Author Topic: rcfly4um  (Read 6318 times)

Offline DCVELE

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
rcfly4um
« on: March 27, 2015, 09:48:25 PM »
Pozdrav , kupio sam radio stanicu Riccs 2.4Ghz 4 Ch. I prijemnik Riccs 2.4 Ghz 6-Channel Air Receiver šta mi još treba da sklopim jedan aviončić raspona krila do 800mm visokokrilac-ne računam avion već ostale delove. Do sada sam radio samo sa gumenjacima unapred zahvalan.

 


Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1644
Re: rcfly4um
« Reply #1 on: March 28, 2015, 03:59:51 AM »
Zavisi koji ćeš pogon da koristiš.
Ako koristiš elektro što ti ja kao početniku preporučujem treba ti motor, odgovarajući ESC, elisa, par servoa, malo žice za komande, malo izoflora (kojeg možeš kupiti u prodavnicama tipa uradi sam, galerija podova...), može i od stirodura...
Ali kao početniku moj ti je savet da pre kupiš neki RTF model od epo materijala jer je on dosta izdržljiv i naravno neki visokokrilac.
Takođe ako nisi nikada leteo prvo što treba da uzmeš za tu stanicu je simulator koji je kod nas negde oko 15 -ak eura, instaliraš na komp i igraš i vežbaš dok ti ne dosadi (znači minimum  mesec dana dok ne naučiš sve situacije tipa poletanje i sletanje, letenje u kontra smeru od tebe odnsno prema tebi....) Ako si iz Bg-a i okoline u prodavnici sitologika (nađi na netu) imaš materijal koji se zove karton pena i od koga možeš da napraviš vrlo lako jedan trener avion tipa: http://flitetest.com/articles/flite-test-tiny-trainer
aKo ti se pravi počni od njega pa onda posle njega razmišljaj od ovome http://flitetest.com/articles/ft-simple-storch-build a posle kada savladaš ove tehnike i letenje na njima nebo ti je granica....
Pitaj slobodno šta te zanima.
The ground is the limit (or a water)

Offline dejan_ts

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 936
Re: rcfly4um
« Reply #2 on: March 28, 2015, 01:45:05 PM »
posto si nov u ovome da se primetiti, moj ti je savet prvo da prelistas ovde sve teme i malo naucis neke osnove za pocetak,da pogledas ko je sta pravio i kako je pravio,da vidis ko je sta koristio od pogona,servoa,baterija i ostalih elektro elemenata,malo da sagledas alat koji ti je potreban u vezi izgradnje modela pa tek onda krenes sa izgradnjom,naravno lepa ti je logika sto se tice zelje visokokrilca ali da bi ga napravio moraces malo da posmatras ovde sta se radi
stanicu koju si naveo gore ona ti je za pocetak dobra,imas domet sa njom do 300m i netreba ti vise,dok se ne upecas za ovaj hobi,e ako se upecas onda ces i sam zakljuciti da ti je potrebno nesto ozbiljnije,vece ,snaznije a do tad barataj sa tim sto imas

sve sto ti nije jasno imas pravo da pitas,da se posavetujes da te uputimo na dobro

u svakom slucaju zelim ti puno uspeha u ovome  ,nije lako ali moze svako da proba

vedro   Dejan_ts

Offline DCVELE

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re: rcfly4um
« Reply #3 on: March 30, 2015, 01:06:42 AM »
Pozdrav , kupio sam radio stanicu Riccs 2.4Ghz 4 Ch. I prijemnik Riccs 2.4 Ghz 6-Channel Air Receiver šta mi još treba da sklopim jedan aviončić raspona krila do 800mm visokokrilac-ne računam avion već ostale delove. Do sada sam radio samo sa gumenjacima unapred zahvalan.


Valjda sam uradio pravu stvar sa ovom spravicom  mmmm dok ukapiram kako ovo funkcioniše, mislim na pisanje poruka i to biće dobro.

