM »
Ja imam isti motor ugradjen u Mustanga P-51 i veoma sam zadovoljan kako radi.Moj predlog je da se motor razradjuje kao po upustvu a to je na modelu i u vazduhu.Znaci strogo pratiti uputstvo i nema greske.Bice tu vibracija na motoru,stucanja sve dok ne potrosi 4 l goriva,nakon toga pravo uzivanje.I jos jedna stvar koja je vrlo bitna a to je kvalitetno ulje,ja sam se jednom prevario i stavljao neko stihl-ovo ulje i na kraju sam izgubio kompresiju i morao sam da menjam kariku.
Ja neznam cemu ovo sluzi,a pritom i ne radi.....:)

Offline batans

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 307
Re: Evolution GX-10
« Reply #2 on: March 10, 2017, 01:19:32 PM »
              E, Soparano hvala na javljanju i pomoci. Julije i ja se po prvi put sracemo sa ovakim motorima, mali benzinski motori. Nagomilano iskustvo sa glow (nitro) motorima sigurno moze da zavede i prevari. Julije je nabavio neko ulje iz prodavnice koja prodaje  trimere, kosacice i testere. Ald' molim te pisni koje si ulje koristio da ne bismo i mi napravili stetu. I mala zabuna, ovaj motor od 10 ccm nema kariku.
               Sta god, svakako hvala na javljanju, dobro bi nam doslo svako iskustvo koje imas.
 
                                                                                            Puno pozdrava Bata Stepanovic i Julije Edelinski.

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1455
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Evolution GX-10
« Reply #3 on: March 10, 2017, 07:51:14 PM »
Motul 800 Road Racing 2 Stroke Oil

RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline batans

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 307
Re: Evolution GX-10
« Reply #4 on: March 10, 2017, 10:01:12 PM »
                   Kao sto rekoh, svaka pomoc ljudi koji vec imaju iskustvo u ovoj prici je dobro dosla. Zajko, svakako ti hvala na sugestiji i pomoci.
       
Inace danas je obavljena druga tura razrade sa elisom 11"x 6". Motor radi savrseno, na leru stabilnih 2800 o/min, na maksimalnom gasu 12000 o/min. Temperatura glave cilindra ne prelazi 90 C. Motor se isporucuje sa produzenim auspuhom ali takav auspuh ne moze da stane u lozu koja se nalazi na Piper CUB-u. Najlakse nam je bilo da sa auspuha skinemo taj hromirani extender i probamo. Verujem da motor jos bolje radi sa njim ali rezultati koje smo dobili su veoma zadovoljavajuci a CUB je srecan sto nece morati na operaciju.
       
                   Ovo nije reklama vec informacija za zainteresovane. Motor je kupljen ovde kod nas, u Beogradu, u firmi koja distribuira Evolution, Horizon Hobby, Hangar 9,...stigao je u Novi Sad za 24 sata sa jos nesto dodatne opreme, po ceni koja je za malo, dvostruko niza od one u Evropi pa je nase zadovoljstvo ovim motorom upotpunjeno i izuzetnom poslovnoscu ovog dobavljaca.
« Last Edit: March 10, 2017, 10:02:53 PM by batans »

Offline soprano

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 477
  • Pravim,pravim pa rasturam.....:)))))
Re: Evolution GX-10
« Reply #5 on: March 10, 2017, 11:05:36 PM »
Javljam se kasno ali Zajko je dao tacno to ulje koje ja koristim.Zaboravi to ulje za kosilice i trimere i uzmi motul.Moj predlog je da sa elisom 11x6 razradite na modelu a razlog je zato sto motor ima bolje hladjenje sto mu je u toku razrade preko potrebno.U uputstvu kaze da se motor razradjuje na punom gasu i treba da se rade akrobacije u smislu lupinda,valjka i tako to kako bi klip i ostali delovi u motoru bili bolje podmazani.Ja sam sve to odradio i nista nisam pogresio.Tokom razrade nema diranja igle za low (low speed needle) samo se steluje igla za velike obrtaje,tek posle 4l moguce su male korekcije low speed needle ako motor sporije prima gas od lera do punog broja obrtaja.Takodje moze da se desi od vibracija da se neki srafovi odviju ali i to stoji u uputstvu kao normalno i to se meni desavalo kod auspuha.
Ako vam treba neki savet vi se javite.Pozzzz

Ps.imam i motor NGH 9cc benzinac i znam da ima kariku ali ovaj evolution nisam imao potrebe da otvaram tako da ne mogu sa sigurnoscu da tvrdim da sam u pravu.

