Author Topic: Jet prop avioni  (Read 8681 times)

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 639
Jet prop avioni
« on: June 12, 2014, 06:08:43 PM »
http://www.jettengineering.com/hall/hall-propjets.html
Veoma zanimljivi modeli.Koliko sam primetio malo je ko radio kod nas ovakve modele jet sa propelerima sa nitro motorima.Deluju bas zanimljivo ali pretpostavljam da tu treba racunati na jaci motor.Da li ima neko iskustva.

Offline nedbojsa

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 810
Re: Jet prop avioni
« Reply #1 on: June 12, 2014, 08:17:34 PM »
Slabo čitaš forum, Zajko ima u ponudi i prodaje f22 raptor godinama unazad čini mi se i da je jedan u oglasima trenutno. Takođe ima i par ducted fan modela... Što je ozbiljnija priča od "prop jet" (ala su mu smislili ime). Meni je malo smešno da model jet aviona bije u dva ili četri takta. Nema jet-a  dok usis ne pišti, a izduv ne gruva.
Antiprotivna teoraija letenja: "Postoje neke preporuke i pravila o tome kako leteti; 1-Kako treba leteti i 2-Kako ne treba leteti znači, ako letim po pravilu 2, i to odlično, znači "letim antiprotivno" ili ti protivprotivnog, zapravo "kontra odnaopačke"."

Online coka

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 933
  • cuvaj brzinu, ona te nosi...
Re: Jet prop avioni
« Reply #2 on: June 12, 2014, 08:33:23 PM »
Interesantna tema.
 Nekada su se samo takvi modeli i leteli jer je cena df-a bila velika.
 O turbinama da i ne govorimo...
 Na nasim prostorima bilo je nekoliko takvih modela, mig 21, f18, f 15 i nekoliko pravih modela, bez korena u pravoj avijaciji. Koristili su se najjaci motori koje smo mogli da nadjemo, mahom os max 61 sa rezonatorom. Brojevi obrtaja su bili oko 14 000 i potisak je bio blizu tezini.
Avioni su leteli brzo, tako su poletali a tako i sletali.
 Otkaz motora je bio poguban po model.
Problem je predatavljao obrtni moment elise, koji se kod malih razmaha krila i te kako manifestovao.
Najcesci slucaj je bio da se razmah i povrsina malo uvecaju, Zrtvujuci scala izgled.
 Ovi modeli su potisnuti fenskim avionima, kod kojih je bilo moguce zadrzati izgled pravog aviona. Zarad smanjenja precnika elise i prelaska u fen sa vise krakova, brojevi obrtaja su porasli na preko 20000.
Progres ka turbinama ugasio je i ovaj tip modela.
Ko voli sus motore, uzivao bi u glo motoru koji vristi na 21000 obrtaja i proizvodi oko 5 kg potiska.
Prelepo, muzika za usi.
 Turbina je vec prica za sebe.
Nedbojsa, u pravu si, raptor je tipican promer. Da ima uvlaceci stajni trap, rezonantni auspuh i jos koju 1000 obrtaja, mogao bi biti pravi tipicni predstavnik tipa modela o kome je zapoceta prica.
 Mozda najupotrbljiviji model, za sitne pare bi bio Jackal 50 ,od horizon hobby-ja. Poprilicno ga hvale kao jet trainer-a
« Last Edit: June 12, 2014, 08:36:56 PM by coka »

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 639
Re: Jet prop avioni
« Reply #3 on: June 12, 2014, 09:19:16 PM »
Da Jackal 50 deluje vrhunski model

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 639
Re: Jet prop avioni
« Reply #4 on: June 12, 2014, 09:27:28 PM »
Nije los ni Mig 21

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1497
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Jet prop avioni
« Reply #5 on: June 12, 2014, 11:03:16 PM »
Yes, malo neobicno da bude 2/4 stroke na mlaznom , ali kad to otpises u glavi i kad se opustis F-33 Rapotor leti za medalju, ja sam ga leteo sa rezonatotorm, original Evolution i s 25/30 nitra, em lep miris (HPI), em zvuci… a brz.. ko djavo.. pritom jako upravljiv i lagan za letenje, i one osnovne figure koje sam uvezbao…..

EDF na struju su nekako pravi (priblizno) Jet, vrte se na mnogo obrtaja, imaju zvuk i potisak, ali i kidaju bateriju, malo traze brzinu…
imam par komada raznih iz E-Flite PLATINIUM serije, urajdeni u detalj "do Jaja" ARF i EDF sa motorima, originale… nisu za obuku i za 1 avion…

Ali, zato, od brace Kineza, nesvakidasnje dobar avion, mogao bih da ga preporucim i pocetniku sa obukom na simulatoru, jer je spor, nevidjeno lagam za letenje, upravljiv, u vazduhu na 10m od pilota izgleda i cuje se ko pravi, jos kad bi se stavila neka raveta i strobo, moze na film… BOEING C-17…. Retko.. retko.. dobro odradjen kinez, ja sam ga leteo 2-3 sezone, ali kao i svaki kinez, jedan "NO NAME" ESC se upalio, mislim da imam i snimak, eksplozija na boku aviona, povukao struju, izgubio svaki kontakt sa Tx i malo grublje "sleteo"… nista posebno strasno ali
ako cika Sava ima strpljena, eto ga u vazduhu..

RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline pericamitic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 290
Re: Jet prop avioni
« Reply #6 on: March 08, 2015, 08:25:51 PM »
A ovako izgleda kad se lepo sredi. Vlasnik je iz Panceva koji zeli biti anoniman. Izvini Vlado  lol


Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3196
Re: Jet prop avioni
« Reply #7 on: March 09, 2015, 05:04:09 PM »
Model je lep. Da li je već leteo? Gde mu je težište?  mmmm mmmm mmmm

Offline pericamitic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 290
Re: Jet prop avioni
« Reply #8 on: March 09, 2015, 06:19:50 PM »
Leteo jeste, imam i snimak (kad stignem postavicu), a gde je teziste to neznam jer nije moj.Pitacu pa cu napisati.

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 639
Re: Jet prop avioni
« Reply #9 on: March 10, 2015, 07:28:23 AM »
Prelep model to je Alphajet od nemacke firme Top Ripin ovo je cini mi se raspon oko 1 metar a rade i raspon od 140 cm.Fantastican model

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 639
Re: Jet prop avioni
« Reply #10 on: April 14, 2015, 07:44:02 PM »
Kakva masina Su 27 Flanker glow motor


Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 639
Re: Jet prop avioni
« Reply #11 on: August 27, 2017, 08:24:58 AM »
304 Kmh kao mlaznjak

Offline bjanko

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 639
Re: Jet prop avioni
« Reply #12 on: December 24, 2019, 10:34:04 PM »
Bas ga  je odradio vrhunski sa benzinskim motorom