   E ovako do sada sam pravio jedrilice i avione, od balze i stirodura, neke su letele neke ne ali šta se tu može, gumenjake, od balze neke sam kupovao a posle sam ih prepravljao i ,,usavršavao" pa su neki leteli bole a neki nisu uopšte, ali sam pre jedne godine i više napravio ,,MEFISTOV" sekač za stiropor i uštedeo mi je para na potrošnji balze, stvarno radi prva liga, od tada balzu koristim za ojačanja i nizašta više, ne računam male katapult klizače i sobne modele.Inače imam 43g a od petog osnovne ,,lomim" letilice :) čak sam i klinca zarazio letenjem.
   Pa sam na kraju rešio da počnem da pravim i na RC komande.
  Prošlog leta smo ja i klinac preradili jedan stiroporac ubacio mu motor od miksera za nes kafu bateriju od 9v prekidač i elisu kupljenu od RC Srbija i puštali smo ga jedno desetak puta,vezan na strunu za pecanje... a onda je pukla struna ostatak možete da pogađate  :hehe.

    Da skratim priču interesuje me šta mi treba za početak osim stanice i prijemnika, najprostije komponente, da mogu da upravljam i da vratim avion , i šta se dešava kada se baterije na daljincu isprazne dali se motor na avionu  automatski gasi ili opet trčim za njim  (:sok:)
« Last Edit: March 30, 2015, 01:09:40 AM by DCVELE »

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1644
Re: rcfly4um
« Reply #4 on: March 30, 2015, 08:46:42 AM »
Pa  ovako.
Kao prvo treba vam motor uglavnom svi koriste brushless motore. Da bi motor fnkcionisao kako treba i primao komandu gasa treba vam ESC.
I naravno trebaju vam servoi za komande.
Ako koristite samo servoe bez motora  na nekoj jedrilici onda vam je potrebno napajanje od 5V ili  ubec ili sbec.
To je stvar koja je na ESC-ovima uglavnom integrisana i koja napaja reciever koji uglavnom rade na 5V
Znači i ESC i UBEC rade sličnu stvar a to je da napajanje sa preporučene baterije LIPO svedu na 5v koje je potrebno za napajanje reciever-a. Ako imate ESC ne treba vam UBEC jer u ESC-u postoji. Ako koristite motr kao pogon treba vam ESC jer UBEC služi samo da smanji napon na 5V i nema mogućnost pokretanja i napajanja motora.
Što se tiče stanice onog momenta kada je isključiš motor staje i model pada. Svaka stanica ima neki indikator napunjenosti baterija bilo da je to zvučni ili svetlosni signal a ta tvoja ima sistem dioda koje svetle od zelene prema crvenoj.
Nemoj da brineš kada se upali crvena jer i tada imaš dosta vremena da spustiš model.
Takođe bih vam svetovao da posetite ovaj sajt i pogledate te video zapise dole vezane za rc početnike