« Last Edit: March 10, 2017, 11:18:34 PM by soprano »
Ja neznam cemu ovo sluzi,a pritom i ne radi.....:)

Offline batans

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 307
Re: Evolution GX-10
« Reply #6 on: March 11, 2017, 12:30:56 PM »
             Prava forma "druzenja" na forumu, razmena korisnih informacija, pomoc iz prve ruke, kvalitetne sugestije, dobre namere, hvala vam puno.

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
Re: Evolution GX-10
« Reply #7 on: March 11, 2017, 02:53:02 PM »
Imao sam dva avio glow motora novijeg ABC tipa. Jedan OS MAX 7,5cm3 i jedan ASP 7,5cm3.
ABC motore bez prstena ne treba urađivati. Prvi razlog je što nema šta da se urađuje, jer se to obično radi samo zbog čeličnog prstena koji klizi po čeličnom cilindru. Ni oni se ne urađuju, ako su površine dovoljno glatko i tačno obrađene, a to rade samo Japanci.
Drugi razlog je što kod ABC tipa motora oblik cilindra iznutra nije cilindričan već kupast, a što se meri tek u nekoliko stotina delova milimetara. Na vrhu je prečnik manji radi boljeg zaptivanja, jer je samo tamo najveći gasni pritisak prilikom eksplozije, kada je klip na vrhu. Kada klip siđe niže, pritisak opada i više nema potrebe za time.
Ovaj patent smanjuje rizik zaribanja, usporava habanje cilindra i klipa, povećava vek trajanja, klip je lakši bez prstena, dok je kompresija veća nego da ima prsten i to samo na mestu gde je to najvažnije. Baš zbog toga ih je dosta teško paliti prstima, jer je teško prebaciti klip preko gornje mrtve tačke, pa se preporučuje starter motor ili jako debele kožne rukavice.

Jedino se može praviti razlika u povećanju procenta ulja u gorivu za prve letove, ali ne previše.
Poželjno je benzin dobro profiltrirati pre pravljenja smese sa što finijim filterom.

Ovaj motor ima prigušnik od  6,5-7,5cm3 motora. Dodatni produživač se stavlja radi povećanja zapremine srazmerno većoj kubikaži od 10cm3. Bez extender-a motor može da se guši i gubi na snazi. Dakle treba ga vratiti.

Pravilan izbor elise je uvek važan. Na njemu može da se dobije ili izgubi i više od 20% snage motor.
Prvi aspek je onaj koji izvlači iz motora maksimalnu snagu, a drugi diktira letna karakteristika modela. Oba uslova je uvek teško uskladiti, a ponekad je to nemoguće. Razlog za manju brigu u vašem slučaju je različitost karaktera 2T motora i Piper-a. 2T motor ima mali momenat i velike obrtaje, pa je to dobro za brze modele, a model tipa spori visokoprilac sa polusimetričnim profilom dosta gubi na stabilnosti pri velikoj brzini. Piper-u treba suprotno od onaga što može 2T motor. Jaka vučna sila na startu i na manjim brzinama, pogotovo ako ima dodatni koristan teret ili vrši šlep jedrilice, što može da daje motor sa većim momentom na osovini, a nema velike krajnje obrtaje. To najbolje može samo 4T motor sa određenom elisom naravno, iz čega proizilazi da bi za Pipera bio mnogo bolji izbor.
Nada. Postoji ta veličina i korak elise koji može da premosti različite karaktere motora i modela, ali se za to mora isprobati više elisa i izvršiti merenja i probne letove. To se obično uvek radilo, radi.


Quote
...kaze da se motor razradjuje na punom gasu i treba da se rade akrobacije u smislu lupinda, valjka i tako to kako bi klip i ostali delovi u motoru bili bolje podmazani.
Akrobatsko mazanje motora?  mmmm  Ma neeee.  Motor se dovoljno dobro maže stalno i podjednako sa uljem u gorivu. Ono svugde dopre gde je to važno, bez obzira na položaj motora u odnosu na ruže vetrova i pravac gravitacije, kao i pri raznim inercijonim silama u letu.
Akrobacije treba raditi samo zbog provere pravilnosti postavljenog rezervoara, dovoda goriva i podešenosti karburatora. Ako nešto od navedenog nije dobro, motor može da štuca i u krajnjem slučaju da prestane raditi.

