Author Topic: Ugradnja baterija  (Read 17698 times)

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Ugradnja baterija
« Reply #15 on: March 07, 2016, 01:30:14 PM »
Ja sam ranije stavljao balzu pogresno jer mi je bilo tesko da je secem popreko (ne da se seci tako....)

Čime si sekao!? Grickalicom?
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Ugradnja baterija
« Reply #16 on: March 07, 2016, 03:00:17 PM »
Pobogu Bane, što se nerviraš...

Svaka čast za staž, niko ne spori ni tvoje ni tatino znanje...

Kad sam i napisao ono za servo...  :sljus
Najpametnije je da se niko ne javlja na Forum...

Ajd'

 (pijemo)

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Ugradnja baterija
« Reply #17 on: March 07, 2016, 03:02:16 PM »
Sava, kutija za LiPo je odlična u svakom pogledu, za slučaj da se koristi samo za napajanje servoa, jer se onda ne greje ni malo.  (thumb)

Za servo položaj je Mirče u pravu. Jedini razlog je veće opterećenje na uškama servoa, kada servo radnu silu prima pod pravim uglom na svoje telo. To ne treba zanemariti, ako je servo pod velikim opterećenjem, pa makar i na trenutke. Treba računati i na zamor materijala uški od vibracije komandnih površina, koje se prenose do uški, a dođe to vreme kada će se polomiti i bez velike sile. Jeftiniji servoi se verovatno prave od slabije plastike, pa je bolje ih ne preopteretiti. Svemu drugome ne smeta poprečni položaj servoa.

« Last Edit: March 07, 2016, 03:08:03 PM by tibeteagle »

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1643
Re: Ugradnja baterija
« Reply #18 on: March 07, 2016, 06:58:35 PM »
Samo da pitam dežurne profesore MEHANIKE.
Da li vi pravite ekscentar prese ili postavljate servoe?
Mislim koja stvarno treba sila da bude kontra prema servou da bi on sam sebe iskrivio, iščupao ili šta već uradio?
Što reče Bane ako je to slučaj u normalnoj upotrebi onda je ili komanda zarđala. ili zaglavila nešto ili šta već odnosno nije kriv položaj SERVOA nego KONSTRUKTIVNO rešenje same komande. Ako je servo prelsab onda sigurno će pre počupati sebi zupčanike, sagoreti, nego se iskriviti i izčupati iz ležišta.
A drugo da podsetim one što lepe čičak trake na baterije epoksi lepkom da epoksi lepak nije predviđen da lepi plastične mase a super lepak je previše krt za takve stvari.

The ground is the limit (or a water)

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 541
Re: Ugradnja baterija
« Reply #19 on: March 07, 2016, 09:12:16 PM »
Ništa dok iskustvo ne progovori... lol
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Ugradnja baterija
« Reply #20 on: March 07, 2016, 09:21:48 PM »
Quote
Samo da pitam dežurne profesore MEHANIKE. Da li vi pravite ekscentar prese ili postavljate servoe?
Mislim koja stvarno treba sila da bude kontra prema servou da bi on sam sebe iskrivio, iščupao ili šta već uradio?

Nisam profesor mehanike, ali ću da odgovorim, dok se ne javi taj dežurni profesor mehanike. Kako mali Perica kaže, nisam ginekolog, ali mogu da pogledam.  :big smile
Od mog profesora mehanike Marka Vujića, koji je ujedno bio i moj glavni mentor u prvim koracima RC letenja i savetnik u gradnji mnoštva modela, naučio sam kako da se analizira jedan mehanički sklop. Da li se analizira RC servo ili ekscentar presa, apsolutno je svejedno. Zakoni mehanike se odnose na sve, a što je prvi uočio i definisao Ajzak Njutn (Isaac Newton) Dakle za analizu, pored geometrije i matematike, treba poznavati i njegova fundamentalna uočavanja rada prirode oko nas.

