www.rcfly4um.org

Author Topic: F5J & F5J -400  (Read 49842 times)

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1439
Re: F5J & F5J -400
« Reply #30 on: March 11, 2015, 03:55:30 PM »
http://5mp.eu/fajlok2/f5j-hu/competitors_f5j_tisza_cup_2015_14_www.5mp.eu_.pdf
evo vec smo na spisku, naje.....smo  to je sigurno :hehe
« Last Edit: March 11, 2015, 03:57:50 PM by adam »

Offline misha

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2213
Re: F5J & F5J -400
« Reply #31 on: March 11, 2015, 07:32:54 PM »
Zelim Vam lep provod, tsakmicenje i druzenje.

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3300
Re: F5J & F5J -400
« Reply #32 on: March 11, 2015, 08:29:47 PM »
Hvala, hvala...

 (pijemo)

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1439
Re: F5J & F5J -400
« Reply #33 on: March 11, 2015, 08:55:57 PM »
 hvala vam, ()-()nego mirce dali si obratio paznju da smo postali reprezentativci :hehe

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3300
Re: F5J & F5J -400
« Reply #34 on: March 11, 2015, 10:37:12 PM »
Šta da ti kažem...

Trudićemo se da damo sve od seba.

Što se mene tiče, veoma mi je drago da idem na jedno ozbiljnije takmičenje, jer je to iskustvo iz "prve ruke".
Videćemo vrhunske modele, kako ljudi lete, biće interesantno videti organizaciju manifestacije.

Radujem se da ću imati prilike i da upoznam neke od najboljih F5J pilota Evrope.

Nadam se da ćemo ove godine ići bar na još dva - tri Eurotour-a.
U Madjarskoj ima još jedna runda, a ko zna, možda budemo išli u Sloveniju ili Slovačku, Češku...
Videćemo...

Ove godine rezultati su totalno nebitni.
Biće lepo da steknemo malo iskustva, ali kao i u svakom sportu, samo trening donosi rezultat.

Nadam se samo da će nas vreme poslužiti u Szegedinu, da ne bude kiše ili jakog vetra...

 (pijemo)


« Last Edit: March 11, 2015, 10:38:44 PM by mirce »

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1439
Re: F5J & F5J -400
« Reply #35 on: March 11, 2015, 10:58:23 PM »
jeste u pravu si ,najbolji trening je samo takmicenje,a druzenje pocinje uvek posle takmicenja , razgovori, razmena izkustava, i naravno i  malo alkohola ;namig , svakako vredi ucestvovati, sto se vremenskih prilika tice po pravilniku FAI  se leti do 10m/s a blaza kisa isto se ne uzima u obzir , preko nema zajebancije jedino ako cigle padaju onda odlazu takmicenje

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3300
Re: F5J & F5J -400
« Reply #36 on: March 15, 2015, 08:50:22 PM »
Mi smo i danas išli na letenje. Viktor, Lorika, Adam i moja malenkost...

Vreme u početku promenljivo, bilo je i sunca, ali su se polako "navukli" oblaci i razišli smo se tik pre kiše.

Od svih izlazaka ove godine, danas je bilo najvetrovitije.
Velikim modelima vetar nije smetao, a male F5J-400 morali smo da  (<--) sa mnogo korigovanja na palicama.
Bez obzira na sve, male jedrilice su me prilično iznenadile svojim dobrim letnim karakteristikama.

Adam mi je danas dao Sportsku dozvolu, tako da sada i zvanično možemo ići na takmičenja.
I dozvole su se promenile, modernizovale, pa sada izgledaju kao bankovne kartice ili, recimo, lična karta.
Stari format, kartonska knjižica savijena na pola, otišla je u istoriju...

Mogu vam reći da subotičani mnogo dobro lete. I modeli su im dobro natrimovani, i dobro mi dodje da iz "prve ruke" vidim kako lete moji, a kako njihove jedrilice.

Adamov Extreme II je vrhunska sprava.
Posmatram danas, dok je vežbao sletanje na tačku, koliko model stabilno leti.

Adam ga poleti i na jedno dvadesetak metara ugasi motor.
Iz pavolinijskog leta, oštar zaokret u levo, niz vetar. Visina se skoro ni ne izgubi, jer brzinu koju dobije u zaokretu, kad ispravi  model "u vetar", pretvori u penjanje jedrilice.

E sad sletanje...
Stajao sam tačno sa strane, pa sam sve dobro video, Extreme leti prema Adamu, udaljena je otprilike pedesetak metara od tačke i na petnaestak metara visine.
Model je velik i prodoran, tako da mu vetar nije problem.

Na otprilike tridesetak metara udaljenosti od tačke, pune kočnice (flapsovi se spuste pod 90 stepeni, eleroni odu gore, a rep kompenzuje da se model "ne propne") i Extreme doslovno, ali doslovno stane u vazduhu!!!
OK, to traje trenutak, ali brzina se smanji skoro na 0...
Uopšte nema tendencije da se "svali" na stranu.

Čim Adam uvuče kočnice, model obori prednji deo, izgubi par metara visine i iz dva - tri ovakva "kočenja" skoro da je zagarantovano sletanje tamo gde treba - u centar.
Naravno, nije samo stvar u modelu, ima nešto i u pilotu  ;namig ...