 ;namig
« Last Edit: March 11, 2017, 07:29:52 PM by tibeteagle »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
Re: Evolution GX-10
« Reply #8 on: March 11, 2017, 04:30:13 PM »
Nešto slikoviti za potporu za gore rečeno.
Ovaj motor ima lepo obrađen ABC cilindar, skoro ispoliran u celoj visini, a gornjih 3mm je izuzetno sjajan, a gde je najtesniji sa klipom.  Klip je takođe lep gladak na celoj površini, dok je gornjih 3mm klipa na neki način dodatno "dodat" silicijum radi povećanja otpornosti na habanje.
Sve ovo ukazuje na dobar kvalitet srca ovog češkog(?) motora i dovoljan je razlog zašto ne treba da se preterano urađuje, razrađuje. Verovatno da su i drugi delovi kvalitetno obrađeni kao spoj klipnjače i radilice, pa se može očekivati dug vek motora.



Kao upoređenje sam stavio jednu sliku cilindar uloška za ASP motor, na kojem se vidi da je grublje brušen iznutra nego spolja.   :(



 ;namig
« Last Edit: March 11, 2017, 07:39:17 PM by tibeteagle »

Offline soprano

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 477
  • Pravim,pravim pa rasturam.....:)))))
Re: Evolution GX-10
« Reply #9 on: March 11, 2017, 08:03:47 PM »
evo nasao sam na netu rasturen motor i stvarno nema kariku.



Ja neznam cemu ovo sluzi,a pritom i ne radi.....:)

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1423
Re: Evolution GX-10
« Reply #10 on: March 11, 2017, 08:24:49 PM »
Kao upoređenje sam stavio jednu sliku cilindar uloška za ASP motor, na kojem se vidi da je grublje brušen iznutra nego spolja

Razmislite zašto se na automobilima vide honovi na stublini i zašto nije skroz glatka.
Danas se stublie rade laserima pa ipak ne stavljaju idealno polirane površine.
Za to itekako postoji debeo razlog....
The ground is the limit (or a water)

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1455
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Evolution GX-10
« Reply #11 on: March 11, 2017, 08:38:30 PM »
Ne smem da tvrdim, ali bi mozda mogao... Mali Evolution motori se neprave u Ceskoj (MVVS), negde sam nasao da se ti mali benzonski i oni radiajalni sa 5-7-9 cilidara, ili kako god dec, prave u poslednje vreme u Indiji, a exlusiv za HorizonHobby, oni srednji, normalni i malo veci od 50-150 cc benzinci, pogotovu boxer su i dalje valjda kod MVVS...
A ako se ne varam, Evolution je krenuo u Indiji sa onim malin glow motorma, do 10 cc ... koji su se po mom iskustvu Supisssss pokazali i dokazali. dosta ih je proslo kroz moje ruke, nijedan nije crkao, koliko ja znam, osim ako nije mehanicki sletanjem na nos ili elisu ostecen, meni se desilo par puta.. i jednom mom, da kazem korisniku, koji je rekao da mu se ucinilo da mi je skupo Glow gorivo pa ga je razredio snecim, mislim da nije bila voda u pitanju.. normalno-naravno zaribao...
Inace mislim da je, ovaj motor na slici, koji je pravljen za pocetnike, velicina aviona 1.4-1.8 m raspona, neprikosnoven po svemu i po ceni, samo motiraj sipaj gorivo, kresni ga i leti, sa njim stize i odgovarajuci standard auspuh, prop i 3-Blade prop, sve u kutiji skockano, da ne boli glava.. dizne nikako ne dirati  ;namig


Ja sami imam dilemu da taj EVO10GX ne bude na donjoj granici za ovog Piper-a J-3, njemu je optimalan Glow 0.46, ali ja bih ga nagradio sa Glow 0.61 (10cc) i odgovarajucom elisom, ili cak 3-blade ili jacim benzincem, postoji kao i taj 10GX i 20GX Evolution, mali lagan, taj bi mu legao kao dupe na nosu, po meni, malo overpowered, ali glava ne boli, malo samo novcanik za razliku u ceni...

Ali posto je J-3 takav kakav jeste, mislim da ce to biti negde OK, sigurno nece nista da vuce u nebo...
 ()-() (<--)
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1455
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Evolution GX-10
« Reply #12 on: March 11, 2017, 08:48:02 PM »
PS.
Svi Evolution Glow motori vole NITRO 10-30%, ja sam uvek koristio NITRO 25-30%, kako sam kad imao, te price sto manje nitra, to su budalastine...
prede i dere so ko dajanov zelenko, nikad stucnuo nije...
a kad se na njega stavi i originalna frula EVO, to je Zver....

