www.rcfly4um.org

Author Topic: ASW28  (Read 13355 times)

Offline pnedic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 917
Re: ASW28
« Reply #60 on: May 29, 2017, 09:37:02 AM »
Juče od 11 do pola 2, sam leteo ASW. Prvi put sam uspeo da je pročitam kad naiđe na termiku i da to iskoristim :) U modelu je bila 3S 2200mAh baterija. Puno pomaže kad se eleroni i flapsovi obore 3mm dole. Samo jedna baterija sa pauzom dok su padobranci bili gore i oba puta sam uspeo da iskoristim termiku. Napredujem :)

Bravo ! Ja inace gore letim sa spustenim flapsovima. Elerone ne spustam. Cini mi se da tada bolje leti (mirnija je, sporija, i ima vecu finesu). Neki su me kritikovali zbog toga, ali ipak tako i radim. Znam da neki rade mix elerona sa flapsovima ali to nisam odradio. Ja sa baterijom 3S 1500mAh izvucem otprilike 30-40 min u vazduhu. Timer mi je podesen na 4 min. I ja jos nisam provalio termiku, no ne odustajem.

Inace sam isprogramirao stanicu tako da kada dam gas (pokrenem motor) ti flapsovi se automatski "uvlace", a cim oduzmem gas vracaju se na prvobitnu poziciju. Tako da ne moram da razmisljam o uvlacenju flapsova pre ukljucenja motora.

Sada sam za vikend uspeo da zavrsim sanaciju jedrilice: trup (ono sto je puklo kod motora) sam odradio tako sto sam iznutra sa vrucim lepkom zalepio parce lima i onda sa 4 srafcica dodatno spojio trup i to parce lima. Videcemo kako ce se ponasati. Nisam stigao da je testiram jer mi kuca bila puna gostiju.

Offline drjack

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 954
Re: ASW28
« Reply #61 on: May 29, 2017, 02:00:28 PM »

Inace sam isprogramirao stanicu tako da kada dam gas (pokrenem motor) ti flapsovi se automatski "uvlace", a cim oduzmem gas vracaju se na prvobitnu poziciju. Tako da ne moram da razmisljam o uvlacenju flapsova pre ukljucenja motora.



Pero nisam siguran koliko ti je pametan taj mix sa gasom i flapsovima. Ti sada praktično letiš sa stalno izvučenim flapsovima. ASW je dugačka na sletanju, pa npr. ako  u prilazu dodješ  brži  i skines gas , jedrilica će  izbaciti flapsove, i kreće u  penjanje, koje moraš onda  da kontriras.  Flapsovi povećavaju  uzgon pri malim brzinama jedrilice tako što produžuju aeroprofil krila. Bolje ih odvoji na  poseban klizeci prekidač ako ga imaš .

Offline pnedic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 917
Re: ASW28
« Reply #62 on: May 29, 2017, 02:30:47 PM »
Da tacno je to sto govoris !
Medjutim ovaj mix radi SAMO kada rucno na 3POS switch ukljucim flapsove. Kada tim switchom iskljucim flapsove, mix nije aktivan. Dakle jedan od uslova mix-a je vrednost 3POS switch-a > -100 (nesto tako).
Ovo sam odradio jer sam poceo da zaboravljam da iskljucim flapsove pre nego sto dam gas i uvedem jedrilicu u penjanje - a onda je bivalo svasta :)
Pred sletanje iskljucujem flapsove (hahaha, ako ne zaboravim) :) Jeb... jos se ucim pameti :)

Offline alzo

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 255
Re: ASW28
« Reply #63 on: May 29, 2017, 07:37:04 PM »
Pogledaj šta sve može da se isprogramira na tvojoj stanici i obavezno napraviti master svič.Ako više ne znaš  šta ti je aktivno aktivacijom jednog prekidača svi miksevi se gase i imaš klasičnu letelicu.Kanal ovog tipa je odličan i svašta može da se vidi....opasan lik.Pogledaj video a oko petnestog minuta objašnjava kako se pravi master svič.




