Author Topic: Hteo da letim FPV, ali...  (Read 29697 times)

Offline dzoni

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 162
Hteo da letim FPV, ali...
« on: January 04, 2013, 02:24:37 PM »
Pozdrav,

pre nekih mesec dana sam trazio savete oko pocetaka i svega... I igrao sam se sa raznim helijima, simulatorom sa DX6i, i naleteo na jednu informaciju koja mi je poremetila izbor...

Helikopter mi je bio izbor ne zbog 3D letenja i svega ostalog, vec zbog FPV letenja. Zasto ne neki trenazni avion ili tako nesto? Pa, vise mi se svidja da ako pozelim mogu negde da stanem u mestu. Multicopteri mi se ne svidjaju, iako bi bili super izbor, i iz nekih svojih razloga sam ih potpuno u startu odbacio.

E sad... sve savete sam dobio kako poceti sa DX6i, ali niko nije uzeo u obzir da ja zelim da letim FPV. Gledam ovih dana i vidim da je domet DX6i sa AR7000 max 1,5km. S obzirom da planiram nabavku klase 450, radi povecanja duzine leta na 10-12 min, zrtvovao bih tezinu helija i stavio malo jacu bateriju, 20c najverovatnije da ne bi tako brzo izbacila struju.

Posle istrazivanja, video sam da 2.4ghz NIKAKO nije dobar izbor za FPV zbog kratkog dometa.

Sta da radim, uzmem DX6i, pa ga preradjujem da radi na 70mhz, sa sve prijemnicima, ili uzmem neku stanicu na 70mhz?! Novih modela, popularnih firmi, nema nigde na 70mhz (naravno, ni 35mhz).

Sta mi savetujete?

Offline sasa

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1696
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #1 on: January 04, 2013, 02:51:05 PM »
Ne samo da im je kraci domet(stanicama na 2,4ghz),nego i ne sme da bude nikakva prepreka izmedju stanice i modela.
Moraju obavezno biti opticki vidljivi.Sto kod stanica na 35,40 i 72 mhz-a nije obavezno.
« Last Edit: January 04, 2013, 02:53:49 PM by sasa »
BOLJE JE DA PLACES STO NISI NA NEBU NEGO DA PLACES STO NISI NA ZEMLJI

PRE NEGO STO PUSTIS JEZIK , PROVERI DA LI SI UKLJUCIO MOZAK

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #2 on: January 04, 2013, 03:01:15 PM »
Dear Dzoni !!!

Koliko se secam i znam... ti sem simulatora jos nisi nista omastio ili cerao...
da izvines... ali te J..e to sto je sa DX6i i AR7000 domet samo 1,5 km...  :sljus :)aplauz ne znam da li da se smejem i placem...
Ako sve to bude kako si napisao Ti ces zasigurno biti jedini u Srbiji,  :superman: a verovatno, dapace zasigurno i na planeti Zemlji, ne znam za Galaxy, koji se sa Helikopterom klase 450,  odleteti dalje od 300m pa mozda i do xx Km, koji je uz put zastaljkivao i pravio pauze... u vazduhu ako sam razumeo, a heli je doterao time sto je stavio jacu i tezu bateriju sa manje C da bi ubio dotok struje.... pristedeo ... :notworking :pop: a kako sam razumeo tu je FPV neka bar oprema...
Prvo.. mora da ti bude jasno da tamo negde sedi i udara glavom o zid ljiade kojekavih inzenjera i tehnicara, koji osmisljavaju i prave, proracunavaju te helikoptere, sta mogu kako mogu i koliko mogu...
Obicno klasa 450 sa svojom baterijom leti oko 8-10 min, tako mudrice proracunale... onda nisu se oni zajebali ako su stavili bateriju 25-30C na taj heli...da bi struja curela ko iz busne flase... nego kontroler trazi toliko struje da bi radio... a ti bi da ga zavrnes...
Da ne ulazimo u temu koliko je tesko "prosto" leteti heli, pogotovu za pocetnike, a kamoli na FPV... ako iko leti te helije tako...

Moj ti je savet ako sve to planiras ... boje da odemo negde na pice i popijemo tu lovu..