http://flitetest.com/articles#/textSearch=Series:%20beginner%20series

ako vam je engleski stran onda pitajte slobodno šta vas zanima.
E sada pri kpovini komponeneti prvo što treba krenuti od motora. Osnovne karkteristike motora su vam maksimalna jačina struje koju može da povuče sa određenim propelerom (što veći propeler i većeg koraka to više struj vuče a i više potiska daje, mada ne treba preterivati da ne bi se pojavio beli dim) takođe i maksimalana potisak koji može da da na najvećem deklarisanom radnom naponu i sa najvećom preporučenom elisom... Druga stavka koju kod motora gledate je potisak jer je to bitno koliko vam je ukupno težak model spreman za let pa  da se ne desi da motor ne može da podigne model. Kada odaberete motor i vidite koju maksimalnu struju vuče tada dodate na to još nekih 5 ili 10 A i prema tome uzimate ESC. Čisto sigurnosti radi. 5A je dovoljno ali neko voli i više od toga. Naravno ESC nema u varijanti tipa 13,7A nego su to okrugle cifre 8, 10, 12, 15, 20, 25....100, 150... I takođe treba obratiti pažnju na radni napon Izbor servoa je takođe bitan za model. Postoje digitalni i analogni. digitalni su dosta precizniji a i vuku više struje, samim tim i baterija kraće traje (ali struja koju vuku servoi je mizerna u odnosu na onu koju vuče motor) takođe postoje oni sa plastičnim zubčanicima i oni sa metalnim. naravno razlika je u sili koju mogu da podnesu a da ne slome zubčanike. Jer kod plastičnih u koliko nemate neko osiguranje može lako da se desi da kada model padne a komanda vam se zaglavi servo sam sebi iskida zube na nekom zubčaniku. servoi imaju različite karkteristike a to je ugao koji mogu da postignu u radu, brzina sevoa, težina i naravno sila koju daju. za modele raspona krila oko 1m pa čak i nešto više dovoljni su vam 9gr servoi. (9gr je masa servoa).
I na kraju izbor baterije. Baterije postoje (uglavnom se koriste LIPO ili ti litijum polimer baterije) sa oznakama 1S, 2S....12S... to S je oznaka broja ćelija. Jedna ćelija daje napon od 3.7V pa koliko s imate tim brojem množite i dobijate radni napon baterije (napon je kada je napunjena baterija i veći ali to ne treba da vas brine) sledeća oznaka na bateriji je recimo 1000 mAh ili ti kapacitet što je veći kapacitet to će let duže da traje ali je i povećanjem kapaciteta baterija teža pa će let da bude sporiji ili ga u koliko je baterija pretška neće ni biti...
Sledeća oznaka je recimo 25C što znači da kada ovaj broj 25 pomnožite sa kapacitetom dobićete maksimalnu moguću jačinu struje koju baterija može da podnese pri konstantnom pražnjenju.  u gornjem slučaju 25X1000= 25000 mA ili 25A! Naravno sve baterije mogu da podnesu i veću jačinu struje pražnjenja ali samo na malim vremenskim intervalima. Pa tako na baterijama postoji i oznaka i recimo 25C-50C što znači da je maksimalna množioc 25C za konstantnu struju a 50C može da izdrži u nekim malim intervalima, sve preko toga rizikujete da uništite bateriju i zapalite model u vazduhu pošto su ove baterije ekstremno ne tolerantne na prepunjavanje i preterano pražnjenje, oštećenja, jer znaju da se zapale i naprave požar od koga izgori ceo model... Takođe na baterijama postoji i oznaka sa koliko C možete da punite maksimalno ili preporuka. Tipa 3-5C što znači u gornjem slučaju recimo 3X1000= 3000 mA ili 3A maksimalno struje pri punjenju. Ovo treba dobro paziti i nikakko ne ostavljati baterije same dok se pune jer mogu čak i u normalnom punjenju da iz čista mira same od sebe počnu da gore pa vam naprave požar u kući. Zato za baterije postoje kese u koje se stave ri punjenju i smanjuju rizik o požara ako se desi. Ja moje uevk držim pored sebe kada se pune. Ili možete napraviti neku kutiju od negorivih materijala da budete sigurni.
Sa što većim C punite to će vam baterija pre biti puna a i kraće trajati tj smanjićete broj punjenja.  Eto nadam se da sam bar malo pomogao.
The ground is the limit (or a water)

Offline DCVELE

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re: rcfly4um
« Reply #5 on: March 30, 2015, 11:21:09 AM »
Pa  ovako.
Kao prvo treba vam motor uglavnom svi koriste brushless motore. Da bi motor fnkcionisao kako treba i primao komandu gasa treba vam ESC.
I naravno trebaju vam servoi za komande.
Ako koristite samo servoe bez motora  na nekoj jedrilici onda vam je potrebno napajanje od 5V ili  ubec ili sbec.
To je stvar koja je na ESC-ovima uglavnom integrisana i koja napaja reciever koji uglavnom rade na 5V
Znači i ESC i UBEC rade sličnu stvar a to je da napajanje sa preporučene baterije LIPO svedu na 5v koje je potrebno za napajanje reciever-a. Ako imate ESC ne treba vam UBEC jer u ESC-u postoji. Ako koristite motr kao pogon treba vam ESC jer UBEC služi samo da smanji napon na 5V i nema mogućnost pokretanja i napajanja motora.
Što se tiče stanice onog momenta kada je isključiš motor staje i model pada. Svaka stanica ima neki indikator napunjenosti baterija bilo da je to zvučni ili svetlosni signal a ta tvoja ima sistem dioda koje svetle od zelene prema crvenoj.
Nemoj da brineš kada se upali crvena jer i tada imaš dosta vremena da spustiš model.
Takođe bih vam svetovao da posetite ovaj sajt i pogledate te video zapise dole vezane za rc početnike

http://flitetest.com/articles#/textSearch=Series:%20beginner%20series

ako vam je engleski stran onda pitajte slobodno šta vas zanima.
E sada pri kpovini komponeneti prvo što treba krenuti od motora. Osnovne karkteristike motora su vam maksimalna jačina struje koju može da povuče sa određenim propelerom (što veći propeler i većeg koraka to više struj vuče a i više potiska daje, mada ne treba preterivati da ne bi se pojavio beli dim) takođe i maksimalana potisak koji može da da na najvećem deklarisanom radnom naponu i sa najvećom preporučenom elisom... Druga stavka koju kod motora gledate je potisak jer je to bitno koliko vam je ukupno težak model spreman za let pa  da se ne desi da motor ne može da podigne model. Kada odaberete motor i vidite koju maksimalnu struju vuče tada dodate na to još nekih 5 ili 10 A i prema tome uzimate ESC. Čisto sigurnosti radi. 5A je dovoljno ali neko voli i više od toga. Naravno ESC nema u varijanti tipa 13,7A nego su to okrugle cifre 8, 10, 12, 15, 20, 25....100, 150... I takođe treba obratiti pažnju na radni napon Izbor servoa je takođe bitan za model. Postoje digitalni i analogni. digitalni su dosta precizniji a i vuku više struje, samim tim i baterija kraće traje (ali struja koju vuku servoi je mizerna u odnosu na onu koju vuče motor) takođe postoje oni sa plastičnim zubčanicima i oni sa metalnim. naravno razlika je u sili koju mogu da podnesu a da ne slome zubčanike. Jer kod plastičnih u koliko nemate neko osiguranje može lako da se desi da kada model padne a komanda vam se zaglavi servo sam sebi iskida zube na nekom zubčaniku. servoi imaju različite karkteristike a to je ugao koji mogu da postignu u radu, brzina sevoa, težina i naravno sila koju daju. za modele raspona krila oko 1m pa čak i nešto više dovoljni su vam 9gr servoi. (9gr je masa servoa).
I na kraju izbor baterije. Baterije postoje (uglavnom se koriste LIPO ili ti litijum polimer baterije) sa oznakama 1S, 2S....12S... to S je oznaka broja ćelija. Jedna ćelija daje napon od 3.7V pa koliko s imate tim brojem množite i dobijate radni napon baterije (napon je kada je napunjena baterija i veći ali to ne treba da vas brine) sledeća oznaka na bateriji je recimo 1000 mAh ili ti kapacitet što je veći kapacitet to će let duže da traje ali je i povećanjem kapaciteta baterija teža pa će let da bude sporiji ili ga u koliko je baterija pretška neće ni biti...
Sledeća oznaka je recimo 25C što znači da kada ovaj broj 25 pomnožite sa kapacitetom dobićete maksimalnu moguću jačinu struje koju baterija može da podnese pri konstantnom pražnjenju.  u gornjem slučaju 25X1000= 25000 mA ili 25A! Naravno sve baterije mogu da podnesu i veću jačinu struje pražnjenja ali samo na malim vremenskim intervalima. Pa tako na baterijama postoji i oznaka i recimo 25C-50C što znači da je maksimalna množioc 25C za konstantnu struju a 50C može da izdrži u nekim malim intervalima, sve preko toga rizikujete da uništite bateriju i zapalite model u vazduhu pošto su ove baterije ekstremno ne tolerantne na prepunjavanje i preterano pražnjenje, oštećenja, jer znaju da se zapale i naprave požar od koga izgori ceo model... Takođe na baterijama postoji i oznaka sa koliko C možete da punite maksimalno ili preporuka. Tipa 3-5C što znači u gornjem slučaju recimo 3X1000= 3000 mA ili 3A maksimalno struje pri punjenju. Ovo treba dobro paziti i nikakko ne ostavljati baterije same dok se pune jer mogu čak i u normalnom punjenju da iz čista mira same od sebe počnu da gore pa vam naprave požar u kući. Zato za baterije postoje kese u koje se stave ri punjenju i smanjuju rizik o požara ako se desi. Ja moje uevk držim pored sebe kada se pune. Ili možete napraviti neku kutiju od negorivih materijala da budete sigurni.
Sa što većim C punite to će vam baterija pre biti puna a i kraće trajati tj smanjićete broj punjenja.  Eto nadam se da sam bar malo pomogao.


