Author Topic: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.  (Read 13799 times)

Offline Cvrc

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 88
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #15 on: June 21, 2014, 12:01:45 PM »
Svaka cast   :)aplauz

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #16 on: June 21, 2014, 11:38:58 PM »
6. dan, samo jedna fotka, presvlacenje gotovo,



Sutra, motor, komande, elektronika , vakuformiranje poklopca kabine  i natpisi.
 Da nema trke F1, mozda bi se i stiglo na Cenej za neki probni let, ovako... ko zna?

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #17 on: June 22, 2014, 11:38:20 PM »
Dan sedmi, i dalje se bavimo sminkom...

Stirodurski kalup za kabinu,



Termoformiran poklopac, 0,5mm providni Juvidur,



Natpisi, logoi, dekoracije, seckano na kucnom , malom sportskom kateru,






Pa nalepljeno, na krila,



i na rep i  trup,





Nastavak sutra...




Offline Johann

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 61
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #18 on: June 23, 2014, 10:38:09 PM »
Bravo!
Kakav sistem komandnih poluga planiras da ugradis obzirom da radis demontazni rep?
pozz
Blago meni, opet ja :)

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #19 on: June 23, 2014, 11:11:53 PM »
Komandne poluge, cel. zica 1mm, tvrda balza 5x5, klasika , "Z" na servou, metalna viljuskica sa navojem na kormilima,   ne volim bowdene, buzire i slicne sisteme, uvek ima trenja, pa model deluje rastrimovano, navuces ga, posle toga pumpa, piknes ga na dole, pa posle usvirava.

Lagana poluga, bez zazora na "hornovima", i nema brige.



I motorski prostor, spakovano,



Da danas popodne nije vetar na Ceneju duvao oko 5 m/s  , vec bi citali izvestaj,, ovako, cekamo povoljno vreme, pa ce biti i slika i filmica, sa test flajta.
« Last Edit: June 23, 2014, 11:13:42 PM by Nenad Miklusev »

Offline Cvrc

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 88
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #20 on: June 24, 2014, 12:01:58 AM »
Koji je resiver u pitanju ?  mmmm

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #21 on: June 24, 2014, 09:12:04 AM »
Koji je resiver u pitanju ?  mmmm
Stanica je posle crkavanja T9x modula preradjena na FrSky DIY modul, pa je i prijemnik, FrSky V8R7-II.
Radi bez greske, dve godine, imam ih 4 kom, jednom bindovani, rade k'o sat.

Offline Cvrc

  • Pocetnik
  • *
  • Posts: 88
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #22 on: June 24, 2014, 09:59:45 AM »
Pitam zato sto sam i ja uzeo bas tako preradjenu stanicu, hvala  (pijanoo)

Offline banbo

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 612
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #23 on: June 24, 2014, 10:56:29 AM »
Nenade ti si legenda, svaka ti cast na trudu i posvecenosti  :)aplauz :)aplauz :)aplauz  (res) (res) (res)
Make things as simple as possible, but not simpler.

Offline vladasimon

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 340
    • vladasimon's Blog
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #24 on: June 24, 2014, 11:21:59 AM »
Nešo, razvalio si! Svaka čast  (pijemo)

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #25 on: June 24, 2014, 11:44:59 AM »
Hvala,
Sve zavrseno, cekam da padne kisa u NS, pa da stane vetar, pa na Cenej.
Tezina 950 grama , od toga, cetvrtina, 225 grama Lipo 3s 2800 mAh.
Povrsina 40 kvadrata, opterecenje 24 g/dm2, pristojno.
Jedini problem , spineri i folder elise, tri komada sa HK, sve balansirane, tresu, lose uradjeni spineri, pa sam skinuo prpoveren komplet sa Tihe Jeze , sa 5 mm manjim spinerom i nakalemio ga za test letove, a ovim "klimavim" cu se pozabaviti posle odmora.
« Last Edit: June 24, 2014, 01:19:25 PM by Nenad Miklusev »

Offline Nenad Miklusev

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 392
    • AEROPOXY
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #26 on: June 24, 2014, 08:43:21 PM »
Pa da zavrsimo i ovu pricu, danas oko 17, izvedeni probni letovi. Vetar se smirio na oko 3m/s , sa povremenim udarima, ali nista problematicno.