Pozdrav
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline dzoni

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 162
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #3 on: January 04, 2013, 03:30:22 PM »
Kao sto rekoh, igrao sam se sa simulatorom, i imao sam prilike da provozam T-Rex 250 i HK-450, ne nesto preterano dugo, ali od tog drugara koji mi je pozajmio stanicu, jer ne leti zbog vremena, a simulator mu nije zanimljiv :) Nije posebno iskustvo, ali neko, jeste...

Pazi, ja ne znam sta tebi nije jasno kod svega ovoga sta sam napisao, sigurno ne treba ograniciti FPV na 300 metara koje ti spominjes, jer onda sam taj FPV ne bi imao nikakve poente. Sasvim realno mi deluje letenje iznad Kosutnjaka i tako nekih delova BG-a, gde stvarno ne bih zeleo da razmisljam o tome da li cu izgubiti signal ako se malo zanesem. A sto se tice 20 C, pa taj heli sigurno ne bi bio guran do maksimuma, kao sto rekoh, 3D me ne zanima (trenutno reci cu, nikad ne znas sta nosi sutra). I koriste se 20C baterije na tim helijima takodje, koliko sam video.

Mislim da su mi pitanja sasvim na mestu, dakle u pitanju je FPV letenje sa helikopterom. 450 heli moze sigurno sa dobrim motorom da ponese jos 300g preko svoje tezine bez vecih problema (sto su i drugi ovde rekli). CCD kamera + predajnik = 100-150, baterija 4000-4300mAh dodatnih 100g. Da uzmemo da je neka prosecna baterija za taj heli 2300mAh, po logici, imao bih 15 minuta leta sto mi je i vise nego dovoljno da predjem tu granicu od 1-1.5km koju pruza DX6i sa AR7000 prijemnikom.

Stvarno ima dosta pametnih stvari koje si napisao, ali ne znam da li je takav nacin neophodan, i koriscenje nekih suvisnih reci i izraza... Valjda smo ovde da bismo dali jedni drugima neke savete, a ne da se "smejemo i placemo".

- HK450 700m u daljinu, 442m u visinu od baze
- jos jedan HK450 FPV
- Trex 450, presao 700 metara za 25 sekundi videa

Dakle, ako je za minut moguce dostici daljinu od 1KM (iako je po snimcima moguce dostici i za 30 sek sa trex450), cemu toliko omalovazavanje svega toga sto sam ja namerio da uradim? Ima gomila snimaka na internetu gde ljudi koriste Trexa, HK-a, CopterX-a, i ostale za FPV.

P.S. vidis na snimcima da nisam jedini, bar ne na planeti :D
« Last Edit: January 04, 2013, 03:34:15 PM by dzoni »

Offline pericamitic

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 290
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #4 on: January 04, 2013, 04:11:36 PM »
Pozdrav,

Ne bih da se raspravljam, fpv na heliju 450 je cisto gubljenje novca i vremena. Prvo baterija koju bi koristio ( ako dobro razumem je 4000mah) ma gde god bi je stavio toliko bi poremetila ravnotezu (koja mora biti u osi gl. osovine). Drugo, slazem se da je baterija 20c OK za letenje na manjim brojevima obrtaja; ali i da postavis sve u teziste odnosno ravnotezu kontrola takvog helikoptera je pod velikim znakom? jer da bi podigao dodatnih 250-300g ukoliko nemas brzinu rotora moras ga kompenzovati pitchom.... uostalom da ne bih mnogo pametovao probaj 450-ku sa cca 2400 i 2100 pa ces osetiti razliku koja je neuporediva. Trece , pa da ti je i ovo sve u redu ne bi mogao da se zaustavljas u letu i imao bi velikih problema pri zemlji tj. sletanju.

Ali mozes probati...

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #5 on: January 04, 2013, 05:12:23 PM »
Dear Dzoni...

Nisam imao nameru nikog da zezam, samo sam danas nesto lepo raspolozen za smesna kuckanaja... Ti si nov u svemu ovome, ako se ne varam i previse ambiciozan, a malo upoznat...