 ;namig
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
Re: Evolution GX-10
« Reply #13 on: March 11, 2017, 09:37:44 PM »
Evolution je jedno ime, brend. Nemaju svoju proizvodnju, već to daju da im drugi radi. Imaju svoje proizvođače i Kini Indiji i Češkoj. Ova serija je izgleda pravljena u Kini, jer se na klipu vidi uliveno u karter Made In China.

Quote
Svi Evolution Glow motori vole NITRO 10-30%
Da, što više nirto u gorivu, utoliko kraći vek motora.  :big smile Čista korist za...
Od puno nitro u gorivu brzo ode klipnjača, jer je preveliki teret na njemu od viška energije. Sa dodatkom nitrometana u gorivo se menja i brzina sagorevanja a ne samo energetska vrednost,a što je potrebno samo za male trkačke auto motore ispod 3.5cm3 za postizanje visokih obrtaja i preko 30.000, a koji se posle jedne trke bacaju. Većim motorima izrazito šteti visoki procenat, jer je detonacija prevelika i prebrza.
Ko hoće da mu motor dugo radi, neka ne koristi alkoholno gorivo sa više od 10% nitrometana.

Quote
Piper-a J-3, njemu je optimalan Glow 0.46, ali ja bih ga nagradio sa Glow 0.61 (10cc)
 malo overpowered, ali glava ne boli,
Veći motor od predviđenog je veća katastrofa za model. Veća vibrcija brže rastrese današnje slabe drvene konstrukcije modela. Tek od toga može da boli glava.  ??? Opet čista korist za...

Za Piper-a J-3 2030mm je 4T motor od 9-10cm3 najbolji, jer mu ni velika brzina ni previše snage ne treba, a ima istu snagu kao 2T motor od 7,5cm3. 4T motor je tiši, manje troši gorivo, ima stabilan rad i duži vek trajanja. Nema ni ogroman prigušnik, te je mnogo lakše montirati u svaki model. Nije slučajno da su duplo skuplji od iste veličine 2T motora. Nažalost, Evolution nema ponudu 4T motora osim zvezdastih, a koji su katastrofa od kveliteta  :-X

Inače benzinski motor sa dodatnom težinom u vidu elektronskog paljenja i baterijama je kod malih motora nerentabilno, jer dodatni teret dosta kvari odnos težine i snage. Samo preko 25cm3 je opravdano. Ispod toga je čista varka i nema puno uštede ako se gleda celina.  mmmm
« Last Edit: March 11, 2017, 10:52:08 PM by tibeteagle »

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1455
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Evolution GX-10
« Reply #14 on: March 11, 2017, 11:30:47 PM »
O svim navodima, mozemo konkretno da diskutujemo, jedno je teorija,  drugo je praka, a pogotovu u SRB, gde nema ni para niti tolike neke ponude...

Evolution pa i SAITO daje u manual preporuceni procenat 10-30%, to znam i cvitao svojim ocima, i pricao sa svabama servisera u jednom momentu davno... Da tacno je da mu skracuje vek, pod uslovom da mu je sve 1005 potaman, rad, odrzavanje i sve ostalo, i smanjice mu vek sa 10 god, na 8 god... sto je bar meni nebitno, nemam niti jedan motor koji sam akao duze od 3-5 god. imam mirniji rad, lepo fercera, vecu snagu, RPM.. dovoljno, a pritom su toi motori sa cenom danas smesni kostaju ko 2 srednje baterije lipo... Cena goriva, pa i nitro je takodje smesna, ako ti jednom u sedam dana potrosis na tom avionu litar goriva sto je recimo 4 dobra leta od po 20 min. to te kosta nekih 15 eur i srce zadovoljno, ako je sve proslo super... pa koliko ces tog goriva potrositi u sezoni. 5 lit, 20 rezervara.. tesko... Jos ako uzmes kanticu od 5 lit, ispada i manje.... kod nas o.46 EVO Glow sa propom i spinnerom kosta 100 eur, GX10 duplo vise (kad nije na nekom super specijalu), tako da matematika je cudna, ali OK sad se pojavljuju mali benzinci treba biti u toku...
 ()-() (:beer:)
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior