Author Topic: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?  (Read 8393 times)

Offline tutko

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 74
  • I live for fly,l fly for live
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #15 on: September 05, 2014, 11:44:29 PM »
Koji je ovo model na slici ?


Offline tutko

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 74
  • I live for fly,l fly for live
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #17 on: September 06, 2014, 04:34:03 AM »
Koji je ovo model na slici ? (<--)

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #18 on: September 07, 2014, 08:52:53 PM »
Ne bih preporučio elisu sa velikim korakom za ovaj FPV , AP avion, jer modelu je više potrebna veća sila potiska sa manjom krajnjom brzinom nego obratno. Za njegov motor treba naći takvu da i motoru i modelu bude dobro. Takvoj elisi korak ne bi trebao da bude veći od 5 cola, pogotovo ako se napaja sa 4S a to će biti oko 10000 o/min. Kalkulatori lepo pokazuju krajnju brzinu elise koja nije dobro ako prelazi ~70km/h kod ovog modela.

Ovaj model se startuje iz ruke, kada je potrebna velika potisna sila, a što elise sa velikim korakom slabije daju, što više, može da dođe do prestanka vučne sile (potiska) ako se doda puni gas elisama sa velikim korakom preko 7 cola u stajanju. Na to i kalkulatori upozoravaju.

Ovaj model ne leti stabilno sa velikom brzinom, a i snimanju smeta kada se model ljulja.

Treba da se pripazi na grejanje motora, jer je pusher motorima smanjena mogućnost hlađenja zbog slabijeg strujanja vazduha oko i u njima.

Što se izbora tipa elise tiče, najbolji su APC E tipa ili slični za elektro motore.
Elise namenjene za sus motore, mogu da se stave na elektro, samo obratno ne, jer elise E tipa ne trpe dimamičke trzaje koje proizvode sus motori jer im je koren mnogo manjeg preseka...



Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #19 on: September 07, 2014, 09:49:24 PM »
Hm, hm i tacno i netacno ovo sto je TE napisao.

Za ovakve modele nije presudna maksimalna brzina ali je na jednoj drugoj, mnogo ozbiljnijoj bespilotnoj letelici eksperimentalno utvrdjen znacaj koraka. Sto je korak veci, naravno do neke mere, vuce manje struje na nekom ustaljenom cruz rezimu i tako se dobija veci dolet letelice i duze vreme leta.

Sto se velicine koraka i startovanja iz ruke tice sve do koraka 10 on ne pravi nikakav problem jer vec i pri brzini od 3-4m/s (koja se lako postize i najobicnijim izbacajem) korak 10 prestaje da "kliza" i hvata u potpunosti. Samim tim sa korakom 8 ne bi trebalo da bude nikakvih problema sa izbacajem iz ruke jer on "hvata" odmah.

No da ne bi sve ovo preslo u klasicno nadmudrivanje i prepucavanje (ja ipak sve sto iznosim iznosim iz prakse a ne iz puke teorije) vlasniku cu dati da proba i 11x5,5 i 12x6 i 11x8,5 pa neka sam odluci sta mu je najbolje.

Ja bih prve letove svakako napravio sa 12x6 a posle presao na 11x8,5.

poz
Veljko

Offline tutko

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 74
  • I live for fly,l fly for live
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #20 on: September 08, 2014, 12:13:17 AM »
Tibeteagle ne razumem se puno ali naucio sam meke stvari iz tvog izlaganja,svaka cast na objasnjenju :)aplauz

Offline Tripko

  • Newbie
  • *
  • Posts: 16
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #21 on: September 15, 2014, 01:15:54 PM »
Sta mislite o:

http://shop.malaivanca.com/kupi/10000mah-2s-25-50c-7-4v-li-po-baterija-trx-402666

Uzmem dve i vezem ih serijski za 4S10000mah?

Pitanje je samo da li je ok tezina od 2x526 g?

Pozdrav

Offline Tripko

  • Newbie
  • *
  • Posts: 16
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #22 on: September 19, 2014, 03:21:08 PM »

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #23 on: September 19, 2014, 05:14:25 PM »
Ovaj TG 5000mAh 4S sa težinom od 552g taman paše za motor i model.  Veći bi bio suvišan i potreban samo ako se želi mnogo duže leteti bez korisnog tereta, recimo neki daljinski FPV let preko 5km.

Treba znati da suvišna težina ne koristi letnim osobinama modela. Šta više, motor traba da radi više u penjanju a i da bi se model održao u letu, pa tako troši više struje, i na kraju let neče ni biti duži za onoliko za koliko se stavi veći LiPo. Logično, zar ne?

Mogao si da naručiš i neku bolju elisu od Master Airscrew, recimo neku bolju preklapajuču 11x6 cola, koja se preklopi ako se ugasi motor i tako se na većoj visini može jedriti. Tako se može vrlo lako i duplirati vreme leta, pogotovo ako ima termike u okolini. Ovaj model ne opterećen previše, lepo može da jedri u dorbim rukama, naravno.
 ;namig

Offline Tripko

  • Newbie
  • *
  • Posts: 16
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #24 on: September 20, 2014, 10:45:05 AM »
"recimo neku bolju preklapajuču 11x6 cola"

Ako imas neku preporuku...

mada mi se savetuje 12x6 i 11x8...