Covece, svi ti klasisni heliji su pravljeni za obicno ili 3D letenje i to im je osnovna funkcija... Lepo ti rece ovde covek da je to gubljenje vremena i bacanje para... Ja ne letim heli i ne interesuje me, samo sam ti napisao iz iskustva da ne letis previsoko u mislima... nego da se uhvatis nekog helija, ako to volis, pa da prvo poletis, letis, letis, na 5-10-50-100m od sebe u krug ... pa kad steknes kontrolu nad njim i kad ti to podje kako treba, a verujm ni nece biti lako, onda pusti masti na volju... Prvo skoci pa kazi Hooop !! a ti od svega toga nista i vec letis oko planete sa 450 snimas i sta vec ne... razvio si teoriju koja je takoreci nemoguca ili vrlo tesko ostvarljiva...
YouTube je cudo kao i ceo internet, ima svega i svacega... ajd polako ... prvo nabavi neko sokocalo, malo leti u krug savladaj to... pohvali se nekim snimcima... pa ces posle u Galaxy na 1.5 km itd... itd...

Nema ljutis... zima je obicne RC aktivnosti su utihnule ili stale... ali bdimo realni...
Ja danas podjoh do Nebojsine kule da probam neke avione, duvalo je i u gradu, a tamo cunami.... Jedva nekako spustih avion da ga cunami ne odnese u Zemun....

Imao sam i ja daleke 97 razne ideje u vezi helikoptera, svi muski valjda prvo mastaju o heliju... Imao sam uslova kupih velikog HIROBA, Futabu itd... 3 noci i 3 dana ga sklapao, tada nije bilo ko danas sklopili mali zuti... vec knjiga/uputstvo ko Rat i Mir i 300 kesica u kutiji, pa posebno glow motor i svasta nesto... Kad sam sklopio i kad sam skapirao da je to velika muka i zajebancija, da ce mi trebati dugo da ga poletim, a u medjuvremenu cu samo da ga krsim... digo sam ruke... Nije bilo tada, bar ja neznam simulatora, trening nogice sam pravio od ping-pong loptica...
i inicijalno je kosta 3.500 USD  (:sok:).... danas kupis 10 kom RTF u kvalitetnom brendu !!!

Nista licno... ja bar imam iskustvo... svi koji traze da kupe helikopter imaju pitanja skoro ista... uzmem ja taj jostick poletecu ja to sokocalo, nego da mu uvezem kameru, mozeli da digne kilo... da snimam da uzmem lovu neku, da ga isplatim iz 3 tezge... i jel moze da leti bar pola sata i da ode do Zagreba .....
Evo Vam ga Gizmo on je najpozvaniji da prica o heli tezgama...
Malo pocnete probate, skapirate da nije bas mrdanje palicama... a kad se prvi put zakuca... vidis da je bar 50 evrica otislo... a jos nisi posteno ni poleteo... a o FPV na 450 heliju ...... ne ih ulazio u te vode... mozda gresim...
Ima ovde ljudi koji odlicno lete sve te klasicne helije, ne sto lete.. nego poznaju materiju... pa neka ti pojasne... ako ima smisla... voleo bih da nisam u pravu

Pozdrav Z.
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline dzoni

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 162
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #6 on: January 04, 2013, 07:23:04 PM »
Hvala na savetima :)

Sa FPV opremom i jacom baterijom, morao bih te 2 stvari da izbalansiram, a/v predajnik bih verovatno stavio pozadi, a baterija bi standardno bila napred :) verujem da bi se taman otprilike napravio balans.

Imao sam i ja slicna pitanja pre nego sto sam ista radio i ikakvog iskustva imao pre mesec/dva dana, sada posle 30-35 sati simulatora i par baterija sa 450 i 250, imam nekog malenog iskustva, bar da znam sta i kako ide. Sebi da se zanimam do tad sam uzeo koaksijalni heli, duzine 50ak cm, leteo i po kuci i napolju nekih 100 puta do sad, iako mi je odavno prevazisao potrebe. Skapirao sam malo sta i kako, kako vetar utice na sve, napon baterije itd, leteo po Savskom nasipu i ispred zgrade, na jos nekim mestima, isto sam mu malo pomerao teziste kaceci neke stvari, menjajuci lager koji mu se nalazi u kupolici, pratio ponasanje itd. Danas htedoh malo da ga provozam po danu, ali je bas duvao vetar, ~40kmh. Ali opet, mnogo je drugacije leteti koaksijalni i neki sa jednim rotorom.

