Author Topic: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine  (Read 35932 times)

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #60 on: May 20, 2015, 12:42:43 AM »
Sutra... boze zdravlja... danas sam imao posla u Bgd....
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #61 on: June 01, 2015, 12:18:33 AM »
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #62 on: June 01, 2015, 01:05:43 AM »
i napokon...
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline Gatti.Gatozza

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 776
  • up the irons!
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #63 on: June 01, 2015, 08:20:43 AM »
Zajko, piše da je video private.

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline adam

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1460
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #65 on: June 01, 2015, 10:34:56 AM »
na ovum snimku se ni ne vidi blanik

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #66 on: June 01, 2015, 11:26:05 AM »
Da probam ponovo... to sa "private" sam uspeo da promenim... problem je što je kamerman "Deda" loše drzao telefon pa pokrio senzor, valjda, nikako da telefon izoštri, a nakon minut/dva telefon prijavio da je "memory full" pa se isključio, a i nije mu avion uvek bio u kadru... ne vidi čiča...




a evo ga i original


Motor ima prilično snage, očekivao sam da će biti kao raketa, ali je sasvim OK, nisam ga merio, ali mislim da ima jedno 13 kg, pored svega sam zarad CG morao da dodam 2 vulkanizerske štangle olova, ne znam koliko je svaka, valjda 100 gr, skroz napred, ali ću mu dodati još jednu da bude malo bar napred (nosatiji), iako je sa ovim bio skroz ravan, na 58mm od napadne icive, kako kažu po netu...

Posle jedno 15 tak m trčanja na kolicima, ali sa laganim dodavanjem gasa, mislim da je bilo ispod 50%, kad se odvojio, kolica su se preturila...

Moja greška ... zaboravio sam da namestim D/R i EXPO, tako da je bio prilično osetljiv na komande.... traži malo trimovanja AIL i RUDD, što nisam uradio, valjda zbog prevelikog uzbudjenja sam ostavio za neki drugi let, na visini sam probao i bez gasa i lepo plovi, ali većina leta je bila sa motorom, pod malim gasom....
Bio lep sunčan i miran dan, kasno, sunce bilo relativno nisko, a ja se loše namestio,, da sam bio strpljiviji još jedno pola sata, bilo bi bolje, ne bilo sunca uopste... imao sam i jedan relativno niski prelet nekih 10 tak metara visine bez motora i lepo "ŠUŠTI"...
Nakon 3-4 škloska kruga, na sletanje, bez motora, izbacim gornje vazdušne kocnice, očekivao sam da više ode nosom dole, ali nije...
a bio je jedno 200 m od početka piste, spusitm flapsove na landing (maltene 90 stepeni) i kao da sam povukao ručnu, bio je već nizak i blizu piste, dodao sam mu gas, odreagovao je.. trapavao, malo se zanjihao, ali sam ga dovukao iznad trave i na 1m visine skinuo gas i legao je na trup ravno.... i to tačno sredinom trupa...
Od štete, jedino mi je puklo unutrasnje rebro, od tankog špera na kojem je bio pričvršćen prijemnik, pozamašan/prilčne težine 12 ch i konstrukcija poklopca kopkita od tankih letvica balze, valjda....

Nauk, trebalo je da sletim sa upola manjim flapsom, a možda i bez, samo sa kočnicama, ali nisam to probao, trebalo je probati sletanje u više navrata, da vidim kako se ponaša i kako gubi brzinu/visinu, ali nisam, malo me tresao andrenalin...
ili da sam odmah ukinuo flapsove, pa i kočnice....   trebalo ih je probati na visini u vazduhu, da vidim kako reaguje na jedno, drugo i oba... ali nisam... sve u svemu sve je super prošlo.. veliki avion, veliko uzbudjenje...
Suki je gladala sa terase kuće, odozgo, kaže da izgleda fenomelno i veliko, kaže dopalo joj se što sporo leti...

Čika Sava mi šalje brezov šper, da ga uduplim i da isečem novo i jače rebro... trup je dugačak, fiberglas i na tom mestu radi, a ovo popucalo rebro je maltene ispod bajoneta, pa ću malo ceo taj deo da ojačam carbonskim platnom ili staklom.... Kad sam stavljao Rx na to rebro, učinilo mi se da je nekako jadno i slabo, ali sam prešao preko toga... ipak je ovo bila moja, iznudjena greška... andrenalin je kriv  :sljus

Uzdravlje  ()-()
« Last Edit: June 01, 2015, 11:45:55 AM by zajko »
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1696
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #67 on: June 01, 2015, 01:22:41 PM »
na ovum snimku se ni ne vidi blanik

A na drugom nema ton,a na trecem sve mutno ali je bitno da se zajko na jednom snimku dobro izreklamirao.
El nisi zajko mozda razmisljao da tog dedu penzionises...
Ako ti treba dobra kamerica,javi mi se.  :_D
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline mirce

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3320
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #68 on: June 01, 2015, 02:36:43 PM »
Ja reko' pokvarile mi se naočare, pa sve proveravam, ali i sa i bez "đozli" isto mutno...

Šalu na stranu, čestitke na uspešnom letu i da te Blanik dobro i dugo služi...

Sledeći video snimak će valjda biti kako treba. Produkcija je  :)aplauz

Pozdrav iz Sente

Offline rajker

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2406
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #69 on: June 01, 2015, 09:04:25 PM »
 :)aplauz :)aplauz :)aplauz Bravo za maiden flight,,a sto se ne vidi,,,,bice jos sigurno snimaka  ;namig
Nije sramota učiti !!!

Offline Sava

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 948
  • Istina je kao voda.Uvek nađe put.
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #70 on: June 01, 2015, 10:09:01 PM »
Čestitke za prvi let i odvažnost jer ipak se radi o vrednom modelu i nije svejedno poleteti ga prvi put. Dosta toga sam odradio na toj jedrilici i naravno da me živo interesuje sve oko njenog letenja. U priči sa gosn Zajkom sam saznao da je u principu sve OK, malo adrenalin, ali super je bilo. To što se kolica posle odvajanja jedrilice prevrnu, odlično i treba da se prevrnu jer više nema šta da ih vodi. Uostalom kada se malo pogleda po sajtovima gde lete jedrilice na sličan način, kolica se prevrću. I da su šira prevrnula bi se, a postao bi problem flapsova koji bi legli na kolica i praktično izgubili funkciju.
Ujutru šaljem brezov avio-šper da se sanira neka mala šteta. Očakujemo prave letove i video klipove, do tada, sa srećom   (res)
ex pseudonijum: licider

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #71 on: September 27, 2015, 11:31:46 AM »


RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline marko.jovanovic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1643
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #72 on: September 27, 2015, 12:16:18 PM »
Fino samo zar poenta jedrilica nije da jedre?
The ground is the limit (or a water)

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #73 on: September 27, 2015, 12:35:44 PM »
Quote
Fino. Zar nije poenta da jedrilica jedri?
Zar nije poenta da čamac samo pliva?  mmmm
Inače, ovako već nije jedrilica već hot lajner.  8)

« Last Edit: September 27, 2015, 01:13:58 PM by tibeteagle »

Offline rajker

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2406
Re: Blanik L-13 4.2 m + Jet engine
« Reply #74 on: September 27, 2015, 12:37:43 PM »
 :)aplauz Ima tu raznih resenja za pogon,,,ali ko Zajkovo nijedan,,,,znaci u nekom pogledu je unikat  ;namig
Nije sramota učiti !!!