Prvi put na livadi, Beta u delovima,



Pa nekoliko slika za album,









Model je lepsi i noviji, od onog iz 1984, al' je gazda stariji , za tih 30 ljeta, sto se po frizuri a i ostalom, vidi.   :-)



Iako obicno nemam problema sa prvim letovima i trimovanjem, odavno mi se nije desilo da sve iz prve bude kako treba, bukvalno nije trebao ni klik na trimeru da bi model leteo ravno, bez tendencije da vuce na neku stranu ili da pumpa/usvirava. Valjda sam to radionicko trimovanje i reglazu savladao jos sa A-dvojkama , u proslom veku.

Jedino problematicno je sto  pod punim gasom ima tendenciju da se propinje, sto je sa takvim high lift  profilom ocekivano. Iako je vuca motora postavljena na dole bar 3 stepena, izgleda da to nije dovoljno, pa ce kasnije pasti neko setovanje za penjanje pod motorom.

I ovo je snimak prvog leta , kada sam posle pola minuta leta shvatio da model ne pravi probleme, krenuo sam da ih ja pravim njemu, ostri zaokreti, propinjanja, komande do krajnjih polozaja, da vidim gde su mu granice.



Posle ovog usledila su jos 4 leta, svaki po 3-4 minuta, u trazenju setapa kocnice za motor, pa je u medjuvremenu krenulo da se smrkava i naoblacuje, te smo prvi dan testiranja zavrsili, manje vise uspesno.

Da sve ne bude idealno, potrudio se spid kontroler, RC Timer 30 Amp, uglavnom sam do sada koristio Turnigy, Hobby King , Castle, Hacker  i kontrolere iz slicne "kuhinje" i za njih i bez uputstva znam podesavanja.

Ovaj ima neki drugaciji algoritam i nisam uspeo da mu na terenu podesim kocnicu, pa uopste nije hteo da sklopi elisu, vrtela se kao vrteska tokom planiranja i kocila model, pa nisam uspeo da lepo testiram cisto planiranje i jedrenje.

U tom zezanju i pokusajima da ga  metodom pokusaja i pogreske reprogramiram  izgubio sam koncentraciju ( i zivce) i u jednom momentu pogresio polaritet, i uspesno sprzio kontroler. Tako da sad i ne moram da trazim uputstvo za njega, preselicu kontroler iz Tihe Jeze u Betu, i resiti problem. A novi ce stici iz Hong Konga, vec tokom sezone , zajedno sa novim spinerima i elisama.

Uglavnom, model je zadovoljio zahteve, izgleda kao Graupner Beta, leti kao Graupner Beta, staje u prtljaznik Stepwaya, nista vise od toga nisam ocekivao.
 


I to je  recimo kraj price o gradnji Bete , nove izvestaje sa letenja postavicu u topiku    Modelarska sezona u Novom Sadu 2014.  , kada se vratim sa odmora.
Do tada, pozdrav.

« Last Edit: June 24, 2014, 09:31:52 PM by Nenad Miklusev »

Offline kole

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 281
Re: Graupner BETA 1984-2014 i dalje.
« Reply #27 on: June 25, 2014, 04:12:38 AM »
Velim svaka cast, jos imas dobre zivce da deljes rebra...

Moram da primetim neke razlike izmedju slike sa Bagljasa i Ceneja, antene na stanicama su se smanjile a i frizura. Al' ako, tehnika napreduje.
Pozdrav i lep odmor  (yay)
Aeroplan Jocika, vidi!