Taj koaksijalni sam i uzeo s tom namerom, da prvo osetim kako zaista heli leti, pa i ako padne, necu imati elise na sve strane, linkove i ostalo ako padne. A opet, moras priznati, od te `97 se promenilo dosta stvari do danas :)

Nemam ja nameru odjednom sve to da radim, naravno... treba vremena da se nabavi ta celokupna oprema o kojoj pricam... Ali zato sam se i javio ovde da vidim misljenje ostalih, prvoshodno oko stanice na 2.4ghz. Ne shvatam ovo sve kao nikakvu raspravu, vec normalnu diskusiju, gde moze neko iskusniji da me posavetuje, naravno. Glavna ideja je prvo da vidim sta mi je zaista potrebno od opreme, da ne uzimam nesto sto mi nece raditi posao u startu, i sto cu odmah morati da zamenim, tacnije za pocetak stanicu. Svima nama su finansije glavno i jedino ogranicenje, da nije tako, imali bismo po 50 modela i 20 razlicitih stanica, prazno skladiste da imamo za igru zimi itd, ali sa stvarima kakve jesu, mora se razgraniciti sta je potrebno a sta ne. Znaci, ne planiram ja odmah da letim FPV naravno, vec da postavim u pocetku dobru osnovu za to, koju bih kasnije mogao da iskoristim, a ne da zamenim 50 stvari kako bi to funkcionisalo.

Nemam nikakve nadrealne ideje da mi HK 450 postane prevozno sredstvo, da leti 24h bez zamene baterija, usput ponese i automobil... samo nesto sto sam video da ljudi vec rade, dakle ako nesto tako vec postoji, nije nemoguce.

Klasa 500/600 jeste primetno veca, stabilnija, teza, i verovatno bi izdrzala veci teret sa manje problema, ali i sami znate koja je razlika u ceni cim se predje 450. Posto trenutno nemam ni helikopter, ni kameru, ni stanicu koju bih koristio za njega, zelim prvo da pocnem od stanice, zato sam i postavio pitanje, sta koristiti za FPV. Da li 35/40/70mhz, ili 2.4ghz. Gde i koju MHZ stanicu. Dakle, kad problem postoji, idemo redom, za sad je stanica problem, jer ako mi 2.4ghz ne radi posao, onda nema potrebe ni da gledam dalje od toga i uzimam DX6i ili cak DX10 s kojim bih imao isti domet, cak i da vezem satelite za risiver.

Offline zajko

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1502
    • www.shop.malaivanca.com
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #7 on: January 04, 2013, 07:40:21 PM »
Odlicno... evo ja imam zelju da pomognem sve ovo, ako mogu ikako, samo mi reci kako na PM !!  ()-() 
RC Hobby Park, Mala Ivanča, Belgrade, SRB
Executive warehouse keeper, senior

Offline Gatti.Gatozza

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 776
  • up the irons!
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #8 on: January 04, 2013, 09:08:04 PM »
Svima nama su finansije glavno i jedino ogranicenje, da nije tako, imali bismo po 50 modela i 20 razlicitih stanica

samo jedna mala ispravka, imali bi smo 50 modela i jednu jedinu stanicu ;)

Offline nebeski

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 386
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #9 on: January 04, 2013, 09:22:15 PM »
Jedini scenario u kojem makar malo ima smisla razmišljati o HK450 za FPV je da ga već imas (i to nekoliko komada po mogućnosti) i zeliš brzo da kompletiraš neku platformu za FPV i još pride imaš puuuunooo sati leta na njemu, ali čak i u tom slučaju je to veoma upitno jer HK450 nije pogodna platforma za te stvari iz puno razloga. Ako kreneš tim putem energija koju ćes utrošiti će biti neproporcionalna rezultatima tako da ćeš se na kraju neminovno razočarati.
Ako već pitaš ljude koji su iskusniji za savet budi spreman i da ti saveti budu drugačiji od onoga što si ti zamislio.