Veličina sila na kritičnim mestima kućišta servoa zavisi od mnogo parametara. Veoma zastareli oblik i mehanika servoa, koji još i danas koristimo, daje puno glavobolje zbog svoje složene geometrije. Iz aspekta položaja servoa u odnosu na pravac radne sile, što je bila Mirčetova opravdana primedba, javljaju se sile različitih veličina na najosetljivijem delu, a to su uške.
Potrudio sam se da slikovito predstavim analizu sa izvedenom jednačinom. Nisu sve sile i momenti naznačeni koji se lavljaju u celom servou, samo one koje su iz aspeta položaja važni. Sve druge sile i momenti, gledano iz gornje projekcije na servo, deluju na isti način na servo, bilo kako da je okrenut. Dakle ovo nije cela analiza. Cela bi bila veoma složeva i jako teška da se razume, pogotovo onima koji ne raspolažu sa znanjem mehanike.



Dakle preskočivši detalje i mnogo toga suvog teoretskog, dobijamo jednačinu 5). sa kojom se može izračinati veličina sile Fr, koja se javlja kao reakciona sila pri pojavi akcione radne sile Fa. Sa geometrijskim veličinama zajedno sa skice se može izračunati za koji položaj servoa je manja.
Za prvi slučaj je mnogo veće, jer se vidi iz jednačine da geometrijska veličina L ima veliki značaj u jednačini. Manje L veća sila, veće L manj sila.
Konkluzija.
Servo je bolje postaviti paralelno sa pravcem delovanja radne sile, nego okomito.
Ko želi proveru, neka ubaci realne podatke u formulu i vide će tačnu razliku veličine sile Fr koja deluje na uške.

E sada sledi onaj prakrični inženjerski deo. Da bi se proverilo, da li će uške servoa da otpadnu i od koje sile, treba poznavati karakteristike materijala kućišta servoa koje teoretski u mašinstvu uvek daje proizvođeč, veličinu preseka uški i očekivanu najveću silu na njemu. Množi se deli se i samo na osnovu dobijenih vrednosti se može reći da li će da pukne. Mišljenje bez proračuna inženjeri nikada ne daju. Jedino iskusni mogu unapred na oko da procene šta je kritično a šta ne.
« Last Edit: March 08, 2016, 12:45:24 AM by tibeteagle »

Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 329
Re: Ugradnja baterija
« Reply #21 on: March 07, 2016, 09:44:02 PM »
Anakin, sekao sam balzu ziletom, to mi je nekako bilo najdostupnije (uzimao sam od oca zilete...), nisam imao para...., kasnije sam sekao sa obicnim skalpelom pa sa modelarskim skalpelom...

Ali uvek mi je bilo tesko seci popreko u odnosu na godove, nekako zapinje.... Sad sve zavisi i koja je balza u pitanju... ona za sobne modele ide lako..., ali tu nikad nisam ni koristio za takve stvari...

U svakom slucaju kod mene je poenta bila sto sam radio nakaradno i onda kad sam nosio balzu da mi iseku na laseru.... i jos povrh svega nije tu neko neznanje u pitanju... nego vise to da nisam tome posvecivao paznju....
« Last Edit: March 07, 2016, 09:45:43 PM by petar »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Ugradnja baterija
« Reply #22 on: March 07, 2016, 09:50:41 PM »
Sava, da bi ste popravili situaciju sa servom u modelu, imam jedan predlog.
Uške servoa se mogu rasteretiti sa oslanjanjem servoa na donjem delu. Kako i od čega ćete to izvesti, neka bude po vašoj kreativnoj zamisli. Može i neka gumena pločica izmežu servoa i oslova da se stavi.



Ovo rešenje sa poprečnim postavljanjem je verovatno bio rezultat uštede nekolko kvadrarnih santimetara špera od strane "konstruktora", koji je možda bio jedan kineski radnik, tehnolog. Nije bio lud, jer je ušteda na velikoj seriji znatna,a u proizvodnj se baš tako razmišlja.
 ;namig

Offline petar

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 329
Re: Ugradnja baterija
« Reply #23 on: March 07, 2016, 09:56:30 PM »
Inace, naravno da moze i ovako i onako... Nece se nista otkinuti...

Samo da vas pitam sve, vas... Da li bi ste, da znate da je nesto bolje, a pri tom da vas nista ne kosta... primenili to u svom radu ili ne bi?

Da znate da ako "jasete" na kvacilu od kola dobili manji radni vek kvacila nego da nogu stavite sa strane i pritiscete kvacilo samo onda kad bas morate...