Neki link?

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #25 on: September 20, 2014, 02:18:06 PM »
Nemam konkretnu preporuku za preklapajuću, jer nemam iskustva sa njima i ne znam za kvalitet koje nude honkonški sajtovi. Isprobaj prvo  sa fiksnim elisama koje imaš, a kasnije možeš da staviš neki preklapajući od Graupnera CAM Prop serije, za šta garantujem kvalitet, jer sam koristio njihove fiksne, a i modelarski svet priznaje da su na vrhu u kvalitetu i performansama, sa APC zajedno. Kod preklapajuće elise treba i specijalan spiner, što dosta povećava troškove, ali vredi.

Nije dobro stavljati prejaku elisu na ovaj motor, ako je motor pozadi i ako je model sporog tipa, jer ako ga dugo letiš u penjanju, na punom gasu sa velikom elisom, a kada je hlađenje još siromašnije zbog manje brzine, motor će se pregrejati i pregoreti. Bolje je imati za 5-10% manju krajnju potisnu silu sa 11x6 ili 12x4" nego sa 11x8" ili 12x6" i nema strepnji da će motor da pregori. Kalkulator lepo upozorava da će temperatura i sa 11x6" biti blizu kritične ako je hlađenje siromašno, a to je slučaj i kod tvog modela.

Ubacio sam sve komponente tvog setapa u ecalc sa elisom 11x6", i dostavio sliku rezultata dole. Sa jačim elisama se još više diže kritičnost zagrevanja. Možeš i sam da ubaciš veći broj kod elise da vidiš šta dobijaš više a šta ne.

Potisna sila od 2066g je sasvim dosta za težinu modela do 2500g kod ovo tipa. Malo će duže da se penje, ali svakako se za istu visinu sa različitim brzinama penjanja uvek troši ista količina energije iz akumulatora.

Generalno, uvek se svaki sistem isprobava sa manjim opterećenjem, a  posle, ako dozvoljavaju parametri,  se povećava, a nikako ne obratno. To je moja preporuka, što ne znači da ti neće biti sve u redu i sa većom elisom, kada već znaš sa čime se igraš.
 ;namig


« Last Edit: September 20, 2014, 02:52:11 PM by tibeteagle »

Offline Tripko

  • Newbie
  • *
  • Posts: 16
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #26 on: September 22, 2014, 12:52:22 PM »
Hvala na informacijama i trudu, samo jedno mi nije jasno, motor ima spec od 815w, a iz calc-a izlazi da je:

motor@Optimum =328w i
motor@Max        =535w ?

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: Koja baterija za NTM Prop Drive 35-48 Series 900KV / 815W ?
« Reply #27 on: September 22, 2014, 09:05:38 PM »
Drago mi je da te interesuju i detalji. Pa evo nešto sažeto, da se može i razumeti.

Pre svega podatke sa trgovačkih, a pogotovo kineskih sajtova, koje ne vezuju nikakva pravila i standardi, treba uzimati sa rezervom jer, radi bolje prodaje, često se pišu ne tačne vrednosti.

Podatak sa sajta od 815W bi trabo da bude maksimalna ulazna snaga motora pod idealnim uslovima. Ni ovo nije jasno da li to može da povuče trajno ili recimo samo izvestan period? Sve ovo zavisi u kakvim uslovima hlađenja radi motor, jer na toj vrednosti gubici snage su čak i do 30%, a koje se pretvaraju u toplotu.

Motor @ Optimum Efficiency
Kalkulator pokazuje parametre kada motor ima najbolju efikasnost od 78.5%, odnosno gubici u toplotu su najmanji i to 21.5% što je oko 1/5 povučene energije iz napajanja sa 4S. To je vidnoplava kriva, na kojoj se vidi da je najvišlja na vrednsoti struje od 23A. Ove vrednosti nisu presudnog značaja.

Motor @ Maximum
Parametri motora sa datom elisom i napajanjem na maks. gasu. Ta nevidljiva vertikalna granica je pokazana sa kružićima na nekim krivama. Vrednosti u ovoj tabeli mogu da budu odlučujuće u izboru veličine napona napajanja i veličine elise.  Recimo ako kalkulator kaže da će motor u datim okolnostima da pregori za 30s maks. gasa na recimo 650W potrošnje, onda podatak od 815W ne znači ništa.


Kritična zona.
Zelena kriva je kriva zagrevanja kućišta motora a koja postaje crvena od oko 32.5A, što predstavlja ulazak u kritičnu zonu zagrevanja za motor u siromašnim uslovima hlađenja koju sam naznačio na početku tabele zbog pušer položaja motora. Ovo ne mora da znači da će motor da pregori, već da radi na povišenoj temperaturi, koja može da smanji vek trajanja ležajeva ili ubrzano propadanje izolatora oko žice i kalema. Naznačena je procenjena (estimate Temperature) vrednost od 95 stepeni celzijusa. Ova vrednost ne mora da bude odlučujuća, ali da se zna da nema igre sa temperaturom motora i da nije bezbedno ni za ceo FPV ili AP projekat.





« Last Edit: September 22, 2014, 09:27:18 PM by tibeteagle »