Sto se tiče samih stanica i upravljanja za FPV pokušaću da ti u kratkim crtama razjasnim neke stvari.
Generalno za FPV mogu da se koriste i standardne 2.4Ghz stanice. Ako ti to nije dovoljno i hoćeš da napraviš iskorak ka mid range i long range FPVu imaš opciju da koristiš neki booster za 2.4GHZ npr. nešto kao  http://www.rangevideo.com/index.php?main_page=product_info&cPath=62&products_id=245 ili LRS modul. Ovi boosteri su u stvari pojačavači snage sa njima stanica umesto da zrači 100mW zrači npr. 1000mW. Da bi sa stanicom duplirao domet potrebna ti je 4 puta veća snaga. Osim metoda grube sile (povećanja snage) domet se može povećati koristeći osetljivije prijemnike i usmerene predajne antene. Svaka od tih tema je veoma opširna i ovde ću ih samo nabrojati.

Sto se tice LRS (Long Range Sytem) sistema postoje razni i oni obično rade pretežno na 433Mhz pošto je to slobodan opseg za korištenje.
Većini LRS modula se u principu dovodi PPM signal (npr sa trainer porta) i napajanje i oni emituju signal na 433Mhz opsegu dok je ugrađeni predajnik u stanici iskljucen (kao kada koristite simulator). Tako da oni mogu da se povežu na bilo koju stanicu sa trainer portom.
Najpoznatiji LRS moduli su:
Kada malo pogledaš cene ovih sistema videćes da koštaju kao dobra stanica pa i više od toga jer nisu proizvodi koji se masovno proizvode i prodaju kao ostale RC komponente.
Svaki LRS sistem ima svoje prijemnike, koji opet mogu biti i diversity (vise prijemnika sa posebnim antenama u jednom kucistu) koji se obicno koriste za long range FPV.

Najjeftiniji LRS koji je meni poznat a koji bi ti omogucio npr. 5km domet je:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27095__OrangeRx_Open_LRS_433MHz_TX_Module_JR_Turnigy_compatible_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27096__OrangeRx_Open_LRS_433MHz_9Ch_Receiver.html
i neka modularna stanica koja moze da primi JR tip modula npr. :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31544__Turnigy_9XR_Transmitter_Mode_2_No_Module_.html


Nemam nikakve nadrealne ideje da mi HK 450 postane prevozno sredstvo, da leti 24h bez zamene baterija, usput ponese i automobil... samo nesto sto sam video da ljudi vec rade, dakle ako nesto tako vec postoji, nije nemoguce.

Klasa 500/600 jeste primetno veca, stabilnija, teza, i verovatno bi izdrzala veci teret sa manje problema, ali i sami znate koja je razlika u ceni cim se predje 450. Posto trenutno nemam ni helikopter, ni kameru, ni stanicu koju bih koristio za njega, zelim prvo da pocnem od stanice, zato sam i postavio pitanje, sta koristiti za FPV. Da li 35/40/70mhz, ili 2.4ghz. Gde i koju MHZ stanicu. Dakle, kad problem postoji, idemo redom, za sad je stanica problem, jer ako mi 2.4ghz ne radi posao, onda nema potrebe ni da gledam dalje od toga i uzimam DX6i ili cak DX10 s kojim bih imao isti domet, cak i da vezem satelite za risiver.
« Last Edit: January 04, 2013, 09:29:34 PM by nebeski »

Offline dzoni

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 162
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #10 on: January 05, 2013, 04:53:59 AM »
Hvala na iscrpnom odgovoru :)

Gledao sam i pre postavljanja pitanja te mnoge sisteme, za konvertovanje na UHF, i menjanje modulacije, zato je i moje pitanje bilo tako postavljeno, da li kupiti spektrum pa ga prepravljati, ili u startu kupiti stanicu koja radi na nizoj frekvenciji. Verujem da nisu u masovnoj upotrebi, jer retko ko leti FPV, a i ko leti, pretpostavljam da vec koristi 35/70mhz stanicu od samog starta. Taj domet od 5km je po mom misljenju sasvim dovoljan za heli, e sad, znam za dosta otkaza sa orange rx-ima, pa me malo brine kvalitet samog modula, tacnije da li ce se duplirati mogucnost otkaza. Pretpostavljam da bi i DX6i mogla da primi ovaj modul, i ona je JR, jel tako? Sta mislis o starijim stanicama koje rade na 70mhz, da li vredi njih uzimati i koristiti bez prepravljanja? Jedini problem je naci sestokanalnu, vecina njih je koriscena/namenjena za avione.