Offline pnedic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 917
Re: ASW28
« Reply #64 on: May 30, 2017, 09:43:21 AM »
Alzo

znam za ovog tipa. dobar je stvarno. Ovu "epizodu" mislim da nisam gledao.
Inace ja koristim OpenTX aplikaciju za programiranje stanice. Dosta toga sam naucio od nedavno kada sam konacno naletio na jedno jasno objasnjenje kako se prave (uopste) mixevi: sta je source, sta je target. Koristenjem openTX aplikacije, mogu cuda da se naprave. Medjutim trudim se (kao programer po zanimanju) da sve maksimalno optimizujem i redukujem. Komplikovanje dovodi do gresaka i (mada zanemarivo) sporijeg odziva mixa.
Tako sam nedavno isprogramirao (za buduceg kanadera) upravljanje pravcem promenjivim gasom levog i desnog motora (vezano na komandu vertikalca). Prvo je bilo komplikovano i onda nakon procitane prave literature sveo na ekstremno proste mixeve, koji cak mogu i tokom leta da se koriste (ukoliko zelim naravno, jer postoji master switch).

Offline drjack

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 954
Re: ASW28
« Reply #65 on: June 04, 2017, 08:30:46 PM »
Da se malo  nadovežem na priču oko ove jedrilice. Danas sam je poleteo posle godinu dana. Setup je osim kontrolera fabrički + jedan HTX 900 na ruderu. Sve sam predhodno utegao , proverio.... Težište je bilo tačno na obeleženom mestu na krilu. Baterija 4S 1300. Kod mene su flapsovi i kočnice namešteni na klizeći prekidač. Futaba daje  zvučni signal kada je klizač u neutrali. Dan izmišljen  ,termike  koliko hoćes, mesto dešavanja  selo Staro Lanište pored Jagodine. Bilo je povremeno i jačeg vetra . Poletanje potpuno normalo uz vetar,  penje odlično ali ne zanosi nigde. Napravio sam par krugova pa jedno probno sletanje na pšenicu i onda sledeći start  jedrenje. Odmah sam uhvatio termiku možda na 60-70 m visine. isključio motor, i za čas je izvukao  toliko visoko  da sam je jedva video. Da je prava jedrilica znao bih približno koja je bila visina, ovako mogu samo da nagadjam, ali u svakom sl. vrlo visoko. Termika je bila toliko jaka da sam morao da je izvučem iz stuba , pa tako više puta. Let je trajao sigurno nekih 40 min a bio bi i duži da sam poneo kapu. Flapsove sam koristio samo na sletanju, a kočnice samo kada sam je vadio iz stuba i snižavao. Ima tendenciju da se okreće u vetar zbog velike bočne površine trupa ali mi to nije smetalo. Sve u svemu odlično letenje.
« Last Edit: June 04, 2017, 08:45:27 PM by drjack »

Offline stevapn

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 246
Re: ASW28
« Reply #66 on: June 04, 2017, 08:53:08 PM »
Bravo! Ja sam juče tako prošao. Vreme bez vetra, a termike kolko hoćeš. Prvi let 30min, pa sletanje zbog padobranaca, a drugi let preko 40min, sve sa jednom baterijom od 1500mAh. Izgoreo sam ko miš, al je vredelo :) Moram da umiksujem CROW zbog sletanja. Hoće da preleti pola aerodroma dok se ne spusti :)