Ove nedelje sam malo "surfovao" internetom, merkao F5J modele i kako god okreneš Extreme od NAN modela su najbolja opcija, ima najbolji odnos kvaliteta i cene.
Ukrajinske jedrilice od Vladimir's modela su takodje vrh tehnologije, možda i bolje od NAN-ovih, ali cena im je dosta veća i nepotrebno je davati toliko para, jer ipak, jedrilice nisu toliko bolje.

Vlasnik NAN modela, lukavo je smislio "strategiju" i vrhunskim svetskim modelarima besplatno je davao svoje modele da ih lete na evropskim i svetskim takmičenjima.
Odlične jedrilice u rukama vrhunskih pilota - rezultati nisu izostali.
Trenutno je Extreme model sa najviše osvojenih ozbiljnih takmičenja, pa je samim tim stekao i reputaciju vrhunskog modela.

Na RC Groups-u sam čitao zanimljiv članak o F3J jedrilicama. Ista priča može da se podvuče i za F5J kategoriju.
Kažu ljudi, a mnogi su imali prilike da lete razne top modele, da je razlika u "vrhu ponude" možda i manja od 10%.
Velika većina modelara nikad neće dostići nivo da "oseti" te finese.

Ipak, Extreme se i tamo izdvojio kao model koji se najviše spominje.

NAN model nudi Extreme u mnogo varijanti (glass, karbon, light, sa V repom, sa klasičnim repom, itd...), Adam je tu mnogo više upućen, jer postoji šansa da, ako se "napalimo" na takmičenja, za iduću sezonu pazarimo dva nova F5J Extrem-a od 3,8 metara...
Videćemo...

Za sada flajamo to što imamo, a imamo relativno dobre "ptice".
Od modela, mnoooooogo više znači trening, tako da tome treba trenutno posvetiti mnogo više vremena...

Uzdravlje iz Sente

 (pijemo)

« Last Edit: March 15, 2015, 08:59:25 PM by mirce »

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1439
Re: F5J & F5J -400
« Reply #37 on: March 15, 2015, 09:19:01 PM »
mirce mala izpravka model se zove explorer, sto se danasnjeg letenja tice kao sto je i mirce rekao vetra je bilo i vise od potrebnog, bilo je lopatanja da se izvuce potrebnih 10min,oko 13h termike je bilo na pretekali kako se vreme odmicao tako je stiglo i losije vreme a samim tim i termike su nestale oko 15h smo u zadnjem momentu krenuli kuci jer vec kisa pocela da pada, mirce se polako ali sigurno upoznava sa stork om i posmatrao sam ga svakim startom je sve bolje i bolje ga leteo,imamo i malu novinu , mirce je uradio  oznake na jedrilice onako majstorski kao smo vec od njega naucili svaka mu cast!oznake se moraju staviti na velike jedrilice sama oznaka je skracenica zemlje iz koje je pilot i broja sportske dozvole npr SRB F-001, jos  imamo sta da treniramo jer samo tako mozemo kolko tolko da uradimo neki rezultat, viktor je danas najvise obucavao sina valentina,mali  vec dosta dobro leti na simulatoru tako da polako moze da prede i na prave  modele, lorika vec uobicajeno pegla svoj model bez greske i lovi termiku ja mislim najbolje od svih nas, ako vreme  nas posluzi eto nas u nedelju  ponovo na istom mestu u isto vreme! ()-()


Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3300
Re: F5J & F5J -400
« Reply #38 on: March 15, 2015, 10:01:28 PM »
Uf, da, Explorer, a ne Extreme... :sljus

Znam da je nešto na Ex....

 (pijemo)

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3300
Re: F5J & F5J -400
« Reply #39 on: March 17, 2015, 09:24:03 PM »
Al Ga Zabi...



 (pijemo)

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1439
Re: F5J & F5J -400
« Reply #40 on: March 17, 2015, 09:30:27 PM »
letenje cemo mozda morati prebaciti za subotu, za nedelju kazu da ce biti kise!

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3300
Re: F5J & F5J -400
« Reply #41 on: March 17, 2015, 10:10:16 PM »

Offline Gatti.Gatozza

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 776
  • up the irons!
Re: F5J & F5J -400
« Reply #42 on: March 18, 2015, 12:59:54 PM »
da li modeli koji sleću na ovaj način imaju neka pojačanja na spoju krila i trupa?  deluje mi kao da ga baš "muški" zabodu nosem u zemlju.

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1439
Re: F5J & F5J -400
« Reply #43 on: March 18, 2015, 01:55:58 PM »
ovi modeli su kompletno od kompozitnih materijala, carbon, i kevlar, ojacanja ima na svakom kriticnom mestu ali sama konstrukcija je tako osmisljenas da trpi udare, ali pri izvucenim kocnicama brzina sletanja je dosta mala tako da gadanje centra nije problem sa samu pticu

Offline Anakin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 534
Re: F5J & F5J -400
« Reply #44 on: March 18, 2015, 02:10:01 PM »
And this, ladies and gentlemen, is the very first Fokker airplane built in the world. The Dutch call it the mother Fokker.
— Custodian at the Aviodome aviation museum, Schiphol airport Amsterdam.

An old pilot is one who can remember when flying was dangerous and sex was safe.