Da li je legalno posedovati booster snage 1000mW? Da li postoji sansa da ga uvezem uopste?

Spreman sam, kao sto rekoh naravno, da prihvatim i uzmem u obzir sve savete... Samo kako stvari stoje, zavrsicu sa Bixlerom, koji je cini mi se od starta pogodan za FPV, ukoliko ne bude nista od FPV-a sa 450icom. Cak i da ne uspe zamisao, a to je prvo kupovina adekvatne stanice za FPV, pa potom HK450, i tek onda FPV oprema i jos neke stvari (to ce se sve razvuci do lepseg vremena), opet cu imati FPV opremu, i jacu bateriju, koja ce moci da ide na Bixlera, stanicu velikog dometa, i celokupan helikopter klase 450. Bixler i nije neka mnogo velika investicija u odnosu na sve ostalo. Na jedan ili na drugi nacin, trebalo bi da izvucem tanji kraj.


Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #11 on: January 05, 2013, 10:29:32 AM »
20c najverovatnije da ne bi tako brzo izbacila struju.

Ako moze pojasnjenje ovoga sto si napisao, odnosno sta si mislio pod tim? Pitam posto to sto si napisao nema smisla.

poz
Veljko

Offline dzoni

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 162
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #12 on: January 05, 2013, 11:13:52 AM »
Pozdrav,

Shvatio sam da je to los nacin da ogranicim praznjenje baterije, nisam uzimao ESC u obzir :) neka se zanemari taj deo po mogucnosti :)

S obzirom da helikopter ne bi bio koriscen pri 3D manevrima za koje je potrebno 100% snage, trazio sam nacin da ogranicim preterano praznjenje baterije radi duzeg trajanja iste :)

Offline magic

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2754
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #13 on: January 05, 2013, 11:19:16 AM »
Baterija sa vecim C moze samo pozitrivno da utice na duzinu trajanja leta, problem je i sto su baterije sa vecim C maltene i proporcionalno vece tezine.

poz
Veljko

Offline nebeski

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 386
Re: Hteo da letim FPV, ali...
« Reply #14 on: January 05, 2013, 09:32:36 PM »
Danas se retko koriste 35/70 Mhz stanice a posebno za FPV. Iako na prvu loptu izgledaju pogodnije to su to zastarele tehnologije sa FM modulacijom koja zaostaje za modernim sistemima koji rade na vise frekvencija i gde se automatski menjaju frekvencije (frequency hopping) ukoliko je neki kanal zauzet ili postoji neka smetnja u kanalu.

Jedna od stvari prilikom izbora stanice na koju moras da obratis paznju je broj kanala, za FPV ne bi trebao da uzimas nista sto ima ispod 8 kanala.
Primer helikopter (i dalje mislim da je za pocetnika losa ideja. Bixler, EasyStar i neki quad bi bili puno bolji):
           1. throotle
           2. pitch
           3. rudder
           4. aileron
           5. elevator
           6. Gyro gain
Osim toga je uobicajeno da trebaju jos (ako zaista zelis da se bavis FPVom nesto od ovoga ce ti SIGURNO pre ili posle zatrebati):
           OSD 1-2 kanala
          autopilot, stabilizacija 1-2 kanala
          Pan/Tilt za kameru 1-2 kanala



sa orange rx-ima, pa me malo brine kvalitet samog modula, tacnije da li ce se duplirati mogucnost otkaza. Pretpostavljam da bi i DX6i mogla da primi ovaj modul, i ona je JR, jel tako? Sta mislis o starijim stanicama koje rade na 70mhz, da li vredi njih uzimati i koristiti bez prepravljanja? Jedini problem je naci sestokanalnu, vecina njih je koriscena/namenjena za avione.
DX6i nije modularna i nebi mogla da primi Orange LRS modul. Sam modul je u stvari kopija hardvera iz ovog projekta i koristi taj softver http://code.google.com/p/openlrs/  .


Da li je legalno posedovati booster snage 1000mW? Da li postoji sansa da ga uvezem uopste?
Nije legalno.