Author Topic: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a  (Read 13885 times)

Offline dovlasmith

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 157
Re: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a
« Reply #15 on: May 20, 2013, 10:04:30 PM »
@magic: Potpuno ste u pravu.
To je teorija od koje ja krecem i naravno da ne uzimam u potpunosti ono sto pise na nalepnici.
Najprakticnije resenje je ono sto sam rekao malopre: izmeriti potroseni kapacitet nakon 2-3 min. leta na 80 do 100% gasa.
Moji setapovi za edf-ove su uvek takvi da mogu da ga letim na 60-70% gasa i tako izguram 5-7 min. leta.
Primer je stinger od HK koji ima fabricki motor, a ubacio sam mu ESC od 85 A (koji setam od modela do modela), koristim 2200mAh 3s sa 25-50C deklarisanih, i sa tim setapom imam do 7 min. leta kada mu kapacitet padne na 25%  (normalno, ne pod punim gasom).


Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a
« Reply #16 on: May 20, 2013, 10:06:16 PM »
Quote
1. Baterija 1300mah 30/40C
-minimalna struja praznjenja je: 30*1300/1000=39A
-maksimalna struja praznjenja je: 40*1300/1000=52A
Nije mesto za ovo, ali da ne ostane ovaj pojam ovako netačan. 30C znači maksimalno konstantno pražnjenje, a 40C samo u manjim vremenskim intervalima ili malo duže na startu dok je još LiPo hladan.

Tatabulik, za sve pogonske komponente treba obezbediti što bolje hlađenje u modelu, odnosno strujanje vazduha oko njih.
« Last Edit: May 20, 2013, 10:08:59 PM by tibeteagle »

Offline dovlasmith

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 157
Re: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a
« Reply #17 on: May 20, 2013, 10:12:08 PM »
@tibet: moja greska, mislio sam na kontinualno...

Offline tibeteagle

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3191
Re: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a
« Reply #18 on: May 20, 2013, 10:27:26 PM »
Quote
@tibet: moja greska, mislio sam na kontinualno...
Da, čak sam i ja pogrešio sa konstantim pojmom,  :sljus jer je kontinualno najbolji izraz.  ;namig

Offline miša2002

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1201
Re: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a
« Reply #19 on: May 20, 2013, 10:40:28 PM »
Pozdrav,
Ono sto sam procitao na nekom forumu o C ratingu je sledece (neka me neko ispravi ako gresim):
1. Baterija 1300mah 30-40C
-minimalna struja praznjenja je: 30*1300/1000=39A
-maksimalna struja praznjenja je: 40*1300/1000=52A
Ovo min. i max. struja praznjenja je u stvari, struja koju je baterija sposobna da isporuci motoru.
Kolike su struje motora si vec izmerio pod uslovom da su instrumenti kojim si merio pouzdani...
2. Baterija 2200mah 30-40C
-minimalna struja praznjenja je: 30*2200/1000=66A
-maksimalna struja praznjenja je: 40*2200/1000=88A

Tvoj motor povlaci struje koje su u prihvatljivim vrednostima u odnosu na baterije. Da je struja koju si merio bila veca od maksimalnih gore navedenih vrednosti, baterija bi se ostetila.
NAdam se da sam malo pomogao...
Pozzz! :))

Da si malo bolje čitao na ovom forumu, verovatno ne bi ovako ofrlje išamarao neke pojmove...
Dok sam hteo da ti odgovorim Veljko je već odjovorio.
Moraću i njega da ispravim tj tvoja teorija nije tačna ni teoretski niti ...
Ja bi tvoj post pre smatrao kao pitanje da li si dobro shvatio, tamo nešto napisano na nekom forumu,,,
Odgovor bi bio: "Apsolutno pogrešno i, čak šta više, opasno tumačenje tj prevođenje!
Inače minimalna struja pražnjenja je 0 (nula) ili tačnije, jednaka je struji samopražnjenja, a to je "katastrofa" malo !
.......