Offline pnedic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 917
Re: ASW28
« Reply #67 on: June 05, 2017, 11:37:28 AM »
E ja bio juce. Vetar kao lud. Stavio kameru na rep i ustanovio da moram da trimujem na dole zbog kamere. No kad sam je konacno natrimovao da lepo leti uz vetar (bez motora), krenuo sam u penjanje sa motorom. Bilo je prilicno uspesno (nije zanosila). Medjutim zbog vetra je pocela da luduje: propinjala se toliko zestoko da sam morao zestoko da joj dajem komandu na dole kako bi je smirio. Podigoh je na nekih 30-ak m i onda sam iskljucio motor kako bih je stabilizovao. Medjutim vetar je bio toliko jak da mi je u jednom trenutku (kad je bila na nekih 10-ak m visine) bukvalno stala i tako jedrila par sekundi u mestu. Onda dadoh opet gas da je izvucem na vecu visinu - i napravih luping u sekundi. Opet iskljucih motor i nekako uspeh da je stabilizujem za sletanje. Sletanje je licilo na spasavanje, ali je zavrsila u uljanoj repici (meni do pojasa), pa joj nije bilo nista. To je sve trajalo oko 5 min. Onda sam je rasklopio jer nisam hteo vise da rizikujem. U svakom slucaju nikako ne mogu nista da zakljucujem zbog ludog vetra. Osim sto mislim da je kamerica jebe. Tj kada je zakacim na na rep. Prebacicu kameru na trup, iznad tezista pa cu da vidim. I sacekati neki normalan dan.

No, PRE toga (u subotu) sam je bio zakacio na svoj letnjikovac i testirao sta se desava sa gasom do daske. Osim sto se malo nagne (usled kontra momenta, sto je normalno za takvo testiranje), sve je funkcionisalo.

Inace bio sam fiksirao ono napuknuce trupa tako sto sam ispod podbacio parce lima, zalepio ga vrucim lepkom u usrafio 4 srafa. Nakon toga sam ustanovio i da je levo krilo opet bilo napuklo u korenu. I to sam sanirao. Ovaj put sam ga utego kako treba i ispravio deo koji je bio uvrnut jos od prvog pada (kada mi je bio otkazao prijemnik). Prvo sam sa lemilicom urezao kanal dubine oko 1cm i duzine nekih 10-ak i tu uglavio parce spera (sve to u nategnutom stanju kako je trebalo da bude). Otvor sam napunio sa PUMAX lepilom, ubacio to parce dascice i nakon 1 dan susenja, krilo je ostalo u stanju kako treba.

Imam utisak (mada nisam sujeveran:)) da sam ja izgleda pazario tu jedrilicu sa nekom kletvom, j... me u zdrav mozak od samo pocetka. Niti sam uspeo da jedrim do sada ni jednom, non stop oce da se skrlja, i sve je nesto opravljam. No, za sada nemam nameru da je prodajem - osim sto sam par puta dobio zelju da je izgazim :)

U svakom slucaju - nisam nasao nikakve nepravilnosti da bih to opazanje podelio sa vama.

Letece ona jos, itekako.

Offline rajker

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2023
Re: ASW28
« Reply #68 on: June 05, 2017, 08:18:56 PM »
E ja bio juce. Vetar kao lud.

Kad spomenuo ludog vetra,,,,,,evo ja podigo avion i odjednom naiso hladni talas sa vetrom od 100km/h   eeeeeeeeeeeeeeeee ovo je bilo spasavanje aviona


 :sljus oo)) mmmm ;namig

Nije sramota učiti !!!

Offline pnedic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 917
Re: ASW28
« Reply #69 on: June 06, 2017, 08:37:17 AM »
Au, al si je strmoglavio :)

Offline pnedic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 917
Re: ASW28
« Reply #70 on: June 13, 2017, 08:58:57 AM »
U subotu sam uspeo da poletim i leteo nekih 15-20 minuta sa jednom baterijom. Bilo je kasno poslepodne bez termike ali sa dosta vetra, povremeno jakim vetrom. Kameru sam bio prebacio na trup iznad krila (teziste), medjutim na kraju (pred poletanje) sam je sklonio jer je nesto krenula da zeza pa sam mislio da ne radi.