   U suštini jeste i to mnogo, malo ću se potruditi da shvatim ovo oko baterija ali biće (kako sam ukapirao poželjne su dve baterije jedna za prijemnik i ostalu elektroniku a jedna za motor mada može da radi i na jednu),
   Zanima me još jedna stvar svi ovi elementi motor, ESC, prijemnik ili resiver (koliko sam svatio to je jedno te isto), servoi, baterije, međusobno se povezuju, ako imate neki sajt sa šemama za povezivanje, jer ja bih pre nego što sve to spakujem u model proverio van modela povezao pa tek onda pakovao u model,
   čak razmišljan da uradim sa dva motora na krilima , to sam negde na ovom forumu pročitao da su takvi modeli lakši za upravljane, normalno nadam se da ovaj predajnik koji imam može da funkcioniše na taj način
« Last Edit: March 30, 2015, 11:25:05 AM by DCVELE »

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1644
Re: rcfly4um
« Reply #6 on: March 30, 2015, 01:51:52 PM »
Šema je sledeća:

Motor  brushless ima 3 žice i spaja se na esc koji ima izvode za motor tj isto 3 žice. Apsolutno je nebitan raspored povezivanja jer ako vam smer ne odgovara samo se zamene mesta bilo koje 2 žice i on menja smer.
Za napajanje celog sistema vam treba samo jedna baterija.
Esc ima još jedan kablić koji je identičan kabliću od servoa sa 3 žice i koji se uglavnom ubada u reciever (prijemnik) na mesto gde dolazi gas.
Kod vašeg slučaja kanal 3.
Servoi se ubodu isto u prijemnik ali ovim redom: kanal 1 je aileron, kanal 2 elevator. Kanal 3 već rekoh esc tj gas i kanal 4 rudder i kanal 5 i 6 po želji.
Ali pazite kako ubadate te kablove. Oni imaju (u zavisnosti od servoa) tri žice i obično dve kombinacije.
prva kombiacija: žica bela-signalna, žica crvena +, žica crna -
druga kombinacija Žica žuta-signalna, žica crvena +, žica braon -
U svako slučaju + je uvek u sredini a najsvetlija žica po boji je signal. Kako god da okrenete neće doći do spaljivanja bilo čega nego samo servo neće raditi ako nije dobro utaknut. A u vašem slučaju i u slučaju vašeg prijemnika signalna žica ide uvek prema anteni.
Kada ste to povezali sve onda bateriju povezujete sa ESC-om a tu treba biti jako obazriv i koristiti konektore koji se samo mogu utaći na pravi način kao što su na primer xt60. Iz razloga ako obrnete polaritet i utaknete kontra bateriju ode ESC istog momenta.
Da rezimiram. ESC dobija struju od baterije direktno, pretvara je u napon od 5v i napaja prijemnik a servoi se napajaju preko prijemnika.
Dodavanjem gasa ESC dobija signal i pušta manji ili veći napon na motor i samim tim povećava brzinu okretanja.

Što se tiče 2 motora evo video:

The ground is the limit (or a water)

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1644
Re: rcfly4um
« Reply #7 on: March 30, 2015, 04:40:58 PM »
A što se tiče lakoće upravljanja tu ima dosta da se kaže. na to utiču raspored mase na modelu, odnos površine krila i repa, profil krila i repa, jačina motora, težina modela..... Ima tu toga dosta.
Najstabilniji i najlakši za upraavljanje su vam viskokrilci i moj savet vam je da ako imate novaca uložite prvo u neki model od EPO pene trener visokorilac koji i kod nas može da se nađe za nekih 150 eura solidan a možda i ovde na forumu ima neko neki polovan u dobrom stanju da vam ponudi ko zna.
Bilo je svega i svačega bar ovo vreme od kada sam se ja registrovao.
Znači moje savet vam je da pre kupite neki model a ako vam je izrada modela opsesija kao i meni onda lepo uzmete pa prvo pravite stirodurce jer su najeftiniji. Ako ste iz BG-a ili ako idete tamo u prodavnici sitologika koju imate i na netu imate da kupite karton penu-to vam je kaširani depron ili bar nešto najpribližnije tome pa od toga sa onog sajta koji sam vam dao ili ti na ovoj adersi
http://flitetest.com/articles/flite-test-tiny-trainer

pa posle toga napravite ovo

http://flitetest.com/articles/ft-simple-storch-build

Vrlo jednostavno za izradu a vrlo lako za letenje.
Ako nemate mogućnost odlaska u Boegrad u svakoj prodavnici kao što je galerija podova imate materijal koji se zove izoflor. 6mm će vam biti ok za izradu ovih modela, materijal nije skup asmo će te morati da ga malo dopunite nekim trakama kao ojačanjima.....
The ground is the limit (or a water)