Pozdrav
Miša
#FFCC00

Offline dovlasmith

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 157
Re: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a
« Reply #20 on: May 20, 2013, 11:14:57 PM »
@misa2002: mislim da sam se vec ispravio sto se tice min/kontinualno i rekao da je moja greska.
Sto se tice ostaloga, posto ste rekli da sam ofrlje isamarao, lepo bi bilo da kazete koji su to jos pojmovi ofrlje isamarani, da bi mi jos nesto naucili...
Ja sam samo hteo da ponovim ono sto je pisano o C ratingu, jer to mnogi modelari ne znaju (pocevsi od sebe), i izneo racun koji sam video na jednom forumu i potvrdio ga posle na jos jednom. Ne mora da zanaci da je proracun (teoretski ) tacan, te Vas zato molim da kazete sta jos nije tacno...
Nema potrebe za agresivnim pisanjem...
Eto, neka bude sve moje sto sam napisao samo jedno veliko pitanje, ako ce Vama biti lakse.
Sve naj!!! :)))
« Last Edit: May 20, 2013, 11:25:53 PM by dovlasmith »

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a
« Reply #21 on: May 20, 2013, 11:23:26 PM »
Veljko, u potpunosti se slažem sa tobom u vezi baterija.
Možda je ipak pravo rješenje neki kompromis u vidu pomenute 1.8Ah ili možda 2.2Ah sa 20-25C koja je od ove testirane 30C lakša za dobrih 50g.

Do sada sam samo letio klasične modele na elektro pogon. Imam tri elektro modela kod kojih do sada ni struju ni kapacitet nijesam dovodio u pitanje.
Uvijek sam slijetao usled gubljenja koncentracije prije nego baterija "zaplače". To je upravo to, struje su umjerene pa samim tim kapacitet baterije bude onaj deklarisani.
Prilikom punjenja, sve moje LiPO baterije imaju minimum deklarisani kapacitet, neke od njih i veći (5-10%).

Ali kao što kažeš, svi fulaju sa C rejtingom. To sam vidio sa onom 2.2Ah koja bi trebalo da daje kontinualnu struju od 66A (max 88A), a 43A je grije i prilično brzo prazni, pa samim tim na grijanje gubi dosta mAh.

 

Offline saxpg

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1734
Re: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a
« Reply #22 on: May 21, 2013, 12:19:59 AM »
Nikola, ocigledno je da je sva matematika sa stujom bez rezultata.
Resenje bi bio pogon na 4S ali to ovaj motor ne moze da izdrzi, a da stavis veci ESC neces nista dobiti jer ces sprziti bateriju.
ostaje ti da narucis jaci EDF, nesto poput ovog:




http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21147__Hobbyking_64mm_Alloy_EDF_4000kv_850w_4s_Outrunner_Version_.html

Offline dovlasmith

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 157
Re: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a
« Reply #23 on: May 21, 2013, 12:32:01 AM »
@sax: odlican izbor, ako ne i najbolji moguci kinez za edf-ove.
U kombinaciji sa 4s baterijama nema greske, samo je pitanje da li ulagati u to sve bez ijednog leta.
@tatabulik: moj skromni savet je da ga jednostavno bacis iz ruke sa 2200mAh i vidis kako ce se ponasati, jer najveca steta moze da bude malo olupan nos, sto se kod edf-ova cesto dogadja pri startu i sa boljim setapovima. NE moras za pocetak ni esc da menjas. Sibni ga tako na visocijoj travi i sta bude - bude. Moj Stinger je imao esc od 30A pa je opet leteo jako dobro, a sa esc-om od 85 A leti jos bolje. Startovi su sigurniji, vozim ga sa 70 -100% gasa i imam letove od min. 5 minuta. Veca steta je da uzimas novi fen, esc i motor i ulazes za nesto sto se ne isplati u odnosu na cenu koju si platio za gotov model. Sto se tice grejanja baterije, normalno da se greje jer nema protoka vazduha da ga hladi  ( hladjenja ima u letu)...
Opet se nadam da nisam isfrljao i isamarao pojmove, nego govorim iz licnog iskustva sa EDF-ovima koje letim skoro svaki dan.
Sve naj!! :)))

Offline tataBulik

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 352
Re: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a
« Reply #24 on: May 21, 2013, 12:48:13 AM »
Sale, vidio sam ranije taj EDF i mnogo je moćan, ali mislim da je prejak za ovu moju tičicu, koja uzgred nema ramenjače tako da bi u malo jačem zaokretu vjerovatno ostao bez krila?! On je dobar za malo ozbiljniji model ili za ovaj uz doradu.

Dovlasmith, u pravu si, mogao bih probati da uzletim pa šta mu Bog da. Pokušaću prvo sa ovom manjom baterijom od 1.3Ah, barem prvo polijetanje, a onda ću vidjeti za malo jači setup.

Offline dovlasmith

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 157
Re: F18 Hornet EDF, EPS iz Hobby King-a
« Reply #25 on: May 21, 2013, 12:50:17 AM »
Tako je!
Mozes sa 1,3 ali vrlo kratko, 2 min maksimalno. Videces da ces biti zadovoljan sa 2,2 bez daljih ulaganja!
Samo ghrabro...
Pozz!!! :)))