Elem start je bio uspesan, bez onih trzanja i prevaljivanja na levo krilo. Povremeno je vetar bio toliko jak da mi je par puta (na nekih 20-ak m visine) bukvalno stajala u mestu (kao zmaj). U tim slucajevima sam oprezno davao gas kako mi ne bi jurnula u stall ili kovit, pa je ponovo izvukao na vecu visinu.
Probao sam i mix kocnica+horizontalac i to fercera dobro (mada cu malo smanjiti otklon horizontalca): kada aktiviram kocnice, jedrilica dobija nos na dole dovoljno da ne gubi brzinu (cak je malo i brze, zato kazem da cu smanjiti otklon horizontalca).
I dalje zadrzavam mix koji mi uvlaci flapsove kada dam preko 70% gasa - al tu nikako da ubodem otklon horizontalca (il je premalo, kao sad, ili je previse kao ranije).

I sada mogu da kazem, nemam pojma sta je na kraju bio razlog onog ludog ponasanja. I jednino mi kamera nije bila na repu - ostalo gotovo nista promenjeno.

No moram da naglasim da sam utego desno krilo koje je bilo blago izvitopereno u korenu i promenio letvicu koja sluzi za konekciju krila sa trupom, tako da sada krila lepo (i podjednako) ulegnu u trup. Zaboravio sam da slikam, ali cu da odradim.
Napravio sam i nosac kamerice koji prati trup tu na mestu gde se montira i sa 4 sitna srafcica usrafio u plastiku trupa (jos ispod sam postavio obostrano lepljivu traku).

I jos jedna definitivna stvar koju sam zakljucio je da mi je jedrilica nabila zesci strah od poletanja (izbacivanje). Bez obzira sto sam je cesto bacao bez motora, sa motorm mi postala frka. J.... valjda cu i to prevazici. Ranije kad sam se kao klinac bavio time, milion puta sam bacao jedrilice (tj uglavnom sam imao jedrilice) - bez problema. Sad frka.

Uslikacu neke fotke pa o(t)kaciti :)

Offline stevapn

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 246
Re: ASW28
« Reply #71 on: June 16, 2017, 09:44:24 AM »
Par letenja unazad sam leteo ASW po baš mirnom vremenu, bez i malo vetra. Tad mi se mnogo bolje ponaša kad je CG nekih 7-10mm iza fabričke oznake na krilima. Što se tiče pada pri poletanju, utisak mi je da je granica između brzine kad može da leti i kad će da ljosne, vrlo mala i na maloj visini nema vremena da se odreaguje. Zato, gas dok ne počne da vuče, jak izbačaj u vetar, horizontalno i kad se malo ubrza gas patos :) Onda nema problema. Inače za letenje pri jakom vetru, CG treba da bude ispred označenih i onda vetar od 15m/s ne predstavlja problem :)

Offline pnedic

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 917
Re: ASW28
« Reply #72 on: June 19, 2017, 09:45:23 AM »
Par letenja unazad sam leteo ASW po baš mirnom vremenu, bez i malo vetra. Tad mi se mnogo bolje ponaša kad je CG nekih 7-10mm iza fabričke oznake na krilima. Što se tiče pada pri poletanju, utisak mi je da je granica između brzine kad može da leti i kad će da ljosne, vrlo mala i na maloj visini nema vremena da se odreaguje. Zato, gas dok ne počne da vuče, jak izbačaj u vetar, horizontalno i kad se malo ubrza gas patos :) Onda nema problema. Inače za letenje pri jakom vetru, CG treba da bude ispred označenih i onda vetar od 15m/s ne predstavlja problem :)

Otprilike su to i moja zapazanja. Isto tako je izbacujem: kad osetim da motor povuce, malo jos dodam gasa, izbacim je, malo sacekam da vidim da leti horizontalno i onda dodam gas dok ne krene da se dize pod nekim bezbednim uglom (mislim da je to negde oko 80-90%).