Offline DCVELE

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re: rcfly4um
« Reply #8 on: March 30, 2015, 08:14:28 PM »
Hvala, vam puno zovem ponovo ako se negde spetljam .

Offline DCVELE

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re: rcfly4um
« Reply #9 on: March 31, 2015, 09:23:11 AM »
Možda sam dosadan , ali moram i ovo da pitam čemu služi treća žica kod  brushless motora i dali bih mogao da koristim obične motore sa dve žice i kako se oni povezuju na ESC,

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1644
Re: rcfly4um
« Reply #10 on: March 31, 2015, 04:21:08 PM »
Treća žica služi kao i ove druge dve. Tj ide na nekoliko namotaja...
Brushed (motori sa četkicama) motori imaju dve žice i koriste jednosmernu struju i za njih postoje brushed esc-ovi koji prema motoru imaju 2 žice. Al se ta varijanta mnogo manje koristi iz razloga nepouzdanosti otkaza četkica, prljanja rotora (usled trošenja četkica o kolektor)...
Brushless motori imaju tri žice i rade na naizmeničnu struju koju dobijaju od ESC-a preko 3 žice.
Odnosno imaju tako reći tri faze. E sada koliko namotaja ima to nije sada bitno... Ovi motori nemaju četkice i elektromagnetno polje se stvara na statoru na kojem postoje namotaji raspoređeni po fazama.... Na rotoru obično imaju poređane magnete u krug. postoje outrunner (najčešće korišćeni motori kod aviona) i inrunner koji se koriste recimo kod brodova, automobila.... Outrunner motor znači da mu je rotor spolja tj magneti su raspoređeni po disku koji se okreće oko starora dok je kod inrunner motora obrnuta varijanta i njima se rotor nalazi unutar staora koji je fiksan (slično dinami na biciklu onoj staroj).
U svakom slučaju ako hoćete da pravite avion manite se ćorava posla i koristite brushless motore jer imaju pre svega malu cenu, pouzdani su dosta, imaju velike brojeve obrtaja po potrebi, svi ih koriste, imaju velike snage u odnosu na brushed motore i kupovati samo outrunner motore jer oni samim tim što im se rotor okreće spolja imaju i bolje hlađenje za razliku od inrunnera koji obično zahtevaju neko dodatno halđenje kao što je kod brodova (voeno hlađenje-voda koja struji oko motora u posebnom hladnjaku i na taj način hladi motor. A ta boda dolazi od pritiska koji stvara voda dok se brod kreće na neku ulaznu cevčicu z ahlađenje.....)
Znači odgovr je NE ne bi mogli da koristete motore sa dve žice na esc-u koji ima 3 žice jer nije namenjen za to.
Odnosno možda je moj odgovr i pogrešan jer se danas znanjem elktronike skoro sve da nešto prepraviti ali ta bi vas rabota izašla skuplja nego TEPSIJA tako da je kupovina pravog ESC-a najbolja moguća investicija.
A malo objašnjenje imate ovde:

The ground is the limit (or a water)

Offline DCVELE

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
Re: rcfly4um
« Reply #11 on: March 31, 2015, 09:33:42 PM »
Hvala puno,mislio sam da uštedim nešto pošto imam te motore ali džaba neka stoje zatrebaće za nešto drugo  :D

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3196
Re: rcfly4um
« Reply #12 on: March 03, 2018, 07:47:36 PM »
Čestitam decenijski jubilej osnivačima i članovima foruma!


Offline pnedic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1043
Re: rcfly4um
« Reply #13 on: March 05, 2018, 10:49:54 AM »
I ja se pridruzujem cestitkama na 10-godisnjem jubileju. Mnoooogo toga sam ovde naucio. Sa srecom i jos dugo da bude aktivan !