Da li biste i dalje "jahali" na kvacilu ili ne biste....

Bas me zanima.

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1643
Re: Ugradnja baterija
« Reply #24 on: March 07, 2016, 10:04:33 PM »
E moj čika Savo izgleda ćete morati da okačite testerice, četkice, skalpele, dleta i ostali materijal o KLIN očitaše vam lekciju....
Izgleda se ovde na svakom modelu projektuje kao da se radi o TUPOLJEVU 1:1

The ground is the limit (or a water)

Offline dejan_ts

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1466
  • teramo ga jako
Re: Ugradnja baterija
« Reply #25 on: March 08, 2016, 01:39:00 AM »
uvatiliste se ko mara u krivu vrbu ,te ovako te onako ,covek nije iskazao servoe vec njegovo resenje o kacenju baterije ,ujedno i zastite radi lupanja ,da ostane citava,

a mislim da ima bas topik o servo upravljacima i tamo mozete postaviti ovu zackoljicu koja vas muci i da pricate price koliko god hocete oko toga

sava samo cita i verujem da se smeska sta se desava na njegovom topiku kao i ja sad shto citam sve ovo gore ispisano ,

ima nesto poucno nije da nema ali preusmerite se na onaj pravi topik za ovo ,

nema ljutnje ali ubiste covekovu temu

srpska posla modelara

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1643
Re: Ugradnja baterija
« Reply #26 on: March 08, 2016, 07:30:27 AM »
@Petar a da li si probao da sečeš balzu popreko nekom modelarskom testericom pa makar i ručnom?
Probaj i zapanjićeš se kako lepo laserski seče kao kroz puter.
Svejedno bilo kako bilo od ideje za bateriju usrasmo topik servoima i balzom.
The ground is the limit (or a water)

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 948
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Ugradnja baterija
« Reply #27 on: March 08, 2016, 07:47:37 AM »
Napamet mi ne pada da preuređujem ARF model.Nije na drugom kraju sajle razjareni bik. Neznam šta sa stiro(*)porcima gde se uške uopšte ne koriste nego se servo lepi kako mora i gde ima mesta. Koje sile drže taj servo u stiroporu.
Gluplje stvari još nisam čuo od ove o montaži servoa.
Moderatore bih zamolio da sve ovo pisanje o servoima stave tamo gde je mesto, a ne da mi truju temu. Očekivao sam sve ovo zato sam i postavio temu o baterijama, smišljam nove teme, tek toliko da tipke na tastaturi ne oksidišu. ( evo teme o oksidaciji tipki)
ex pseudonijum: licider

Offline uzvarb

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 88
Re: Ugradnja baterija
« Reply #28 on: March 08, 2016, 09:19:19 AM »
Mnogo brze ce da oksidiraju one koje su se cesto koristile, pa naglo prestale...
Jos jedna opaska na servo....vecina ih ima poteznu silu od 4-5 kg...i vi palamudite o silama izvrtanja servoa ucvrscenog u 4 tacke...pa pre ce se zapaliti motor tog jadnika nego odvaliti uvo. E sad i to sa odvaljivanjem je vrlo moguce sa kineskim servo motorom...ali ja mislim da takvi nema sta ni da traze u ozbiljnim modelima. A da ni ne pomenemo da pre sarani zupcanike...cak i pri najgorim padovima tipa "Penic" nisu otpadale uske sa servoa... A niko nije primetio da ukleti servo pomera sajlu gasa u tom modelu...

Tema je baterija i soska za nju...koja takodje jasno u ovom modelu sluzi za napajanje tih servo motora...Avion leti na gorivo...i greje se glava cilindra i auspuh..a ne baterija...

Evo za indijske mudrace novi izazov....hladjenje SUS motora!!!
Simpaticni decak veselim glasom ce da Vam objasni.


« Last Edit: March 08, 2016, 09:43:02 AM by uzvarb »
ne ne decko tako se ne prave eroplani, taj avion nikada nece poleteti...

Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1161
Re: Ugradnja baterija
« Reply #29 on: March 08, 2016, 12:22:43 PM »
.....
Mislim da cu opet da se ne javljam na forum par godina..

I nemoj, bice svima bolje. Svoje ogromno iskustvo sacuvaj za NASA-u. Samo tebe cekaju tamo.